ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΖΟΓΚΑΡΗ για το βιβλίο της «ΝΥΜΦΕΣ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΝΟΗ

 Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A

BOOK  φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ. ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΖΟΓΚΑΡΗ, του

βιβλίου «ΝΥΜΦΕΣ» που εκδόθηκε από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΝΟΗ.




1) Κα ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΖΟΓΚΑΡΗ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να

μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και το βιβλίο σας. Πείτε μας,

είχατε ονειρευτεί από μικρή να γίνεται συγγραφέας; Πότε και πώς

ξεκινήσατε τη συγγραφή.


Σας ευχαριστώ κι εγώ με τη σειρά μου, για την τιμή που κάνετε σ’ εμένα και το

βιβλίο μου, καθώς και για την ευκαιρία που μου δίνετε να μιλήσω γι αυτό.

Όχι, ποτέ δεν ονειρεύτηκα να γίνω συγγραφέας. Ακόμα και τώρα αυτή η

ιδιότητα μου πέφτει λίγο “βαριά”. Έμαθα να την ταιριάζω με αυτούς που τα

ίχνη της πένας τους δεν ξεθωριάζουν από τον χρόνο. Με αυτούς τρυπώνουν

στο μυαλό και το ξυπνούν από τον βολικό του ύπνο. Με αυτούς που

χρωματίζουν τη φαντασία, που γεννούν κόσμους. Εγώ μόλις «βγήκα από το

αυγό…».

Αναγνώστρια ήθελα πάντα να είμαι. Ξεκίνησα να γράφω σε μια περίοδο της

ζωής μου που τα βιώματά μου μεταμορφώνονταν σε φαντάσματα και με

κύκλωναν απειλητικά. Λίγο πριν με καταπιεί το σκοτάδι, η θύμηση, έτσι

άξαφνα, επανέφερε εκείνον το στίχο του Ελύτη «Κάνε άλμα πιο γρήγορο από

τη φθορά…» Κι άρχισα να γράφω. Όχι για να πολεμήσω την εμπειρία, αλλά

για να την κάνω φίλη. Κι έγραφα για μένα. Μόνο για μένα. Τα έχω ακόμα

φυλαγμένα όλα στο συρτάρι και σε μερικά στικάκια. Οι «Νυμφές» όμως

δραπέτευσαν από το συρτάρι, σχεδόν χωρίς να το καταλάβω κι έφτασαν στον

έξω κόσμο.


 2) Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας «Νυμφές». Ποια ήταν η

πηγή έμπνευσης αυτού του μυθιστορήματος;


Το πρώτο μυθιστόρημα που έγραψα δεν με αντιπροσωπεύει πια. Έχω αλλάξει

πολύ από τότε. Όσο για τα μικρά μου δοκίμια, άρχισαν να μην χορταίνουν

την ανάγκη που γεννήθηκε μέσα μου. Ήθελα να γράψω κάτι πιο πλούσιο.

Πάντα αγαπούσα την ιστορία. Ανήκω σε αυτούς που πιστεύουν ότι αν δεν

γνωρίσουμε καλά το παρελθόν δεν θα μπορέσουμε ποτέ να θεμελιώσουμε το

μέλλον. Έτσι πήρα την απόφαση να γράψω ένα μυθιστόρημα με ιστορικά

στοιχεία. Διάλεξα να τοποθετήσω τους ήρωες μου στην Κέρκυρα του 19 ου

αιώνα, την περίοδο της Αγγλοκρατίας. Σε μια ιστορική περίοδο που η αλήθεια

είναι πως λίγα γνώριζα γι’ αυτήν. Μπήκα λοιπόν σε μια διαδικασία έρευνας

και μελέτης. Διάβασα πολύ. Πήγα στην Κέρκυρα, επισκέφτηκα την

Αναγνωστική Εταιρεία του Νησιού, μια ξεχωριστή πηγή ιστορικής γνώσης,

συνομίλησα με αρκετούς Κερκυραίους. Κι ύστερα άρχισα να πλέκω το

παραμύθι, την ιστορία δηλαδή που εξελίσσεται στον συγκεκριμένο χρόνο και

τον τόπο που είχα διαλέξει. Η βασική ιδέα υπήρχε από πριν. Γεννήθηκε μέσα

από εικόνες, που έφερναν στο μυαλό μου μελωδίες που άκουγα με τα

ακουστικά μου όταν έκανα τον καθημερινό μου περίπατο. Τόποι, μορφές,

χαρακτήρες και κυρίως οι σχέσεις ανάμεσα στους ήρωες, άρχισαν σιγά σιγά

να βρίσκουν τη θέση τους.


3) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία; 


Δεν ξέρω τι ακριβώς σημαίνει δυνατό στοιχείο. Σίγουρα η αγάπη που

εμφανίζεται σε όλες της τις μορφές, (η αγάπη της μάνας, του αδερφού, του

φίλου) και ο έρωτας, το παλιόπαιδο με τα δυο βέλη, μπορούν πάντα να

τραβούν το ενδιαφέρον. Για μένα όμως, δυνατό είναι κάθε σημείο, κάθε λέξη

που αγγίζει την ψυχή του αναγνώστη. Ακόμα και τα σκιερά κομμάτια της

ψυχής του. Κυρίως τα σκιερά κομμάτια της.


4) Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης

σας;


Η πιο μεγάλη μου φιλοδοξία είναι πίσω από τις λέξεις μου, να βρει ο κάθε

αναγνώστης τις δικές του αλήθειες. Μια από τις δικές μου αλήθειες λέει ότι

είναι μάλλον μάταιο να πιστεύει κανείς ότι μπορεί να προστατεύεται για

πάντα κλείνοντας την ψυχή του μέσα σε τείχη. Υπάρχει εκεί έξω τόση

ομορφιά. Άνθρωποι, χρώματα, τόποι… Κι έχει μια δύναμη αμείλικτη αυτή η

ομορφιά να μας κάνει να αντέχουμε ακόμα και το πιο οδυνηρό.


 5) Πώς αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος

άλλος που απορρίφθηκε;


Όχι. Δεν είχα σκεφτεί κάποιον τίτλο όταν ξεκίνησα να γράφω. Η αλήθεια

είναι πως οι μυθικές νύμφες είχαν από την αρχή μια σημαντική θέση στην

ιστορία μου και κυρίως στην ψυχοσύνθεση του κεντρικού ήρωα. Η ζωή του

όμως, ξεκίνησε να αλλάζει στις Νυμφές, ένα πανέμορφο χωριό που βρίσκεται

στη Βόρεια Κέρκυρα. Όταν έμαθα την ύπαρξη αυτού του χωριού και ότι ο

καταρράκτης που βρίσκεται εκεί ονομάζεται καταρράκτης των Νυμφών, το

βιβλίο μου βαφτίστηκε μόνο του.


6) Πείτε μας πως προέκυψε η συνεργασία σας, με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

ΠΝΟΗ.


Όταν το βιβλίο ολοκληρώθηκε, το έδωσα να το διαβάσουν τρεις πολύ

αγαπημένοι μου άνθρωποι που αγαπούν πολύ τα βιβλία. Εκείνοι με έπεισαν

να το εκδώσω. Δεν είχα σκοπό να το κάνω. Έστειλα μερικά αντίτυπα σε

μερικούς εκδοτικούς οίκους και μου απάντησαν θετικά αρκετοί. Ο κύριος

Δημήτρης Καραναστάσης όμως, από το πρώτο κιόλας τηλεφώνημα,

αντιμετώπισε τη δουλειά μου με ιδιαίτερο σεβασμό κι ευγένεια που ένιωσα

αυθεντική. Προτίμησα λοιπόν αυτή τη συνεργασία και μέχρι αυτή τη στιγμή

νιώθω πολύ χαρούμενη που το έκανα. Τόσο ο κύριος Καραναστάσης, όσο και

η κυρία Ξύδη, των εκδόσεων Πνοή, όμορφοι και ζεστοί άνθρωποι, τιμούν το

χώρο των εκδόσεων. Χαίρομαι πολύ που ανήκω πια κι εγώ σ’ αυτό το σπιτικό.


7) Κάθε μέρα βλέπουμε να εκδίδονται καινούργια βιβλία και

συνεχώς μας συστήνονται καινούργιοι συγγραφείς. Ποιο

νομίζετε ότι είναι το πακέτο που πρέπει να διαθέτει

ένας συγγραφέας για να μας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις;


Δεν είμαι ειδικός και δεν θα επέτρεπα ποτέ στον εαυτό μου να αξιολογήσει

την ανάγκη κάποιου ανθρώπου να εκφράζεται μέσα από τη γραφή. Για ποιο

πακέτο μιλάμε; Για μένα είναι αυτονόητο ότι τα λουλούδια δεν ανθίζουν

απότιστα. Χρειάζεται να καλλιεργείται το πνεύμα διαρκώς για να αποδίδει

άνθη και καρπούς. Αν θέλουμε να μοιραζόμαστε άναρχες σκέψεις, έχουμε

χίλιους τρόπους να το κάνουμε στον αιώνα της τεχνολογίας. Εγώ δεν βλέπω το

βιβλίο σαν το μέσο που θα ικανοποιήσει απλώς ματαιοδοξίες και

ναρκισσισμούς. Στο δικό μου το μυαλό, ένα βιβλίο είναι ψυχή που δίνεται.

Είναι ο αναστοχασμός της γνώσης που παντρεύεται την εμπειρία. Είναι καλή

γλώσσα. Είναι εντιμότητα και σεβασμός στον αναγνώστη.


 8) Μιλήστε μας για τα επόμενα συγγραφικά σας σχέδια. Τι να

περιμένουμε από εσάς και πόσο σύντομα;


Έχω ήδη ξεκινήσει να γράφω ένα νέο μυθιστόρημα κι έχω σκοπό να

απολαύσω κάθε στιγμή γράφοντας. Δυστυχώς δεν ξέρω ακόμα αν θα

ολοκληρωθεί σύντομα. Η δουλειά μου, ως σύμβουλος ψυχικής υγείας,

απορροφά ένα σημαντικό κομμάτι του χρόνου μου.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη

μια φορά και θα ήθελα  να μας πείτε που και πως μπορούμε να

βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.


Κι εγώ σας ευχαριστώ για τη φιλοξενία. Το βιβλίο μου μπορείτε να το βρείτε

σε όλα τα μεγάλα καταστήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης και να το

παραγγείλετε σε όλα τα βιβλιοπωλεία και στο φυσικό κατάστημα των

εκδόσεων«Πνοή» (Ζωοδόχου Πηγής 2 – Αθήνα) και φυσικά στο ηλεκτρονικό

κατάστημα της Πνοής ή οποιουδήποτε άλλου βιβλιοπωλείου.


 



Τίτλος: Νυμφές
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 12/2022
Συγγραφέας: Χρυσούλα Ζόγκαρη
Εκδόσεις Πνοή


Ο ταγματάρχης του βρετανικού στρατού, Άντριαν Λόρενς Μπερν, φτάνει με μετάθεση στην αγγλοκρατούμενη Κέρκυρα το καλοκαίρι του 1822. Στην προσπάθειά του να κρατήσει κρυμμένα τα ένοχα μυστικά της ευγενικής του καταγωγής, έχει από καιρό υιοθετήσει την εικόνα του παγωμένου και απρόσιτου στρατιώτη, με σκοπό να αποφεύγει την οικειότητα και τις σχέσεις με άλλους ανθρώπους. Στην Κέρκυρα όμως δέχεται μια παράξενη και ισχυρή επίθεση από την ομορφιά του τοπίου και των ανθρώπων, που επιδρά βίαια πάνω στα τραύματα της ψυχής του. Η αγάπη, ισχυρή και αδιαπραγμάτευτη, τον υποτάσσει με κάθε της μορφή. Εκεί, για πρώτη φορά στη ζωή του, αποκτά βαθιά σύνδεση με ανθρώπους και παραδίνεται σε έναν έρωτα μυθικής διάστασης· μέχρι τη στιγμή που θα ανατραπούν τα πάντα… 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard