ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. KONTOYΡAKH ΓΙΩΡΓΟ για το βιβλίο του «INΤΡΙΓΚΕΣ ΣΤΟΝ ΛΟΥΣΙΟ» από τις ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ

 Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A

BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ. ΚΟΥΝΤΟΥΡΑΚΗ ΓΙΩΡΓΟ, του

βιβλίου «ΙΝΤΡΙΓΚΕΣ ΣΤΟΝ ΛΟΥΣΙΟ» από τις ΠΡΟΤΥΠΕΣ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ



1)Συστήστε μας με  λίγα λόγια το βιβλίο σας, ««ΙΝΤΡΙΓΚΕΣ ΣΤΟΝ

ΛΟΥΣΙΟ»». Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε; Ποια ήταν η πηγή

έμπνευσης του βιβλίου σας και πόσο καιρό σας πήρε για να το

τελειώσετε;


Το βιβλίο «Ίντριγκες στον Λούσιο» είναι ένα αστυνομικό

μυθιστόρημα που εκτυλίσσεται τον Απρίλη ενός έτους γύρω στο 2015

(δεν προσδιορίζεται ακριβώς) κατά διάρκεια ενός ράφτινγκ στον

ποταμό Λούσιο και στην Καρύταινα. Έχοντας κάνει και ο ίδιος

ράφτινγκ σε αυτήν τη διαδρομή ήταν αδύνατο να μη θαυμάσω το

υπέροχο τοπίο και την επιβλητικότητα της φύσης αλλά και την

περίεργη ενέργεια του συγκεκριμένου ποταμού ο οποίος συνδέεται

άρρηκτα με τη μυθολογία και την ιστορία. Έτσι, όταν άρχισα να

κάνω το σχεδιάγραμμα του δεύτερου βιβλίου μου τον επέλεξα ως

«πεδίο μάχης» και πηγή έμπνευσης. Όπως και στο πρώτο βιβλίο,

ξεκίνησα να πλάθω το σενάριο κατά τη διάρκεια προπονήσεων

τρεξίματος μεγάλων αποστάσεων, περίπου στις αρχές του 2018.

Μετά από κάποιες μέρες κατέληξα σε κάτι πλήρες και το κατέγραψα

επιγραμματικά. Στη συνέχεια μου πήρε 2-3 μήνες να γράψω την

πρώτη ολοκληρωμένη μορφή του έργου, όμως ακολούθησαν πολλοί

βελτιωτικοί κύκλοι, με μεγάλα χρονικά διαλείμματα ανάμεσά τους

(όπου διάβαζα και άλλα βιβλία), έτσι ώστε κάθε φορά να το βλέπω

όσο γίνεται πιο αποστασιοποιημένα. Όταν ήρθαν και οι πρώτες

μαζικές κριτικές από το πρώτο βιβλίο, προσέθεσα και ορισμένα

στοιχεία που είδα ότι έλειπαν κι έτσι, κάπου στα τέλη του 2020, είχα

πλέον την τελική του μορφή.


2)Ποια θεωρείτε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία?


Κατά την προσωπική μου εκτίμηση το δυνατό στοιχείο του βιβλίου

είναι η γρήγορη πλοκή με πολλές ανατροπές και η έλλειψη μεγάλων

παρενθέσεων και απεραντολογιών. Πιστεύω ότι διατηρεί αμείωτο το

ενδιαφέρον του αναγνώστη και τον τοποθετεί στη θέση του λύτη του

μυστηρίου. Ο μικρός του όγκος είναι κατά τη γνώμη μου

πλεονέκτημα και ο αναγνώστης δεν κουράζεται. Όλα αυτά τα

στοιχεία μου αρέσει να τα βλέπω κι εγώ σε ένα αστυνομικό

μυθιστόρημα, οπότε μοιραία έπρεπε να προσπαθήσω να τα

ενσωματώσω και στο δικό μου. Ελπίζω να το έκανα με επιτυχία.


3)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος

άλλος που απορρίφθηκε ?


Ο τίτλος του βιβλίου είναι αυτός που είχα επιλέξει εξαρχής, καθώς

τόσο οι πρώτοι αναγνώστες όσο και οι άνθρωποι του εκδοτικού τον

βρήκαν ωραίο και κατάλληλο. Ήθελα οπωσδήποτε να αναφέρεται ο

Λούσιος, για τους λόγους που ανέπτυξα στην πρώτη ερώτηση και

παράλληλα να υπάρχει μια συντομία. Επίσης, η λέξη ίντριγκες είναι

αυτή που χαρακτηρίζει τις σχέσεις στην παρέα των πρωταγωνιστών

και δικαιολογεί τα λόγια και τις πράξεις τους. Παράλληλα,

δημιουργείται μια εντυπωσιακή αντίθεση ανάμεσα στην αρνητική

χροιά της ίντριγκας και τη μαγεία του Λούσιου.


4)Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα αστυνομικό

βιβλίο για να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη μέχρι

την τελευταία του σελίδα?


Κατά την ταπεινή μου γνώμη, ένα αστυνομικό μυθιστόρημα για να

κερδίσει τον αναγνώστη και να τον αναγκάσει να το διαβάσει

απνευστί πρέπει να έχει κατανοητή γλώσσα, πλοκή που να ρέει και

να μην τελματώνει και απουσία υπερβολών και εφέ εντυπωσιασμών

(π.χ. ατελείωτο υβρεολόγιο, λεπτομερείς περιγραφές βίαιων ή

σεξουαλικών σκηνών κτλ). Θεωρώ επίσης σημαντικό τον εύλογο

αριθμό σελίδων, αφού για να μπορέσει ένας συγγραφέας να

διατηρήσει, π.χ. για 400-500 σελίδες, αμείωτο το ενδιαφέρον του

αναγνώστη και το έργο να μην κάνει «κοιλιά», πρέπει να είναι

παγκοσμίου κλάσης. Τέλος, το έργο θα πρέπει να αποτυπώνει τον

χαρακτήρα και την προσωπικότητα του συγγραφέα, ώστε και να

φαίνεται και να είναι αληθινό, να μην γράφεται δηλαδή κάτι που δεν

τον αντιπροσωπεύει μόνο και μόνο επειδή πιθανόν να το αποζητά το

αναγνωστικό κοινό.


5)Είναι το 2ο  βιβλίο σας, μετά το "1352 μ. Έγκλημα στην Κατάρα" με

το οποίο μας συστηθήκατε την πρώτη φορά. Γιατί επιλέξατε να

ασχοληθείτε με το αστυνομικό μυθιστόρημα?


Γιατί είναι ένα είδος που στηρίζεται περισσότερο στην

εφευρετικότητα του συγγραφέα και σε μια ενδιαφέρουσα πλοκή

παρά σε εξειδικευμένες γνώσεις που απαιτούνται σε άλλα είδη όπως

ψυχολογικά, ιστορικά κτλ και τις οποίες προσωπικά δεν διαθέτω.

Επίσης, είναι το είδος που μου αρέσει και ως αναγνώστη, οπότε έχω

διαβάσει πάρα πολλά αστυνομικά βιβλία που μου δίνουν πολλές ιδέες

και σχετική εμπειρία.


6)Τι είναι αυτό που γοητεύει τους αναγνώστες και τα τελευταία

χρόνια αναζητούν όλο και περισσότερο βιβλία αστυνομικής

λογοτεχνίας?


Το αναπάντεχο, το μυστήριο, οι διαρκείς εκπλήξεις κι ανατροπές

στην πλοκή, η αυτο-τοποθέτηση στη θέση του λύτη, η προσπάθεια

επίλυσης του γρίφου κατά τη διάρκεια και πριν το τέλος του βιβλίου,

η ικανοποίηση όταν όλα εξηγούνται και μπαίνουν στη θέση τους.


7)Πείτε μας αγαπημένα σας βιβλία και συγγραφείς από τον χώρο της

αστυνομικής λογοτεχνίας και πόσο σας επηρέασαν.


Αγαπημένη συγγραφέας και πρότυπό μου είναι η Agatha Christie και

συνεπώς και τα βιβλία της. Τα χαρακτηριστικά ενός καλού

αστυνομικού μυθιστορήματος που προανέφερα τα συναντά κάποιος

σε όλα τα έργα της και δεν μπορώ να κρύψω την επιρροή τους στις

δικές μου συγγραφικές προσπάθειες. Ο Σέρλοκ Χολμς του Άρθουρ

Κόναν Ντόυλ είναι επίσης αγαπημένος μου ήρωας. Από Έλληνες

συγγραφείς, ο Μάρκαρης και ο Μαρής έχουν γράψει βιβλία που μου

άρεσαν.


8) Πείτε μας πως προέκυψε η συνεργασία σας, με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

ΠΗΓΗ


Η συνεργασία με τις εκδόσεις ΠΗΓΗ προέκυψε κατά την αναζήτηση

εκδοτικής στέγης για το πρώτο μου βιβλίο. Δύο από τους ανθρώπους

που είχα ρωτήσει τότε μου είχαν προτείνει τον συγκεκριμένο

εκδοτικό, ως μια πολύ καλή λύση προσανατολισμένη σε νέους

συγγραφείς. Αφού διάβασα τα άρθρα στη σχετική ιστοσελίδα, έκανα

μια πρώτη επαφή κι η ανταπόκριση ήταν άμεση, ενώ κι η πρόταση

έκδοσης μου φάνηκε ok. Η συνεργασία αποδείχτηκε κι αυτή

αρμονική με αποτέλεσμα να μη χρειαστεί να μπω στην ίδια

διαδικασία αναζήτησης για το δεύτερο βιβλίο. Απλώς απευθύνθηκα

στους ίδιους ανθρώπους που ήδη εμπιστευόμουν και όπως δείχνει με

εμπιστεύονται κι αυτοί.


9)Θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας

γνωρίσουμε καλύτερα


Όπως φαίνεται και στο βιογραφικό μου, είμαι μηχανικός, οπότε το

DNA μου χαρακτηρίζεται από μαθηματική σκέψη, ρεαλισμό και

αναζήτηση τάξης, συντομίας και σαφήνειας. Αυτά, επέλεξα

συνειδητά να τ’ αποτυπώσω και στα βιβλία μου (ελπίζω να το

κατάφερα), άσχετα αν αποτελούν ή όχι πλεονέκτημα βάσει των

άτυπων κανόνων της λογοτεχνίας. Είμαι σε φάση της ζωής μου με

πολλές υποχρεώσεις και μια γεμάτη καθημερινότητα, οπότε ο χρόνος

που μπορώ να διαθέσω στο ταξίδι της συγγραφής είναι ελάχιστος.

Καταγράφω όμως τις σκέψεις μου και καραδοκώ, μόλις βρω

μαζεμένο ελεύθερο χρόνο να τον αξιοποιήσω. Πάντα, βέβαια,

φροντίζω να βρίσκω έστω και διάσπαρτα χρονικά διαστήματα να

διαβάσω έργα άλλων συγγραφέων.


10)Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο

ετοιμάζετε;


Έχω ένα ακόμη έργο που είναι σε αρκετά προχωρημένη μορφή. Έχει

ολοκληρωθεί η ανάπτυξη της πλοκής και στη φάση αυτή κάνω

κύκλους παρεμβάσεων με στόχο τη βελτίωσή του. Οπότε, περιμένω

και τις κριτικές από το «Ίντριγκες στον Λούσιο» ώστε να τις

αξιοποιήσω προς όφελος της εξέλιξής του. Διέπεται κι αυτό από τα

ίδια χαρακτηριστικά και σταθερές (συντομία, γρήγορη πλοκή, ίδιος

κεντρικός ήρωας), ενώ διαδραματίζεται και πάλι στην ελληνική

επαρχία (Διδυμότειχο).


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη

μια φορά και θα ήθελα  να μας πείτε που και πως μπορούμε να

βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.


Κι εγώ σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο και τον (ιστο)χώρο που

αφιερώνετε στο έργο μου. Θα με βρείτε στην Πεύκη όπου μένω και

στο Μαρούσι όπου κινούμαι συνήθως, καθώς και στα βοηθητικά

γήπεδα του ΟΑΚΑ ή στο Ψαλίδι Αμαρουσίου όπου τρέχω.

Διαδικτυακά θα με βρείτε μόνο στο Facebook (δεν είμαι φαν των

social media) αλλά χρησιμοποιώ πολύ το διαδίκτυο για πολλά θέματα

μεταξύ αυτών και για την αναζήτηση βιβλίων. Πληροφορίες για το

βιβλίο μου υπάρχουν στην ιστοσελίδα των εκδόσεων ΠΗΓΗ. Θα το

βρείτε σε μεγάλα βιβλιοπωλεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης

(Πρωτοπορία, Πολιτεία, Ιανός, Ευριπίδης, Public κτλ) και σε πολλούς

δικτυακούς τόπους όπου πωλούνται βιβλία. Επειδή όμως πολλοί

έχουν μια ιδιαίτερη σχέση με το βιβλιοπωλείο της γειτονιάς τους,

μπορούν να το παραγγείλουν κι από εκεί για να το έχουν σε λίγες

μέρες.





Ίντριγκες στον Λούσιο
Συγγραφέας: Γιώργος Κουντουράκης
Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή

Η συνοχή µιας οκταµελούς παρέας νέων, µε στενούς γι’ αρκετά χρόνια δεσµούς, δοκιµάζεται από ακραίες συµπεριφορές, εγωισµούς κι αντιζηλίες. Το προγραµµατισµένο ράφτινγκ στον ποταµό Λούσιο, αντί να επουλώσει πληγές, επιφέρει µοιραία αποτελέσµατα. Ο Άρης πέφτει στο ποτάµι από πυροβολισµό του Μανώλη και το σώµα του χάνεται στο ισχυρό ρεύµα. Δόλος ή ατύχηµα;

Ο απόστρατος αξιωµατικός της Αστυνοµίας µε το παρατσούκλι «Αρχιεπίσκοπος», που αρνείται να εγκαταλείψει τις εξιχνιάσεις εγκληµάτων, προσφέρεται να βοηθήσει τον αρµόδιο Αστυνόµο στη διαλεύκανση της υπόθεσης. Οι ανακρίσεις και τα γεγονότα που λαµβάνουν χώρα στο συγκρότηµα ενοικιαζόµενων, όπου έχει καταλύσει η παρέα, αποκαλύπτουν συνεχώς νέα, κρυφά κίνητρα στα λόγια και στις πράξεις των µελών της και τοποθετούν κι άλλους στο κάδρο των υπόπτων και των ηθικών αυτουργών, µε αποτέλεσµα η ενοχή του Μανώλη να εξασθενεί. Καταιγιστικές εξελίξεις κι αλυσιδωτές, ανατρεπτικές αποκαλύψεις αλλάζουν συνεχώς την κατεύθυνση των απαντήσεων στο αίνιγµα, προτού δοθεί η οριστική λύση.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard