ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ «ΕΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ» ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΧΑΛΗ ΣΙΔΕΡΗ

Σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK , φιλοξενούμε την συγγραφέα κα ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, θα μας μιλήσει για το βιβλίο της με  τίτλο «ΕΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ» και όχι μόνο .



1. Κα Παπανδρέου θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα.

Κυρία Τσιλίκη είμαι μια γυναίκα μέσης ηλικίας, με αισιοδοξία στη ζωή, με αγάπη για τους ανθρώπους που με περιβάλλουν. Είμαι παντρεμένη πολλά – πολλά χρόνια, με δυο παλικάρια που με κάνουν περήφανη μάνα και δυο εγγόνια που μου δίνουν νόημα στη ζωή. Η θέση μου στην εταιρεία που έχουμε ιδρύσει με τον σύζυγό μου μου απορροφά πολλές ώρες της ημέρας γεμίζοντάς με άγχος, αλλά έχω βρει το «βοτάνι» μου για να το αποδιώχνω από τη ζωή μου. Είμαι μια γυναίκα, όπως οι περισσότερες, με πολλές ευθύνες, άπειρες υποχρεώσεις, κούραση, τρέξιμο, αλλά και με κάποιες ώρες όπου παραδομένη στη συγγραφή αφήνω το μυαλό μου και την ψυχή μου να πετάξει στους δικούς μου παραδείσους!

2.Πώς και πότε αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την συγγραφή και να εκδώσετε το πρώτο σας βιβλίο;


 Είναι μια μεγάλη ιστορία αυτή η δική μου. Δεν αποφάσισα απλά μια μέρα στα πενήντα μου να το κάνω. Προϋπήρχε στα κύτταρά μου. Γεννήθηκε μαζί μου, αφού έχω καταβολές λογοτεχνικές. Βέβαια ατόνησε με τα χρόνια και τις διαφορετικές ενασχολήσεις. Πάντα, όμως, σιγόκαιγε μέσα μου και, όταν δόθηκε η αφορμή, πριν μερικά χρόνια, σε μια έκθεση ζωγραφικής να γράψω κάτι στο βιβλίο των επισκεπτών, η σπίθα έγινε φλόγα και με κυρίευσε. Από εκείνη την ημέρα άνοιξε ο νους μου το μανταλωμένο του σεντούκι και άρχισε να γεννά… Μικρά διηγηματάκια στην αρχή, μεγαλύτερα αργότερα, το πρώτο μου μυθιστόρημα λίγο μετά. Μα και πάλι, δεν θα ασχολιόμουν με την έκδοση, αν δεν με προέτρεπε ο λογοτέχνης Βασίλης Φυτσιλής να το κάνω. Εκείνος είδε, πρώτος, την συγγραφέα μέσα μου. Του οφείλω μεγάλο ευχαριστώ!

 3.Μιλήστε μας για το βιβλίο σας «ΕΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ». Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε; Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του βιβλίου σας και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;

Το «Ένα χαμόγελο στον ουρανό» ξεκίνησε να γράφεται στην ιδανικότερη τοποθεσία για ένα βιβλίο σαν αυτό! Σ’ ένα ανοιχτό παράθυρο που ατένιζε θάλασσα κι ουρανό! Σ’ ένα παράθυρο που με γέμιζε Ελλάδα! Οι πρώτες του σελίδες γράφτηκαν γύρω στα μέσα του Μάη του ‘17 και το τέλος χτυπήθηκε από τα πλήκτρα του υπολογιστή μου την τελευταία μέρα του Οκτώβρη. Πέντε μήνες και κάτι κράτησε η συγγραφή του, μέσα από μια ιδιαίτερη έμπνευση. Συγγραφικό κέφι το λέω εγώ. Πηγή αυτής της έμπνευσης στάθηκε η δική μου άποψη όσον αφορά στην αναζήτηση της ευτυχίας.

4.Μιλήστε μας λίγο για τους ήρωες του βιβλίου σας. Τι είναι αυτό που τους ενώνει και αυτό που τους χωρίζει;

 Είναι άνθρωποι που είχαν την ευλογία να δεθούν σφιχτά μεταξύ τους στην ανέμη της αγάπης! Είναι άνθρωποι που τοποθέτησαν την ιδέα της ανθρώπινης ύπαρξης  πάνω από συμφέροντα και υλικά αγαθά. Είναι άνθρωποι που έχουν να διδάξουν και να διδαχθούν. Κάποιοι, μόνοι, δίχως ρίζες, δίχως ένα κλωνί για στήριξη που θα κληθούν να αναζητήσουν αλήθειες καλά κρυμμένες και άλλοι, που μέσα από ανάλγητη εμπάθεια και μίσος θα συμμαχήσουν με τον διάβολο στην καταστροφή ανθρώπινων ζωών και περιουσιών περνώντας αμετανόητοι το κατώφλι του θανάτου.



5.Διαβάσατε το βιβλίο σας μετά την έκδοσή του; Υπήρχε κάτι που θα θέλατε να αλλάξετε στην ιστορία σας;

Το διάβασα την ίδια μέρα που ήρθε στα χέρια μου με αγωνία. Όχι πως φοβόμουν κάτι ιδιαίτερο. Αλλά πάντα ο δημιουργός έχει την αίσθηση πως ίσως κάτι να του έχει ξεφύγει. Όταν όμως άγγιξα το «τέλος», με απόλυτη ανακούφιση, σκέφτηκα πως πραγματικά τίποτε δεν θα ήθελα να αλλάξω. Είναι μια ιστορία που μέσα της περικλείει μια ακόμη. Μα πρέπει να ειπωθεί η μια για να αρχίσει να ξεδιπλώνεται το κουβάρι της επόμενης.

6. Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας;

Δεν θα ήταν σοφό εγώ να πω κάτι τέτοιο. Θα προτιμούσα ο ίδιος ο αναγνώστης να ανακαλύψει τα κρυμμένα μηνύματα του κειμένου. Βέβαια μιας και με ρωτάτε, θα σας απαντήσω: Η ευτυχία για τον καθένα μας κρύβεται στα πιο απλά και καθημερινά. Φτάνει να την ψάξουμε. Μα περισσότερο κρύβεται μέσα στις ίδιες τις καρδιές των ανθρώπων που υπάρχουν γύρω μας και ομορφαίνουν τον κόσμο μας. Φτάνει να έχουμε καθαρό το βλέμμα για να τη δούμε… Φτάνει να έχουμε καθαρή την ψυχή μας για να δεχτούμε την αγάπη του σύμπαντος και να την μεταγγίσουμε σε κείνους που μας περιβάλλουν.

 7. Σας γνωρίσαμε πρώτη φορά μέσα από το βιβλίο σας «Πηλιορείτικο γαϊτανάκι.» Ένα βιβλίο με χρώμα Ελλάδας και τώρα έρχεστε με ένα ακόμη βιβλίο που η ιστορία του εξελίσσεται σε ένα ελληνικό νησί, την Άνδρο. Ετοιμάζεται κάτι καινούργιο στο μέλλον; Πείτε μας τα σχέδιά σας.

Η αγάπη μου για την Ελλάδα μας έχει μπολιάσει κάθε κύτταρο του οργανισμού μου. Μου αρέσει να αναφέρομαι στις ομορφιές της, στην ομορφιά των ανθρώπων της! Και αυτή την αγάπη την διοχετεύω μέσω της συγγραφής στα βιβλία μου, στους αναγνώστες μου. Είμαι πολύ περήφανη που είμαι Ελληνίδα! Ένα ακόμη βιβλίο είναι έτοιμο. Είναι γραμμένο και τώρα είμαι στις διορθώσεις του. Ευελπιστώ του χρόνου τέτοια εποχή να βρίσκεται στις προθήκες των βιβλιοπωλείων της χώρας. Πρόκειται για ένα κοινωνικό βιβλίο, με έντονο το στοιχείο της αγωνίας για τη συνέχεια, που φανερώνει τη δύναμη που, τελικά, κρύβει μέσα του ο άνθρωπος, έστω κι όταν αναγεννιέται από την ίδια του τη στάχτη. ‘Ένα βιβλίο που μέσα στις σελίδες του πολλές γυναίκες θα ταυτιστούν με την ηρωίδα μου καθώς περνά μηνύματα στις αδύναμες γυναίκες, σε κείνες που δεν μπόρεσαν, που φοβήθηκαν… να τολμήσουν! Οι αξίες στη ζωή δεν χάνονται! Η ίδια η ζωή επιβραβεύει την επιμονή και τις θυσίες. Τίποτε δεν χαρίζεται. Όλα κατακτώνται με κόπο, με προσήλωση στο στόχο, με επιμονή και υπομονή!

8. Ποιο είναι το αγαπημένο σας χρώμα;

Θα σας δημιουργούσα έκπληξη αν σας έλεγα πως είναι το μπλε τ’ ουρανού; Δεν νομίζω. Σίγουρα θα το έχετε όλοι καταλάβει πως αυτό το χρώμα μου δίνει αισιοδοξία, μου χαρίζει την ελπίδα στο μέλλον. Βαθύ μπλε λοιπόν! Βαθύ μπλε ελληνικό των νησιών και της θάλασσας που καθρεφτίζει μέσα της τον ουρανό της! Τον ουρανό μας!

 9.Τελειώνοντας τη συζήτηση μας κυρία Παπανδρέου θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την τιμή που μας κάνατε να μιλήσετε μαζί μας και να δώσετε την ευκαιρία στους αναγνώστες μας να μάθουν καλύτερα εσάς και το βιβλίο σας.
Κλείνοντας πείτε μας σας παρακαλώ πού και πώς μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Η τιμή και η ευχαρίστηση είναι δική μου κυρία Τσιλίκη, γιατί μου δώσατε την ευκαιρία να ξεδιπλώσω μέρος του εαυτού μου σε τούτη την συνέντευξη.
Απαντώντας στην ερώτησή σας θα σας πω πως βρίσκομαι πάντα στο Βόλο, την όμορφη πόλη μου ( αστειεύομαι).
Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου στο apapandreouwriter@gmail.com, να με βρείτε στο facebook με το όνομά μου γραμμένο στα ελληνικά.
Το « Ένα χαμόγελο στον ουρανό» μπορείτε να το αναζητήσετε στα περισσότερα βιβλιοπωλεία της χώρας.Το βιβλίο  κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη.
Σας ευχαριστώ και πάλι για την φιλοξενία. Στη διάθεσή σας όποτε θελήσετε. Και μην ξεχνάτε να χαμογελάτε!!!

Περισσότερα για το βιβλίο της κας Παπανδρέου μπορείτε να διαβάσετε εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard