ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΝΑΤΑΣΑ ΓΚΟΥΤΖΙΚΙΔΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ "ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΚΕΙΝΟ"

Σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK , φιλοξενούμε την συγγραφέα Νατάσα Γκουτζικίδου, με το βιβλίο της "ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΚΕΙΝΟ" .




1)Νατάσα φθινοπώριασε ,όμως το βιβλίο σου αναφέρετε στο ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΚΕΙΝΟ,ένα βιβλίο που μας ταξιδεύει στην φθινοπωρινή Τοσκάνη με τα ομορφα χρώματα και τα αμπέλια της άλλα και την ηλιόλουστη καλοκαιρινή Ελλάδα, στην Λευκάδα ,ένα βιβλίο που σε ταξιδεύει από το παρελθόν ,στο παρόν ,με έρωτες ,δυνατές φιλίες ,μυστήρια και μυστικά ,αλλά πες μας εσύ καλύτερα τι θα διαβάσουμε σ΄αυτό το βιβλίο;

 Σε αυτό το βιβλίο θα διαβάσετε μια ιστορία αληθινής αγάπης και αφοσίωσης που συνδέει το παρελθόν με το παρόν, όπου το παρελθόν είναι ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος στη Λευκάδα του 1940 και το παρόν η Τοσκάνη με το μυρωδάτο κρασί και τους αμπελώνες της στη δεκαετία του ΄60. Είναι μια ιστορία φόρος τιμής στους ανθρώπους που βίωσαν μια σκληρή πραγματικότητα, αυτή ενός πολέμου, κι όμως κατάφεραν να παραμείνουν Άνθρωποι δίχως να χάσουν ό,τι πιο σπουδαίο κατοικεί στην ανθρώπινη ψυχή: την ελπίδα και την αγάπη. 

2)Αν ήσουν ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσες ότι ειναι τα δυνατά του στοιχεία; 

Σαν αναγνώστης θα έμενα στις περιγραφές του βιβλίου, θεωρώ πολύ σημαντικό ένα βιβλίο να καταφέρει να σε ταξιδέψει σε μέρη που δεν έχεις επισκεφτεί ή να τα δεις με διαφορετική οπτική γωνία μέσα από τα μάτια κάποιου τρίτου όταν τα έχεις συναντήσει. Οι πρώτες εντυπώσεις λένε πως το κοινό ταξίδεψε όντως στην Τοσκάνη και στη Λευκάδα χωρίς να κουραστεί από υπερβολικές και τραβηγμένες περιγραφές. Ένα δεύτερο στοιχείο στο οποίο έτσι κι αλλιώς στέκομαι ως αναγνώστρια-γιατί πρωτίστως ένας συγγραφέας είναι αναγνώστης και μετά ό,τι άλλο- είναι οι δομημένοι χαρακτήρες. Ίσως και λόγω σπουδών, μου αρέσει να δημιουργώ ατελείς αλλά άρτιες προσωπικότητες. Ανθρώπους με πάθη και ένστικτα, όπως είμαστε όλοι αλλά που σκιαγραφούνται σαν τον ήρωα της διπλανής πόρτας με τον οποίο νομίζω πως είναι εύκολο να ταυτιστεί ο αναγνώστης. 

3)Σαν συγγραφέας ποια ειναι τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις στο κοινό σου ? Σαν Νατάσα ,παραμένουν τα μηνύματα να ειναι τα ίδια?

 Όπως έχω ξαναπεί στο παρελθόν, μου αρέσει να τροφοδοτώ την ελπίδα. Είμαι και η ίδια άνθρωπος που ελπίζει, ονειρεύεται, κάνει σχέδια για το μέλλον. Επίσης είμαι άνθρωπος που πιστεύω στην αγάπη και στην ανθρωπιά. Επιθυμώ, κλείνοντας κάποιος ένα βιβλίο μου, να πει: ναι, πιστεύω πως υπάρχει αγάπη στη ζωή, πως αξίζει τον κόπο να ονειρεύομαι. Τι πιο σπουδαίο από αυτό; 

4)Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης αυτής της ιστορίας, ειναι μια αληθινή ιστορία ή μια ιστορία της φαντασίας σου ? 

Για κάποιον λόγο μου αρέσει να γράφω ιστορίες για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο πόλεμος μέσα από την τραγικότητά του και τις άγριες πλευρές του φέρει στην επιφάνεια και τις πιο καλές πτυχές της ανθρώπινης φύσης. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι δεκάδες δυνατές ιστορίες ανθρωπιάς διαδραματίστηκαν μέσα σε πολεμικό σκηνικό. Ήθελα λοιπόν να γράψω άλλη μία τέτοια ιστορία, γι’ αυτό όταν διάβασα  έναν παλιό θρύλο που πραγματικά μου έκανε εντύπωση ήταν εύκολο να εντάξω την ιστορία μου σε αυτό το χρονικό πλαίσιο. Στο μεταξύ, εκείνη την περίοδο για κάποιον λόγο κλωθογύριζε πολύ στο μυαλό μου η Τοσκάνη. Μετά, αναζήτησα κι ένα ελληνικό νησί, στο οποίο κατέληξα με την παρότρυνση ενός πολύ αγαπημένου μου προσώπου. Κάπως έτσι γράφτηκε Το καλοκαίρι εκείνο που ήρθε για να κρατήσει ζωντανές τις μνήμες από κάθε όμορφο καλοκαίρι που μπορεί να ζήσαμε κάποτε.

5)Αν σου έλεγα να ντύσεις το βιβλίο σου ,με ένα τραγούδι ποιο θα ήταν αυτό? 

Χωρίς δεύτερη σκέψη, Το καλοκαίρι εκείνο του Δάκη με αποκορύφωμα τον στίχο ‘για μια στιγμή μονάχα και τη ζωή μου δίνω, να ξαναρχόταν πάλι το καλοκαίρι εκείνο’. Νομίζω πως για όλους μας υπάρχουν στιγμές που θα κάναμε τα πάντα να ξαναζούσαμε. 



6)Πως αποφάσισες αυτόν τον τίτλο για το βιβλίο σου?υπήρχε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε? 

Οι τίτλοι είναι το αγαπημένο μου σημείο σε ένα βιβλίο. Θεωρώ πως λένε τη μισή αλήθεια του. Ο τίτλος που θα σκεφτώ πρωτίστως είναι και αυτός που θα μείνει στο βιβλίο. Μέχρι σήμερα δεν έχει τύχει ποτέ να δεχτώ άλλον τίτλο πέρα από εκείνον που σκέφτηκα πρώτον. Πώς κατέληξα στον τίτλο; Εύκολα θα έλεγα. Γράφω ακούγοντας μουσική. Έγραψα ένα βιβλίο για ένα καλοκαίρι. Σε εκείνη τη φάση της ζωής μου θα ήθελα εκείνο το καλοκαίρι που εγώ είχα στο μυαλό μου να γυρνούσε πίσω. 

7)Πότε ξεκίνησες να γράφεις ?και πως προέκυψε αυτό ? 

Ξεκίνησα να γράφω πριν από έντεκα χρόνια, συμπτωματικά, ακούγοντας ένα τραγούδι. Η μουσική είναι η δεύτερη φύση μου, με ταξιδεύει και μου γεννά εικόνες. Ακούγοντας λοιπόν ένα τραγούδι για ένα τρένο ταξίδεψα εκεί που αγαπώ περισσότερο, στη γενέτειρά μου και κάπως έτσι το άκουσμά μου το έκανα λέξεις και γεννήθηκε το πρώτο μου βιβλίο. 

8)Έχεις πλούσιο συγγραφικό έργο όμως θα δούμε σύντομα και κάτι καινούργιο από εσένα? 

Κάτι ετοιμάζεται αλλά νομίζω πως είναι νωρίς για να το συζητήσουμε προς το παρόν. Άλλωστε, Το καλοκαίρι εκείνο έχεις μόλις δύο μήνες κυκλοφορίας. 

9)Έχω την εντύπωση και αν θέλεις διόρθωσε με ότι οι γυναίκες διαβάζουν περισσότερο βιβλία και το βιβλίο σου "Το καλοκαίρι εκείνο " απευθύνεται κυρίως σ΄αυτές ,τι συμβουλή θα έδινες στις γυναίκες με ευαίσθητη ψυχή ,όπως ειναι και η Αντζελίνα η ηρωίδα του βιβλίου, που διαβάζουν Ελληνική λογοτεχνία? 

Υπάρχει ένας μεγάλος μύθος για το ποιος διαβάζει περισσότερο. Οι γυναίκες διαβάζουν περισσότερο λογοτεχνία, οι άντρες όμως διαβάζουν περισσότερο Ιστορία και φιλοσοφία. Επειδή είναι ένα βιβλίο πίστης και αφοσίωσης και μάλιστα από τη μεριά ενός άντρα, η μόνη συμβουλή που έχω να δώσω αν θεωρήσουμε πως είναι σωστό να μιλάμε για συμβουλές είναι να μην παραιτούμαστε από ό,τι αγαπάμε και θεωρούμε σημαντικό για εμάς. Η ζωή είναι μια διαρκής μάχη και μόνο οι μαχητές κερδίζουν. 

 10)Που και πως μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σου. Πως μπορεί κάποιος να επικοινωνήσει μαζί σου. 

Το βιβλίο μου μπορείτε να το βρείτε σε όλα τα ενημερωμένα βιβλιοπωλεία, απευθείας από τις εκδόσεις Ωκεανίδα και με συνέπεια και γρηγοράδα από το ηλεκτρονικό κατάστημα greekbooks.gr 

Σας ευχαριστώ για τον χρόνο και τον χώρο που μου διαθέσατε.

Και εμείς σ΄ ευχαριστουμε που δέχτηκες την πρόσκληση μας και μας μίλησες για σένα και για το βιβλίο σου. Ελπίζουμε  να σ έχουμε σύντομα κοντά μας με ότι καινούργιο ετοιμάσεις.

Περισσότερα για το βιβλίο μπορειτε να δείτε εδώ 

beauty days with a book

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard