ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΔΑΦΙΩΤΗ για το βιβλίο της «ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΑΛΜΠΟΥΜ ΑΓΑΠΗΣ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ


Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε

τη συγγραφέα κ. ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΔΑΦΙΩΤΗ του βιβλίου «ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ

ΑΛΜΠΟΥΜ ΑΓΑΠΗΣ» που εκδόθηκε από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ  ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ




1) Κα ΔΑΦΙΩΤΗ, πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο σας «ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ

ΑΛΜΠΟΥΜ ΑΓΑΠΗΣ» και πώς σας ήρθε η έμπνευση για αυτό το βιβλίο. 


Έψαχνα και δεν έβρισκα για την μικρή μου εγγονή, ένα βιβλίο με όλα, μα

όλα τα μέλη μιας οικογένειας! Με παιχνιδιάρικο τρόπο γραμμένο και

παράλληλα με δραστηριότητες ζωγραφικής, ώστε οι αναμνήσεις και η ματιά

του χθες, για το πώς έβλεπε τους δικούς του ανθρώπους το παιδί, να μείνει

σε ένα βιβλίο –άλμπουμ, πολύ προσωπικό εν τέλη! Η ιδέα μου και ο

σχεδιασμός του όλου βιβλίου άρεσε στον εκδότη μου Σπύρο

Αθανασόπουλο, και ενώ συμφωνήσαμε για άλλο βιβλίο, τρύπωσε τούτο

στην σκέψη και στην καρδιά μας και βγήκε πρώτο τούτο εδώ!

 

2) Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο μικρός αναγνώστης

που θα διαβάσει το βιβλίο?


Αυτό που θέλω είναι να χαρεί με το βιβλίο! Να το αγαπήσει και να το

κρατήσει για μια ζωή! Να μάθει με ευχάριστο τρόπο τις λέξεις για κάθε

μέλος όλης της ελληνικής οικογένειας και τους ρόλους κάθε συγγενή, που

εμπλέκεται όμορφα στην ζωή ενός παιδιού! Ακόμα και την θέση του

κατοικίδιου μας στην οικογένεια! Η αγάπη κάθε μέλους της οικογένειας

είναι μοναδική και πολύτιμη! Τυχερά τα παιδιά που έχουν την οικογένεια

τους κοντά τους και παίρνουν από κάθε έναν διαφορετικά ερεθίσματα!

 

3. Το βιβλίο σας είναι απλά γραμμένο και κατανοητό στα παιδιά, όμως έχει

και υπέροχη εικονογράφηση. Πείτε μας δυο λόγια για την εικονογράφο σας

κ. ΒΙΒΗ ΜΑΡΚΑΤΟΥ που έδωσε υπέροχες εικόνες στο βιβλίο σας,

μιλήστε μας για τη συνεργασία σας και πως φτάσατε σ’ αυτό το

καταπληκτικό αποτέλεσμα. Πείτε μας τι ρόλο παίζουν οι εικόνες στα βιβλία

για τους μικρούς αναγνώστες. 


Η εικονογράφος του βιβλίου η Βιβή Μαρκάτου, πραγματικά έδωσε

υπέροχες εικόνες στο βιβλίο, το αποτέλεσμα ναι, είναι πραγματικά

καταπληκτικό, και η συνεργασία μας ήταν άψογη! Είχαμε ανοιχτή

επικοινωνία για κάθε λεπτομέρεια του βιβλίου! Το Λονδίνο, όπου ζει και

εργάζεται και η Μυτιλήνη όπου ζω, το κάναμε να φαίνεται πολύ κοντινό!

 

4) Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας; 


Σε παιδιά από ενός έτους, κατά βάση, παιδιά προσχολικής και

πρωτοσχολικής ηλικίας! Όπως μου λένε όμως οι μανούλες και έτσι όπως

έχω διαπιστώσει, έχει να κάνει με κάθε παιδί, έχω δει να το χαίρονται και

μεγαλύτερα παιδιά, και δεκάχρονα! Κάθε γονιός μπορεί να το παρουσιάσει

με τον δικό του τρόπο και να χαρεί με το παιδί του!

 

 5) Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς. Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη

συγγραφή βιβλίων για παιδιά;


Από πολύ μικρή αφηγούμουν ιστορίες φαντασίας! Δεν είναι τυχαίο το ότι

σπούδασα θέατρο αρχικά! Και μάλιστα σαν παιδί θαύμα από τα δώδεκά μου

χρόνια μετά από ειδικές εξετάσεις στο Εθνικό Θέατρο! Το παιδικό θέατρο

ήταν η αδυναμία μου! Η απασχόληση μου στις μεταγλωττίσεις! Εκπομπές

για παιδιά! Η πολύχρονη διδασκαλία κ.ά. Η κριτική και παρουσίαση

βιβλίων επί σειρά ετών. Μα και τα αφηγήματα προς τα δικά μου παιδιά!

Όλα αυτά φυσικό επακόλουθο ήταν κάποια στιγμή να φτάσουμε και στα

δικά μου βιβλία! Το πρώτο μου παραμύθι δημοσιεύτηκε το 2005.

 

 6) Από πόσο νωρίς πρέπει να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με τα βιβλία

και με ποιον τρόπο; 


Από μηνών! Με τρόπο παιχνιδιάρικο και με σεβασμό στο βιβλίο! Υπάρχουν

υπέροχα βιβλία στις μέρες μας για όλες τις ηλικίες και στην χώρα μας!

Φυσικά το καλύτερο παράδειγμα προς μίμηση να είμαστε εμείς οι ίδιοι! Οι

βιβλιοθήκες και τα βιβλιοπωλεία οι γωνιές ανάγνωσης μπορούν να γίνουν

αγαπημένα μας μέρη!

 

 7) Εσείς στα παιδικά σας χρόνια διαβάζατε παραμύθια; Ποιο είναι το

παραμύθι που θυμάστε και για ποιο λόγο;


Τα παραμύθια και τα εξωσχολικά βιβλία είναι ο λόγος που σπούδασα! Σαν

παιδί ελλήνων του εξωτερικού τα βιβλία που λάμβανα ως δώρα από την

Ελλάδα, ήταν για μένα σωτήριοι φάροι!

Αγαπώ πολύ τα βιβλία! Γι αυτό γράφω και παρουσιάζω βιβλία! Χαίρομαι

ακόμα σαν τότε που ήμουν παιδί και τα αγκάλιαζα με λαχτάρα κάθε που

άνοιγα το δέμα και τα φυλλομετρούσα, τα μύριζα και τα χάιδευα!

Το πρώτο αγαπημένο παραμύθι που έρχεται στο νου μου είναι «Ο

Μολυβένιος Στρατιώτης», που μιλά για το μεγαλείο της αγνής, της άδολης

αγάπης και την αυτοθυσία! Από αγαπημένα βιβλία τα βιβλία της

μυθολογίας, με μάγευαν πάντα!

 

8) Αρκετοί από εμάς συνηθίζουμε να κάνουμε δώρο στα παιδιά βιβλία.

Ποια νομίζεται ότι είναι τα κριτήρια για να επιλέξουμε ένα καλό παιδικό

βιβλίο.


Είμαι από τους ανθρώπους που το βιβλίο συνόδευε πάντα κάποιο άλλο

δώρο, που θα πρόσφερα, ήταν και είναι το βασικό δώρο που προσφέρω, σε

μικρούς και μεγάλους! Στέλνω δέματα, στα εγγόνια μου που ζουν στην

Κύπρο, και πάντα σε αυτά βάζω βιβλία, με αγάπη διαλεγμένα! Γιατί στο

τέλος αυτά μένουν!

Ανάλογα με την ηλικία και τις προτιμήσεις των παιδιών διαλέγω τα βιβλία

που θα τους χαρίσω! Να έχει κάτι να του πει! Να προβληματίσει το παιδί!

Να το διδάξει χωρίς να το κουράσει!

 

9) Σκέψεις για επόμενο βιβλίο; Θα δούμε σύντομα κάτι διαφορετικό από

εσάς ή ακόμη μια ιστορία για παιδιά; Τι ετοιμάζετε; 


Αγαπώ πολύ την παράδοση, την αντιμετωπίζω με σεβασμό μεγάλο και με

μια ματιά φρέσκια για να συνεχίζει να είναι ζωντανή! Την αφήγηση

παραμυθιών, δουλεύω πάνω στα παραδοσιακά μας παραμύθια. Έχω γράψει

νέες παραλλαγές, προσαρμοσμένες, κατά κάποιον τρόπο, στο σήμερα! Σαν

θεατρολόγος παντρεύω κείμενα παραμυθιακά με ασκήσεις και θεατρικά

παιχνίδια. Με απασχολούν και όλα όσα απασχολούν τα παιδιά! Σαν μητέρα,

σαν θεατροπαιδαγωγό και πλέον σαν γιαγιά! Στα σκαριά υπάρχουν πολλά,

παραμύθια μου με πολλά και διαφορετικά θέματα! Με γνώμονα την

ποιοτική ψυχαγωγία των παιδιών!

 


 Κλείνοντας θέλω να σας ευχαριστήσω για την όμορφη συζήτηση μας, πείτε

μας όμως πού και πώς μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας; Πώς μπορούν οι

αναγνώστες να επικοινωνήσουν μαζί σας;


Η ευχαρίστηση ήταν και δική μου! Το βιβλίο μπορείτε να το βρείτε στα

περισσότερα βιβλιοπωλεία της χώρας, σε όλα της ιδιαίτερης πατρίδας μου

της Μυτιλήνης και φυσικά από τις εκδόσεις Συμμετρία.

Μαζί μου μπορούν να επικοινωνήσουν στην σελίδα μου στο διαδίκτυο Το

Άλμπουμ αγάπης των βιβλίων https://www.facebook.com/Agapisvivlio/ και

στο μεηλ μου agapisvivlio@hotmail.com 



Το πρώτο «Οικογενειακό άλμπουμ αγάπης» για μικρά παιδιά είναι γεγονός! Μια πρωτότυπη ιδέα της συγγραφέως Αθανασίας Δαφιώτη, σε εικονογράφηση της Βιβής Μαρκάτου, που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Συμμετρία https://www.facebook.com/dafiotia

Μια ευκαιρία για όλα τα μικρά παιδιά να γνωρίσουν όλα τα μέλη της πυρηνικής και διευρυμένης οικογένειας τους, ως και τα αγαπημένα τους κατοικίδια! Αλλά και να διαβάσουν τις πρώτες τους λέξεις.
Οι ερωτήσεις που υπάρχουν κινούν την περιέργεια των παιδιών και τα παροτρύνουν να απαντήσουν αλλά και να αναγνωρίσουν τα μέλη και τους ρόλους μιας οικογένειας. Της
δικής τους οικογένειας.
Στο τέλος του βιβλίου τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να ζωγραφίσουν τους ήρωες του βιβλίου και τα μέλη-ήρωες της δικής τους οικογένειας.
Το βιβλίο «Οικογενειακό άλμπουμ αγάπης» θα το βρείτε σε όλα τα βιβλιοπωλεία.
«Το βιβλίο αυτό είναι μια πρώτη μύηση του μικρού παιδιού στον κόσμο των βιβλίων. […]
Με μεγάλη υπευθυνότητα και γνώση για τα χαρακτηριστικά της σκέψης αυτής της ηλικίας η συγγραφέας απευθύνεται σε πολύ μικρούς αναγνώστες και σίγουρα τους κερδίζει.
Απολαύστε το!».

Βαγγέλης Ηλιόπουλος, συγγραφέας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard