ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ με τη συγγραφέα κ. ΡΕΝΑ ΡΩΣΣΗ-ΖΑΙΡΗ για το βιβλίο της "ΔΥΟ ΝΥΧΤΕΣ ΕΡΩΤΑ'' από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

 

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ. ΡΕΝΑ ΡΩΣΣΗ-ΖΑΙΡΗ με το βιβλίο της "ΔΥΟ ΝΥΧΤΕΣ ΕΡΩΤΑ'' από τις  ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ



Αγαπητή μας κα ΡΕΝΑ ΡΩΣΣΗ-ΖΑΙΡΗ, ευχαριστούμε που

δεχτήκατε να μιλήσουμε, για να γνωρίσουμε το νέο σας μυθιστόρημα

με τίτλο: «Δυο νύχτες έρωτα». Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο

σας. Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ’ αυτό;


Κι εγώ σας ευχαριστώ για τις ερωτήσεις σας, τιμή μου και χαρά μου

είναι…

Ως συγγραφέας, κάνω συλλογή από ιστορίες. Ιστορίες ανθρώπων. Τις

κρύβω προσεκτικά στα κουτάκια του νου και της καρδιάς μου.

Εύθραυστες είναι, ευάλωτες. Τις προσέχω σαν τα μάτια μου, τις

νανουρίζω στην αγκαλιά μου κι έπειτα όταν νιώθω πως ήρθε η

κατάλληλη στιγμή, τις ζωντανεύω.

Το «Δύο Νύχτες Έρωτα», το καινούργιο μυθιστόρημά μου το οποίο

κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός, αναφέρεται στην ιστορία μιας

οικογένειας. Ξεκινάει στο Κιλκίς στα χρόνια του πολέμου, προχωράει

στη Θεσσαλονίκη, τη δεκαετία του 60, φτάνει ως το σήμερα.

Πρόκληση ήταν για μένα να αφηγηθώ τη ζωή και τις περιπέτειες κάθε

μέλους της οικογένειας, να αφουγκραστώ τις ανάσες της ψυχής τους.

Σε αυτό το μυθιστόρημα σελίδα τη σελίδα υφαίνεται ο ιστός που οδηγεί

σε δυο νύχτες έρωτα.

Θέμα του: οι επιλογές της ζωής μας

Καθημερινά ερχόμαστε αντιμέτωποι με τις επιλογές μας, σημαντικές ή

ασήμαντες. Επιλέγουμε την ευτυχία ή τη δυστυχία μας. Αγαπάμε άραγε

ειλικρινά τον εαυτό μας, ώστε να αποφασίσουμε σωστά, να του

προσφέρουμε όλα όσα έχει ανάγκη; Και στις προσωπικές μας σχέσεις;

Πρέπει να διαλέξουμε με βάση τη λογική ή την καρδιά μας;

Και τι θα συμβεί αν βρεθούμε σε δίλημμα;

Είναι το Κιλκίς, το Σκρα κι η Γαλάζια Λίμνη που ξεσκεπάζουν κάθε

πτυχή της προσωπικότητας των μελών της οικογένειας. Είναι η Χίος, η

Θάσος, η Χαλκιδική, «η μικρή χώρα των θαυμάτων». Γιορτάζει το βιβλίο

και το κατάλευκο λευκό που λαμπυρίζει, σε ένα νησί ευλογημένο, την

Πάρο.

Στέκεται και στο εξωτερικό στην Οξφόρδη, στην Ιταλία ακόμα και σε

μέρη εξωτικά. Ο κόσμος είναι τόσο μεγάλος, γεμάτος από εκπλήξεις

όμορφες κι άσχημες και μας έχει ανάγκη.


Αν ήσασταν ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι

είναι τα δυνατά του στοιχεία;


Ένα από τα δυνατά στοιχεία του μυθιστορήματος είναι η ζωή των ηρώων

του, η γοητεία της, μέχρι τον τελικό της προορισμό.

Είναι που αντίκρισα τους ήρωές μου με ένα καθάριο βλέμμα. Τους

άκουσα. Με προσοχή. Τους ένιωσα. Χρωμάτισα τις εμπειρίες τους,

προσπαθώντας να αναδείξω την πολυπλοκότητα κάθε απόφασής τους.

Το «Δυο νύχτες έρωτα» κρύβει μέσα του όλα όσα βίωσαν, φέρνει στην

επιφάνεια όμορφες και δύσκολες εποχές, πλημμυρίζει τις σελίδες

συναισθήματα. Ταξιδεύει στις εμπειρίες τους, στην ορφάνια, στον πόνο,

στη μοναξιά, αλλά και στις χαρές, τα γέλια και τα κλάματα τους, στα

μονοπάτια του έρωτα, στο μεγαλείο της αγάπης. Παλεύει να ακούσει τις

ανάσες της ψυχής τους ανάμεσα στις σκέψεις, στα λόγια, στις πράξεις

τους.

Πάλεψα να σπάσω τις αόρατες αλυσίδες που κρατούσαν δέσμια

εφτασφράγιστα οικογενειακά μυστικά, να αποκαλύψω πάθη και λάθη

χρόνων, σκληρές αλήθειες. Ήρθα αντιμέτωπη με κάθε σκοτεινό σημείο,

το έφερα στο φως, «ξεσκόνισα» προσωπικότητες.

Κι αυτό είναι κάτι που πιστεύω πως θα ενθουσιάσει κάθε αναγνώστη.

Ακόμα ένα δυνατό σημείο στο «Δυο νύχτες έρωτα», αποτελεί το παιχνίδι

του με το φως της Ελλάδας, το θεϊκό, το εκτυφλωτικό. Λούζω τους

χαρακτήρες μου με αυτό το φως. Τους προτρέπω να βουτήξουν σε μια

θάλασσα που στραφταλίζει, να αντικρίσουν νησιά πλημμυρισμένα

κατακίτρινες άγριες μαργαρίτες, αρωματικές μοβ λεβάντες, να

ανασαίνουν έναν αέρα που μπλέκεται με την αλμύρα της θάλασσας και

μοσχοβολάει ρίγανη, θυμάρι και φασκόμηλο.

Όταν γράφω, «ταξιδεύω» τους ήρωες και τις ηρωίδες μου. Για να έχει

αέρα καθαρό η γραφή μου, για να χαρίσω στους αναγνώστες μου την

ομορφιά της ζωής, έστω και μέσα από τα ταξίδια. Πιότερο περπατάω

στην Ελλάδα.

Γιατί είναι μαγεία κάθε πόλη της, κάθε νησί της. Λατρεύω τα ταξίδια,

ακόμα και τα συγγραφικά. Με ιντριγκάρει η ιστορία, η ομορφιά, το

παρόν και το παρελθόν σε κάθε χωριό, πόλη, νησί της πατρίδας μας.

Προσπαθώ να μεταδώσω την ομορφιά γύρω μου. Να βοηθήσω τον

αναγνώστη μου να χαμογελάσει με το κάθε τι. Ακόμα και με τις

ηλιαχτίδες, το κελάηδημα ενός πουλιού, τα χρώματα ενός λουλουδιού.

Ναι, σίγουρα η ζωή δεν είναι παράδεισος. Μπορεί όμως να μοιάσει με

ένα τεράστιο λούνα παρκ συναισθημάτων, με ένα αέναο ταξίδι ομορφιάς.

Αρκεί να το θέλουμε…


Πείτε μας πως σας ήρθε η έμπνευση για αυτή την ιστορία; Ποιος

είναι ο δικός σας τρόπος να εμπνέεστε; Από αληθινά γεγονότα; Από

ερεθίσματα ή εμπειρίες χρόνων που υποβόσκουν στο συναίσθημά σας

ή από κάποια στιγμιαία παρόρμηση;


Ανεξάντλητη πηγή ιδεών για μένα τουλάχιστον είναι η ίδια η

καθημερινότητα, όλα όσα ζούμε και βιώνουμε τα οποία με εμπνέουν

ακατάπαυστα. Οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας, οι Έλληνες κι οι

Ελληνίδες του σήμερα, κομμάτι των οποίων είμαι κι εγώ, με κρατούν

συνέχεια σε εγρήγορση, παθιάζομαι να χαρτογραφώ την ψυχή τους, να

γίνομαι ένα με τις ανησυχίες τους με τα πάθη, τα λάθη τους, τις αγωνίες,

τα άγχη τους. Για να τους καταλάβω καλύτερα αρχίζω την ιστορία της

ζωής τους από τη μικρή ηλικία, μια κι από εκεί ξεκινούν όλα.

Γίνομαι ήρωας στη θέση τους και προσπαθώ να τους νιώσω. Εμπνέομαι

κι από τους ίδιους τους αναγνώστες μου, που μου ανοίγουν την καρδιά

τους, μου μιλούν για τραύματα της παιδικής τους ηλικίας τα οποία

έπαιξαν εξέχοντα ρόλο στην προσωπικότητά τους, μου εκμυστηρεύονται

τις προσωπικές τους ιστορίες.

Τα μυθιστορήματά μου αντικατοπτρίζουν την ίδια τη ζωή, οι ήρωές μου

παρόλες τις δυσκολίες, δε λυγίζουν, χαμογελούν, αισιοδοξούν και

προχωρούν, παλεύοντας να μεταδώσουν μηνύματα ζωής.


Μιλήστε μας για τους πρωταγωνιστές του βιβλίου σας.


Το «Δύο νύχτες έρωτα» είναι η ιστορία μιας σπάνιας φιλίας. Εμπλουτίζει

τη ζωή μας ο φίλος ο πραγματικός, μπορεί ακόμα και να την αλλάξει. Το

δέσιμο είναι ακλόνητο, ανθεκτικό. Ενωμένοι ψυχικά είναι οι φίλοι.

Γελούν και κλαίνε ο ένας στον ώμο του άλλου, αλληλοσυμπληρώνονται.

Είναι όμως η φιλία πολυτιμότερη από την οικογένεια κι από τον έρωτα

ακόμα;

Η μοίρα ένωσε με έναν άρρηκτο δεσμό τον Λουκά και τον Αλέξη, τους

δύο πρωταγωνιστές του βιβλίου, στους οποίους είναι αφιερωμένο και το

εξώφυλλο. Γεννήθηκαν την ίδια μέρα, μεγάλωσαν στο ίδιο χωριό, έγιναν

οι καλύτεροι φίλοι και… μα αυτό που κρύβεται ανάμεσά τους, πρέπει να

το ανακαλύψετε μόνοι σας…

Ώσπου έμαθαν ένα συγκλονιστικό μυστικό, ώσπου αγάπησαν

παθιασμένα την ίδια γυναίκα: Τη Μαρίνα.


Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας;


Τον προσκαλώ να ταξιδέψει σε ένα βιβλίο που αναρωτιέται αν μοιάζει με

το φεγγάρι ο άνθρωπος. Αν έχει μια ορατή, φωτεινή πλευρά και μια

σκοτεινή, αθέατη, που δεν μπορεί να δει κανένας. Να αναρωτηθεί μήπως

δε γνωρίζει ούτε ο ίδιος το αληθινό του πρόσωπο.

Να σκεφτεί γιατί άραγε νοιαζόμαστε για το τι πιστεύουν οι άλλοι για τις

δικές μας πράξεις; Γιατί λαχταράμε την αποδοχή τους; Γιατί αγωνιούμε

για την αντίδρασή τους και δεν προχωράμε απερίσπαστοι στη ζωή μας;

Μήπως γιατί έχουμε συνηθίσει να καθοδηγούν τις σκέψεις και τις

πράξεις μας; Είμαστε τελικά αιχμάλωτοι των αποφάσεων του άλλων ή

μπορούμε να κατακτήσουμε την προσωπική μας ελευθερία;

Τον προτρέπω να ταξιδέψει στην πραγματική αγάπη, να νιώσει πως η

αγάπη πως δεν έχει μέτρο, ούτε ζύγι. Εμφανίζεται εκεί που δεν το

περιμένεις, δεν εξαναγκάζεται, δεν ορίζεται. Επιμένει, ονειρεύεται,

παρασέρνει.

Παλεύω να τον πείσω να ακούει όλα όσα φωνάζει η καρδιά του. Να

νιώσει πως χρειάζεται τόλμη να την καθαρίζει απ’ τα αγκάθια…


Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που

απορρίφθηκε;


Τον τίτλο του τον επέλεξα καθώς έγραφα κι όχι δεν υπήρξε κάποιος

άλλος, ήταν ο μόνος που του ταίριαζε. Κομμάτι από ένα ποίημα του

λατρεμένου μου ποιητή, Τάσου Λειβαδίτη είναι, ταυτίζεται με τα

μηνύματα του βιβλίου, τα καθημερινά μας διλήμματα, τις σωστές ή όχι

επιλογές της ζωής μας.


Μιλήστε μας για την μακρόχρονη συνεργασία σας με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

ΨΥΧΟΓΙΟΣ.


Έχω γράψει γύρω πάνω από 150 παιδικά βιβλία, 20 μυθιστορήματα, έχω

κάνει άπειρες μεταφράσεις, λειτουργώ στον χώρο του βιβλίου από πολύ

μικρή, ως συγγραφέας, μεταφράστρια, υπεύθυνη έκδοσης.

Έχω συνεργαστεί με όλους σχεδόν τους ελληνικούς εκδοτικούς οίκους.

Από το 2010 και μετά έχω την τιμή να ανήκω στις εκδόσεις Ψυχογιός.

Με οδήγησαν τα συγγραφικά μου βήματα εκεί κι από πρώτη στιγμή

θεώρησα τον εαυτό μου τυχερό, ένιωσα απίστευτη ασφάλεια.

Οι εκδόσεις Ψυχογιός αποτελούν πια τη δεύτερη οικογένειά μου.


Γνωστή και πολυγραφότατη συγγραφέας πιά, τι θα συμβουλεύατε σ

ένα νέο συγγραφέα που θέλει να εκδώσει το πρώτο του βιβλίο αλλά

το σκέφτεται;


Ο δρόμος της συγγραφής είναι μαγευτικός, απαιτεί όμως υπομονή,

κατάθεση ψυχής, κουράγιο, περιορισμούς, ρυθμό, συνεχή έρευνα,

ενσυναίσθηση. Αλλά και συνεχή επαφή με τις ανάγκες της

καθημερινότητας, τους ανθρώπους γύρω μας, τη χαρτογράφηση της

ψυχής τους. Καθήκον του συγγραφέα είναι να παλεύει να γράψει ένα

«καλό» βιβλίο. Ένα βιβλίο που θα χαρίσει χαμόγελα καρδιάς, θα μας

στηρίξει για να τα καταφέρουμε να αντικρίζουμε τον κόσμο με ένα

καθάριο βλέμμα, παρά τις καθημερινές μας δυσκολίες.

Ο καθένας μας οφείλει να ακολουθεί τα όνειρά του. Όποιος νιώσει πως η

γραφή του έχει τις προδιαγραφές να μιλήσει στις καρδιές των

αναγνωστών, γιατί να διστάσει να δώσει το κείμενό του για έκδοση; Αν

πληροί τις προϋποθέσεις, όλοι οι εκδοτικοί οίκοι θα χαρούν να το

συμπεριλάβουν στα βιβλία τους, να σταθούν κοντά στον νέο συγγραφέα,

να τον βοηθήσουν να γίνει γνωστός.


Εσείς διαβάζετε; Γιατί πιστεύετε πως πρέπει να διαβάζουμε βιβλία;


Γεννήθηκα μέσα στα βιβλία, ο πατέρας μου είχε εκδοτικό οίκο, οπότε

ναι, τα λατρεύω τα βιβλία, διαβάζω συνέχεια, Έλληνες και ξένους

συγγραφείς. Χρειάζομαι άπειρες σελίδες για να καταγράψω τα βιβλία

που έχω διαβάσει, τα βιβλία που λατρεύω. Και πιστεύω πως πρέπει να

βουτάμε στην ανάγνωση όσο πιο συχνά μας επιτρέπουν οι συνθήκες της

ζωής μας, τα βιβλία αποτελούν ανάσες ζωής, «χαϊδεύουν» την ψυχή μας,

μας βοηθούν να καταλάβουμε καλύτερα τον εαυτό μας, μας λυτρώνουν…


Μιλήστε μας για εσάς και τα επόμενα συγγραφικά σας σχέδια.


Ταξιδεύω ήδη στο επόμενο μυθιστόρημά μου από τον περασμένο

Οκτώβριο. Είναι ένα βιβλίο με τίτλο, «Βουτιά στην αγάπη», που κλείνει

παιχνιδιάρικα το μάτι στη ζωή, αναζητάει την αστερόσκονη που

βρίσκεται κλεισμένη μέσα μας και το πολυτιμότερο συναίσθημα όλων:

την αγάπη. Κρύβει όμως και μια μεγάλη έκπληξη: Ο Λουκάς, ένας

αγαπημένος ήρωάς μου από το «Δυο νύχτες έρωτα», με ακολούθησε και

σε αυτό το βιβλίο!


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη

μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε

εσάς και το βιβλίο σας.


Βρίσκομαι καθημερινά σε επαφή με αναγνώστες μου, μέσα από τα

κοινωνικά δίκτυα, το Facebook (έχω 4 προφίλ και μια Προσωπική

Σελίδα) και το Instagram, (#renarossizairib), γεμίζω εμπειρίες, γίνομαι

σοφότερη. Σέβομαι κάθε σχόλιό τους, θεωρώ φίλους μου τους

αναγνώστες μου, με επηρεάζουν αφάνταστα, πάντα με θετικό τρόπο. Τις

φυλάω τις κριτικές τους και βουτάω στη γραφή προσπαθώντας να φανώ

αντάξια της εμπιστοσύνης και της αγάπης τους.


Mπορείτε να δείτε αναλυτικά κάθε μου βιβλίο, στο site των εκδόσεων

Ψυχογιός: https://www.psichogios.gr/el/rena-rwssh-zairh

Και φυσικά τα βιβλία μου ενήλικης ή παιδικής λογοτεχνίας, βρίσκονται

σε όλα τα βιβλιοπωλεία της Ελλάδας και της Κύπρου.




ΔΥΟ ΝΥΧΤΕΣ ΕΡΩΤΑ
ΡΕΝΑ ΡΩΣΣΗ-ΖΑΪΡΗ Rena Rossi Zairi
https://www.facebook.com/renarossi.zairi.3
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ - PSICHOGIOS PUBLICATIONS


Ήμουν ερωτευμένη με δύο άντρες. Τους ήθελα και τους δύο. Ο Αλέξης ξύπνησε μέσα μου το πάθος. Άγρια θύελλα ήταν, με συγκλόνιζε, με έσπρωχνε να νιώσω το καθετί με όλο μου το είναι. Ο Λουκάς ήταν το λιμάνι που λαχταρούσα, η γαλήνη, η στοργή. Μούλιαζα στην αγάπη κοντά του. Έζησα δυο νύχτες έρωτα. Με τους δύο άντρες της ζωής μου. Ήταν ανάγκη να διαλέξω ανάμεσά τους. Και γρήγορα μάλιστα. Τι έπρεπε να κάνω;

Η ιστορία μιας οικογένειας από την εποχή του πολέμου ως σήμερα. Η ιστορία μιας σπάνιας φιλίας που άντεξε στον χρόνο.

Γιατί η αγάπη δεν εξαναγκάζεται, δεν ορίζεται.
Επιμένει, ονειρεύεται, παρασέρνει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard