ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΠΟΤΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ "Ο ΚΛΕΦΤΗΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ" ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK  φιλοξενούμε το συγγραφέα κ.ΜΠΟΤΣΗ ΓΙΑΝΝΗ, του βιβλίου «Ο ΚΛΕΦΤΗΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ», που εκδόθηκε από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ.



Κε ΜΠΟΤΣΗ ΓΙΑΝΝΗ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και το βιβλίο σας .

1) Πείτε μας κάποια πράγματα για τον εαυτό σας, μιλήστε μας για εσάς.


Είμαι άνθρωπος που προσπαθεί για το καλό, είτε μόνος είτε με πολλούς. Το έκανα
πολύ παλιά ως τάση, εδώ και χρόνια το κάνω καθαρά και με πρόθεση. Έχω μεγάλη
φαντασία από μικρός, ίσως επειδή έμενα χωριστά από τους γονείς μου- μέχρι τα 5
μου – γιατί εκείνοι δούλευαν ως εκπαιδευτικοί, περιφερόμενοι σε άλλα μέρη και
με άφηναν σε συγγενείς. Έπρεπε να αντέχω αυτή την απουσία και ο μηχανισμός
μου ήταν ξεκάθαρα οι σκέψεις, οι εικόνες που έχτιζα, κι ένας συνεχής εσωτερικός
μονόλογος. Είμαι απαιτητικός με τον εαυτό μου και τους άλλους, δεν έχω και
μεγάλη υπομονή και διαβάζω την πραγματικότητα ηχητικά περισσότερο, πράγμα
που δεν φαίνεται στα κείμενά μου. Είμαι γρήγορος σε ότι κάνω, κι αυτό άλλοτε
είναι προτέρημα, άλλοτε αδυναμία και πρόβλημα για μένα. Παθιάζομαι πολύ
εύκολα και μου παίρνει χρόνο να κρατήσω αποστάσεις από τις εμπειρίες μου αλλά
ευτυχώς με τα χρόνια αυτό μειώνεται. Έχω χιούμορ και αυτοσαρκασμό και εκτιμώ
όσους επίσης τα έχουν. Είναι μεγάλο πράγμα να κρατάς αποστάσεις από τον εαυτό

σου και το γέλιο είναι ο καλύτερος φίλος σε αυτό!

2)Πείτε μας, είχατε ονειρευτεί από μικρή να γίνεται συγγραφέας? πότε και πως ξεκινήσατε την συγγραφή.


Από μικρός ήθελα να γίνω γιατρός, όμως αυτό ατόνησε στα 17 μου. Μετά
αγάπησα το σινεμά, βλέποντας υπέροχες ταινίες στην κινηματογραφική λέσχη
Λαμίας. Έτσι σπούδασα σκηνοθεσία και μετά έκανα μεταπτυχιακό στην Σορβόννη.
Εκεί ένα βασικό μου μάθημα ήταν Κινηματογράφος και Λογοτεχνία και ο καθηγητής
μου Ζακ Γκουαμάρ μου είχε τονίσει ότι κάποια μέρα θα έπρεπε να γράψω
μυθιστορήματα. Τον πήρα στα σοβαρά 35 χρόνια μετά! Για να γίνει όμως αυτό
έπρεπε να έχω χρόνο, έτσι άρπαξα την ευκαιρία όταν έμεινα άνεργος το καλοκαίρι
του 2018. Αποφάσισα να γράψω ΤΟΝ ΚΛΕΦΤΗ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ και στη διάρκεια των
μηνών της συγγραφής του, είπα δύο πολύ δύσκολα ΟΧΙ σε δελεαστικές προτάσεις

δουλειάς.

3)Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας «Ο ΚΛΕΦΤΗΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ». Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;

Ο ΚΛΕΦΤΗΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ σχεδιαζόταν υποσυνείδητα μέσα μου για κάποια
χρόνια. Προήλθε από ένα όνειρο που είδα σε καλοκαιρινές διακοπές στο Πήλιο –
έχω σπίτι στον Αη Γιάννη – και σε αυτό το όνειρο, σαν θεατής σε σκοτεινή αίθουσα
είδα μια ιστορία με ένα αγοράκι μέσα στον πόλεμο, σε μια πιο απλή εκδοχή και
σίγουρα σε πιο ελλιπή δραματουργικά ανάπτυξη. Εκείνο το πρωί κατέγραψα τα όσα
έζησα στον ύπνο μου και δεν ξανακοίταξα ποτέ αυτό το κείμενο! Ακόμα κι όταν
ξεκίνησα την συγγραφή, τον Σεπτέμβρη του 2018, δεν είδα αυτό το κείμενο γιατί η
φαντασία μου είχε εμπλουτίσει ή είχε αλλάξει σε μεγάλο βαθμό τους χαρακτήρες
και τις καταστάσεις. Το έγραφα για 8-9 μήνες, με παράλληλη και επίπονη έρευνα,
όμως είχε ήδη ωριμάσει μέσα μου γι’ αυτό και η δημιουργία του ήταν σχετικά

γρήγορη.

4)Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ αυτό το βιβλίο ?Αν ήσασταν ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία? 


Νομίζω έχει αυτά που ήθελα ή επιθυμούσα από την πρώτη στιγμή: Ήρωες
αληθινούς, πληθωρικούς και ονειροπόλους. Δράση πυκνή, με ανατροπές που
προωθούν και εξελίσσουν πρόσωπα και καταστάσεις. Ξεκάθαρη αποτύπωση χώρων
και εποχών μέσα στους οποίους κινείται η αφήγηση. Και τα βαθύτερα νοήματα που
ήθελα να αναπτύξω και να καταγράψω με τρόπο διεισδυτικό. Θα έλεγα ότι Ο
ΚΛΕΦΤΗΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ έχει κι άλλες, ίσως μοναδικές αρετές αν τις προσθέσουμε
όλες μαζί. Συνθέτει συγχρόνως την περιπέτεια εποχής, το μελόδραμα και το
ψυχολογικό θρίλερ. Και για πρώτη φορά συνδυάζει δυο ξεχωριστές περιόδους, την

Αθήνα του ’44 και τη Σμύρνη του ’22.

5)Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας.


Ότι όλα είναι εφικτά στη ζωή, αρκεί να υπάρχει εσωτερική υπέρβαση, συνεργασία
με τους άλλους και αγάπη για ένα σκοπό. Ο μικρός Άρης κάνει την υπέρβασή του,
μέσα στην απίστευτη περιπέτεια που μπλέκει, όμως η συνεργασία και το πάθος να
πετύχει τον στόχο του κάνουν την διαφορά. Αλώστε αυτό δεν συμβαίνει και στις
δικές μας ζωές που αν και πολύ λιγότερο ηρωικές, μας βάζουν συνεχώς εμπόδια και
δοκιμασίες; Σκεφτείτε τις τρείς αυτές παραμέτρους και βρείτε τους συσχετισμούς σε
όσα περνάτε μέσα στα χρόνια: Χωρίς υπέρβαση, συνεργασία και αγάπη τι μπορείτε
να πετύχετε στη ζωή; Η διαφορά είναι ότι έβαλα τους ήρωες σε πολύ δυσκολότερο
περιβάλλον, ένα πόλεμο δηλαδή όπου οι συνθήκες είναι ακραίες και άρα η

επίπτωση όλων αυτών θα ήταν εμφανέστατη.

6)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε?

Αρχικά ο τίτλος εργασίας μου ήταν ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΠΟΥ ΜΕΓΑΛΩΣΕ ΑΠΟΤΟΜΑ. Όμως
την άνοιξη του 2019 όταν πλησίαζα στο τέλος της συγγραφής, ένιωσα την ανάγκη να
βρω ένα τίτλο πιο «ευθύβολο» αλλά και ποιητικό συγχρόνως. Ένας φίλος μου,
προσπάθησε να συνδυάσει την λέξη αγόρι με το κλέψιμο των μυστικών και από

αυτό σκέφτηκα τον τίτλο Ο ΚΛΕΦΤΗΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ.

7)Κάθε μέρα βλέπουμε να εκδίδονται καινούργια βιβλία και συνεχώς μας συστήνονται καινούργιοι συγγραφείς .Ποιο νομίζετε ότι είναι το πακέτο που πρέπει να διαθέτει ένας   συγγραφέας για να μας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις ?


Οντως εκδίδονται άπειρα βιβλία, πράγμα αξιοπερίεργο, ίσως και χαοτικό αλλά
από την άλλη έχει και τα θετικά του. Τόσοι και τόσοι άνθρωποι, ταλαντούχοι ή όχι,
υλοποιούν κάτι συνήθως δύσκολο, παρηγορητικό και σίγουρα απελευθερωτικό για
την ψυχή τους. Γράφουν ένα βιβλίο! Οι δικές μου απαιτήσεις ή προσδοκίες για το
«πακέτο» ενός καλού συγγραφέα είναι: Να είναι επινοητικός σε ιδέα, χαρακτήρες
και δράση. Να έχει κάτι ουσιαστικό να επικοινωνήσει, κάτω και πέρα από τις λέξεις
και τις προτάσεις του. Να εκπλήσσει ευχάριστα με τον χειρισμό της γλώσσας. Χωρίς

αυτά δεν νομίζω ότι ένας συγγραφέας αξίζει τελικά.

8)Ποια θεωρείτε ως την πιο σημαντική, ίσως και ανεξάντλητη, «πηγή ιδεών» για έναν συγγραφέα;


Ανεξάντλητη πηγή δεν υπάρχει από μόνη της, ώστε κάποιος να τη βρει και να
βυθιστεί μέσα της! Η πηγή για την συγγραφή βιβλίων είναι η ανάγκη να
επικοινωνήσεις με τους άλλους ανθρώπους, με ένα τρόπο ανώτερο και βαθύτερο
και ο ψυχισμός σου να σε βοηθάει στο να το πετύχεις. Άρα αυτός ο ψυχισμός
πρέπει να έχει αυτά τα στοιχεία ώστε η ώθηση να είναι εμφανής για ένα τέτοιο
στόχο. Βάζουμε και την απαραίτητη φαντασία στην εξίσωση και μάλλον ολοκληρώνουμε τις δεξιότητες. Χωρίς όλα αυτά η «πηγή» δεν θα αποκαλυφθεί στον

εν δυνάμει συγγραφέα.

9)Ποιος πιστεύετε ότι πρέπει να είναι ο κύριος στόχος κατά τη συγγραφή ενός βιβλίου; Το οικονομικό όφελος, η φήμη ή η ικανοποίηση μιας εσωτερικής ανάγκης;

Καθαρά και μόνο η ικανοποίηση μιας εσωτερικής ανάγκης. Υπάρχουν πολλοί
άλλοι τρόποι να γίνει κάποιος πλούσιος ή διάσημος, οπότε ας αφήσει τη συγγραφή
στην ησυχία της! Αλώστε αν δεν σε αναγκάζει ο εαυτός σου να εκφραστείς, θα σου
λείπει το βασικό γρανάζι του μηχανισμού. Μετά, πολύ δύσκολα θα μπορείς να τα

καταφέρεις.

10)Γιατί πιστεύετε πως πρέπει να διαβάζουμε βιβλία;

Θα μιλήσω για τον εαυτό μου. Διαβάζω βιβλία για να ανοίγουν οι ορίζοντές μου.
Για να γνωρίζω πράγματα που με εμπλουτίζουν και με ταξιδεύουν. Για να
επικοινωνώ με άλλες ψυχές, μακάρι καλύτερες από μένα. Για να με εξιτάρουν με τα
γλωσσικά ευρήματα που προτείνουν. Ακόμα και για να περνάω την ώρα μου,
σίγουρα πιο δημιουργικά από το να περιφέρομαι χωρίς σκοπό στο σπίτι, στην πόλη

ή σε σχέσεις που δεν αξίζουν!

11)Μοιραστείτε με τους αναγνώστες σας μια φράση του βιβλίου σας.

Μια φράση της Μαρίζας, από το τελευταίο κεφάλαιο: «Έτσι πρέπει να γίνουμε
όλοι οι άνθρωποι μια μέρα. Σαν αυτά τα πουλιά. Να είμαστε ανεξάρτητοι κι
ελεύθεροι. Αλλά την ίδια στιγμή να είμαστε και ενωμένοι, να αφουγκραζόμαστε ο

ένας τον άλλον. Τις ανάγκες μας, τα όνειρά μας, τις στενοχώριες μας».




Ο ΚΛΕΦΤΗΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΙΚΩΝ
ΜΠΟΤΣΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ


Ο εντεκάχρονος Άρης, ορφανός μετά τον βομβαρδισμό του Πειραιά και φιλοξενούμενος από μια Σμυρνιά στην Πλάκα, αναλαμβάνει, για λογαριασμό του αντιστασιακού
θείου του, την πιο επικίνδυνη αποστολή στα χρόνια του Πολέμου. Σε αυτό το παράτολμο σχέδιο, ο μικρός έχει δύο πλεονεκτήματα: Μοιάζει αθώος και ακίνδυνος, αφού
είναι παιδί, και καταλαβαίνει γερμανικά, πράγμα που αγνοούν οι εχθροί του. Με αυτά τα «όπλα» το αγόρι μπαίνει σε μια απίστευτη περιπέτεια, η οποία συμπαρασύρει
όλους τους ανθρώπους γύρω του και αλλάζει ριζικά τις ζωές τους…
Σχέσεις αγάπης δοκιμάζονται, μεγάλοι έρωτες γεννιούνται και μια απρόβλεπτη οικογένεια δημιουργείται, μέσα σε ένα περιβάλλον πρωτόγνωρα επικίνδυνο και ανεξέλεγκτο για όλους.
Ένα μυθιστόρημα-τοιχογραφία, με ήρωες μικρούς και μεγάλους, παθιασμένους με τη ζωή, τον έρωτα και την ελευθερία, που αναγκάζονται να εξελιχθούν και να αλλάξουν μέσα από ακραία γεγονότα και να διαπιστώσουν ότι, για να ξεπεράσουν τα εξωτερικά τους όρια, πρέπει πρώτα να αναγνωρίσουν και να υπερβούν τα εσωτερικά.
Ο κλέφτης των μυστικών καταγράφει με σύγχρονη ματιά την Αθήνα του ’44 αλλά και τη Σμύρνη της ανόδου και της καταστροφής, αναμειγνύοντας δεξιοτεχνικά το
κινηματογραφικό σασπένς, το ερωτικό μελόδραμα, το ψυχολογικό θρίλερ και την περιπέτεια εποχής.
Χτίζοντας έναν μοναδικό κόσμο πλοκής και συναισθημάτων που κορυφώνονται με κομμένη την ανάσα μέχρι το ανατρεπτικό φινάλε.

Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
Ο Γιάννης Μπότσης σπούδασε σκηνοθεσία, σενάριο και δραματουργία σε Αθήνα και Παρίσι, με μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στη σχέση λογοτεχνίας και κινηματογράφου. Σκηνοθέτησε ντοκιμαντέρ, πολιτιστικές εκπομπές, ταινίες μικρού μήκους και μία τηλεοπτική σειρά. Εργάζεται ως σύμβουλος σεναρίων για την τηλεόραση
και τον κινηματογράφο και είναι στέλεχος τηλεοπτικών σταθμών και εταιρειών παραγωγής στον τομέα της μυθοπλασίας. Συνεργάστηκε με την Άννα Αδριανού στα
σενάρια έξι τηλεοπτικών σειρών και στις διασκευές δύο θεατρικών έργων. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard