ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΜΑΡΙΑ Α. ΓΕΡΑΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ για το βιβλίο της «ΑΝΔΡΙΑΝΗ» από τις ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ

  

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ. ΜΑΡΙΑ Α. ΓΕΡΑΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ, του βιβλίου «ΑΝΔΡΙΑΝΗ» που εκδόθηκε από τις ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ.


Κα  ΓΕΡΑΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε  για το βιβλίο σας «ΑΝΔΡΙΑΝΗ» 

Σας ευχαριστώ κι εγώ για τη φιλοξενία στο δημοφιλές blog σας.


1.Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας «ΑΝΔΡΙΑΝΗ» και τους ήρωες του. 

Στο βιβλίο μου ο αναγνώστης θα έρθει, είναι αλήθεια, σε επαφή με ένα πλήθος από διαφορετικά πρόσωπα -καθώς και με τις συμπεριφορές τους- μέσα από τα οποία χρωματίζεται μια ολόκληρη εποχή που δεν ζήσαμε. Μιλάμε για τα χρόνια της σταφιδικής κρίσης και τη συνεπακόλουθη πτώχευση της Ελλάδας, στα τέλη του 19ου αιώνα. Παρ΄όλα αυτά, η ιστορία ξεκινά από πολύ παλιότερα, από τα χρόνια της Ελληνικής Επανάστασης, έναντι στον Οθωμανικό ζυγό, για να καταλήξει στο πρώτο τέταρτο του 20ου  αιώνα καλύπτοντας έτσι μια περίοδο εκατό χρόνων.

Θα μπορούσα να πω πως το βιβλίο έχει δύο επίπεδα ανάγνωσης. Το ένα είναι η πλοκή του –ως εξιστόρηση της ζωής των ηρώων- και το άλλο είναι όλα εκείνα τα οποία πραγματικά νοιάζομαι να «ακούσει» ο αναγνώστης, παίρνοντας εντέλει ένα αισιόδοξο μήνυμα ζωής, παρά την τραγικότητα των συμβάντων που διέπουν την αφήγηση.

Μέσα από την πλοκή και τους χαρακτήρες παίρνω την ευκαιρία να μιλήσω για την είτε σταδιακή είτε απότομη μεταβολή της ψυχοσύνθεσης του ανθρώπου μέσα από τα περιστατικά και τις καταστάσεις της ζωής του.

Πιθανότατα, ο κάθε αναγνώστης θα ταυτιστεί, σε διαφορετικά σημεία, με τους κεντρικούς ήρωες, θα δει τον εαυτό του να έχει περάσει ή να περνά παρόμοιες συνθήκες –συναισθήματα όπως την αγάπη, τον έρωτα, την καλοσύνη, αλλά και τις τύψεις, τη ζήλεια, το μίσος- καθώς και καταστάσεις όπως την προδοσία, τη χειραγώγηση, το νεκρό γάμο, τη γέννηση ή την απώλεια ενός παιδιού· όλα τους πράγματα που αλλοτριώνουν ή  βελτιώνουν τους κεντρικούς ήρωες και προκαλούν τέτοιες εσωτερικές αλλαγές που καθορίζουν τις επιλογές τους, τον τρόπο σκέψης τους και, συνεπώς, την ποιότητα της ζωής τους· ακριβώς όπως συμβαίνει σε όλους μας, άλλωστε.

Η κεντρική ηρωίδα, η Ανδριανή, είναι αναγκασμένη να πληρώνει σχεδόν σε όλη της τη ζωή, ένα οικογενειακό μυστικό και λάθος των προγόνων της που την οδηγεί μοιραία στο μαρτύριο του ανεκπλήρωτου έρωτα και όχι μόνο, χωρίς εκείνη να γνωρίζει καν το γιατί. Λόγω αυτής της άγνοιας, η ζωή της, αλλά και οι ζωές των ηρώων που την πλαισιώνουν, παίρνουν πολύ διαφορετική ρότα από εκείνη που θα έπαιρναν αν είχαν γνώση.

Η σειρά των τραγικών (αλλά και των μη τραγικών) γεγονότων και επιλογών που ακολουθούν αυτή την άγνοια καθορίζει και την αλλοίωση μιας εκ φύσεως πολλά υποσχόμενης προσωπικότητας. Η Ανδριανή ξεκινά τη ζωή της ως νεογέννητη πεταλούδα, μέσα σε ευτυχισμένα παιδικά χρόνια, μόνο για να την συνεχίσει ως έρμαιο καταστάσεων και λαθών δικών της αλλά και των άλλων. Περνάει μέσα από την κόλαση της αυτοαπόρριψης, προσωπικής δυστυχίας και μιας πληθώρας φθοροποιών συναισθημάτων που την μεταμορφώνουν σταδιακά σε μίζερη κάμπια μέσα στα καλύτερά της χρόνια, για να λυτρωθεί, και τελικά να μεταμορφωθεί και πάλι σε πεταλούδα πολύ αργότερα, όταν θα πραγματοποιηθούν μέσα της οι διεργασίες εκείνες που θα της δώσουν την ευκαιρία να γνωρίσει, να αναγνωρίσει και τελικά να αγαπήσει πάλι τον εαυτό της και τη ζωή.


2.Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης αυτού του μυθιστορήματος?

Νομίζω συμβαίνει συχνά. Ήταν μέσα από δύο ταυτόχρονα και σκληρά  βιώματά μου, καθώς και από τα μαθήματα ζωής που πήρα από αυτά. Η έμπνευση ήρθε μέσα από την οδυνηρότατη απώλεια του πατέρα μου και, ταυτοχρόνως, από κάποια επικίνδυνη περιπέτεια υγείας που έπρεπε να αντιμετωπίσω, με τα συμπαρομαρτούντα να αλλάζουν δραματικά την ψυχοσύνθεσή μου, την οπτική μου γωνία, τα motto μου.

Ήταν σα να βρήκα τρόπο να φωνάξω για να μάθουν όλοι αυτό που εγώ επιτέλους είχα καταλάβει: «Βγάλτε όλα τα φθοροποιά συναισθήματα από την ψυχή σας. Τινάξτε τα από τη ζωή σας. Αυτά είναι που σας αλλοιώνουν, σας κάνουν να χάνετε χρόνο από τη ζωή. Αυτά είναι που σας αρρωσταίνουν, σας σκοτώνουν. Απόφαση είναι. Και την μπορείτε γιατί την μπόρεσα κι εγώ.»

Αλλά γνωρίζω καλά, από την άλλη, πως η εμπειρία του ενός δύσκολα διδάσκεται στον άλλον. Και τέτοιου είδους μαθήματα, δυστυχώς, αν και στη θεωρία όλοι τα γνωρίζουμε άριστα, πρέπει να τα πληρώσουμε οι ίδιοι. Αυτό που συνέβη σε εμένα δηλαδή.

Αλλά γιατί να πρέπει να γίνεται έτσι;

Αυτό είναι που προσπαθώ να φωνάξω μέσα από την «Ανδριανή» Κι ένας να ακούσει, όφελος θα είναι. Κάτι θα έχει κατορθωθεί.


3.Ποια θεωρείτε ότι είναι τα δυνατά στοιχεία του βιβλίου σας? 

Έγραψα αυτό το βιβλίο, ούσα και η ίδια βιβλιολάτρης, από την σκοπιά του αναγνώστη· δηλαδή  βάσει του τι θα ζητούσα εγώ ως αναγνώστης από ένα βιβλίο. Πρώτον, δυνατή πλοκή που να κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον μου ως το τέλος· τόσο που να λυπάμαι που το τελείωσα. Δεύτερον να μου αφήνει μηνύματα που θα με κάνουν να σκέφτομαι και να αναθεωρώ τα κακώς κείμενα της ζωής μου. Αυτά τα δύο στοιχεία, θεωρώ, είναι τα πιο δυνατά του.


4.Μιλήστε μας για την συνεργασία σας με τις ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ.

Από την αρχή της, η συνεργασία μας υπήρξε εξαιρετική. Υπήρξε αμοιβαία πίστη κι εμπιστοσύνη. Υπήρξε μεγάλη στήριξη. Υπήρξε υπευθυνότητα, θαυμαστός επαγγελματισμός αλλά και φιλική προσέγγιση. Υπήρξε διαθεσιμότητα από μέρους του οίκου, αποτελεσματική επίλυση θεμάτων και τέλος, σίγουρα υπήρξε συμπάθεια προς όλους τους συνεργάτες με τους οποίους ήρθα σε επαφή, λόγω της ευγένειας που τους χαρακτηρίζει. Με την ευκαιρία, θα ήθελα πραγματικά να ευχαριστήσω όλους τους και τον καθένα ξεχωριστά.


5.Ποιοι είναι οι άνθρωποι που σας στηρίζουν στο συγγραφικό έργο σας και τι έχετε να τους πείτε?

Ο άνθρωπος που πραγματικά με στήριξε ανεπιφύλακτα, και με όλους τους δυνατούς τρόπους, πιστεύοντας δυνατά σε μένα, και τον ευχαριστώ βαθιά γι΄αυτό, είναι ο συζύγός μου. Φυσικά, η μητέρα μου ήταν εκεί για να με ακούει προσεκτικά και να κάνει εύστοχους σχολιασμούς -ως έμπειρη αναγνώστρτια που είναι και η ίδια. Ο γιός μου με τη συνεχή ενθάρρυνσή του. Επίσης οι φίλοι μου, οι οποίοι διάβασαν το βιβλίο πολύ πριν εκδοθεί και μου πρόσφεραν ό,τι θετικό θα μπορούσε να συμβάλλει στην βελτίωσή του. Τους ευχαριστώ όλους από ψυχής και τους αγαπώ.


6.Μιλήστε μας για τα επόμενα συγγραφικά σας σχέδια. Τι να περιμένουμε από εσάς και πόσο σύντομα ?

Η «ΑΝΔΡΙΑΝΗ» είναι το πρώτο από τα δύο μυθιστορήματα της σειράς. Ήδη βρίσκομαι σε προχωρημένο σημείο στη συγγραφή της συνέχειας. Θέλω να ελπίζω πως σε λιγότερο από ένα χρόνο, θα έχει εκδοθεί και το δεύτερο μέρος, με την στήριξη, βεβαίως, του εκδοτικού οίκου «ΠΗΓΗ» και φυσικά, Θεού θέλοντος, δεδομένου πως τα τελευταία χρόνια έχουν συμβεί τα απίστευτα σε αυτόν τον πλανήτη!!


7.Εσείς διαβάζετε? πείτε μας συγγραφείς και βιβλία που ίσως σας έχουν επηρεάσει.

Όπως προείπα διαβάζω, και σίγουρα αυτό είναι κάτι που με έχει βοηθήσει στη δική μου συγγραφή. Όμως, δεν διαβάζω ποτέ όταν γράφω κάτι δικό μου. Κι όχι επειδή δεν έχω τον χρόνο –πράγμα αυτονόητο, βέβαια- αλλά επειδή διαβάζοντας, για παράδειγμα, Καζαντζάκη που για μένα αποτελεί ό,τι πλησιέστερο στο συγγραφικό divino, αποθαρρύνομαι. Νιώθω κάτι σαν «Που πας, ρε Καραμήτρο;» Αυτό! Πάντως η αλήθεια είναι πως έχω επηρεαστεί πολύ από τον Νίκο Καζαντζάκη, πράγμα φυσικό όταν σε μαγεύει κάποιος σε τέτοιο βαθμό. Επίσης με συγκλονίζει ο Μ. Καραγάτσης. Από εν ζωή Έλληνες συγγραφείς αγαπώ τον Παπαθεοδώρου, τη Λαπατά, τον Καλπούζο. Όσο από ξένους, έχω αρκετές επιρροές από την λατρεμένη μου Ιζαμπέλ Αλιέντε, και κυρίως από τα πρώτα της βιβλία. Έχω αγαπήσει Ρώσσους και Γάλλους κλασσικούς, καθώς και τον υπέροχο Μάρκες.  


8.Υπάρχουν βιβλία αγαπημένα στη βιβλιοθήκη σας που δε θα τα δανείζατε σε κανέναν και γιατί;

Φυσικά και υπάρχουν. Είναι περίεργο το πόσο μπορείς να δεθείς με ένα αντικείμενο και να το λατρέψεις σα να έχει ψυχή! Ίσως γιατί κατάφερε να αγγίξει τόσο τη δική σου...Αγαπημένο «Το σπίτι των πνευμάτων» της Αλιέντε, «Αναφορά στον Γκρέκο» του Καζαντζάκη, η«Λωξάντρα» της Ιορδανίδου (αυτό το μικρό βιβλίο με συγκινεί απίστευτα). Από πιο φιλοσοφικά βιβλία θα ξεχωρίσω ένα δοκίμιο το οποίο είναι, πάντα μα πάντα, επίκαιρο και που για κάποιο λόγο με διασκεδάζει και με εξοργίζει παράλληλα με την αλήθεια του. Είναι το «Οι βασικοί νόμοι της ανθρώπινης ηλιθιότητας» του Cipolla. Τέλος, «Τα εις εαυτόν» του Μάρκου Αυρήλιου είναι ένα σύγγραμα που κάποιος θα πρέπει να διαβάσει τουλάχιστον μια φορά στη ζωή του. Εξαιρετικά ψυχωφελές!


 Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα ήθελα  να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Το βιβλίο μου μπορεί κάποιος να το βρει στην ιστοσελίδα του εκδοτικού οίκου «ΠΗΓΗ» στον παρακάτω σύνδεσμο, μαζί με πληροφορίες που το αφορούν. https://www.pigi.gr/product/vivlio-istoriko-aisthimatiko-mythistorima-andriani-ekdoseis-pigi/ }

Επίσης κυκλοφορεί στις αλυσίδες βιβλιοπωλείων Ιανός, Πρωτοπορία, Πολιτεία, όπως και στα Public. Κυκλοφορεί, πιστεύω, και σε ένα πλήθος από άλλα βιβλιοπωλεία, όμως, ίσως μέσω παραγγελίας.

Όσο για εμένα, διατηρώ ανοιχτή επικοινωνία με τους αναγνώστες μου μέσω της σελίδας μου στο facebook:  Μαρία Α. Γερασιμοπούλου, και στο instagram: maria_gerasimopoulou.

Με την ευκαιρία της συνέντευξης θα ήθελα να παροτρύνω τους αναγνώστες μου να αισθάνονται ελεύθεροι να καταθέτουν στις σελίδες μου στα social τις απόψεις τους, τις ενστάσεις τους κ.α. Όχι μόνο εκείνες που έχουν να κάνουν με το βιβλίο ως σύνολο, αλλά και εκείνες που αφορούν στο οποιοδήποτε θέμα που αυτό πραγματεύεται.

Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω εσάς προσωπικά για την ευγενική  φιλοξενία στο blog σας και να του ευχηθώ καλή απήχηση και πορεία.





Ανδριανή
Συγγραφέας: Μαρία Α. Γερασιμοπούλου
ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ



Ο γέροντας τούς µίλησε µε τη φωνή της Μοίρας. Τους κοίταξε µε το διαπεραστικό του βλέµµα, µα δεν τους έβλεπε.

«Είµαι εδώ για να σας προειδοποιήσω. Βρήκατε την αληθινή αγάπη ο ένας στον άλλον. Όµως, αυτή είναι άνοµη κι έχει έναν πανίσχυρο εχθρό. Τη ζωή. Κάθε προσπάθεια προς την ένωσή σας, θα γίνεται αιτία δεινών, όχι µόνο δικών σας, αλλά κι άλλων ανθρώπων. Αρχής γενοµένης σήµερα».

Η Ανδριανή είναι αναγκασµένη να πληρώνει µε το αίµα της ψυχής της, ένα οικογενειακό µυστικό που τη φέρνει αντιµέτωπη µε τους δαίµονες των προγόνων της, ενώ µοιραία την αναγκάζει να υποστεί το µαρτύριο και τις συνέπειες ενός καθολικού, ανεκπλήρωτου έρωτα.

Το ιστορικό µυθιστόρηµα της Μαρίας Α. Γερασιµοπούλου, τοποθετείται στα τέλη του 19ου µε αρχές του 20ού αιώνα, στα συγκλονιστικά χρόνια της σταφιδικής κρίσης στην Πάτρα, όπου ένα αισθηματικό δράμα διαδραματίζεται σε μια Ελλάδα που αλυχτά και προσπαθεί να κρατηθεί ζωντανή.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard