ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΑΣΗΜΟΜΥΤΗ για το βιβλίο της «ΤΡΙΑ ΠΕΜΠΤΑ » από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΝΟΗ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα

κ. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΑΣΗΜΟΜΥΤΗ, του βιβλίου «ΤΡΙΑ ΠΕΜΠΤΑ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΝΟΗ



Κα ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑ ΑΣΗΜΟΜΥΤΗ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε, για

να γνωρίσουμε το βιβλίο σας, «ΤΡΙΑ ΠΕΜΠΤΑ»


1) Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας. Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σε αυτό;

Αν ήσασταν ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά

του στοιχεία;


Καταρχήν να σας ευχαριστήσω θερμά για την πρόσκληση και για τον χρόνο σας. Είναι

τεράστια η χαρά που μου δίνετε να μιλήσω για το βιβλίο μου, τα «Τρία Πέμπτα», που έχουν

λίγο λιγότερο από τρεις μήνες κυκλοφορίας από τις Εκδόσεις Πνοή. Το βιβλίο αυτό δεν είναι

αυτοβιογραφικό. Η ιστορία είναι καθαρά προϊόν μυθοπλασίας πατώντας μόνο λίγο σε

κάποιες πολύ δικές μου αφετηρίες. Με πρωταγωνιστικό ρόλο αυτόν της Κυβέλης, το σκηνικό

της μισής σχεδόν πλοκής στήνεται στο υπέροχο Θησείο της Αθήνας και το υπόλοιπο στα

αγαπημένα μου Χανιά της Κρήτης. Θα έλεγα ότι πρόκειται για ένα κοινωνικό μυθιστόρημα

του «σήμερα», επίκαιρο όσο ποτέ, το οποίο θίγει αρκετά φαινόμενα της εποχής μας,

παραμένει όμως διανθισμένο με γεύσεις και αρώματα τόσο της αθηναϊκής όσο και της

κρητικής γης. Βασικό του χαρακτηριστικό είναι οι ασταμάτητες ανατροπές, οι οποίες

συνδυασμένες με την αφήγηση η οποία ρέει χωρίς περιττές –κατ’ εμέ– λεπτομέρειες,

προκαλούν έντονα συναισθήματα, με κορύφωση το απρόσμενο τέλος του, το οποίο κάνει

τον αναγνώστη να θέλει να το διαβάσει απνευστί.


2) Πείτε μας πώς σας ήρθε η έμπνευση γι’ αυτή την ιστορία; Ποιος είναι ο δικός

σας τρόπος να εμπνέεστε; Από αληθινά γεγονότα, από ερεθίσματα ή εμπειρίες

χρόνων που υποβόσκουν στο συναίσθημά σας ή από κάποια στιγμιαία

παρόρμηση;


Η συγγραφή είναι το πιο υπέροχο μοναχικό ταξίδι που μπορεί να κάνει κάποιος, χωρίς όμως

ποτέ να είναι μόνος. Ένα ταξίδι εσωτερικής αναζήτησης και επαναπροσδιορισμού όλου σου

του είναι. Με εισιτήριο τη φαντασία και βαλίτσες γεμάτες από βιώματα, ακούσματα και

εικόνες είναι σαν να κλείνεις την πόρτα στον παρόντα χωροχρόνο και να ανοίγεις την πόρτα

σε ένα παράλληλο κόσμο, στον οποίο επιλέγεις να ζεις ναι μεν νοητά, αλλά με την ίδια

ένταση του παρόντος. Τα «Τρία Πέμπτα» γεννήθηκαν στο μυαλό μου μέσα σ’ ένα μόνο

βράδυ, όσο περίεργο κι αν ακούγεται. Όλη η ιστορία, από την αρχή ως το τέλος, ακόμα και ο

τίτλος που την επισφράγισε. Αφορμή για να ξεκινήσει αυτό το ταξίδι ήταν όταν κατά τη

διάρκεια, αλλά και μετά από τη δεύτερη εγκυμοσύνη μου έχασα μόνιμα δύο από τις

αισθήσεις μου, αυτές τις όσφρησης και της γεύσης. Όταν ξαφνικά έρχεσαι αντιμέτωπος με

νέα δεδομένα στα οποία η ζωή σου απαιτεί να προσαρμοστείς, ακόμα κι αν σου ανατρέπουν

ολοκληρωτικά όλη την ψυχοσύνθεσή σου σαν άνθρωπος και όλο τον κόσμο όπως τον ήξερες

μέχρι τώρα, η πάλη που συντελείται στα σωθικά σου είναι τεράστια. Εκεί έχεις δύο

επιλογές. Η πρώτη είναι αυτή της παραίτησης. Η δεύτερη είναι να μαζέψεις τα σπασμένα

κομμάτια του μέσα σου, να τα ντύσεις με όσα αποθέματα δύναμης έχεις και να σηκωθείς

όρθιος και πάλι. Αυτό έκανα κι εγώ μέσα από αυτό το βιβλίο λοιπόν. Βρήκα την προσωπική

μου λύτρωση.


3 )Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας;


Το συγκλονιστικό που συμβαίνει με την ανάγνωση ενός βιβλίου είναι η ίδια η δύναμη που

διαθέτουν οι λέξεις. Πώς, ασχέτως της θέσης που έχουν τοποθετηθεί από τον συγγραφέα,

καταφέρνουν να ακουμπήσουν ξεχωριστή χορδή στην ψυχή του καθενός, πώς καταφέρνουν

να ταξιδέψουν με την ίδια περιγραφή σε άλλα μέρη τον κάθε αναγνώστη, πώς αυτό που θα

αποκομίσει ή που θα αγγίξει τον καθένα θα είναι εντελώς διαφορετικό. Αυτό είναι κάτι που

παρατηρώ και εγώ η ίδια από τα μηνύματα αναγνωστών που λαμβάνω καθημερινά.

Κάποιος θα σταθεί στην έννοια της απώλειας όπως αυτή αποτυπώνεται στο βιβλίο, κάποιος

άλλος θα αναφερθεί στην υπέρτατη δύναμη της γυναικείας φύσης, σε κάποιον άλλον η

ευλογία της μητρότητας θα αγγίξει κάποιο δικό του κομμάτι. Ένα βιβλίο, με κάθε ανάγνωση

όμως να είναι προσωποποιημένη και κάθε μήνυμα μεταβαλλόμενο. Το σημαντικότερο

μήνυμα στο οποίο εγώ προσωπικά όμως θα ήθελα να σταθώ, είναι ότι σε κάθε συγκυρία, σε

κάθε δύσκολη στιγμή, θα πρέπει πάντα να αναζητούμε το θετικό στοιχείο. Πως για κάθε

πόρτα που κλείνει πάντα θα υπάρχει κάποια άλλη η οποία θα ανοίγει. Πάντα υπάρχει φως,

ακόμα κι όταν όλα γύρω μας δείχνουν σκοτεινά, αρκεί να κοιτάξουμε καλά μέσα μας.


4) Πώς αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που

απορρίφθηκε;


Ο τίτλος του βιβλίου ήταν αυτός εξαρχής, από όταν η ιστορία μέσα μου άρχισε να ρέει ενώ

δεν είχα ακόμα ακουμπήσει τα δάχτυλά μου στον υπολογιστή για να ξεκινήσω τη

δακτυλογράφηση. Ο Θεός μας προικίζει με πέντε αισθήσεις. Μια ορμονική διαταραχή

αποφασίζει να αφήσει την Κυβέλη, την πρωταγωνίστριά μου, με τρεις από αυτές. Οπότε ο

τίτλος «Τρία Πέμπτα» ήταν η μόνη επιλογή. Μέσα στην απλότητά του περικλείει με τον πιο

απόλυτο και τελεσίδικο τρόπο το γεγονός αυτής της απώλειας.


5) Μιλήστε μας για την συνεργασία σας με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΝΟΗ


Τι να πρωτοπώ για τον Εκδοτικό οίκο Πνοή και κυρίως για τους δύο αυτούς ανθρώπους,

τους εκδότες μου, την κα Κάκια Ξύδη και τον κ. Δημήτρη Καραναστάση! Ήταν αλήθεια μια

εξαιρετική συνεργασία απ’ την αρχή. Δύο άνθρωποι που αγαπούν πραγματικά τη δουλειά

τους και πάνω απ’ όλα το βιβλίο! Υποστηρικτικοί και δίπλα μου κάθε στιγμή που

χρειαζόμουν τη συμβουλή, την καθοδήγηση και το φως τους στα άγνωστα μονοπάτια των

εκδόσεων –καθότι πρωτοεμφανιζόμενη συγγραφέας και εγώ– πίστεψαν σε μένα και στο

βιβλίο μου, ανοίγοντάς μου την πόρτα στον λογοτεχνικό κόσμο. Όσα ευχαριστώ κι αν τους

πω είναι λίγα!


6) Πώς νιώθετε τώρα που εκδόθηκε το πρώτο σας μυθιστόρημα και τι θα

συμβουλεύατε ένα νέο συγγραφέα που θέλει να εκδώσει το πρώτο του βιβλίο

αλλά το «σκέφτεται»;


Ακόμα θυμάμαι εκείνη τη μέρα, αργά το απόγευμα ήταν, όταν χτύπησε το τηλέφωνό μου

από έναν άγνωστο αριθμό. Ήταν ο εκδότης μου ο κ. Δημήτρης Καραναστάσης για να μου

εκφράσει το ενδιαφέρον του να εκδοθεί το βιβλίο μου από τις Εκδόσεις Πνοή και για να

συζητήσουμε για μια ενδεχόμενη συνεργασία. Δεν μπορώ να σας περιγράψω την

ταχυπαλμία μου εκείνη τη στιγμή! Δεν μπορώ να περιγράψω και κάθε ταχυπαλμία που

ακολούθησε. Τη στιγμή που παρέλαβα το κείμενό μου μετά την επιμέλεια, τη διαδικασία

όταν ψάχναμε το καλύτερο δυνατό εξώφυλλο για το βιβλίο, τη στιγμή που το είδα

σελιδοποιημένο –έτοιμο για το τυπογραφείο–, τη στιγμή που έπιασα στα χέρια μου το

πρώτο τυπωμένο αντίτυπο, τη στιγμή της πρώτης παρουσίασής του στο Παλιό Δημαρχείο

της Γλυφάδας όταν ήρθε τόσος κόσμος να το αγκαλιάσει. Ακόμα και τώρα μου φαίνεται σαν

όνειρο! Όταν εισπράττω τόση αγάπη και θετικά σχόλια από αναγνώστες γνωστούς και

άγνωστους. Γι’ αυτό το όνειρο λοιπόν, γι’ αυτό το φτερούγισμα στην καρδιά, για κάθε

προσπάθεια όπου κι αν αυτή οδηγήσει, θα συμβουλέψω κάθε νέο συγγραφέα να

προσπαθήσει, να πιστέψει, να παλέψει, να τολμήσει να στείλει το γραπτό του. Ό,τι κι αν

γίνει, όπου κι αν βγει. Γιατί πολύ απλά, ποτέ κανείς δεν ξέρει πότε θα έρθει η ώρα να

ξεκινήσει το δικό του όνειρο!


7) Ποιος πιστεύετε ότι πρέπει να είναι ο κύριος στόχος κατά τη συγγραφή ενός

βιβλίου; Το οικονομικό όφελος, η φήμη ή η ικανοποίηση μιας εσωτερικής

ανάγκης;


Γενικά δεν νομίζω ότι υπάρχει μονοσήμαντη απάντηση σε αυτό. Ο κάθε συγγραφέας μπορεί

να γράφει για τελείως διαφορετικούς λόγους και με εντελώς διαφορετικά κίνητρα. Στο δικό

μου μυαλό όμως, ένας συγγραφέας γράφει για τον εαυτό του. Γιατί αυτή η εγγενής

ακαταμάχητη ανάγκη να αποτυπώσεις τον κόσμο του μυαλού σου με λέξεις, δεν μπορεί να

ικανοποιηθεί ούτε να πληρωθεί απόλυτα με κανέναν άλλο τρόπο.


8) Εσείς διαβάζετε; Γιατί πιστεύετε πως πρέπει να διαβάζουμε βιβλία;


Δεν μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς να διαβάζω βιβλία! Τόσο Ελλήνων όσο και ξένων

συγγραφέων, με μια μικρή αδυναμία στα βιβλία περιπέτειας και αστυνομικού είδους. Η

αλήθεια είναι ότι ο χρόνος μου έχει περιοριστεί αρκετά ως εργαζόμενης και μητέρας δύο

μικρών παιδιών, πάντα όμως προσπαθώ να ξεκλέψω λίγο χρόνο για μένα, γιατί η ανάγνωση

πραγματικά με ξεκουράζει και με ταξιδεύει με τον νου. Και ως άτομο βαθιά ονειροπόλο που

είμαι, η νοητή φυγή από τον παρόντα χωροχρόνο μέσα από το ταξίδι της ανάγνωσης μου

είναι αναγκαία. Και προσπαθώ μάλιστα να μυήσω και την κόρη μου που είναι λίγο

μεγαλύτερη, στον μαγικό κόσμο της ανάγνωσης. Δεν υπάρχει τελειότερο σκηνικό από αυτό

που φτιάχνει η ίδια η φαντασία σου!


9) Μιλήστε μας για εσάς και τα επόμενα συγγραφικά σας σχέδια.


Γεννήθηκα στα Χανιά της Κρήτης, μεγάλωσα και ζω μόνιμα όμως στην Αθήνα με την

οικογένειά μου. Σπούδασα διεθνολόγος στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, επαγγελματικά όμως

επέλεξα να ακολουθήσω διαφορετική κατεύθυνση και έτσι περνάω αρκετούς μήνες του

χρόνου στη Μύκονο που αποτελεί και δεύτερο τόπο καταγωγής μου, καθώς διατηρώ εκεί

μια ξενοδοχειακή μονάδα. Όσον αφορά τα συγγραφικά μου σχέδια, έχω ολοκληρώσει ήδη

ένα παιδικό βιβλίο, ενώ ένα επόμενο μυθιστόρημα βρίσκεται ήδη στα σκαριά του μυαλού

μου.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και

θα ήθελα να μας πείτε πού και πώς μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.


Να σας ευχαριστήσω κι εγώ με τη σειρά μου για αυτή την υπέροχη συνέντευξη. Τα «Τρία

Πέμπτα» είναι άμεσα διαθέσιμα σε όλα τα κεντρικά βιβλιοπωλεία της Αθήνας, σε

ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία, στο D.E.S. Bookworld στην Κύπρο, στο ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο

των Εκδόσεων Πνοή www.ekdoseispnoi.gr , αλλά και κατόπιν παραγγελίας σε οποιοδήποτε

συνοικιακό βιβλιοπωλείο σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Για όποιον θέλει να επικοινωνήσει

μαζί μου μπορεί να με βρει είτε μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στο Facebook -

Frantzeska Asimomiti- είτε στο Instagram -Frantzeska_as- αλλά φυσικά και στο προσωπικό

μου e-mail: a_jessika_@hotmail.com.

Σας ευχαριστώ και πάλι και να ευχηθώ καλό υπόλοιπο καλοκαιριού, με την καλύτερη

παρέα! Ένα βιβλίο!




Τρία Πέμπτα
Συγγραφέας: Φραντζέσκα Ασημομύτη
Γεύση, όραση, ακοή, όσφρηση, αφή· οι πέντε αισθήσεις με τις οποίες γεννιέται η πλειονότητα των ανθρώπων και τους συνοδεύουν στην υπόλοιπη ζωή τους. Πέντε κρίκοι μιας αλυσίδας, άρρηκτα συνδεδεμένοι. Κι αν σπάσει ποτέ αυτή η αλυσίδα; Αν ξαφνικά μείνει κάποιος με τέσσερις κρίκους ή με τρεις;
Η Κυβέλη ονειρευόταν να γίνει μια διάσημη σεφ, κάτι που πέτυχε με σκληρή δουλειά. Επιστρέφοντας από το εστιατόριο εκείνο το Σαββατόβραδο του Νοέμβρη, δεν μπορούσε να φανταστεί ότι στην είσοδο της πολυκατοικίας της θα την περίμενε η αρχή του χειρότερου εφιάλτη της.
Τα βήματά της θα την οδηγήσουν στα Χανιά, όπου θα ξεκινήσει ένα κυνήγι αναζήτησης της αλήθειας και ένα ντόμινο αποκαλύψεων με ολέθριες συνέπειες.

«Είμαι η Κυβέλη Λασκαράκη, ένας άνθρωπος ακέραιος κατά τα τρία πέμπτα. Η δική μου αλυσίδα έσπασε. Τρεις κρίκοι μου απέμειναν. Κι αυτή είναι η ιστορία μου…»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard