ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΛΙΜΗΤΣΙΟ ΘΕΟΔΩΡΟ για το βιβλίο του «ΤΟ ΓΕΛΙΟ ΣΟΥ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ


Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε το συγγραφέα κ. ΘΕΟΔΩΡΟ ΛΗΜΙΤΣΙΟ, του βιβλίου «ΤΟ ΓΕΛΙΟ ΣΟΥ» που εκδόθηκε από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ.




Κε ΛΙΜΗΤΣΙΟ, μετά το πρώτο βιβλίο σας ΕΓΩ ΜΕΓΑΛΩΝΑ ΓΙΑ ΣΕΝΑ και το δεύτερο με τίτλο ΜΑΡΟΥΣΩ έρχεστε για να μιλήσουμε για το τρίτο βιβλίο σας ΤΟ ΓΕΛΙΟ ΣΟΥ και σας ευχαριστούμε για αυτό.


1)Συστήστε μας με λίγα λόγια το καινούργιο βιβλίο σας. Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ αυτό?


Το γέλιο, σ’ εμένα τουλάχιστον είναι το πρώτο πράγμα που μου τραβάει την προσοχή. Μετά τα μάτια… Έτσι έγινε και με τον Νικόλα. Το γέλιο της Βαγγελιώς του έκλεψε την καρδιά και αμέσως μετά πιάστηκε στο δίχτυ που ήταν πλεγμένο ανάμεσα στα μάτια της. Κι εκείνη τη στιγμή ο χρόνος σταμάτησε γιατί απλά βρήκε το άλλο του μισό. Η ζωή του είχε μόνο νόημα αν ήταν στο πλάι της Βαγγελιώς και θα έκανε τα πάντα για να την κερδίσει. Έτσι ξεκινάει η ιστορία τους, από μια τυχαία συνάντηση. Τα πράγματα όμως δεν είναι πάντα έτσι όπως τα φανταζόμαστε. Για να κερδίσουμε στην αγάπη πρέπει να πιστεύουμε σ’ αυτή και να είμαστε έτοιμοι να θυσιάσουμε τα πάντα. Ο Νικόλας όμως πίστεψε περισσότερο από κάθε άλλον στην αγάπη πηγαίνοντας ακόμα και κόντρα στη μοίρα που είχε άλλα σχέδια γι’ αυτόν. Και κατάφερε να την ξαναβρεί… θα μπορέσει όμως αυτή τη φορά να ζήσει μαζί της;


2)Αν ήσασταν ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία?

Η απλή του γραφή και οι καθημερινοί του διάλογοι. Το ταξίδι στο αγαπημένο μας παρελθόν, στα ήθη και στα έθιμά μας που τείνουν να εξαφανιστούν. Οι ήρωες του βιβλίου θα μπορούσανε να είναι ακόμα και συγγενείς μας. Έκανα πολλές φορές αυτό το ταξίδι στο χρόνο διαβάζοντας ξανά και ξανά το βιβλίο και μπορώ να πω με σιγουριά ότι κάπου εκεί μέσα υπάρχει ο παππούς του παππού μου. Καθισμένος σε μια γωνία, μου χαμογελάει κλείνοντάς μου το μάτι και λέγοντάς μου την ιστορία της οικογένειάς μας που χάθηκε μέσα στο χρόνο.


3)Πείτε μας πως σας ήρθε η έμπνευση για αυτή την ιστορία? Ποιος είναι ο δικός σας τρόπος να εμπνέεστε;

Η ιστορία ξεκίνησε να με ταξιδεύει παράλληλα με τους στίχους του τραγουδιού «Το γέλιο σου» του Νίκου Στρατάκη που τραγουδάει μαζί με την αδερφή του τη Βούλα Στρατάκη. Και φυσικά δεν θα μπορούσε το μυθιστόρημα να έχει άλλον τίτλο. Όχι μόνο λόγω του τραγουδιού αλλά και λόγω του γέλιου της Βαγγελιώς που ήταν η αφορμή για να ξεκινήσει ένας μεγάλος έρωτας.

Τα τραγούδια και τα ποιήματα που μιλάνε για την αγάπη είναι τις περισσότερες φορές η πηγή έμπνευσής μου. Έτσι κι αλλιώς όλες οι ιστορίες μου μέχρι στιγμής μιλάνε για τον φτερωτό Θεό με το στεφάνι στα μαλλιά που πετάει κρατώντας λύρα.


4)Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας?

Πάντα πρέπει να στρέφουμε το βλέμμα μας στο παρελθόν. Τότε που όλα ήταν πιο απλά κι οι άνθρωποι πιο αληθινοί. Τότε που το κυνήγι της ευτυχίας είχε μεγαλύτερη αξία από το κυνήγι του χρήματος.

Μπορεί τη σημερινή εποχή να τα έχουμε σχεδόν όλα αλλά μας λείπει το σημαντικότερο. Η αληθινή επικοινωνία.


5)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε ?


Ο τίτλος του βιβλίου γεννήθηκε μόλις άκουσα το τραγούδι του Νίκου Στρατάκη. Την επόμενη μέρα κιόλας ήξερα ποιο θέλω να είναι το εξώφυλλο και ποιας το χαμόγελο θα ήθελα να το ντύσει. Λίγο αργότερα κάναμε τη φωτογράφηση. Και όσο κι αν ακούγεται περίεργο μετά έγραψα την ιστορία. Και στα τρία μου βιβλία έτσι λειτούργησα. Οι πρώτες μου επιλογές απ’ ότι φαίνεται είναι πάντα και οι καλύτερες.


6) Μιλήστε μας για την συνεργασία σας με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ.

Ξεκίνησε πριν τρία χρόνια. Η γνωριμία μας και το πρώτο συμβόλαιο που υπέγραψα έγιναν μέσα σε λίγες μέρες μετά από ένα ταξίδι αστραπή που έκανα από τη Βιέννη στην Αθήνα. Πίστεψαν στην πρώτη μου συγγραφική απόπειρα και από τότε είναι πάντα δίπλα μου βοηθώντας με να ταξιδέψουμε τις λέξεις των βιβλίων μου σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.   



7)Ποιος πιστεύετε ότι πρέπει να είναι ο κύριος στόχος κατά τη συγγραφή ενός βιβλίου; Το οικονομικό όφελος, η φήμη ή η ικανοποίηση μιας εσωτερικής ανάγκης;

Ο κάθε συγγραφέας γράφει έχοντας το δικό του στόχο. Θεωρώ πως οικονομικό όφελος και φήμη πολύ δύσκολα θα καταφέρει να κερδίσει κάποιος. Σε μένα τουλάχιστον όλα ξεκινάνε από την ικανοποίηση μιας εσωτερικής ανάγκης, αυτή της έκφρασης. Το υπόλοιπα ίσως και να μην έρθουν ποτέ. Αν ξεκινούσα σκεπτόμενος το οικονομικό όφελος και τη φήμη δεν θα κατάφερνα να τελειώσω καμία από τις τρεις μου ιστορίες.


8)Εσείς διαβάζετε? Γιατί πιστεύετε πως πρέπει να διαβάζουμε βιβλία?


Διαβάζω, αλλά δυστυχώς προλαβαίνω να διαβάσω μόνο βιβλία που αφορούν στην εποχή που εγώ θα ήθελα να τοποθετήσω την επόμενή μου ιστορία. Για «το γέλιο σου», διάβασα αρκετά από τα μυθιστορήματα του Ιωάννη Κονδυλάκη και του Νίκου Καζαντζάκη. Το διάβασμα είναι ένα ταξίδι στο άγνωστο, ένα ταξίδι που αν ο συγγραφέας έχει τον τρόπο να το διηγηθεί σωστά τότε γινόμαστε κι εμείς μέρος του. Περπατάμε στους δρόμους που φαντάστηκε, αγκαλιάζουμε τους ήρωές του, γελάμε, κλαίμε, αγαπάμε, μισούμε, φοβόμαστε, αγωνιούμε.


9)Μιλήστε μας για εσάς και τα επόμενα συγγραφικά σας σχέδια.


Οικογένεια, φίλοι, θέατρο, συγγραφή. Η ζωή μου όλη.  

Με το τέλος μιας ιστορίας ξεκινάω ήδη να ταξιδεύω στην επόμενη. Τώρα που μιλάμε έχω ήδη ολοκληρώσει ένα μεγάλο μέρος της, στο μυαλό μου όμως. Έχω βέβαια ακόμα πολλά αναπάντητα ερωτήματα όσον αφορά την πλοκή και μόλις καταφέρω να βρω τις απαντήσεις τότε θα ξεκινήσω να μεταφέρω τις λέξεις στο χαρτί.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Το βιβλίο μου μπορεί κάποιος να το βρει σε όλα τα βιβλιοπωλεία της γειτονιάς του. Από το μικρότερο μέχρι το μεγαλύτερο. Και να μην υπάρχει μπορεί να το παραγγείλει.

Όσον αφορά εμένα, ένα ταξίδι στην Βιέννη είναι αρκετό για να γνωριστούμε από κοντά πίνοντας μια σοκολάτα Βιεννουά.

Αρκεί πρώτα να μου γράψει ένα μήνυμα στο προφίλ μου στο

Facebook: Θεόδωρος Λιμήτσιος ή ακόμα και στο instagram: limitsiostheodoros




Το Γέλιο σου
Θεόδωρος Λιμήτσιος (Theodoros Limitsios)
Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα - Ellinika Grammata

«Είναι εκείνη η μαγική στιγμή που λες κι ο χρόνος σταματάει, που προσπαθείς να ξεφύγεις αλλά είσαι εκεί πιασμένος σαν πουλάκι στο χρυσό δίχτυ που είναι πλεγμένο ανάμεσα στα μάτια της».

Για τον Νικόλα αυτή η στιγμή έμελλε να τον δέσει για πάντα με τη Βαγγελιώ.

Οι πρωταγωνιστές λούζονται το νάμα της αγάπης από το παραμύθι της Ερωφίλης και του Πανάρετου, ζουν τον δικό τους έρωτα και παλεύουν γι’ αυτόν όσο μακριά κι αν βρίσκονται. Έχουν όμως τα όπλα και τη δύναμη για να πολεμήσουν ενάντια στη μοίρα που έπλεξε το δικό της δίχτυ γύρω από τη ζωή τους;

Ένα οδοιπορικό στην ποιμενική ζωή και τη μαγεία της φύσης που ξεκινάει στα τέλη του δέκατου ένατου αιώνα από την Πίνδο και φτάνει μέχρι το Μεγάλο Κάστρο της Κρήτης λίγο μετά την απελευθέρωση της Μεγαλονήσου.


Η συνέχεια της ιστορίας της Μαρουσώς, που ως απεσταλμένη της μοίρας έχει να επιλέξει ανάμεσα στο καθήκον και την αγάπη που δένει τους δύο πρωταγωνιστές, είναι μια ελεγεία στη μεγαλοσύνη της αγάπης που μπορεί και επουλώνει πληγές του παρελθόντος και σκορπίζει αχτίνες φωτός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard