ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΣΤΡΑΤΗ ΓΑΛΑΝΟ για το βιβλίο του ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ από τις ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ


Καλημέρα σας. Σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τον συγγραφέα κ. ΣΤΡΑΤΗ ΓΑΛΑΝΟ για το βιβλίο του ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ από τις ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ



Η επιλογή του αυτοκινήτου "Πατρίσια" ως αφηγητή της ιστορίας του
βιβλίου είναι πρωτότυπη, πώς αποφασίσατε να «δώσετε ζωή» σε ένα
αντικείμενο; Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας.

Ένα αυτοκίνητο γένους θηλυκού που αφηγείται σε πρώτο πρόσωπο την
πολυτάραχη διαδρομή του; Ναι, σίγουρα δεν πρόκειται για την πιο
συνηθισμένη αφηγήτρια, ούτε και για τον πιο συμβατικό τρόπο
αφήγησης. Δεν είναι πάντως και εντελώς πρωτότυπος. Ο
ανθρωπομορφισμός, η απόδοση δηλαδή ανθρώπινων ιδιοτήτων και
χαρακτηριστικών σε ζώα ή άψυχα αντικείμενα αποτελεί μια πολύ παλιά
λογοτεχνική τεχνική, έχει μάλιστα τις ρίζες της στους μύθους του
Αισώπου, ενώ ο εξανθρωπισμός μιας μηχανής συναντάται συχνά σε
έργα επιστημονικής φαντασίας. Από αυτές τις δύο πηγές, μύθους και
παραμύθια από τη μια και επιστημονική φαντασία από την άλλη, αντλώ
την έμπνευσή μου.
Συνοπτικά θα περιέγραφα το βιβλίο ως ιστορικό μυθιστόρημα, δεύτερο
μέρος μιας τριλογίας που ξεκίνησε με τη Διαδρομή και το Κόμιστρο και
καλύπτει μισόν αιώνα της νεότερης Ελληνικής ιστορίας.

Το μυθιστόρημα εκτείνεται από το Κραχ του 1929 ως το τέλος του Β’
Παγκοσμίου Πολέμου. Πώς συνδυάζετε τους χαρακτήρες με τις
κοινωνικο - πολιτικές εξελίξεις;

Προσπάθησα να δημιουργήσω μία πινακοθήκη χαρακτήρων που να
καλύπτουν ένα όσο το δυνατόν ευρύτερο κοινωνικό φάσμα: άτομα που
προέρχονται από διαφορετικές τάξεις και εκφράζουν αντίθετες
ιδεολογίες. Αστούς, αριστοκράτες, προλετάριους και περιθωριακούς,
συντηρητικούς και απολίτικους, ναζιστές, αντιστασιακούς και
επαναστάτες, νοικοκυραίους και τυχοδιώκτες που συνυπάρχουν ή
συγκρούονται στο πλαίσιο που διαμορφώνουν τα ιστορικά γεγονότα
της εποχής.

Η έννοια της «τέλειας διαδρομής» αντιπαρατίθεται με την ιστορική
ανασφάλεια και την προσωπική απώλεια. Τι συμβολίζει αυτή η
σύγκρουση;

Συνηθισμένοι άνθρωποι αντιμέτωποι με ασυνήθιστες, ακραίες
καταστάσεις. Το μεμονωμένο άτομο απέναντι στο ιστορικό γεγονός που
το υπερβαίνει, το καθορίζει ή το συνθλίβει αλλά και πώς οι άνθρωποι
με τη δράση τους συνδιαμορφώνουν την ιστορική εξέλιξη. Αυτή είναι η
βασική σύγκρουση που διαπερνά ολόκληρο το κείμενο, η διαλεκτική
ατόμου και ιστορίας.

Ο τίτλος παραπέμπει σε τέλος αλλά και σε νέο ξεκίνημα, ποιο μήνυμα
αφήνετε για τον αναγνώστη;

Δεν θα ήθελα να ανήκω στην κατηγορία των συγγραφέων που με το
έργο τους περνούν μηνύματα ηθικοπλαστικού περιεχομένου.
Προσπαθώ να αποτυπώσω, ίσως και να ερμηνεύσω την ανθρώπινη
συνθήκη σε όλη της την πολυπλοκότητα δίχως εξωραϊσμούς και
απλουστεύσεις. Αν υπάρχει πάντως μία αρετή που επιχειρώ να
καλλιεργήσω στον αναγνώστη, είναι εκείνη της αμφιβολίας και της
αμφισβήτησης.

Υπήρχαν σκηνές που δυσκολευτήκατε να γράψετε λόγω της έντασης ή
της συναισθηματικής φόρτισης;

Συναισθηματική φόρτιση υπήρξε όντως επειδή πολλές από τις ιστορίες
που ενσωμάτωσα στο βιβλίο τις είχα ακούσει από τα στόματα
αγαπημένων προσώπων. Δεν λειτουργούσε όμως ανασταλτικά, το
αντίθετο, μου έδινε ένα επιπλέον κίνητρο να συνεχίσω το γράψιμο.
Αισθανόμουν κατά κάποιον τρόπο την υποχρέωση να περισώσω τις
προφορικές μαρτυρίες τους από τη λήθη και τη φθορά του χρόνου.

Υπάρχει κάποιο απόσπασμα σε αυτό το βιβλίο που σας συγκίνησε
περισσότερο κατά τη συγγραφή;

Θα ξεχώριζα τέσσερις ενότητες που αγαπώ ιδιαίτερα. Φέρουν τους
τίτλους Ραψωδία, Η αγνοούμενη, Αναζητώντας και Ορέστεια.

Τι είδους αναγνώστες ελπίζετε να προσεγγίσει το βιβλίο;

Ο ιδανικός αναγνώστης υπάρχει μόνο στη φαντασία του συγγραφέα. Τα
βιβλία είναι διαθέσιμα σε όλους και ο καθένας μπορεί να ανακαλύψει
σε ένα κείμενο κομμάτια του εαυτού του.

Μιλήστε μας για εσάς και το συγγραφικό σας έργο μέχρι τώρα. Τι
σχεδιάζετε ως επόμενο βήμα;

Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί τέσσερα έργα μου, τα δύο πρώτα μέρη
της ιστορικής τριλογίας, ένα ερωτικό – πορνογραφικό μυθιστόρημα που
φέρει τον τίτλο Η Σονάτα Waldstein και μια συλλογή έξι διηγημάτων
που τιτλοφορείται Μνήμες – Μνήματα – Μνημεία. Ακόμη δύο
ολοκληρωμένα κείμενα βρίσκονται στο συρτάρι, μία μαύρη κωμωδία με
θεατρική μορφή και μια ανθολογία διηγημάτων. Στο επόμενο διάστημα
θα επιδιώξω την έκδοσή τους.

Σκέφτεστε συνέχεια ή ολοκλήρωση της τριλογίας που ξεκίνησε με την
«Διαδρομή και το Κόμιστρο»;

Ασφαλώς, για μένα πρόκειται για έργο ζωής και στοίχημα μακράς
διαρκείας. Αυτή τη στιγμή εργάζομαι πάνω στον τρίτο και τελευταίο
τόμο που φέρει τον προσωρινό τίτλο Η Παράγκα. Η συγγραφή βρίσκεται
περίπου στη μέση και θα απαιτηθούν ένα ή δύο χρόνια για την
ολοκλήρωσή της.

Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για
ακόμη μία φορά. Πείτε μας πού και πώς μπορούμε να βρούμε εσάς και
το βιβλίο σας.

Εγώ σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον. Όποιος επιθυμεί να
επικοινωνήσει μαζί μου μπορεί να με βρει εύκολα μέσω facebook ή
από την προσωπική μου ιστοσελίδα www.stratisgalanos.com
Το βιβλίο Το Τέλος της Διαδρομής διατίθεται από τις Πρότυπες
Εκδόσεις Πηγή και σε όλα τα ενημερωμένα βιβλιοπωλεία.





Το τέλος της διαδρομής
Συγγραφέας: Στρατής Γαλανός
ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ



Αλήθεια και φαντασία μπλέκονται σε ένα ιστορικό μυθιστόρημα που ανακαλεί κομβικά σημεία της ελληνικής πραγματικότητας την περίοδο του μεγάλου κραχ.


Καθώς η μάχη των Δεκεμβριανών πλησιάζει στο τέλος της, η Πατρίτσια, ένα αγοραίο αυτοκίνητο με ανθρώπινα χαρακτηριστικά και ψυχή γυναίκας, ξεκινά ένα επικίνδυνο ταξίδι στην άκρη της νύχτας, με αβέβαιη κατάληξη· τι την περιμένει στο τέρμα του, η σωτηρία ή η καταστροφή; Συνεπιβάτες σ’ αυτή την τελευταία διαδρομή, τα μέλη της οικογένειας του ιδιοκτήτη της.

Μέσα από τις αναμνήσεις της και τους εσωτερικούς μονολόγους των επιβατών της, προβάλλει σταδιακά το καλειδοσκόπιο μιας ολόκληρης εποχής κι ενός κόσμου που καταρρέει μέσα στις φλόγες δύο πολέμων, του Παγκόσμιου και του Εμφύλιου. Και τι διασώζεται από το ολοκαύτωμα; Ένας ασημένιος σκαραβαίος, σύμβολο αθανασίας και αναγέννησης, που παραλαμβάνει τη σκυτάλη της αφήγησης για να μας μεταφέρει σε έναν νέο κύκλο, την περίοδο της μεταπολεμικής ανασυγκρότησης.

Ένα επικών διαστάσεων χρονικό μιας σύντομης αλλά καθοριστικής περιόδου της νεότερης Ιστορίας, που διαμόρφωσε την όψη του σύγχρονου κόσμου, από το Κραχ του 1929 ως τις τελευταίες μέρες του Β’ Παγκοσμίου πολέμου. Μια τοιχογραφία της ελληνικής κοινωνίας που διχάζεται βαθιά, μια πινακοθήκη αντιπροσωπευτικών χαρακτήρων που συγκρούονται, με έπαθλα την εξουσία, την ιδεολογική επικράτηση ή απλώς την επιβίωση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard