ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΑΛΕΞΗ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟ για το βιβλίο του ΠΑΡΑΔΡΟΜΟΣ 13 από τις ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ

Καλημέρα σας. Σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH ABOOK φιλοξενούμε τον συγγραφέα κ. ΑΛΕΞΗ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟ για το βιβλίο του ΠΑΡΑΔΡΟΜΟΣ 13 από τις ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ 





Τι σε ενέπνευσε να γράψεις το “Παράδρομος 13”; Ήταν κάποια
συγκεκριμένη εμπειρία ή ιστορία που σε συγκίνησε;

Το 2022 γυρνούσα αργά το βράδυ με τον κολλητό μου από το Λιτόχωρο
στη Θεσσαλονίκη και, καθώς έβλεπα μόνο τις άσπρες γραμμές στην
άσφαλτο να διαδέχονται η μία την άλλη, ένιωθα ότι ο δρόμος δεν τελειώνει.
Δεξιά και αριστερά υπήρχαν δέντρα, σκοτάδι και μόνο τα φώτα των
αμαξιών μπροστά και τα αμυδρά φώτα του δρόμου το έσπαγαν. Σκέφτηκα,
λοιπόν, τι ωραίο σκηνικό για ένα θρίλερ, ένας μοναχικός δρόμος.


Γιατί επέλεξες να τοποθετήσεις την αφήγηση στην ελληνική επαρχία, και
πώς συμβάλλει αυτό στη διάσταση του υπερφυσικού;

Μεγάλωσα στη Θεσσαλονίκη και για πολλά χρόνια αυτό που ήξερα ως
πραγματικότητα ήταν κτίρια, άσφαλτος, άνθρωποι να περπατάνε με
γρήγορους ρυθμούς. Όμως, αν κανείς ταξιδέψει στην Ελλάδα και δει τα
αχανή χωράφια, τα μικρά χωριά ξεχασμένα από την ταχύτητα του κόσμου,
τα σκόρπια δασάκια, τους λόφους, τα βουνά, τα ποτάμια, θα καταλάβει
γρήγορα πως η Ελλάδα δεν είναι οι πέντε ή έξι μεγάλες πόλεις. Στη
μεγαλύτερη έκτασή της η Ελλάδα είναι άδεια. Όπως είπα, χωράφια, λόφοι,
ποτάμια, μικρά χωριά, εγκαταλελειμμένες αποθήκες, παλιά άδεια καφέ,
δασάκια, αυτά καλύπτουν τη χώρα μας. Και πόσα δεν έχουν πατηθεί. Πόσα
έχουν μείνει πίσω στην ιστορία. Τι υπάρχει εκεί έξω στο αχανές άγνωστο;
Λίγα χιλιόμετρα έξω από μια πόλη. Δεν είναι λίγο τρομακτικό αυτό;


Η φιγούρα της κοπέλας που εξαφανίστηκε το 1975 και εμφανίζεται ξανά
το 2010 είναι πολύ δυνατή, γιατί θέλησες να επικεντρώσεις την έλξη και το
μυστήριο σ’ αυτήν;

Δε θα πω ψέματα. Η αίσθηση της κοπέλας, η εντύπωση που προκαλεί στους
χαρακτήρες και η ιστορία και το μυστήριο που τυλίγεται γύρω της, είναι
ξεκάθαρη αντιγραφή της Laura Palmer, από τη σειρά Twin Peaks του David
Lynch, είθε η καλλιτεχνική ψυχή του να λέει περίεργες ιστορίες και να μη
δίνει περαιτέρω εξηγήσεις σε έναν άλλο κόσμο. «Who killed Laura Palmer»
ήταν η ατάκα της σειράς και ο θάνατος της Laura ήταν μια τραγωδία που
υποκινούσε το ενδιαφέρον του κοινού. «Ποιος σκότωσε την Άννα Θάνου»
λοιπόν είναι η δική μου ατάκα. Και θέλησα ο αναγνώστης να την ερωτευτεί
μέσα από τη μακάβρια και μυστηριώδη ομορφιά της. Να την ερωτευτεί
αρκετά ώστε να διαβάσει το βιβλίο.


Τι συμβολίζει για σένα ο Παράδρομος 13, είναι μόνο σκηνοθετικό μέσο
για το υπερφυσικό ή έχει ευρύτερη έννοια;

Λένε ότι ο τρόμος δημιουργείται όταν παίρνεις κάτι απλό και καθημερινό
και το αλλοιώνεις στη φύση του ελάχιστα, τόσο ώστε κάτι να πάει στραβά.
Οι άνθρωποι περνούν το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους στους δρόμους,
στην άσφαλτο. Κάτι τόσο απλό και καθημερινό. Τι κι αν ένας δρόμος είχε
μια κακή ενέργεια;
Ταυτόχρονα, βλέπω τους δρόμους σαν ένα μέσο ταξιδιού. Οι δρόμοι κάπου
οδηγούν. Το ίδιο και οι ιστορίες. Ο Παράδρομος είναι η ίδια η ιστορία. Και
πρέπει να ειπωθεί. Ειδικά αν κρύβει μυστικά. Περνάς από έναν δρόμο,
κοιτάς δεξιά και ξαφνικά βλέπεις μια γυμνή, ετοιμόρροπη αρχαία γέφυρα.
Ένα αεροπλάνο πάνω σε μια καφετέρια. Μία διαλυμένη αποθήκη. Οι
δρόμοι είναι γεμάτοι ιστορίες, αναμνήσεις από τους περαστικούς. Στάσεις,
δυσκολίες. Ακριβώς όπως μία ιστορία.
Επίσης, πιστεύω στη δύναμη του συλλογικού ασυνείδητου. Αν όλοι λένε ότι
ένας δρόμος είναι στοιχειωμένος, τον φοβούνται και βγάζουν τρομακτικές
ιστορίες γι’ αυτόν, τότε ο δρόμος γίνεται εν δυνάμει στοιχειωμένος.


Ο αναγνώστης κρέμεται σε μια καίρια ερώτηση: «Ποιος σκότωσε την
Άννα Θάνου;» πώς δομείς τέτοια στοιχεία μυστηρίου, ώστε να κρατάνε
ένταση καθ’ όλη τη διάρκεια;

Το βιβλίο αποτελείται από αυτοτελείς ιστορίες και, ανάμεσά τους,
υπάρχουν υποκεφάλαια στα οποία εξελίσσεται το μυστήριο της Άννας
Θάνου. Αυτό το έκανα για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι επειδή είμαι δειλός
και φοβόμουν να γράψω ένα ενιαίο βιβλίο μυστηρίου και κρύφτηκα πίσω
από την ευκολία της ανθολογικής δομής, ενώ ταυτόχρονα, επειδή στο
πρώτο μου βιβλίο, Ολύμπου Ψίθυροι, κάποιοι δεν διάβασαν τα διηγήματα με
τη σειρά που ήθελα, ήθελα να τους αναγκάσω να διαβάσουν το βιβλίο έτσι
όπως το θέλω, βάζοντας ένα μυστήριο που δένεται πλήρως θεματικά με τη
συνολική ιστορία όλων των διηγημάτων.

Αν έχεις, βέβαια, τα μάτια σου ανοιχτά, θα δεις ότι οι ιστορίες ίσως να μην
είναι τόσο αυτοτελείς εντέλει. Ίσως αν δώσεις προσοχή να δεις την μεγάλη
εικόνα. Ο παράδρομος 13 είναι ένα παζλ.


Όπως αναφέρεται στο βιογραφικό σου, είσαι κινηματογραφιστής και
σεναριογράφος, πώς επηρέασε αυτό, τη γραφή του βιβλίου;

Με έναν και μόνο τρόπο. Έμαθα πρώτα να γράφω σενάρια και μετά
λογοτεχνία. Τα δύο τους δε διαφέρουν στη δραματουργία αλλα διαφέρουν
στη δομή. Σε ένα σενάριο ο λόγος είναι μινιμαλιστικός γιατί θέλεις ο
ηθοποιός, σκηνογράφος, ενδυματολόγος και σκηνοθέτης που θα το
διαβάσουν να βάλουν τις δικιές τους πινελιές και να το χρωματίσει ο
καθένας με τη τέχνη του.
Έχω καταλήξει λοιπόν, από συνήθεια, να γράφω μινιμαλιστικά. Προσωπικά
θεωρώ ότι η βαριά λεπτομερής αφήγηση, μπορεί να κουράσει. Επίσης τείνω
να πιστεύω ότι δε μπορείς πραγματικά να ανταγωνιστείς τη φαντασία του
αναγνώστη, μόνο να τη διεγείρεις. Και με μια πιο αφαιρετική γλώσσα,
μπορείς να αφήσεις τη φαντασία του αναγνώστη να οργιάζει επειδή θα
καλύψει μόνος του τα κενά που επίτηδες αφήνεις.


Η αφήγηση έχει υπερφυσικά στοιχεία, αλλά και έντονη ψυχολογική
ατμόσφαιρα. Ποιο ήταν το πιο απαιτητικό κομμάτι στη σύνδεση αυτών των
δύο επιπέδων;

Είμαι πραγματιστής, ορθολογιστής και άθεος. Δεν πιστεύω στην ύπαρξη
του υπερφυσικού, ή κάποιας ενέργειας ή κάποιας ανώτερης δύναμης.
Πιστεύω στη δύναμη του μυαλού, των αισθήσεων και στο πώς μπορεί να
αλλοιώσει τον κόσμο γύρω μας κάτω από συναισθηματική και ψυχολογική
πίεση. Πιστεύω στη δύναμη του φόβου και των σκιών που μπορεί να
γεννήσει.
Αλλά να σας πω ένα μυστικό. Θα έδινα τα πάντα να υπήρχε ένα φάντασμα.
Να δω ένα UFO, έστω να ακούσω κάποια φωνή σε ένα στοιχειωμένο μέρος
και να μην έχω καμία λογική εξήγηση να με βοηθήσει. Λαχταρώ τόσο να
μου συμβεί κάτι που θα με κάνει να πιστέψω. Και έτσι δημιούργησα τον
χαρακτήρα του βιβλίου, τον ανώνυμο ερευνητή, που παραμένει ανώνυμος
για να καθρεφτίζει τον αναγνώστη. Έναν ερευνητή με στόχο να αποδείξει
την ύπαρξη του υπερφυσικού. Που λαχταρά να πιστέψει. Και που ίσως
παίρνει παραπάνω από όσα εύχεται.
Βλέπετε, το υπερφυσικό είναι μια ψυχολογική ανάγκη. Ότι υπάρχει κάτι
τρομακτικό που ξεφεύγει από τη μονοτονία της καθημερινότητας. Δεν είναι
δύσκολο να συνδεθεί η ψυχολογία με το υπερφυσικό. Δεν ήταν ποτέ
χωριστά.


Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση κατά την συγγραφή του βιβλίου, σε
επίπεδο πλοκής, ατμόσφαιρας ή χαρακτήρων;

Να δέσω το μυστήριο. Ξανά το βιβλίο είναι εν μέρη ανθολογία τρόμου, εν
μέρη θρίλερ μυστηρίου. Και να μπορέσω να κρατήσω τις ισορροπίες μεταξύ
των δύο, δίνοντας και ένα ξεκάθαρο και δυνατό τέλος που τα δένει όλα με
δυσκόλεψε. Θα μου πούνε οι αναγνώστες αν το κατάφερα.


Μίλησε μας για την συνεργασία σου με τις ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ
ΠΗΓΗ αλλά και για τα μελλοντικά σου σχέδια στο χώρο του βιβλίου και
της τέχνης.

Για τα σχέδια μου στο χώρο του βιβλίου δε θα πω πολλά, μόνο το ότι όσοι
διαβάσουν το βιβλίο θα δούνε ότι ο κόσμος του ίσως να είναι πιο μεγάλος
πέρα από ένα μόνο βιβλίο. Οι εκδόσεις Πηγή όπως πάντα είναι ένας
εκδοτικός οίκος που δίνει ευκαιρίες σε νέους συγγραφείς και ιδιαίτερα
συγγραφείς είδους και αυτό είναι αξιοσέβαστο και σημαντικό.


Τι ελπίζεις να αποκομίσει ο αναγνώστης στο τέλος του ταξιδιού του με
τον «Παράδρομο 13»; 

Να περάσει καλά, να τρομάξει και ίσως την επόμενη φορά που θα βγεί σε
ένα τρομακτικό δρόμο, να σκεφτεί και τίποτα περίεργο. Από εκεί και πέρα,
ένα έργο όταν το βγάζεις στον έξω κόσμο, παύει να είναι δικό σου και
γίνεται του κοινού. Το τι θα αποκομίσουν λοιπόν οι αναγνώστες είναι όπως
πάντα εντελώς υποκειμενικό. Και έτσι πρέπει να είναι.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για ακόμη
μία φορά. Πείτε μας πού και πώς μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο
σας.

Μπορείτε να με βρείτε στο προφίλ μου στο Instagram @alexpetrop και στην ομάδα
παραγωγής μας Transcend Pictures. Το βιβλίο μπορείτε να το βρείτε σε όλα τα επώνυμα
Βιβλιοπωλεία και φυσικά, στο site των εκδόσεων Πηγή.



Παράδρομος 13
Συγγραφέας: Αλέξης Πετρόπουλος,
ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ

Η ελληνική επαρχία αποκαλύπτει τον σκοτεινό της χαρακτήρα, σε ένα βιβλίο φαντασίας που σφίγγει τον λαιμό σε κάθε σελίδα.


Τις νύχτες, οι δρόμοι φαίνονται διαφορετικοί· τεράστιοι. Και πάντα ο ορίζοντας καλύπτεται από σκοτάδι. Είναι όμως αθώα παιχνίδια της όρασης; Είναι η κούραση της ώρας που μπερδεύει το μυαλό; Ή ο δρόμος τεντώνεται στον χώρο και τον χρόνο, πιασμένος ανάμεσα σε χέρια αόρατων δυνάμεων που προσπαθούν να παρασύρουν όποιον ταξιδιώτη μπορούν στην άβυσσο, πριν τους διώξει η ανατολή;

Ανώνυμος αφηγητής


Για χρόνια όλοι λέγανε πως ο δρόμος αυτός είναι στοιχειωμένος.

Μια κοπέλα που εξαφανίστηκε το 1975 κάνει ωτοστόπ το 2010. Ένας ραδιοφωνικός σταθμός πιάνει παράσιτα από ανώτερες δυνάμεις. Μία αρχαία γέφυρα οδηγεί στον άλλο κόσμο και δαιμονικές σκιές τριγυρίζουν ένα βενζινάδικο. Όλες αυτές οι παράξενες ιστορίες έχουν έναν κοινό παρονομαστή.

ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΡΟΜΟ 13

Άσφαλτος γεμάτη ρωγμές, ρωγμές που κρύβουν μυστικά. Δρόμος περιτριγυρισμένος από ιστορίες του υπερφυσικού που απλώνονται στον χώρο και στον χρόνο. Και ένας ερευνητής προσπαθεί να τα συνδέσει όλα και να ανακαλύψει, επιτέλους, το μυστικό του στοιχειωμένου αυτού δρόμου. Θα τα καταφέρει, άραγε;

Το ερώτημα, ωστόσο, που τα συνδέει όλα είναι ένα:
Ποιος σκότωσε την Άννα Θάνου;

Μία υπερφυσική ιστορία μυστηρίου, τοποθετημένη στη σκιά της ελληνικής επαρχίας.


#Παράδρομος13 #ΑλέξηςΠετρόπουλος #ΥπερφυσικόΘρίλερ #ΚινηματογραφικήΓραφή #Μυστήριο #ΝέοςΣυγγραφέας #ΦαντασίαΚαιΘρίλερ #ΕκδόσειςΠηγή


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard