ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΣΤΕΛΛΑ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ για το βιβλίο της Ο ΞΕΧΑΣΙΑΡΗΣ ΠΑΠΠΟΥΣαπό τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΝΟΙΑ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK

φιλοξενούμε τη συγγραφέα ΣΤΕΛΛΑ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ με το βιβλίο της

Ο ΞΕΧΑΣΙΑΡΗΣ ΠΑΠΠΟΥΣ από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΝΟΙΑ




Κα ΣΤΕΛΛΑ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να

μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και το βιβλίο σας.

Συστήστε μας με λίγα λόγια για το βιβλίο σας ποιο είναι το μήνυμα που

θέλετε να στείλετε στους μικρούς φίλους. 


Καλησπέρα σας και σας ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία στο blog σας.

Το βιβλίο μου ουσιαστικά πραγματεύεται την σχέση ενός παππού με την

εγγονή του, καθώς εκείνος αλλάζει λόγω της άνοιας, η οποία σταδιακά

εξελίσσεται σε Alzheimer. Το βιβλίο είναι δοσμένο από την ματιά του

παιδιού που βλέπει τον παππού της να αλλάζει και την προσπάθειά της

να διαχειριστεί αυτή την αλλαγή. Ο λόγος που έγραψα αυτό το βιβλίο

είναι διττός. Αρχικά ήθελα να υπάρχει ένα παραμύθι που πραγματεύεται

αυτό το μήνυμα για κάθε παιδί που βιώνει μια τέτοια κατάσταση στο

σπίτι του και δυσκολεύεται να κατανοήσει την αλλαγή του αγαπημένου

του προσώπου αλλά και την δική του δυσκολία απέναντι σε αυτή την

αλλαγή. Ο δεύτερος λόγος είναι για να μπορέσω να περάσω στα παιδιά

το μήνυμα της αγάπης, που αποτελεί και βασικό άξονα του βιβλίου μου,

καθώς μπορεί το αγαπημένο τους πρόσωπο να αλλάζει, να μην θυμάται

αλλά η αγάπη είναι αυτή που μένει. Το παιδί πάντα θα θυμάται τον χρόνο

μαζί του, την αγάπη που βίωσε και έτσι ενώ το πρόσωπο που έχει

απέναντί του μπορεί να έχει αλλάξει, η αγάπη που ένιωσε δίπλα του θα

μείνει για πάντα.


Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας; Πιστεύετε ότι τα

παιδικά βιβλία πρέπει να διαβάζονται και από τους μεγάλους;


Το βιβλίο πρακτικά θα λέγαμε ότι απευθύνεται σε ηλικίες νηπιαγωγείου

και πάνω, αλλά ουσιαστικά θεωρώ ότι το ζήτημα που πραγματεύεται

είναι τόσο επίκαιρο και οικείο σε πολλές οικογένειες που μπορεί να

διαβαστεί τόσο από παιδιά όσο και από ενήλικες. Ακόμα και ένας

ενήλικας μπορεί να βρει παρηγοριά μέσα από ένα βιβλίο που μπορεί να

απευθύνεται σε παιδιά. Και για να απαντήσω στην συνέχεια της ερώτησή

σας, πιστεύω ότι τα παιδικά βιβλία μπορούν να διαβαστούν και από τους

ενήλικες. Πολλές φορές τα παιδικά βιβλία κρύβουν τόσο σημαντικά και

δυνατά μηνύματα που ίσως εμείς σαν ενήλικες καθώς προχωράμε είτε τα

ξεχνάμε είτε τα θεωρούμε δευτερευούσης σημασίας. Λειτουργούν θα

λέγαμε σαν ένα μικρό καμπανάκι σαν μία μικρή υπενθύμιση του κάποιων

σημαντικών μηνυμάτων.


Τι ρόλο παίζει η εικονογράφηση στα παιδικά βιβλία και πως επιδρούν

οι εικόνες στα παιδιά. Μιλήστε μας για την συνεργασία με την

εικονογράφο του βιβλίου σας κα ΘΑΛΕΙΑ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ.


Η εικονογράφηση στα παιδικά βιβλία θεωρώ ότι είναι εξαιρετικά

σημαντική. Τα παιδιά της προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας που

δεν γνωρίζουν ακόμα να διαβάζουν ερμηνεύουν τον κόσμο μέσα από τις

εικόνες που βλέπουν και παρατηρούν. Επομένως οι εικόνες σε ένα

παιδικό παραμύθι δεν λειτουργούν απλά σαν μια αναπαράσταση των

όσων λέγονται μέσα σε αυτό, αλλά συμπληρώνουν το κείμενο, του

δίνουν παραστατικότητα και βοηθούν τα παιδιά να πλάσουν στο μυαλό

τους αυτό που ακούν. Η συνεργασία μου με την κ. Πρωτοψάλτη ήταν

εξαιρετική. Δεν μπορώ να σας περιγράψω με λόγια την συγκίνηση που

ένιωσα βλέποντας τις εικόνες όταν μου τις έστελνε. Επειδή πρόκειται για

ένα παραμύθι βιωματικό, νιώθω ότι κατάφερε να μπει μέσα στο μυαλό

μου και να αποτυπώσει αυτά που είχα ζήσει με τον καλύτερο δυνατό

τρόπο και την ευχαριστώ πάρα πολύ για αυτό.


Μιλήστε μας για την συνεργασία σας με τις Εκδόσεις ΔΙΑΝΟΙΑ.


Ο εκδόσεις Διάνοια πραγματικά ένιωσα ότι με αγκάλιασαν από την

πρώτη στιγμή. Ήταν πάντα δίπλα μου σε όλη την διαδικασία και ένιωσα

ότι με στήριζαν, ήταν πάντα πρόθυμοι να απαντήσουν σε κάθε μου

απορία και να με καθησυχάσουν σε κάθε μου ανησυχία, καθώς για έμενα

όλος αυτός ο κόσμος είναι καινούργιος. Τους ευχαριστώ πάρα πολύ

αρχικά που με βοήθησαν να κάνω το όνειρο μου πραγματικότητα και για

όλη την στήριξη που νιώθω ότι υπάρχει από εκείνους.


Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς. Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη

συγγραφή βιβλίων για παιδιά;


Η αλήθεια είναι ότι από μικρή απολάμβανα να διαβάζω παραμύθια και

αργότερα ως ενήλικας απολαμβάνω να διαβάζω βιβλία, οπότε η αγάπη

για την λογοτεχνία υπήρχε ήδη από μικρή ηλικία. Αργότερα σπούδασα

νηπιαγωγός στο πανεπιστήμιο Κρήτης και εκεί αργότερα τελείωσα και το

μεταπτυχιακό μου στις Τέχνες στην εκπαίδευση έχοντας μια παραπάνω

εξειδίκευση στην παιδική λογοτεχνία. Επομένως, και λόγω επαγγέλματος

η επαφή με το παιδικό βιβλίο υπήρχε πάντα αλλά και μέσα στην τάξη με

τα παιδιά πολλές φορές δημιουργούσαμε διάφορες ιστορίες με τα παιδιά.

Όπως προείπα το παραμύθι αυτό είναι σε μεγάλο βαθμό βιωματικό,

καθώς αναφέρεται στον δικό μου ξεχασιάρη παππού. Ένιωσα, λοιπόν,

την ανάγκη να γράψω ένα παραμύθι για εκείνον και για το πως βίωνα

εγώ αυτή την αλλαγή που έβλεπα να συμβαίνει. Συνάμα σκέφτηκα ότι θα

μπορούσε το παραμύθι αυτό να χρησιμοποιηθεί σαν εργαλείο για κάθε

εκπαιδευτικό που θέλει να συζητήσει για ζητήματα άνοιας και Alzheimer

αλλά και για κάθε γονιό που βιώνει μια τέτοια κατάσταση στο σπίτι του

και θέλει να βοηθήσει το παιδί του να κατανοήσει αρχικά τι νιώθει το

ίδιο και μετέπειτα ο δικός τους άνθρωπος.


Από πόσο νωρίς πρέπει να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με τα βιβλία

και με ποιον τρόπο;


Θεωρώ ότι το παιδί μπορεί να έρθει σε επαφή με τα βιβλία ήδη από τους

πρώτες μήνες της ζωής του. Η επαφή με το βιβλίο έχει πάρα πολλά

οφέλη για τα μικρά παιδιά, πέραν του γεγονότος ότι καλλιεργεί την

φαντασία τους, ανοίγει τους ορίζοντες σκέψης τους, μπορεί να συμβάλει

και στην γλωσσική τους ανάπτυξη. Παράλληλα σε παιδιά μικρής ηλικίας

μπορούμε να συζητήσουμε για διάφορα θέματα, όπως για παράδειγμα

την φιλία, το θάρρος, τους φόβους, μέσα από μια ιστορία.


Εσείς στα παιδικά σας χρόνια διαβάζατε παραμύθια; Ποιο είναι το

παραμύθι που θυμάστε και για ποιο λόγο;


Η αλήθεια είναι ότι από μικρή ήμουν βιβλιοφάγος. Όπως μου λέει ακόμα

η μητέρα μου πάντα ήμουν δίπλα της με ένα βιβλίο αγκαλιά. Το

αγαπημένο μου παραμύθι και αυτό μάλιστα που επέλεγα όταν ήμουν

μικρή να διαβάζουμε πιο συχνά ήταν η κοκκινοσκουφίτσα. Νομίζω μου

άρεσε η αγωνία που δημιουργούσε για αν τελικά θα καταφέρει η

κοκκινοσκουφίτσα να γλυτώσει από τον λύκο.


 Σκέψεις για επόμενο βιβλίο; Θα δούμε σύντομα κάτι διαφορετικό από

εσάς; Τι ετοιμάζετε;


Γενικά υπάρχουν διάφορες σκέψεις για τα επόμενα μου παραμύθια. Μου

αρέσει να γράφω για ζητήματα που απασχολούν και εμένα την ίδια αλλά

κυρίως τους μαθητές μου προκείμενο να μπορέσω να τους βοηθήσω όσο

μπορώ να κατανοήσουν μια κατάσταση στην οποία βρίσκονται. Το

επόμενο παραμύθι όπως το έχω σκεφτεί θα έχει να κάνει πάλι με

ζητήματα ψυχικής υγείας. Μένει να δούμε πως θα ξεδιπλωθεί και αυτή η

ιστορία καθώς θα την γράφω.


Πείτε μας όμως πού και πώς μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας; Πώς

μπορούν οι αναγνώστες να επικοινωνήσουν μαζί σας;


Το βιβλίο μου μπορείτε να το βρείτε είτε κατευθείαν στο σάιτ των

Εκδόσεων Διάνοια είτε κατόπιν παραγγελίας σε οποιοδήποτε

βιβλιοπωλείο. Εμένα μπορείτε να με βρείτε στα μέσα κοινωνικής

δικτύωσης στο facebook: Stella Nikolakaki και στο Instagram:

nikolakaki_s.


Ο ΞΕΧΑΣΙΑΡΗΣ ΠΑΠΠΟΥΣ

ΣΤΕΛΛΑ ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ ΘΑΛΕΙΑ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΙΑΝΟΙΑ

«Η Μιμή έτρεξε να ανοίξει και κατευθείαν χώθηκε στην αγκαλιά του παππού της. Όταν όμως τον κοίταξε κατάλαβε ότι κάτι είχε αλλάξει. Τα μαλλιά του είχαν ασπρίσει περισσότερο, το πρόσωπό του ήταν λίγο αδυνατισμένο ενώ τα μάτια του φαινόντουσαν κουρασμένα και ίσως λίγο μελαγχολικά».

Τί γίνεται όταν ο παππούς αρχίζει να ξεχνάει και σιγά σιγά να μη θυμάται την αγαπημένη του εγγονή; Πώς βιώνει όλη αυτή την αλλαγή η μικρή Μιμή; Θα μπορέσει άραγε να ξεπεράσει τη θλίψη που της δημιουργεί η εικόνα του παππού της και να δει πίσω από τα κενά του μάτια όλες αυτές τις στιγμές που έζησαν μαζί;
Ένα παραμύθι για την άνοια, την αγάπη και την αλλαγή που βιώνουν τα μικρά παιδιά καθώς βλέπουν τους παππούδες τους να μεγαλώνουν, να αλλάζουν και να ξεχνούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard