ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. EΛΕΝΑ ΤΖΑΒΑΡΑ για το βιβλίο της «ΑΝΕΜΟΣΤΡΟΒΙΛΟΣ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΣΤΡΙΑ


Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ. EΛΕΝΑ ΤΖΑΒΑΡΑ με το νέο βιβλίο της , «ΑΝΕΜΟΣΤΡΟΒΙΛΟΣ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΣΤΡΙΑ



1) Κα ΤΖΑΒΑΡΑ, πέρασαν σχεδόν δύο χρόνια από την τελευταία σας
διαδικτυακή συνάντηση, για να ξαναβρεθούμε και να μιλήσουμε για
το καινούργιο βιβλίο σας «ΑΝΕΜΟΣΤΡΟΒΙΛΟΣ». Συστήστε μας με
λίγα λόγια το βιβλίο σας. Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε και πόσο
καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;

Κυρία Τσιλίκη, αρχικά θέλω να σας δώσω συγχαρητήρια που ως
αρχισυντάκτρια της ενδιαφέρουσας σελίδας σας BEAUTY DAY΄S
WITH A BOOK, προβάλετε τα βιβλία και τους συγγραφείς, με τον δικό
σας ξεχωριστό τρόπο και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, ιδίως για τους
νέους συγγραφείς που το έχουν μεγάλη ανάγκη για να τους γνωρίσει το
αναγνωστικό κοινό! Σας ευχαριστώ πολύ που διαβάσατε το πέμπτο
λογοτεχνικό έργο μου «Ανεμοστρόβιλος» και χαίρομαι που ανταμώσαμε
ξανά, να μιλήσουμε για την έκδοσή του!

Είμαι αρκετά σχολαστική σε κάθε νέα μου προσπάθεια συγγραφής. Για
να γράψω ένα βιβλίο, ώστε να κρίνω ότι είναι αψεγάδιαστο, από την
αρχή της ιστορίας μέχρι το τέλος και να σταλεί το κείμενο στον εκδότη,
χρειάζομαι χρόνο. Όταν ολοκληρωθεί το διαβάζω πολλές φορές, κατόπιν
το στέλνω με e-mail σε δύο αδελφικές φίλες μου για να μου πουν τη
γνώμη τους κι έπειτα αποστέλλεται στον εκδοτικό οίκο. Η συγγραφή του
Ανεμοστρόβιλου μαζί με την έρευνα, κράτησε δεκατρείς μήνες. Από τα
μέσα Ιανουαρίου 2022 έως τέλος Φεβρουαρίου 2023.


2) Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του βιβλίου σας; Μιλήστε μας για
αυτούς που σας παρακίνησαν και σας στήριξαν για να γράψετε αυτή
την ιστορία. Είναι αληθινή ιστορία βασισμένη σε αληθινά γεγονότα ή
είναι προϊόν μυθοπλασίας.

Το κίνητρο, για τη συγγραφή του συγκεκριμένου βιβλίου, ήταν ένα
γραπτό μήνυμα που απρόσμενα έλαβα από μια θαυμάστρια-
αναγνώστρια όλων των βιβλίων μου από τη Θεσσαλονίκη. Το μήνυμά
της με συγκίνησε αφάνταστα λέγοντάς με την πλέον κατάλληλη
συγγραφέα, για να φέρω στο φως τη δική της σκοτεινή ιστορία. Μου
διηγήθηκε συγκλονιστικά γεγονότα που βίωσε η ίδια από το
οικογενειακό της περιβάλλον, από τον άτυχο γάμο της τον γεμάτο
ανατροπές που ομολογώ ότι με προβλημάτισαν και είπα ας δεχθώ να
πραγματοποιήσω αυτό το περιπετειώδες ταξίδι κι όπου με βγάλει… Το
βιβλίο μου, εκτός από τον έρωτα, που είναι το οξυγόνο στα περισσότερα
λογοτεχνικά μου έργα, περιλαμβάνει, σφοδρά πάθη, λεκτική και ψυχική
κακοποίηση, δολοπλοκίες, ανατροπές, αλλά και μυστήριο. Η ιστορία
διαδραματίζεται στο υπέροχο νησί τη Ρόδο και βγαίνουν στο φως
απίστευτες καταστάσεις που συμβαίνουν στις ανθρώπινες σχέσεις.
Αποκαλύπτονται πικρές αλήθειες, οι οποίες πηγάζουν μέσα από τον
δήθεν καθωσπρεπισμό μιας σαθρής κοινωνίας. Οι πρωταγωνιστές και
δευτεραγωνιστές, προσπαθώντας να φτιάξουν τη ζωή τους,
αποτυγχάνουν με τις λανθασμένες επιλογές συντρόφων, με
αποκαρδιωτικά αποτελέσματα. Όσο έγραφα, τόσο περισσότερο ζούσα
την τραγωδία της κύριας ηρωίδας μου, της Ευγενίας, ταυτίστηκα μαζί της
και πολλές φορές τρόμαζα με τα απίστευτα γεγονότα που βίωνα… τη
μάχη του πνεύματος με την ύλη, την ευτυχία με τη δυστυχία, τη ζωή και
τον θάνατο. Γράφοντας όλο και περισσότερο προβληματιζόμουν για τον
αγιάτρευτο έρωτά της. Θύμωνα μαζί της που δεχόταν μία εντελώς
αταίριαστη σχέση, η οποία την έφερνε σε πλήρη απόγνωση.
Στην πορεία αποκαλύπτεται κι ένα σοβαρό μυστικό, ένας δριμύς
ανεμοστρόβιλος, που σαρώνει όχι μόνον τη δική της ζωή, αλλά και
πολλών ακόμη συνοδοιπόρων. Ωστόσο, με πυξίδα τον δυνατό χαρακτήρα
της η Ευγενία συνεχίζει τον αγώνα της, όσες συμπληγάδες κι αν
χρειαστεί να περάσει, όσες δυσκολίες κι αν πρέπει να υποστεί...
Η ιστορία είναι αληθινή με πολλές δόσεις μυθοπλασίας, καθώς είναι
απαραίτητες για την ολοκλήρωση ενός λογοτεχνικού έργου. Ακόμη και
αν το έργο είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος του, προϊόν μυθοπλασίας
διαθέτοντας λιγότερα βιωματικά στοιχεία, ο αναγνώστης κρυφοκοιτάζει
την ψυχή του συγγραφέα πίσω απ’ τις λέξεις. Η γραφή είναι ο καθρέφτης
και το ύφος του δημιουργού που καθορίζεται από το ήθος και τη στάση
του απέναντι στη ζωή.


3)Το βιβλίο σας μαγεύει και παρασύρει τον αναγνώστη, θέλει να
φθάσει στο τέλος του, για να μάθει την έκβαση των παράλληλων
ιστοριών. Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ’ αυτό το βιβλίο; Αν ήσασταν
ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά
του στοιχεία;

Στο βιβλίο μου, το γεμάτο ανατρεπτικά γεγονότα και απρόβλεπτες
εξελίξεις, περιλαμβάνει τη χειρότερη μορφή λεκτικής βίας και
κακοποίησης της προσωπικότητας του ανθρώπου ακόμη και από το
οικείο περιβάλλον του. Πρόκειται για ένα πολύ δυνατό μυθιστόρημα, με
κοινωνικές πτυχές και θυελλώδεις εξελίξεις. Είναι ένας δριμύς
ανεμοστρόβιλος γεγονότων που παρασύρει ζωές με καταστροφικά
αποτελέσματα στο πέρασμά του. Πιστεύω ότι η ιστορία μου θα
συναρπάσει όλους τους αναγνώστες!


4)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που
απορρίφθηκε;

Όλα τα έργα μου συνδέονται με ένα αόρατο νήμα. Υπάρχει μια βαθύτερη
σύνδεση μεταξύ τους. Επιλέγω τίτλους που σχετίζονται με τη φύση,
καθώς, όταν αυτή δεν αντιμετωπίζεται με τον οφειλόμενο σεβασμό,
γίνεται απρόβλεπτη και ανεξέλεγκτη. Φαινόμενα της φύσης όπως: η
ομίχλη, η δίνη, ο ανεμοστρόβιλος, είναι επιβλητικά και μεγαλειώδη,
πάντα με γοητεύουν και με μαγεύουν. Έτσι και αυτό το βιβλίο
τιτλοφορήθηκε Ανεμοστρόβιλος, βάσει των σφοδρών ανατροπών ζωής
και των απίστευτων εξελίξεων που προκύπτουν, χωρίς να λείπουν και τα
φυσικά φαινόμενα. Ο τίτλος αυτός δόθηκε εξαρχής.


5)Πείτε μας δυο λόγια για τους δικούς σας ανθρώπους που σας
βοηθάνε και σας στηρίζουν κατά την διάρκεια του δύσκολου έργου
της συγγραφής και το καλό αποτέλεσμα των βιβλίων σας.

Τα μέλη της οικογένειάς μου δεν έχουν τον απαιτούμενο χρόνο ώστε να
με βοηθήσουν σε τυχούσες απορίες μου. Μόνη επιβιβάζομαι στο σκάφος
της συγγραφής, τραβώντας γερά το «κουπί» κι όπου με βγάλει...
Ασφαλώς εισπράττω τα εύσημα από τους δικούς μου ανθρώπους όταν το
βιβλίο μου εκδοθεί και φθάσει στα χέρια τους! Ωστόσο, υπάρχουν δύο
αδελφικές φίλες μου, που διαβάζουν το κείμενο και με βοηθούν στην
επιμέλεια προτού αυτό σταλεί για αξιολόγηση στον εκδοτικό οίκο.


6) Πείτε μας πως προέκυψε η συνεργασία σας, με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ
ΟΣΤΡΙΑ;

Η συνεργασία μου με τις εκδόσεις Όστρια, προέκυψε μέσω της ομάδας
ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΟΥ. Τον Μάρτιο της προηγούμενης χρονιάς, είχα λάβει
ένα τηλεφώνημα από τον εκδότη κ. Γιάννη Κοτσαφτόπουλο. Μιλήσαμε
σε φιλικό επίπεδο και μου ζήτησε, ως διαχειρίστρια της ομάδας, να
συνεργαστούμε για να εκδοθεί δωρεάν ένα Ανθολόγιο με τη συμμετοχή
μελών της ομάδας μου, λογοτεχνών-συγγραφέων, λόγω συμπλήρωσης
δέκα χρόνων λειτουργίας του εκδοτικού οίκου. Η πρόταση με ενθουσίασε
και δέχτηκα. Υπήρξε μεγάλη προθυμία συμμετοχής από πενήντα
λογοτέχνες-συγγραφείς και της δικής μου με ένα διήγημα, «Η
Υπόσχεση». Τον Σεπτέμβριο του 2022, εκδόθηκε ένα πολύ ενδιαφέρον
και καλαίσθητο βιβλίο με τον τίτλο, «Λογοτεχνικά Μονοπάτια».



7) Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο
ετοιμάζετε;

Πρόσφατα έγραψα δύο ποιήματα, των οποίων οι στίχοι βρίσκονται σε μία
φίλη μου μουσικοσυνθέτρια για τη μελοποίηση και την προβολή τους
από το YouTube. Έχω ήδη ξεκινήσει το έκτο λογοτεχνικό μου ταξίδι, με
αφετηρία την Αθήνα, πρώτο σταθμό τον Πειραιά, ακολουθούν πολλές
ακόμη στάσεις στην όμορφη Ελλάδα μας, με τερματικό σταθμό τη χώρα
του φωτός, το Παρίσι, όπου εκεί το κουβάρι της ιστορίας κάπου
μπερδεύεται… κι ακόμα ψάχνω τον τρόπο για να το ξεμπερδέψω. Ελπίζω
με υγεία, έμπνευση και καλή διάθεση να τα καταφέρω!
Αυτό το διάστημα σκοπεύω να κάνω ένα διάλειμμα από τη συγγραφή.
Θα πιάσω τα ξεχασμένα πινέλα μου, την παλέτα, τον καμβά και το
καβαλέτο, για να ζωγραφίσω κάτι που έχω βάλει στο μυαλό μου.
Ωστόσο, το χάπι για το μικρόβιο της συγγραφής δεν έχει βρεθεί ακόμη
και σύντομα θα επανέλθω!


8)Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα στο έντυπο ή στο ηλεκτρονικό
βιβλίο, εσείς ποιο θα επιλέγατε;

Με το έντυπο βιβλίο λειτουργούν οι περισσότερες αισθήσεις μου. Αγγίζω
την έκδοση, οσφραίνομαι τη μυρωδιά που εκπέμπει το χαρτί, βλέπω την
εικόνα του εξώφυλλου και του οπισθόφυλλου. Ασφαλώς δεν υποτιμώ
και την ηλεκτρονική μορφή, η οποία ελκύει μεγάλη γκάμα αναγνωστικού
κοινού, κυρίως για οικονομικούς λόγους. Ιδίως των νέων που με ευκολία
βρίσκουν στο διαδίκτυο οτιδήποτε τους ενδιαφέρει.


9) Πείτε μας τι διαβάζετε αυτό τον καιρό και αν υπάρχουν αγαπημένα
βιβλία στη βιβλιοθήκη σας, που δε θα τα δανείζατε σε κανέναν και
γιατί;

Διάβασα αυτές τις μέρες την ποιητική συλλογή, που μόλις κυκλοφόρησε:
«Το νήμα της Αριάδνης» εκδόσεις Όστρια, της εξαίρετης ποιήτριας-
θεατρικής συγγραφέως, Αριάδνης Τζούμα, το οποίο με ενθουσίασε πάρα
πολύ! Εντωμεταξύ, ξεκίνησα και την ανάγνωση ενός ενδιαφέροντος
μυθιστορήματος, της ομότεχνης φίλης μου Στέλλας Φραντζή «Το
Ημερολόγιο» εκδόσεις Όστρια. Όμως, με έχουν στενοχωρήσει και
αποδιοργανώσει, όπως και όλους μας, αυτό το καλοκαίρι οι φωτιές, με
μειωμένη τη διάθεσή μου, για το οτιδήποτε. Ελπίζω να τελειώσει
σύντομα αυτό το κακό για να επιστρέψουμε και πάλι στους κανονικούς
μας ρυθμούς. Στη βιβλιοθήκη μου υπάρχουν πολλά αγαπημένα μου
βιβλία και είναι η αρχή μου να μην τα δανείζω σε κανέναν, διότι δεν
επιστρέφονται.


10) Θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας
γνωρίσουμε καλύτερα.

Γεννήθηκα στην Πάτρα και μεγάλωσα στην Αθήνα. Σπούδασα μουσική
στο ωδείο και έμαθα να παίζω πιάνο. Από νεαρή ηλικία είχα έφεση,
εκτός από τη μουσική, στη ζωγραφική τις χάρτινες κατασκευές και στην
ποίηση. Έγραφα διάφορα ποιήματα τα οποία υπάρχουν σε ένα λεύκωμα.
Στην εφηβεία ήρθε ο έρωτας, ο γάμος και η απόκτηση των δύο παιδιών
μου. Αργότερα, η πορεία της συμβίωσης με τον σύντροφό μου δεν ήταν
καλή και μοιραία ήρθε ο χωρισμός. Για να συνεχίσω τη ζωή μου έπρεπε
να εργαστώ. Διορίστηκα στο δημόσιο και το υπηρέτησα για τριάντα
χρόνια. Όσο εργαζόμουν και με δύο παιδιά, ο χρόνος μου ήταν
περιορισμένος για καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Αφότου
συνταξιοδοτήθηκα και εγκαταστάθηκα μόνιμα στην Ακράτα, επανήλθαν
οι «αποθηκευμένες» μου δραστηριότητες. Η ήρεμη ζωή στο όμορφο
περιβάλλον της επαρχίας, ήταν το έναυσμα για έμπνευση που με οδήγησε
στη λογοτεχνία. Ξεκίνησα να γράφω με καλή διάθεση το πρώτο μου
κοινωνικό-λογοτεχνικό έργο- «Ανταύγειες μέσα από την ομίχλη» το
οποίο κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 2016. Τον Μάιο του 2018
κυκλοφόρησε από τον ίδιο εκδοτικό οίκο, το δεύτερο έργο μου: «Το
σεντούκι των κρυμμένων μυστικών», τον Νοέμβριο του 2019
κυκλοφόρησε το τρίτο: «Άλικο Βελούδο», εκδόσεις Αύρα. Τον Μάιο
2021 κυκλοφόρησε το τέταρτο «Η Δίνη της Λίμνης», από τις εκδόσεις
Υδροπλάνο. Τον Ιούλιο 2022 το πρώτο έργο μου: «Ανταύγειες μέσα από
την ομίχλη», επανακυκλοφόρησε ανανεωμένο από τις εκδόσεις Όστρια
και τον Οκτώβριο 2022 συμμετείχα με ένα διήγημά μου στο συλλογικό
Ανθολόγιο «Λογοτεχνικά Μονοπάτια» της ομάδας «ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ
ΜΟΥ» των εκδόσεων Όστρια με ένα κοινωνικό διήγημα «H
Υπόσχεση», Τον Ιούνιο 2023 κυκλοφόρησε και το πέμπτο έργο μου
«Ανεμοστρόβιλος» από τις εκδόσεις Όστρια. Τον Δεκέμβριο του 2022
συμμετείχα με δύο ποιήματά μου στο συλλογικό ημερολόγιο:
«Λογοτεχνικό ημερολόγιο 2023» των εκδόσεων Κέφαλος, ενώ τέσσερα
ποιήματά μου: 1.Θ’ αλλάξω ρότα 2. Όσο κι αν ψάξεις 3. Προσμονή 4.
Χέρι- χέρι, μελοποιήθηκαν και προβάλλονται στο youtube.
Τον ελεύθερο χρόνο μου, ακούω μουσική και διαβάζω πολλά
λογοτεχνικά βιβλία. Αγαπώ τον κινηματογράφο, το θέατρο και τα
ταξίδια. Ασχολούμαι καθημερινά με την ομάδα μου, με το αγαπημένο
μου σκυλάκι, την Λούνα και κάθε πρωί, όσο το επιτρέπουν οι συνθήκες
της ζωής, απολαμβάνω το κολύμπι στην αγαπημένη μου θάλασσα!



Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για
ακόμη μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να
βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Μπορούν οι αναγνώστες να επικοινωνήσουν στο προσωπικό μου e-mail:
elena.tzavara@gmail.com. Το βιβλίο μου Ανεμοστρόβιλος στους δύο
μήνες κυκλοφορίας του, χαρακτηρίστηκε ως προτεινόμενο από τις
εκδόσεις Όστρια. Για παραγγελίες στο τηλ 211213 6882 ή ηλεκτρονικά,
πατώντας τον σύνδεσμο: https://ostriaeditions.com/product με δωρεάν τα
έξοδα αποστολής, καθώς επίσης και σε όλα τα βιβλιοπωλεία στην
Ελλάδα και στο βιβλιοπωλείο PARGA στην Κύπρο, κατόπιν
παραγγελίας.



Ανεμοστρόβιλος
Εκδόσεις Όστρια
Ιούνιος 2023
Συγγραφέας: Έλενα Τζαβάρα 

https://www.facebook.com/elena.tzavara.5
Είδος: Νέα Ελληνική Λογοτεχνία
Αρ. Σελίδων: 332


TO ΒΙΒΛΙΟ
Μία αληθινή ιστορία με φόντο το νησί των ιπποτών τη Ρόδο, φέρνει στο φως κρυμμένες αλήθειες μιας οικογένειας που νοσεί πίσω από τα καλογυαλισμένα γρανάζια της ευπρεπούς κοινωνίας. Γυναίκες ματώνουν την ψυχή τους σε αγκαθωτά μονοπάτια για να δημιουργήσουν την πραγματική οικογένεια που στερήθηκαν. Καταβάλουν προσπάθεια να ανατρέψουν τα δεδικασμένα της κακότυχης μοίρας τους. Και ενώ η ιστορία δείχνει τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης, ένας ξαφνικός ανεμοστρόβιλος γεγονότων απειλεί να φέρει στην επιφάνεια μία ανατρεπτική αλήθεια που ισοπεδώνει ζωές… Τι ερμηνεία θα δώσει με την τράπουλα Ταρώ η μάντισσα Φαίδρα και ποιο σημαντικό ρόλο θα παίξει ο Καναδός καθηγητής της μουσικής; Ένας αναπάντεχος φόνος θα τους απαλλάξει από τον όλεθρο, ή θα συνεχιστεί το μαρτύριο; Μία Ιστορία βουτηγμένη στο βαθύ ναρκοπέδιο των ανθρώπινων αδιέξοδων…

1 σχόλιο:

  1. Η Έλενα Τζαβάρα έχει μία εντελώς μοναδική συγγραφική φωνή. βυθίζεται και η ίδια στις πάντα συναρπαστικές ιστορίες της και μας κάνει και εμάς να χανόμαστε και να διαβάζουμε με ενθουσιασμό όπως τα παιδιά που λαχταρούν να μάθουν να εξερευνήσουν και να ταξιδέψουν μέσα από τα πρώτα τους βιβλία. Ευχαριστούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard