ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤH ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΕΓΟΓΙΑΝΝΗ, ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε την
συγγραφέα των βιβλίων "ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΔΡΑΚΟΥ'' και "ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ
ΤΩΝ ΠΑΠΟΥΤΣΙΩΝ" κ. ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΤΕΓΟΓΙΑΝΝΗ, που εκδόθηκε από
τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ.



1.Κα ΤΕΓΟΓΙΑΝΝΗ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και τα βιβλία σας καλύτερα, πείτε μας λίγα λόγια για κάθε βιβλίο σας χωριστά. Δυο βιβλία που περνάτε διαφορετικά μηνύματα στα παιδιά, πείτε μας πως σας ήρθε η έμπνευση για τις ιστορίες και ποια είναι τα μηνύματα που θέλετε να περάσετε σ
όσους τα διαβάσουν.

1.Εγώ σας ευχαριστώ από καρδιάς για τη φιλοξενία. Είναι περίεργο το συναίσθημα
όταν μιλάς για τα πνευματικά σου «παιδιά». Όταν ξεκίνησα να γράφω «Το Ταξίδι
των Παπουτσιών», ένα πράγμα είχα στο μυαλό μου. Την αγάπη για τους δικούς μου
ανθρώπους. Πολύ καιρό πριν, ήθελα να αφιερώσω κάτι σε εκείνους που ανιδιοτελώς,
στέκονταν ακοίμητοι φρουροί στη ζωή μου και «έντυναν» διακριτικά τα βήματά μου.
Και η έμπνευση, ήρθε τελείως απροσδόκητα! Στο παρελθόν, έχω ξαναπεί ότι με
μαγεύουν τα αντικείμενα στις ιστορίες μου. Θεωρώ ότι και εκείνα έχουν ένα είδος
ζωής μέσα τους, που όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή, κάνουν αισθητή την παρουσία
τους γνέφοντάς σου κρυμμένα πίσω από τις γωνίες της φαντασίας σου, την ύπαρξή
τους.
 Απ’ την άλλη, «Οι Ήρωες του Πράσινου Δράκου» με «ταξίδεψαν» λίγο πριν
ξεκινήσω να το γράφω, πηγαίνοντας συμπτωματικά –και για πρώτη φορά- σε μια
παιδική κατασκήνωση για λίγες ώρες. Ενθουσιάστηκα τόσο πολύ από το περιβάλλον,
και το μυθιστορηματικό φυσικό τοπίο, που δεν δυσκολεύτηκα σχεδόν καθόλου
επιστρέφοντας, να ξεκινήσω να γεμίζω τις σελίδες του με λέξεις. Όλες εκείνες οι
μυρωδιές, τα παιδικά χαμόγελα και οι λίγων ωρών θύμισες, στάθηκαν τροχοπέδη, στο
να ξετυλίξω το κουβάρι της συγγραφής του συγκεκριμένου βιβλίου. Για μένα, είναι
πολύ σημαντικό να δημιουργείς ιστορίες, που θα βοηθήσουν, υποσυνείδητα –και όχι
μόνο- τα παιδιά να αγγίξουν έννοιες, και συναισθήματα, που θα τα βοηθήσουν
αργότερα να γίνουν καλύτεροι άνθρωποι μέσα τους. Σεβασμός, φιλία, αγάπη,
ανιδιοτέλεια, περιβάλλον, συμπόνια, είναι μερικά από αυτά.

2.Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το κάθε βιβλίο σας; Πιστεύετε ότι τα παιδικά
βιβλία πρέπει να διαβάζονται και από τους μεγάλους;

2. Τα συγκεκριμένα βιβλία μου, απευθύνονται κυρίως σε παιδιά ηλικίας πάνω από
εννέα, καθαρά νοηματικά. Η εικονογράφηση όμως, βοηθά κατά πολύ, και μικρότερα
παιδιά. Όπως και να ́χει, ένα όμορφο, καλογραμμένο βιβλίο, δεν έχει ηλικία. Και
φυσικά, είμαι της άποψης ότι οι γονείς, πριν αγοράσουν ένα παιδικό βιβλίο για τα
μικρά τους αγγελούδια, ας το διαβάσουν πρώτοι. Θα γευτούν, και εκείνοι τη δροσιά
της νιότης που κρύβουν μέσα τους, και σίγουρα θα το χαρούν ιδιαίτερα.

3.Τα βιβλίο σας έχουν υπέροχη εικονογράφηση. Πείτε μας δυο λόγια για την
εικονογράφηση και πως καταφέρνετε να φτάνετε σ’ αυτό το καταπληκτικό
αποτέλεσμα με τους εικονογράφους σας και τι ρόλο παίζει η εικονογράφηση στους μικρούς αναγνώστες σας .

3. Η εικονογράφηση ενός παιδικού βιβλίου, παίζει ρόλο καταλυτικό. Το πρώτο
πράγμα που τραβάει την προσοχή ενός αναγνώστη, είναι σαφέστατα το εξώφυλλο.
Εκείνο, σε φέρνει προς το μέρος του, και θέλεις να το ξεφυλλίσεις. Όταν τελειώνει η
επιμέλεια, το κείμενο «διψά» να του δώσεις ζωή. Είμαι πολύ τυχερή, που όλοι οι
καλλιτέχνες που συνεργάστηκα, υπήρξαν αρωγοί, για να ολοκληρωθεί το έργο μου.
Μη ξεχνάμε ότι δουλεύουν πολλοί και αξιόλογοι άνθρωποι, για να σταθεί ένα βιβλίο,
στο ράφι ενός βιβλιοπωλείου. Οφείλω επομένως, ένα μεγάλο ευχαριστώ, στην
εκδότριά μου, Κατερίνα Καρατζά και στον εκδοτικό μου οίκο Κόκκινη Κλωστή
Δεμένη, που με πολύ αγάπη, φροντίζουν πάντα να αφουγκράζονται τη γραφή μου και
να συνδέουν τη φαντασία και την πνοή με τον εκάστοτε εικονογράφο μου.

4.Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς και πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη
συγγραφή βιβλίων για παιδιά;

4. Από μικρή, ήμουν ένα παιδί ντροπαλό γεμάτο συστολή. Μου άρεσε να ακούω και
να σιωπώ. Η συγγραφή, ξεκίνησε σαν ένα ποτάμι που επαναστατούσε μέσα μου, σαν
χείμαρρος. Έπρεπε να βρω ένα τρόπο να εκφράσω αυτά που ένιωθα, και.. κάπως έτσι
ξεκίνησε. Αρχικά, μέσα από την ποίηση, και αργότερα μέσα από τη συγγραφή,
κυρίως παραμυθιών. Όταν γράφω, είναι σαν να πραγματοποιώ, ένα από τα όνειρα
που έκρυβα και από μένα την ίδια. Να δημιουργώ έναν ιδανικό κόσμο, μέσα από
ιστορίες, που κρύβουν τις μεγαλύτερες αλήθειες με μελωμένο και έντεχνο τρόπο.
Επέλεξα τα παιδιά, γιατί από εκείνα αντλώ δύναμη να βλέπω τον κόσμο πιο όμορφο
απ’ όσο δείχνει.

5) Από πόσο νωρίς πρέπει να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με τα βιβλία και το
διάβασμα και με ποιον τρόπο;

5. Αγέννητα ακόμη! Ένα έμβρυο ηρεμεί, όταν η μητέρα του διαβάζει. Και ας μην
ξεχνούμε, ότι όλα είναι καθρέπτης για εκείνα. Γονείς που διαβάζουν, μεγαλώνουν
παιδιά που μαθαίνουν να αγαπούν το διάβασμα αβίαστα και εκείνα. Υπάρχει κάτι πιο
όμορφο από αυτό;

6) Εσείς στα παιδικά σας χρόνια διαβάζατε παραμύθια; Ποιο είναι το παραμύθι που θυμάστε και για ποιο λόγο;

6. Σαν παιδί, διάβαζα πολύ. Μου άρεσαν πολύ τα βιβλία και κυρίως η μυρωδιά τους.
Δυστυχώς εκείνη την εποχή, δεν είχαμε την πολυτέλεια, των άπειρων τίτλων, όπως
έχουμε σήμερα. Είχαμε όμως την ευλογία, να έρθουμε σε αναγνωστική επαφή με
συγγραφείς, που συνέβαλαν σημαντικά στον πολιτισμό μας και άφησαν δυνατό το
στίγμα τους, έως σήμερα, όπως είναι ο Καρκαβίτσας, ο Παπαδιαμάντης, η Ζωρζ Σαρή
κ.α. Το αγαπημένο μου παραμύθι ήταν και είναι η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων,
ίσως γιατί το πείσμα της με έκανε να αισθάνομαι από πολύ νωρίς, τη δύναμη που
κρύβουν τα παιδιά μέσα τους να καταφέρνουν τα πάντα και να γκρεμίζουν τις φοβίες
τους μέσα από την απλότητα και την αθωότητα του βλέμματός τους.

7) Αρκετοί από εμάς συνηθίζουμε να κάνουμε δώρο στα παιδιά βιβλία. Ποια
νομίζεται ότι είναι τα κριτήρια για να επιλέξουμε ένα καλό παιδικό βιβλίο.

7. Το καλό, παιδικό βιβλίο, είναι μεγάλη κουβέντα. Σίγουρα όμως η βάση αγοράς
κάποιου καλού παιδικού αναγνώσματος, είναι η ηλικία του παιδιού, ο τρόπος γραφής
του εκάστοτε συγγραφέα, τα μηνύματα και κυρίως τον τρόπο, που θέλει να τα
περάσει. Όλα τα υπόλοιπα είναι υποκειμενικά και ανάλογα με τη διανόηση και το
χαρακτήρα του κάθε παιδιού.

8) Σκέψεις για επόμενο βιβλίο; Θα δούμε σύντομα κάτι διαφορετικό από εσάς ή
ακόμη μια ιστορία για παιδιά; Τι νέο ετοιμάζετε;

8. Πιστεύω ότι όλα τα βιβλία που έχω γράψει μέχρι στιγμής, είναι τελείως
διαφορετικά μεταξύ τους, και αυτός είναι και ο σκοπός μου! Γι’ αυτό και για μια
ακόμη φορά, έχω ετοιμάσει κάτι τελείως διαφορετικό από τα προηγούμενα και είμαι
πολύ ευτυχής που πήρε και εκείνο τον εκδοτικό του δρόμο. Παράλληλα, υπάρχουν
άπειρες σκέψεις που τρέχουν στο μυαλό μου και στα χαρτιά μου αυτή τη στιγμή, που
θέλουν ακόμα δουλειά για να συνταχθούν και να πάρουν ζωή.

9) Μιλήστε μας για την συνεργασία σας για την έκδοση των βιβλίων σας από τις
Εκδόσεις Κόκκινη Κλωστή Δεμένη.

9. Τον εκδοτικό οίκο Κόκκινη Κλωστή Δεμένη, τον αισθάνομαι οικογένειά μου. Και
δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, μιας και πορευτήκαμε μαζί όλα αυτά τα
χρόνια, γεμάτοι αγάπη και σεβασμό για το παιδικό βιβλίο. Η Κατερίνα και ο Άγγελος,
είναι «τα δικά μου παπούτσια» που με κρατούν ασφαλή και προσέχουν να μη
πληγιάσουν τα πόδια μου σε κάθε εκδοτικό μου βήμα και τους ευχαριστώ από τα
βάθη της καρδιάς μου για την άψογη συνεργασία και την αγάπη τους. Αισθάνομαι
πολύ τυχερή, που τους έχω δίπλα και μέσα μου.

Κλείνοντας θέλω να σας ευχαριστήσω για την όμορφη συζήτηση μας, πείτε μας όμως πού και πώς μπορούμε να βρούμε τα βιβλία σας; Πώς μπορούν οι αναγνώστες να επικοινωνήσουν μαζί σας;

10. Τα βιβλία μου, κυκλοφορούν σε όλα τα βιβλιοπωλεία –και τα ηλεκτρονικά- της
Ελλάδος αλλά και της Κύπρου και φυσικά μέσα από την επίσημη σελίδα του
εκδοτικού οίκου. Όλοι οι αναγνώστες μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μου με
μεγάλη μου χαρά, μέσα από το e-mail mariannateg@yahoo.gr
Σας ευχαριστώ πολύ για την υπέροχη συνέντευξη, και σας εύχομαι πραγματικά τα
καλύτερα γεμάτα επιτυχίες! Να είστε καλά.


Οι ήρωες του «Πράσινου Δράκου»
Συγγραφέας: Μαριάννα Τεγογιάννη
Εικονογράφηση: Γιάννης Σκουλούδης
1η Έκδοση: Ιούλιος 2019

Μπλε σειρά 6


Το καλοκαίρι ξεκινά με τους καλύτερους οιωνούς.
Μια κατασκήνωση δημιουργική, οργανωμένες εξερευνήσεις μες στο δάσος, παιχνίδια που κάθε παιδί ονειρεύεται να παίξει, αλλά και ένα στοίχημα που πρέπει πάση θυσία να κερδηθεί. Η μπλε και η πράσινη ομάδα εξορμούν μαζί στη φύση, μα ένας κίνδυνος καραδοκεί.
Τι κρύβει εκείνο το απαγορευμένο κάστρο; Κι από πού βγαίνει αυτή η απαίσια μυρωδιά;
Μια παρέα γενναίων, μα και λίγο φοβητσιάρικων παιδιών προσπαθούν να ξεδιαλύνουν το μυστήριο. Δεν είναι ότι θέλουν να χώνουν τη μύτη τους παντού, αλλά –πιφ!– κάτι βρομάει στην όλη υπόθεση…


Το ταξίδι των παπουτσιών
Συγγραφέας: Μαριάννα Τεγογιάννη
Εικονογράφηση: Κριστίν Μενάρ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ
Τρέχουσα έκδοση: Οκτώβριος 2017


Ο Κεραυνός χαζεύει τους περαστικούς. Η αμαξοστοιχία για την Πα-πουτσοχώρα των Αισθήσεων αναχωρεί σε λίγο. Ένα ξυπόλητο παιδί, κουλουριασμένο από το κρύο, του τραβάει την προσοχή. Έχει κι αυτό ανάγκη ένα εισιτήριο για μια καλύτερη ζωή. Ένα δυνατό σφύριγμα ακούγεται από τα σωθικά του τρένου, κι ο σταθμάρχης κάνει σινιά-λο εκκίνησης στον μηχανοδηγό. Ένα μικρό σάλτο τούς χωρίζει από τ’ όνειρο. Οι σκέψεις τους διασταυρώνονται, και τρυπώνουνε μαζί στο τελευταίο βαγόνι. Στο μεταξύ, η Αστραπή ταξιδεύει προς άγνωστο προορισμό. Μέσα της όμως έχει μια κρυφή ελπίδα ότι την ψάχνει το άλλο της μισό…

Ο Κεραυνός κι η Αστραπή είναι ένα ζευγάρι γέρικα αθλητικά παπούτσια. Όταν οι δρόμοι τους χωρίζουν, η περιπλάνησή τους κρύβει αναπάντεχους κινδύνους. Άραγε θα ξανασμίξουν; Μέσα από την περιπέτειά τους αποκα-λύπτεται η δύναμη της αγάπης και της προσφοράς, αλλά και η αξία που έχει η συμπόνια για όλους τους ανθρώπους που βρίσκονται στη δύση της ζωής τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard