ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΓΙΩΡΓΟ ΚΟΛΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ «ΣΥΝΑΞΗ ΟΝΕΙΡΩΝ» ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΠΑΡΣΙΣ

Οι Εκδόσεις ΑΠΑΡΣΙΣ παρουσίασαν την ποιητική συλλογή του ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΟΛΛΙΑ
"ΣΥΝΑΞΗ ΟΝΕΙΡΩΝ" και εμείς κάναμε μια μίνι συνέντευξη με τον κ. Κολλιά, την
οποία σας παρουσιάζουμε.



1) Σύστησέ μας με λίγα λόγια τον ΓΙΩΡΓΟ ΚΟΛΛΙΑ.

Είμαι 54 ετών, και κατάγομαι από τον Αστακό Αιτ/νίας, Παιδί πολύτεκνης οικογένειας, από
μικρή ηλικία βοηθούσα σε αγροτικές εργασίες σε μια εποχή που τα αγροτικά νοικοκυριά
δεν μπορούσαν να αναπαραχθούν χωρίς την παραγωγική δραστηριότητα όλων των μελών
τους. Ταυτόχρονα, τα προβλήματα βιοπορισμού της οικογένειας, σε συνδυασμό με το
φορτισμένο πολιτικά κλίμα της εποχής, διαμόρφωσαν την σκέψη μου, τον κοινωνικό
προβληματισμό και τις πολιτικές μου αναζητήσεις. Σημαντικό ρόλο έπαιξαν σε αυτό
αγαπημένοι μου δάσκαλοι στο σχολείο αλλά και συμμαθητές μου που από κοινού τότε
δώσαμε αγώνες για το στεγαστικό πρόβλημα του σχολείου. Από εκεί και έπειτα όλα πήραν
το δρόμο τους με την οργανωμένη δράση μέσα από τις γραμμές της αριστεράς σε όλη την
πολιτική μου διαδρομή. Σπούδασα Κοινωνιολογία στο Πανεπιστήμιο του Λοτζ στην
Πολωνία την περίοδο 1984 - 1990. Από το 1994, εργάζομαι ως ερευνητής στο Ινστιτούτο
Εργασίας της ΓΣΕΕ και είμαι παντρεμένος, πατέρας ενός παιδιού.

2) Το βιβλίο σας "ΣΥΝΑΞΗ ΟΝΕΙΡΩΝ" είναι μια ποιητική συλλογή! Μιλήστε μας για το βιβλίο σας και πείτε μας πως προέκυψε ο τίτλος του;

Η πρώτη μου ποιητική συλλογή «Σύναξη Ονείρων», προέκυψε κάπως αναπάντεχα θα
μπορούσα να πω, ακόμη και για μένα. Έχω την τύχη να ανήκω σε μια γενιά που μεγάλωσε
με όνειρα και ιδανικά. Σήμερα, σε μια περίοδο έντονης πολιτικής απογοήτευσης και
αποστράτευσης μετά την αποτυχία του εγχειρήματος του ΣΥΡΙΖΑ, αναδύθηκαν και
ενισχύθηκαν προσωπικά αδιέξοδα που βίωνα όλη αυτήν την περίοδο. Αισθάνθηκα έτσι την
ανάγκη για μια εσωτερική διεργασία επαναπροσδιορισμού και αναστοχασμού για πολλά
πράγματα στην ζωή μου. Αυτή η διεργασία ακριβώς βρήκε την έκφρασή της στην απόπειρα,
πρωτόγνωρη για μένα οφείλω να ομολογήσω, γραπτής αποτύπωσης συναισθημάτων. Έτσι,
προέκυψε αυτή η συλλογή. Ο πόνος από τα προδομένα όνειρα ενός κόσμου που επιχειρεί
να ορθοποδήσει, συνυπάρχει με την ελπίδα αυτά να ξαναγεννηθούν. Μέσα από αυτή την
συλλογή ο ποιητής κοιτάζει το παρελθόν προσπαθώντας να ιχνηλατήσει το μέλλον. Και
βεβαίως το ερωτικό στοιχείο έχει κεντρική θέση αφού ο έρωτας είναι το φυτίλι που βάζει
φωτιά είναι η δύναμη εκείνη που μετακινεί βουνά, είναι η ζωή και ο θάνατος μαζί.

3) Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσετε στους αναγνώστες που θα το
διαβάσουν;

Ο τίτλος αποτυπώνει την ανάγκη να ονειρευτούμε ξανά ως κοινωνία, σε μια περίοδο
μαζικής κατάθλιψης και πολιτικών απογοητεύσεων με το ερωτικό στοιχείο να είναι ένα
σημαντικό κομμάτι στην καθημερινότητά μας. Αυτό είναι και το μήνυμα που θα ήθελα να
επικοινωνήσω μέσα από την «Σύναξη Ονείρων».

4) Πόσο πιθανή είναι να δούμε σύντομα μια καινούργια ποιητική συλλογή από
εσάς; Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια

Πολύ σύντομα, έως και το τέλος του χρόνου, ελπίζω το κοινό να έχει στα χέρια του και την
δεύτερη ποιητική μου συλλογή. Στα μελλοντικά μου σχέδια είναι η συγγραφή διηγήματος
με έντονα βιωματικά στοιχεία.

5) Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας ποιητές, πείτε μας δύο Έλληνες και δύο ξένους και αν σας επηρέασαν να γράψετε την δικιά σας ποιητική συλλογή.

Αγαπημένοι μου ποιητές, Μ. Αναγνωστάκης Κ. Γώγου Τ. Λειβαδίτης, Jorge Luis Borges P.
Neruda.
6) Εκτός από ποίηση τι άλλα είδη λογοτεχνίας διαβάζετε?

Με ενδιαφέρει πολύ το ιστορικό και πολιτικό μυθιστόρημα

7) Υπάρχουν βιβλία αγαπημένα στη βιβλιοθήκη σας που δε θα τα δανείζατε σε
κανέναν και γιατί;

Στην βιβλιοθήκη μου υπάρχουν πολλά αγαπημένα βιβλία. Δεν νομίζω όμως ότι υπάρχει
κάποιο που δεν θα μπορούσα να δανείσω. Ο πολιτισμός και η γνώση είναι κάτι που δεν
μπορούμε και δεν έχουμε το δικαίωμα να τα κρατάμε μόνο για τον εαυτό μας.

8) Αφιερώστε στους αναγνώστες μας, τους αγαπημένους σας στίχους από το βιβλίο σας ΣΥΝΑΞΗ ΟΝΕΙΡΩΝ

Σχεδία
Με υποβρύχιο πέταξες
βαθιά στην ιστορία.
Και για μυστήρια μίλησες
που βρήκες στην πορεία.
Για μνήμες που ξεχάστηκαν
σε παλαιοπωλεία,
για γέφυρες που χάθηκαν
κι αλλάξαμε πορεία.
Για δρόμους που ζωντάνεψαν
στιγμές στη φαντασία.
Για ναυαγούς που άκουσες
γεμάτους νοσταλγία
Να σου μιλούν για όνειρα
πάνω σε μια σχεδία

9) Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά
και θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο
σας.

Το βιβλίο κυκλοφορεί στα ράφια των κεντρικών βιβλιοπωλείων. Μπορεί επίσης να γίνει
παραγγελία σε όλα τα βιβλιοπωλεία Ελλάδα και Κύπρο, ή απευθείας στο
emporiko.aparsis@gmail.com Σας ευχαριστώ κι εγώ για την ευκαιρία που μου δώσατε να
μιλήσω μαζί σας. Να είστε καλά.




ΣΥΝΑΞΗ ΟΝΕΙΡΩΝ Είδος : Ποιητική συλλογή Εκδόσεις "Άπαρσις"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard