ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΣΤΕΛΛΑ ΣΟΥΣΟΥΝΗ για το βιβλίο της «ΟΙ ΧΑΜΕΝΕΣ ΔΕΚΑΔΕΣ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ I WRITE

 Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ. ΣΤΕΛΛΑ ΣΟΥΣΟΥΝΗ, του βιβλίου «ΟΙ ΧΑΜΕΝΕΣ ΔΕΚΑΔΕΣ», από τις  ΕΚΔΟΣΕΙΣ I WRITE.




1)Κα ΣΤΕΛΛΑ ΣΟΥΣΟΥΝΗ σας καλωσορίζουμε στο blog μας.
Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας «ΟΙ ΧΑΜΕΝΕΣ
ΔΕΚΑΔΕΣ». Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε; Ποια ήταν η πηγή
έμπνευσης του βιβλίου σας και πόσο καιρό σας πήρε για να το
τελειώσετε;

Καλημέρα. Αρχικά, σας ευχαριστώ για την φιλοξενία. «Οι χαμένες
δεκάδες» είναι ο καρπός μιας ιδιαίτερα δημιουργικής χρονιάς με ένα
αγαπημένο τμήμα. Όλα άρχισαν και σ’ εμένα, όπως και στον Τζέρεμι (τον
ήρωα του βιβλίου μου), τη μέρα των γενεθλίων μου. Το τότε τμήμα μου μού
είχε ετοιμάσει μια έκπληξη, μια τούρτα, αλλά είχαν μια άτυχη στιγμή…
έχασαν τις δεκάδες απ’ τα κεριά. Άρχισαν έντρομοι να φωνάζουν και να
ψάχνουν. Δεν είχαν καταλάβει όμως τι είχε μόλις γεννηθεί στο μυαλό μου…
Ανυπομονούσα να γυρίσω σπίτι ώστε ν’ αρχίσω το γράψιμο, η ρίμα και ο
έμμετρος λόγος μου έβγαιναν σχεδόν φυσικά. Η συγγραφή διήρκεσε
μερικούς μήνες (περίπου 3).

Ο Τζέρεμι, ένα αγόρι ανήσυχο, δημιουργικό, χαριτωμένο δυσανασχετεί που
μεγαλώνει ο ίδιος και οι ευθύνες επίσης. Εύχεται λοιπόν να παραμείνει
μικρός για πάντα. Τα πράγματα όμως δεν πήγαν όπως θα ήθελε… Οι
δεκάδες εξαφανίζονται απ’ τους αριθμούς, άρα κι από τις ηλικίες, με
αποτέλεσμα οι μεγάλοι να συμπεριφέρονται σαν μωρά. Ξεχνούν δουλειές κι
ευθύνες και ενδιαφέρονται μόνο για παιχνίδι. Οι μικροί ξαφνικά καλούνται
να πάρουν ρόλους για τους οποίους δεν ήταν έτοιμοι. Μπορούν οι μικροί να
σώσουν τους γονείς τους; Μπορούν τελικά να ξεφύγουν απ’ το χρόνο;
Επιμονή, φαντασία και λυρισμός συνθέτουν ένα περιβάλλον διερεύνησης
και περιπέτειας που ο καθένας θα θέλει να συμμετέχει.


2)Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε και θα μάθουμε, σ αυτό το βιβλίο?

Το παραμύθι πραγματεύεται την ανάληψη ευθυνών και την αποδοχή του
λάθους σε ένα ευρύτερα χιουμοριστικό πλαίσιο. Μέσα απ’ αυτό προσπαθώ
να φέρω τα παιδιά σε επαφή με τον έμμετρο ποιητικό λόγο. Στην τάξη
συχνά φτιάχνουμε στιχάκια στη Γραμματική, Αριθμητική, Ορθογραφία ή
και Ιστορία και φαίνεται πως ο στίχος τα προκαλεί να τον διαβάσουν. Ο
στόχος της αφήγησης σε ρίμα είναι να γίνει πιο ευχάριστη και
χιουμοριστική ανάγνωση από το ίδιο το παιδί.


3) Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο μικρός
αναγνώστης, αλλά και οι μεγάλοι που θα διαβάσουν το βιβλίο σας?

Αν ο κόσμος ήταν τραγούδι θα ήταν πιο όμορφος!
Νομίζω είναι αυτό που λέει η τελευταία σελίδα «Σαν τα χρόνια περνούν οι
αλλαγές ξεκινούν. Κι αν ευθύνες και προβλήματα γεμίζεις, πάλι ο χρόνος
βοηθά να τ’ αντιμετωπίζεις.»
Υπομονή, χρόνος και ελπίδα λοιπόν.


4)Το βιβλίο σας έχει ένα υπέροχο εξώφυλλο και αρκετές
εικονογραφημένες σελίδες. Τι ρόλο παίζει η  εικονογράφηση στα
παιδικά βιβλία και πως επιδρούν οι εικόνες στα παιδιά. 

Πράγματι στο εξώφυλλο και γενικά στα πρόσωπα, κυριαρχούν τα μάτια των
παιδιών! Αυτά τα μάτια που τα λένε όλα. Οι εικόνες στις «χαμένες δεκάδες»
λειτουργούν συμμετρικά προς το κείμενο.
Η εικονογράφηση γενικά είναι το Α και το Ω στο παιδικό βιβλίο. Η εικόνα
και τα χρώματά της, αρχικά είναι αυτά που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον
του παιδιού. Επίσης η εικόνα συμβάλλει στην κατανόηση του παραμυθιού,
ειδικά όταν το παιδί είναι μικρό και δεν ξέρει να διαβάζει.


5) Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας; Πιστεύετε ότι τα
παιδικά βιβλία πρέπει να διαβάζονται και από τους μεγάλους;  

Το βιβλίο απευθύνεται σε παιδιά πρώτης σχολικής και σχολικής ηλικίας. Αν
έπρεπε να βάλω ένα ηλικιακό όριο θα έλεγα ότι 6-9 ετών είναι οι
καταλληλότερες ηλικίες.
Προσωπικά είμαι λάτρης και συλλέκτης παιδικών βιβλίων. Μπορούν να
περάσουν σπουδαία μηνύματα και να σου φανερώσουν νέους κόσμους σε
πολύ λίγες γραμμές. Είναι ιδανικά και για όσους θέλουν να διατηρήσουν
την παιδικότητά τους.


6) Από πόσο νωρίς πρέπει να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με τα βιβλία
και με ποιον τρόπο; 

Μόλις έρθει το μωρό από το Μαιευτήριο στο σπίτι, στην κούνια του μαζί με
τα πρώτα υφασμάτινα παιχνίδια πρέπει να βρίσκει και τα πρώτα
υφασμάτινα βιβλία. Από μικρό θα καταλάβει πως το βιβλίο, όπως και το
παιχνίδι, χαρίζει απόλαυση. Όποτε και να το κάνετε όμως, να το κάνετε με
αγάπη. Η αγάπη έχει πάντα θετικά αποτελέσματα!


7) Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς για να σας γνωρίσουμε. Πώς
αποφασίσατε να ασχοληθείτε με συγγραφή βιβλίων για παιδιά ;  

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Νάξο, σε ένα στοργικό και προστατευμένο
περιβάλλον. Σπούδασα στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
στο ΕΚΠΑ, ακολούθησαν μεταπτυχιακές σπουδές σε αρκετά διαφορετικά
μεταξύ τους επιστημονικά αντικείμενα (Συμβουλευτική – Ειδική Αγωγή και
STEM-Φυσικές Επιστήμες). Πλέον ζω και εργάζομαι στην Αθήνα,
απασχολούμαι χρόνια στην ιδιωτική εκπαίδευση με την ειδική αγωγή και ως
δασκάλα στη δημόσια εκπαίδευση.
Κάθε δάσκαλος στην τάξη έχει να πει κάθε μέρα και από μια ιστορία που θα
μπορούσε να είναι η αφορμή για ένα παιδικό παραμύθι. Η δική μου
επιθυμία για συγγραφή ξεκινά από τα δικά μου παιδικά χρόνια. Έγραφα σε
ημερολόγια, σε κάρτες, άλλαζα τις ιστορίες απ’ τα βιβλία που διάβαζα. Στα
χρόνια των σπουδών όμως κατάλαβα ότι θέλω να γράφω για παιδικούς
αναγνώστες και μάλιστα με ρίμα. Ποιήματα, ευχές, κανόνες ήταν ό,τι είχα
γράψει μέχρι τώρα. Πρώτη φορά γράφω κάτι ολοκληρωμένο με στόχο.



8)Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;

Σίγουρα θα ασχοληθώ κάποιο καιρό με τις «χαμένες δεκάδες», να τις
χάσουμε, να τις ψάξουμε, να τις τραγουδήσουμε. Οι παρουσιάσεις έχουν
έντονη διάδραση και το απολαμβάνω. Ωστόσο το επόμενο παραμύθι είναι
ήδη γραμμένο. Έχει διαφορετικό ύφος, πιο αφηγηματικό, περιγραφικό και
διδακτικό. Σκέψη μου είναι μήπως επιμεληθώ η ίδια και την
εικονογράφηση.


Πείτε μας, που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας

To βιβλίο μπορείτε να το βρείτε στο site του εκδοτικού
https://www.iwrite.gr/bookstore/vivlio-paidiko-vivlio-oi-xamenes-dekades-
ekdoseis-iwrite/ και σε όλα τα συνεργαζόμενα βιβλιοπωλεία.
Οι αναγνώστες μπορούν να ενημερώνονται για τις δράσεις, τις
παρουσιάσεις και ό,τι άλλο αφορά τα βιβλία στον προσωπικό μου
λογαριασμό https://www.instagram.com/stella_sousouni/






Oι Χαμένες Δεκάδες
Ένα πρωτότυπο παραμύθι για ένα παιδί που δεν ήθελε να μεγαλώσει και τη σημασία της ανάληψης ευθυνών.
Συγγραφέας: Στέλλα Σουσούνη
ΕΚΔΟΣΕΙΣ I WRITE



Ένα πρωτότυπο παιδικό βιβλίο για ένα παιδί για τη σημασία της ανάληψης ευθυνών

Ο Τζέρεµι ξέρει καλά πως τα χρόνια φέρνουν ευθύνες και µπελάδες. Τι θα συνέβαινε αν δεν υπήρχε χρόνος; Τι θα συνέβαινε αν οι µεγάλοι γίνονταν πάλι µικροί; Τι θα συνέβαινε αν δεν υπήρχαν δεκάδες;

Μια «λάθος» ευχή και ο κόσµος γυρίζει ανάποδα. Ο Τζέρεµι και η παρέα του προσπαθούν να λύσουν το πρόβληµα που κατά λάθος δηµιουργήθηκε. Συνεργάζονται και εξερευνούν στα πιο απίθανα µέρη, σκαρφίζονται λύσεις, εµπιστεύονται ο ένας τον άλλο. Καµιά φορά όµως χρειάζεται κάτι παραπάνω… Να αποδεχτείς το λάθος σου, να πιστέψεις στον εαυτό σου και να τολµήσεις το ακατόρθωτο. Τότε, θα είσαι έτοιµος για µεγάλες περιπέτειες…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard