ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΖΕΛΌΥ για το βιβλίο της «ΜΙΑ ΒΙΔΑ ΑΛΛΙΩΤΙΚΗ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΠΑΡΣΙΣ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε
τη συγγραφέα κ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΖΕΛΟΥ του βιβλίου «ΜΙΑ ΒΙΔΑ
ΑΛΛΙΩΤΙΚΗ» που εκδόθηκε από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΠΑΡΣΙΣ



 1) Κα ΖΕΛΟΥ, πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο σας «ΜΙΑ ΒΙΔΑ
ΑΛΛΙΩΤΙΚΗ» και πώς σας ήρθε η έμπνευση για αυτό το βιβλίο. 
 
Γεια σας και από μένα. Σας ευχαριστώ για την όμορφη φιλοξενία!
Το παραμύθι <Μία βίδα αλλιώτική> μιλάει για το μπούλινγκ.
Πρόκειται για μία βίδα που έγινε πιο χοντρή και πιο μεγάλη από τις
υπόλοιπες και για αυτό τον λόγο δέχεται εκφοβισμό ή αλλιώς
μπούλινγκ. Παθαίνει πολλά και από τις άλλες βίδες αλλά και από το
ίδιο της τον γεννήτορα, το μάστορα που την έφτιαξε, ο οποίος θεωρεί
πως η βίδα φταίει για την κακοτυχία του.
Όσο για το πως σκέφτηκα τη βίδα, ήρθε από μόνη της στη ζωή μου
χα χα. Είμαι στον προαστιακό και περιμένω το τρένο να πάω
σχολείο. Μέχρι να έρθει χαζεύω το σταθμό και βλέπω μία πολύ
μεγάλη κολόνα δίπλα μου. Την περιεργάζομαι, δεν έχω και τίποτα
άλλο να κάνω χα χα και βλέπω πως είναι βιδωμένη με 4 βίδες. Η μία
από αυτές μάλλον έχει αλλαχτεί και δεν έχει βαφτεί και δείχνει
διαφορετική. Σκέφτομαι εγώ πως αν δεν ήταν αυτή η «διαφορετική»
βίδα δεν θα μπορούσε να σταθεί αυτό το οικοδόμημα …. Και ενώ
εγώ φιλοσοφώ χα χα έρχεται ο συρμός και φεύγω. Φτάνω στο
σταθμό. Κατεβαίνω και προχωράω προς το σχολείο. Περπατώντας
κάτι πάτησα. Κοιτάζω μία βίδα. ΑΑΑΑ λέω δεύτερη φορά μπροστά
μου η βίδα σήμερα, πρέπει να γράψω ένα παραμύθι για αυτήν και το
έγραψα χα χα


2)Το παραμύθι σας πραγματεύεται ένα ευαίσθητο και επίκαιρο θέμα,
αυτό του εκφοβισμού (bullying) όπως συνηθίζουμε να το
αποκαλούμε  στην εποχή μας. Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να
αποκομίσει ο μικρός αναγνώστης, αλλά και οι μεγάλοι που θα
διαβάσουν το βιβλίο σας?

Ότι αυτό που οι άλλοι θεωρούν διαφορετικό επάνω μας ή εμείς το βλέπουμε
ως αδυναμία, αυτό το ίδιο πρέπει να γίνει η δύναμη μας και να μας πάει όσο
πιο ψηλά γίνεται!!!



3. Το βιβλίο σας είναι απλά γραμμένο και κατανοητό στα παιδιά,
όμως έχει και υπέροχη εικονογράφηση. Πείτε μας δυο λόγια για την
εικονογράφο σας κ. ΒΑΛΙΑ ΚΑΠΑΔΑΗ που έδωσε υπέροχες εικόνες
στο βιβλίο σας, μιλήστε μας για τη συνεργασία σας και πως φτάσατε
σ’ αυτό το καταπληκτικό αποτέλεσμα. Πείτε μας τι ρόλο παίζουν οι
εικόνες στα βιβλία για τους μικρούς αναγνώστες. 

Εγώ προσπαθώ να μην μπαίνω στα χωράφια του άλλου. Πιστεύω πως ο
<ειδικός> ξέρει. Έτσι και εδώ είπα στην εικονογράφο «κάνε ότι εσύ
νομίζεις». Το μόνο που της πρότεινα να είναι σύγχρονη η εικονογράφηση.
Το αποτέλεσμα όχι μόνο με δικαίωσε αλλά ξεπέρασε κατά πολύ όλο αυτό
που εγώ είχα φανταστεί!!!
Γενικά η εικόνα παίζει μεγάλο ρόλο στη ζωή μας. Πόσο μάλλον μια
εικονογράφηση όταν θέλει να περάσει μηνύματα.
Στα παραμύθια η εικονογράφηση είναι πάρα πολύ σημαντική. Γιατί το
παιδάκι που δεν ξέρει ακόμα να διαβάζει, θα πάρει το παραμύθι και
βλέποντας τις εικόνες θα σου το πει όλο το παραμύθι σαν να το διαβάζει. Το
αποτέλεσμα όχι μόνο θα είναι σωστό αλλά θα είναι και ακόμα πιο
πλούσιο!!!


4) Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας; Πιστεύετε ότι τα
παιδικά βιβλία πρέπει να διαβάζονται και από τους μεγάλους; 

Το συγκεκριμένο παραμύθι απευθύνεται σε 6+ δηλαδή από νηπιαγωγείο και
πάνω. Όχι βέβαια ότι δεν θα μπορούσε να διαβαστεί και από μικρότερα
παιδιά. Θεωρώ πως ίσως σ αυτές τις ηλικίες ο εκφοβισμός λαμβάνει χώρα
περισσότερο στη ζωή τους.
Με αφορμή το παραμύθι αυτό, άνθρωποι ενήλικες και όχι παιδιά, μου
εκμυστηρεύτηκαν ότι είχαν δεχτεί ή δέχονται ακόμα μπούλινγκ και θέλουν
να διαβάσουν το παραμύθι.


 5) Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς. Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε
με τη συγγραφή βιβλίων για παιδιά;

Εγώ είμαι εκπαιδευτικός μουσικής. Τα περισσότερα χρόνια εργάζομαι
σε σχολεία με παιδιά με ειδικές ανάγκες. Εκεί έπρεπε να
διαφοροποιήσω «τα πράγματα» για να έχω το αποτέλεσμα που
ήθελα. Δηλαδή να <αλλάξω> την χορωδία να την κάνω πιο θεατρική
για να μπορούν να συμμετέχουν όσο πιο πολλά παιδιά γίνεται λόγο
των προβλημάτων τους, Έτσι ανάλογα με την εκδήλωση κάθε φορά
έβρισκα το ανάλογο θεατρικό, παραμύθι, κείμενο, που έπρεπε να το
διαφοροποιήσω και αυτό για να γίνει στις δυνατότητες των παιδιών.
Αυτό βέβαια και με κούραζε αλλά και έβγαινε ένα άλλο κείμενο.
Οπότε λέω δεν το γράφω από την αρχή κατευθείαν όπως θέλω εγώ
χα χα και έτσι ξεκίνησα να γράφω. Μετά μου έλεγαν οι συνάδελφοι
<είναι ωραίο γιατί δεν το εκδίδεις?> και από εκεί έφτασα σήμερα στην
έκδοση.


 6) Από πόσο νωρίς πρέπει να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με τα
βιβλία και με ποιον τρόπο; 

Από πάντα. Από την πρώτη στιγμή. Αλλά όχι ως <πάρε το βιβλίο και
διάβασε>. Αλλά με παιγνιώδη τρόπο. Τώρα παίζουμε. Τώρα κάνουμε
και εμείς ότι δείχνει η φωτογραφία στα πιο μικρά παιδιά. Την
μιμούμαστε, την ζωγραφίζουμε. Κάνουμε ανάλυση τις φωτογραφίας
και βγάζουμε και δικές μας εκδοχές. Μετά διαβάζουμε και τι λέει το
βιβλίο.
Δηλαδή ασχολούμαστε με το αντικείμενο που μιλάει το βιβλίο και όχι
με το βιβλίο σαν βιβλίο.
Θεωρώ πως μ αυτόν τον τρόπο θα καταφέρει το παιδί να γνωρίσει το
βιβλίο και να αρχίσει να ασχολείται μ αυτό και να το χρησιμοποιεί
σωστά χωρίς να πιέζεται.


 7) Εσείς στα παιδικά σας χρόνια διαβάζατε παραμύθια; Ποιο είναι το
παραμύθι που θυμάστε και για ποιο λόγο;

Και εγώ έχω μεγαλώσει με παραμύθια. Μου έχουν πει και διάβασε πάρα
πολλά γνωστά και μη και αργότερα τα διάβαζα και μόνη μου.
Όταν ήμουν μικρή, μου έλεγαν ως παραμύθια τα ακριτικά τραγούδια.
Ξέρετε πρόκειται για τα δημοτικά τραγούδια που αναφέρονται στα
κατορθώματα των Ακριτών, δηλ των φρουρών στη Βυζαντινή
αυτοκρατορία, του Διγενή, του Κωνσταντή και άλλων. Τα ήξερε η γιαγιά
μου και μας τα έλεγε και ο μπαμπάς. Και όπως έχουν ρυθμό με
ομοιοκαταληξίες και τα κατορθώματα των ηρώων, ίσως και ο τρόπος της
αφήγησης φάνταζαν ακόμα πιο όμορφα στα μάτια μου και στα αυτιά μου.


8) Αρκετοί από εμάς συνηθίζουμε να κάνουμε δώρο στα παιδιά
βιβλία. Ποια νομίζεται ότι είναι τα κριτήρια για να επιλέξουμε ένα καλό
παιδικό βιβλίο.

Η δική μου άποψη είναι πως αν ξέρουμε τι απασχολεί ή
προβληματίζει ή ενδιαφέρει το παιδί να κινηθούμε προς αυτή την
κατεύθυνση.
Αλλά αν δεν ξέρουμε ας πάρουμε κάτι που θα περνάει κάποιο
μήνυμα και νομίζω πως όσο πιο σύγχρονο, σημερινό ή διαχρονικό
είναι το μήνυμα, θα είναι ακόμα πιο καλά.


9) Σκέψεις για επόμενο βιβλίο; Θα δούμε σύντομα κάτι διαφορετικό
από εσάς ή ακόμη μια ιστορία για παιδιά; Τι ετοιμάζετε; 

Έχω γράψει και άλλα παραμύθια. Κάποια έχουν βραβευτεί σε διαγωνισμούς
και σχεδόν όλα κυκλοφορούν σε μορφή e-book και είναι δωρεάν στο
διαδίκτυο. Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να τα βρει όλα συγκεντρωμένα στην
ιστοσελίδα μου zeloubooks.
Το πρώτο που κυκλοφορεί στο εμπόριο σε έντυπη μορφή είναι <μία βίδα
αλλιώτική>.
Αυτό που σκέφτομαι να κάνω είναι να λάβω μέρος σ ένα διαγωνισμό
παραμυθιού.
Θέλω επίσης να απολαύσω την αλλιώτική βίδα μου!
Βέβαια όπως ήρθε η βίδα τυχαία στη ζωή μου, και τώρα μιλάμε για αυτήν
χα χα πιστεύω πως κάπως έτσι θα έρθει και το επόμενο χα χα
Με το καλό να ορίσει!!!


 Κλείνοντας θέλω να σας ευχαριστήσω για την όμορφη συζήτηση
μας, πείτε μας όμως πού και πώς μπορούμε να βρούμε το βιβλίο
σας; Πώς μπορούν οι αναγνώστες να επικοινωνήσουν μαζί σας;

Θέλω και εγώ να σας ευχαριστήσω που διαβάσατε το παραμύθι μου και σας
άρεσε και τώρα το συζητάμε!
«Μία βίδα αλλιώτική» ένα παραμύθι που πραγματεύεται τον εκφοβισμό και
την διαφορετικότητα, μπορεί όποιος θέλει να το βρει
 Στις εκδόσεις Άπαρσις
 Σε όλα τα κεντρικά βιβλιοπωλεία
 Να το παραγγείλει από το διαδίκτυο
 Να το παραγγείλει στο βιβλιοπωλείο της γειτονιάς (χωρίς έξοδα
αποστολής)
Όποιος θέλει να επικοινωνήσει μαζί μου μπορεί
 Μέσω της ιστοσελίδας μου zeloubooks
 Μέσω instagram zelou_panagiota_zeloubooks
 Μέσω της σελίδας μου στο facebook
Παναγιώτα Ζέλου, Παιδικό βιβλίο / Panagiota Zelou, children's book
author
Και φυσικά να μου γράψει στο email: zeloubooks@gmail.com




ΜΙΑ ΒΙΔΑ ΑΛΛΙΩΤΙΚΗ
ΓΙΩΤΑ ΖΕΛΟΥ
Εκδόσεις "Άπαρσις"


Πρόκειται για ένα παραμύθι γραμμένο σε στιχάκια με ομοιοκαταληξίες.
Ένα παραμύθι που πραγματεύεται την διαφορετικότητα και τον εκφοβισμό ( bullying -μπούλινγκ). Μία κατάσταση που υπάρχει μέσα στα σχολεία αλλά και στην κοινωνία γενικότερα. Μία κατάσταση που βιώνουν πολλά παιδιά αλλά και μεγάλοι άνθρωποι.
Μία βίδα πιο μεγάλη από τις άλλες, μία βίδα πιο χοντρή από τις άλλες, μία βίδα αλλιώτικη. Λόγο αυτής της διαφορετικότητας της, δέχεται εκφοβισμό από τις υπόλοιπες βίδες αλλά και από τον ίδιο τον μάστορα που την έφτιαξε.
Αυτό συνεχίζεται για πολύ καιρό ώσπου μια μέρα...

ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: Βάλια Καπάδαη
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ: Κατερίνα Θανοπούλου
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ: Συρράκος Ιωάννης Κεσέν- Δανάλης
ΓΡΑΦΙΣΤIKH ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ: Βάλια Καπάδαη
ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΠΜΕΛΗΤΗΣ: Ernesto N. Baouman

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard