CRISTMAS INTERVIEW ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ.ΒΑΝΑ ΜΑΥΡΙΔΟΥ για το βιβλίο της "Κοκκινολαίμης, ο ήρωας των Χριστουγέννων"από τις εκδόσεις ΠΝΟΗ


Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ. ΒάναΜαυρίδου, του παιδικού βιβλίου «Κοκκινολαίμης, ο ήρωας των Χριστουγέννων» από τις εκδόσεις ΠΝΟΗ



1) Κα Μαυρίδου, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και το βιβλίο σας. Πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο σας και πώς σας ήρθε η έμπνευση για το βιβλίο «Κοκκινολαίμης, ο ήρωας των Χριστουγέννων» που θα κρατήσει συντροφιά σ’ εμάς τους μεγάλους και στα παιδιά μας, τις ημέρες των γιορτών. 

Η χαρά είναι δική μου και σας ευχαριστώ θερμά για την πρόσκληση. Ο κοκκινολαίμης, ο ήρωάς μου, είναι ένα πουλί που έχει μόνο ένα φτερό, ωστόσο καταφέρνει να αριστεύσει στις εξετάσεις της ακαδημίας ταχυδρόμων και είναι ένας από αυτούς που θα πρέπει να μαζέψει τα γράμματα των παιδιών μιας ηπείρου και να τα πάει στον Αη Βασίλη. Η δυσκολία που αντιμετωπίζει δεν θα σταθεί εμπόδιο στο να είναι αποτελεσματικός, καθώς σε όλο το ταξίδι του θα συναντήσει φίλους πολλούς και πρόθυμους να τον βοηθήσουν. Είναι ένα παραμύθι που ενισχύει την ομαδικότητα και την προσφορά, αρχές που λίγο έως πολύ σήμερα τείνουν να χαθούν στο βωμό του εγωισμού και της αυτοπροβολής. 

2) Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσετε στους μικρούς σας αναγνώστες; 

Ο Ματίς, είναι ο ήρωας που θέλω εγώ προσωπικά να βλέπω στα μάτια κάθε παιδιού. Είναι το παιδί που φαινομενικά υστερεί σε σχέση με τα άλλα, αλλά στην πραγματικότητα καταφέρνει να είναι το ίδιο αποδοτικός. Είναι αυτό το παιδί που πιστεύει βαθιά μέσα του, που στέκεται στα πόδια του και αν και μπορεί να τρομάξει αρχικά όταν βρεθεί αντιμέτωπο με κάποια δυσκολία, καταφέρνει στο τέλος να βγει νικητής. 

3) Το βιβλίο σας έχει μια υπέροχη εικονογράφηση. Πείτε μας δυο λόγια για τον εικονογράφο κ. Γιώργο Σγουρό, που έδωσε υπέροχες εικόνες στο βιβλίο, μιλήστε μας για τη συνεργασία σας και πως φτάσατε σ’ αυτό το καταπληκτικό αποτέλεσμα. 

Η γνωριμία μου με το Γιώργο ήταν τυχαία, αλλά ήταν από αυτά τα τυχαία γεγονότα που συμβαίνουν στη ζωή μας και μας ακολουθούν για χρόνια. Η κόρη μου παρακολουθούσε ένα εργαστήριο ζωγραφικής για παιδιά στο οποίο διδάσκει ο Γιώργος και μέσα από αυτό θαύμασα την αμεσότητα στα σκίτσα του. Μέσα σε δευτερόλεπτα μπορεί να δημιουργήσει εικόνες και να δώσει την ατμόσφαιρα που αρμόζει στην κάθε περίπτωση. Όταν του έδωσα το κείμενο και του είπα πώς θέλω να στηθεί το παραμύθι, ήμουν σίγουρη ότι το αποτέλεσμα θα με δικαιώσει! Ήθελα να έχει μια ατμόσφαιρα κλασική και ρομαντική. Αυτό ακριβώς πέτυχε ο Γιώργος με το μολύβι του, και του είμαι ευγνώμων. 

4) Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας; Πιστεύετε ότι τα παιδικά βιβλία πρέπει να διαβάζονται και από τους μεγάλους; 

Το βιβλίο απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 3-8 ετών, αλλά και μεγαλύτερα, αρκεί να είναι παιδιά που πιστεύουν στη μαγεία των Χριστουγέννων. Θεωρώ ότι αν οι ενήλικες λάμβαναν σοβαρά υπόψιν τα μηνύματα των παιδικών βιβλίων, τότε θα ζούσαμε σε ένα καλύτερο κόσμο.

 5) Πείτε μας κάποια πράγματα για τον εαυτό σας, μιλήστε μας για εσάς.

 Είμαι αρχιτέκτονας και διατηρώ το δικό μου γραφείο. τα τελευταία χρόνια άρχισε να ξεχειλίζει αυτό που πήγαζε ανέκαθεν από μέσα μου, το γράψιμο. Είναι ο τρόπος να εκφράσω όσα σκέφτομαι, όσα νιώθω και θέλω να εξωτερικεύσω. Ο πιο σπουδαίος μου ρόλος είναι αυτός της μαμάς. Έχω τρία παιδάκια στα οποία αφιερώνω τον περισσότερο χρόνο και την ενέργειά μου προσπαθώντας να ρουφήξω κάθε στιγμή τους. 

6) Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη συγγραφή βιβλίων για παιδιά; 

Για μένα το παιδικό βιβλίο είναι ένα δύσκολο είδος γραφής και το κοινό στο οποίο απευθύνεται είναι ιδιαιτέρως απαιτητικό. Ωστόσο, στόχος μου είναι να περνώ στα παιδιά όσα νιώθω προσπαθώντας να βάλω ένα μικρό λιθαράκι στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους. 

7) Από πόσο νωρίς πρέπει να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με τα βιβλία και με ποιον τρόπο; 

Νομίζω το ιδανικό είναι από τη βρεφική ηλικία.Διαβάζοντας αρχικά πολύ μικρά κείμενα, που σταδιακά θα μεγαλώνουν πλάθουμε τους αναγνώστες του μέλλοντος! Βέβαια θα πρέπει τα παιδιά να βλέπουν κι εμάς τους ίδιους να έχουμε επαφή με το βιβλίο ώστε να τους γίνει βίωμα. τα παιδιά μιμούνται τους ανθρώπους του περιβάλλοντός τους, οπότε αν εμείς οι ίδιοι δεν διαβάζουμε, τότε κι εκείνα αργά ή γρήγορα θα σταματήσουν να τον κάνουν. 




8) Εσείς στα παιδικά σας χρόνια διαβάζατε παραμύθια; Ποιο είναι το παραμύθι που θυμάστε και για ποιο λόγο; 

Διάβαζα πάντα. Η λογοτεχνία ήταν η διέξοδός μου από το εκπαιδευτικό μας σύστημα που φαίνεται να πνίγει λίγο τα παιδιά. Το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό είναι «Το απίθανο τσίρκο του Μανώλη». μου άρεσε αυτός ο επαναλαμβανόμενος ρυθμός που χρησιμοποιεί ο Ευγένιος Τριβιζάς, τον έβρισκα πολύ διασκεδαστικό. 

9) Αρκετοί από εμάς συνηθίζουμε να κάνουμε δώρο στα παιδιά βιβλία. Ποια νομίζετε ότι είναι τα κριτήρια για να επιλέξουμε ένα καλό παιδικό βιβλίο.

 Κατ' αρχήν η επιλογή ενός βιβλίου για δώρο σε παιδί είναι ιδανική. Είναι δώρα που μένουν για πάντα. Δεν υπάρχει καλό και κακό βιβλίο. Η επιλογή μπορεί να βασίζεται στα ενδιαφέροντα του παιδιού, ή σε κάποιο μήνυμα που μπορεί να θέλουμε κατά καιρούς να του περάσουμε. Προσωπικά όποτε θέλω να δώσω ένα μάθημα στα παιδιά μου, ενημερώνομαι σχετικά με τη θεματολογία και το κάνω μέσα από τα παραμύθια έμμεσα. 

 10) Σκέψεις για επόμενο βιβλίο; Θα δούμε σύντομα κάτι διαφορετικό από εσάς ή ακόμη μια ιστορία για παιδιά; Τι ετοιμάζετε; 

Νομίζω θα δείτε μια ακόμη ιστορία για παιδιά! Ίσως λίγο μεγαλύτερα παιδιά, αλλά πάντα παιδιά! ετοιμάζω καιρό κάτι που θα απευθύνεται σε ενήλικες, αλλά δεν έχει έρθει ακόμη η στιγμή να ολοκληρωθεί. Ξεπηδούν συνεχώς από μέσα μου ήρωες παραμυθιών! 

11) Κλείνοντας θέλω να σας ευχαριστήσω για την όμορφη συζήτηση μας και να σας ευχηθώ ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ. Πείτε μας όμως πού και πώς μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας; Πώς μπορούν οι αναγνώστες να επικοινωνήσουν μαζί σας; 

Εγώ σας ευχαριστώ για την όμορφη κουβέντα! Το βιβλίο μου μπορείτε να το αναζητήσετε σε όλα τα φυσικά και ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία και από τον εκδοτικό μου οίκο τις εκδόσεις Πνοή. Οι αναγνώστες μπορούν να επικοινωνούν μαζί μου μέσα από τη σελίδα μου στο facebook. Σας εύχομαι από καρδιάς καλές γιορτές γεμάτες αγάπη!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard