ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ της ΕΥΔΟΚΙΑΣ ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ ΣΕ "ΒΑΘΙΑ ΝΕΡΑ"



ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Σειρά: Ελληνική πεζογραφία Σελ: 400 | Τιμή: 14,90 1 η κυκλοφορία: Ιούνιος 2018 ISBN: 978-618-5284-64-0 1 η έκδοση 5.000 αντίτυπα Κωδικός είδους: ΩΚ 252
Δεκαετία του ’30, Γιάννενα, μαγευτικά και μυστηριώδη. Δυο νεαρά παιδιά, η Μαργαρίτα και ο Μιχάλης, θα συναντηθούν σε ένα φύσημα της Μοίρας και το τυχαίο αντάμωμα τους θα στραγγίξει την ανάσα από την ψυχή τους και το αίμα από τα κορμιά τους, παρασύροντας μαζί και όσους τους περιβάλλουν, συνθέτοντας ένα δυνατό ψυχολογικό θρίλερ...
Μυστικά κρυμμένα κάτω από μαξιλάρια
ποτισμένα με δάκρυα.
Μυστικά που πνίγηκαν στα στήθη των
ακούσιων πρωταγωνιστών τους.
Μυστικά που και τα ίδια ντράπηκαν που έλαβαν χώρα.
Μυστικά που σύρθηκαν από τα σοκάκια του
Κάστρου ως τις όχθες της Λίμνης.
Σφραγισμένα στόματα που μάτωσαν στην
προσπάθειά τους να μην ανοίξουν ποτέ.
Κορμιά που λύγισαν κάτω από το βάρος της μοίρας.
Ηδονές που κυριάρχησαν στον νου οδηγώντας
τον στην παραφροσύνη.
Ζωές που παραδόθηκαν στον βαρκάρη πριν
την ώρα τους κι αναζητούν δικαίωση.
Μέχρι πού μπορεί να φτάσει ένας άνθρωπος
διεκδικώντας τον έρωτα;
Πόσο μπορεί να μεταμορφωθεί, να καταστρέψει
και να καταστραφεί;

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ 




Η Ευδοκία Σταυρίδου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Σκηνοθεσία Κινηματογράφου και Θέατρο. Η μεγάλη της αγάπη για το διάβασμα από τα νεαρά της χρόνια αποτέλεσε ερέθισμα ώστε να στραφεί στα μονοπάτια της γραφής. Ασχολήθηκε επίσης με τη δημιουργία θεατρικών ομάδων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Γράφει ποιήματα, διηγήματα και θεατρικά έργα τα οποία έχουν κατά καιρούς δημοσιευτεί σε έντυπα και ηλεκτρονικά λογοτεχνικά περιοδικά. Το Κάποτε στη Μυτιλήνη είναι το πρώτο της μυθιστόρημα. Είναι παντρεμένη και μητέρα δύο παιδιών.


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΔΟΚΙΑ ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ

1)Κα Σταυρίδου ,τα Βαθειά Νερά είναι το δεύτερο βιβλίο σας ,πείτε μας με λίγα λόγια για αυτό και πως ήρθε η έμπνευση για αυτήν την ιστορία σας? 


Βαθιά νερά… πολύ βαθιά στις ψυχές των ηρώων. Είναι ο τόπος που με μάγεψε αρχικά. Η απίστευτη ενέργειά του με το Κάστρο, τη Λίμνη και το Νησί τους τα Γιάννενα με τράβηξαν κοντά τους και με έκαναν να πραγματοποιήσω αυτό το δύσκολο ταξίδι στον χρόνο προσπαθώντας να αναπαραστήσω όσο το δυνατόν πιο πιστά την εποχή. Είχα πολύ μεγάλη βοήθεια από τους κατοίκους και ιδιαίτερα από τον Θεόδωρο Γκέκα, πρόεδρο του Νησιού για έξι τετραετίες, στον οποίο αφιερώνω και το βιβλίο μου. Οι αφηγήσεις του, προσδίδουν αυθεντικότητα στο κείμενο μου αποτυπώνοντας, για πρώτη φορά νομίζω, την καθημερινότητα των κατοίκων του Νησιού των Ιωαννίνων που είναι το μοναδικό νησί μέσα σε λίμνη που κατοικείται αιώνες τώρα. Μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον οι ήρωες μου δίνουν έναν διαρκή αγώνα επιβίωσης και επιβεβαίωσης της ύπαρξής τους μέσα από την αναζήτηση της αληθινής, απόλυτης αγάπης, όπως ο καθένας την αντιλαμβάνεται μέσα από τον ιδιαίτερο ψυχισμό του. 

2)Τι ελπίζετε να αποκομίσει κάποιος διαβάζοντας το βιβλίο σας? 

Η αλήθεια είναι πως ξεκινώντας να γράφεις ένα βιβλίο, αλλά και από την σύλληψη της ιδέας στο μυαλό μέχρι να το σχηματίσεις με λέξεις, έχεις να κάνεις με τον εαυτό σου. Όσο πιο ειλικρινής και τίμιος είσαι με σένα, τόσο πιο ειλικρινής και τίμιος είσαι με τους αναγνώστες σου. Αυτά με την έννοια πως ποτέ δεν έχω κατά νου «συνταγές επιτυχίας» αλλά λειτουργώ πάντα με το ένστικτο, σεβόμενη ακόμα και τον έναν αναγνώστη που θα πάρει στα χέρια του το βιβλίο μου. Η μεγαλύτερη χαρά μου είναι όταν μου στέλνουν σχόλια πως τους άγγιξε, τους συγκίνησε, τους ταξίδεψε ή πως ταυτίστηκαν με τον έναν ή τον άλλο ήρωα μου. Ακόμα, στα Βαθιά νερά πιστεύω πως υπάρχει ικανοποιητική περιγραφή της εποχής, αφού διαδραματίζεται τη δεκαετία του ’30, άρα υπάρχουν πολλά πολιτιστικά και πολιτισμικά στοιχεία καθώς επίσης ήθη και έθιμα της εποχής και του τόπου. 

3)Τι συμβουλή θα δίνατε στις γυναίκες που διαβάζουν Ελληνική λογοτεχνία? 

Αρχικά θέλω να τις ευχαριστήσω. Είναι σημαντικό να μας στηρίζουν γιατί κακά τα ψέματα χωρίς τους αναγνώστες μας δεν υπάρχουμε. Τα βιβλία μας αναπνέουν μέσα από τις ανάσες των αναγνωστών. Ζωντανεύουν μέσα από το χαμόγελο ή το δάκρυ που μπορεί να σχηματιστεί στο πρόσωπό τους. Υπάρχουν, όταν μετά τη λέξη τέλος εξακολουθούν να δημιουργούν σκέψεις στο μυαλό του αναγνώστη. Αυτό που θα ήθελα να τους πω είναι να επιλέγουν τα βιβλία που θα αγοράσουν όχι μόνο από το εξώφυλλο ή το οπισθόφυλλο. Να ξεφυλλίσουν λίγο το βιβλίο, να διαβάσουν τυχαίες παραγράφους ώστε να μην νιώσουν αργότερα εξαπατημένες από την επιλογή τους. Υπάρχει πληθώρα βιβλίων και δεν είναι εύκολο να ξεχωρίσεις ποιο ή ποια είναι εκείνα που θα σου «μιλήσουν». Άρα θα πρέπει να δίνουν λίγο περισσότερο από τον χρόνο τους την στιγμή της επιλογής

4)Πως περνάτε τον ελεύθερο χρόνο σας ,όταν δεν ασχολείστε με την συγγραφή των βιβλίων σας ,πείτε μας ,λίγα λόγια για εσάς για να σας γνωρίσουμε καλύτερα. 

Όταν γράφω ο ελεύθερος χρόνος μου είναι σχεδόν ανύπαρκτος γιατί είμαι ψυχή και σώματι δοσμένη στην ιστορία μου. Ζω τις ζωές των ηρώων μου, συμπάσχω μαζί τους, σκέφτομαι πώς θα αντιδράσουν στα γεγονότα που συναντούν μπροστά τους. Στις ανατροπές που η ζωή απρόσμενα φέρνει στο δρόμο τους και εκείνες τις ώρες φαίνεται η δύναμη ψυχής που έχουν ή η αδυναμία τους. Φυσικά κάνω διαλείμματα στα οποία θα συναντηθώ με αγαπημένες φίλες, θα πάω σινεμά ή θέατρο. Τον υπόλοιπο καιρό όταν βρίσκομαι στην διαδικασία της σκέψης του επόμενου βιβλίου, γιατί μέχρι στιγμής πριν ολοκληρώσω το προηγούμενο έχω την ιδέα του βιβλίου που θα ακολουθήσει, διαβάζω πάρα πολύ, ταξιδεύω στα μέρη που διαδραματίζονται τα βιβλία μου γιατί θέλω να μεταφέρω τις ανάσες των τόπων που περιγράφω, κάνω έρευνα για τα ιστορικά γεγονότα της κάθε εποχής, έρχομαι σε επαφή με ανθρώπους οι οποίοι μπορούν να μου μεταφέρουν οτιδήποτε θα δώσει αλήθεια στο βιβλίο μου.

 5)Μελλοντικά σχέδια? 

 Αυτή την εποχή γράφω το δεύτερο βιβλίο της τριλογίας των Ιωαννίνων. Η τριλογία με πρώτο βιβλίο τα Βαθιά νερά, που θα έχουν μόνο κοινό τόπο καθώς αναφέρονται σε τρεις διαφορετικές ιστορικές περιόδους θα ολοκληρωθεί με άλλα δύο βιβλία. Οι ευχές μου για το μέλλον είναι να έχω υγεία, έμπνευση ώστε να εξακολουθώ να γράφω και αναγνώστες που θα με στηρίζουν και θα μου δίνουν δύναμη επιβεβαιώνοντας μου το γεγονός πως κάτι έχω να προσφέρω στο πεδίο της συγγραφής.

 6)Με ποιον τρόπο μπορεί να επικοινωνήσει μαζί σας το αναγνωστικό κοινό και που μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας 

Όποιος αναγνώστης επιθυμεί να επικοινωνήσει μαζί μου, μπορεί είτε στο mail μου:evdokiat@gmail.com είτε στο facebook Ευδοκία Σταυρίδου. Το βιβλίο μου υπάρχει σε όλα σχεδόν τα βιβλιοπωλεία σε Ελλάδα και Κύπρο, αλλά και αν κάπου δεν υπάρχει μπορούν να το παραγγείλουν στο βιβλιοπωλείο τους ή ακόμα και ηλεκτρονικά στη σελίδα των εκδόσεων Ωκεανός. 

Σας ευχαριστώ πολύ! Ευδοκία Σταυρίδου

Kα ΣΤΑΥΡΙΔΟΥ και εμείς σας ευχαριστούμε για τον χρόνο σας και για όσα μοιραστήκατε μαζί μας. Ελπίζουμε  να τα ξαναπούμε , με νέα από το δεύτερο βιβλίο σας που ελπίζουμε να εκδοθεί σύντομα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard