ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΕΛΕΝΑ ΤΖΑΒΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ "ΑΛΙΚΟ ΒΕΛΟΥΔΟ" ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΥΡΑ


Καλημέρα σας! Σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα ΕΛΕΝΑ ΤΖΑΒΑΡΑ και το νέο βιβλίο της «ΑΛΙΚΟ ΒΕΛΟΥΔΟ»εκδόσεις ΑΥΡΑ.

Κα ΤΖΑΒΑΡΑ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε για εσάς και το βιβλίο σας.

1) Καταρχάς θα ήθελα να μας μιλήσετε για εσάς, και πότε αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την συγγραφή;
Σε νεαρή ηλικία έγραφα σ’ ένα τετράδιο χειρόγραφα ποιήματα ομοιοκατάληκτα, πεζά, και ποιητικούς σχηματισμούς. Αργότερα τα δακτυλογράφησα κι έγιναν λεύκωμα με τον τίτλο: «Ποιητικά στροβιλίσματα», χωρίς να προχωρήσω σε έκδοση. Το έτος 2013,
αφότου εγκαταστάθηκα μόνιμα στην Ακράτα, αισθάνθηκα την ανάγκη να ασχοληθώ με τη λογοτεχνία. Το πρώτο μου βιβλίο «Ανταύγειες μέσα από την ομίχλη», των εκδόσεων ΠΗΓΗ, το οποίο κυκλοφόρησε το καλοκαίρι του 2016, είναι βιωματικό μυθιστόρημα με πρωταγωνίστρια μία νεαρή κοπέλα. Παρακολουθώ τη ζωή της σε όλα τα στάδια, από την παιδική της ηλικία μέχρι και την ωριμότητα. Είναι ένα βιβλίο δίδαγμα, πώς μία νεαρή γυναίκα εντελώς μόνη, παρά τις δυσκολίες που βιώνει, καταφέρνει να πάρει το τιμόνι της ζωής στα χέρια της και να φθάσει στον στόχο της. Το δεύτερο έργο μου, «Το σεντούκι των κρυμμένων μυστικών», του ίδιου εκδοτικού οίκου, που κυκλοφόρησε το 2018, είναι φανταστική ιστορία, με πολλές δόσεις αλήθειας. Αναφέρομαι σε ένα οικογενειακό δράμα, με απρόβλεπτα γεγονότα στη ζωή των ηρώων μου, με πρωταγωνιστή τον έρωτα, που πολλές φορές από λάθος επιλογές καταλήγει σε αβάσταχτο πόνο. Περιλαμβάνει ακόμη σωματική και ψυχική κακοποίηση, δολοπλοκίες και απίστευτες εξελίξεις. Η ανακάλυψη ενός σεντουκιού και μίας επιστολής αποκαλύπτουν μυστικά, που θα φέρουν ανατροπές στη ζωή των πρωταγωνιστών της ιστορίας. Και τον Νοέμβριο του 2019 εκδόθηκε το τρίτο μου λογοτεχνικό έργο «Άλικο Βελούδο» εκδόσεις ΑΥΡΑ.

2) Συστήστε μας με λίγα λόγια το νέο σας βιβλίο. Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;
Το «Άλικο Βελούδο», είναι ολοζώντανη ιστορία. Η περίοδος που επέλεξα αυτή τη φορά, είναι ο β’ παγκόσμιος πόλεμος. Αναβιώνω ακούσματα από τη μητέρα μου. Περιγραφές δικών της ανθρώπων που έζησαν, βασανίστηκαν, χάθηκαν ή επιβίωσαν μέσα από
εξοντωτικές περιπέτειες της κατοχής, γεγονός που καθιστά το έργο γροθιά στο στομάχι, αφού πρόκειται για αληθινά γεγονότα και όχι κατασκευές της φαντασίας. Μπορεί να μην είναι αυτοσκοπός η συγγραφή ενός ιστορικού μυθιστορήματος, αλλά είμαι αυστηρή και στον έλεγχο ιστορικών πληροφοριών. Ωστόσο, εκείνο που με ενδιαφέρει, και σε αυτό επικεντρώνομαι, είναι ο άνθρωπος. Όλα τα βιβλία μου είναι ανθρωποκεντρικά. Τη συγγραφή του την ξεκίνησα αμέσως μετά την πρώτη παρουσίαση του δεύτερου έργου μου, και ολοκληρώθηκε σε διάστημα ενός έτους.


3) Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σε αυτό το βιβλίο; Αν ήσασταν  ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία;
Διεισδύω στους μοχλούς των σκέψεων και των δράσεων των ηρώων μου ενσκήπτοντας με ιδιαίτερη αφοσίωση στον ψυχισμό τους. Αναδεικνύω όλη τη γκάμα των συναισθημάτων που μπορεί να βιώνει ο άνθρωπος ανάλογα με τις συγκυρίες της ζωής του και την ιδιοσυγκρασία του χαρακτήρα του. Κυρίαρχο ρόλο στο συγγραφικό μου σύμπαν παίζει ο έρωτας. Τα δυνατά στοιχεία στο «Άλικο Βελούδο», είναι κυρίως ιστορικά, σε συνδυασμό με τον
έρωτα, που αναπτύσσεται σε καιρό ειρήνης και σε καιρό πολέμου.
Ο έντιμος έρωτας, ο απατηλός, ο δολοπλόκος, ο ψυχοφθόρος και ο ειρηνιστής. Ο έρωτας που πρωταγωνιστεί ισότιμα με την πολιτική στη ζωή των ανθρώπων που την καθορίζω εξωραΐζοντάς την ή ακόμη καταστρέφοντας ιερά και όσια. Τον έρωτα εδώ δεν τον μυθοποιώ, είναι απόλυτα γήινος. Οι ήρωες είναι ακέραιοι και διαυγείς. Ξεκάθαρα έντιμοι ή ανέντιμοι, με τα συμπλέγματα και τις πληγές τους. Είναι αυτοί που κινούν τα νήματα όλου του μυθιστορήματος. Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Νίτσε, που ισχυριζόταν ότι τα βιβλία γράφονται αποκλειστικά από τους ήρωές τους.

4) Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας από την ανάγνωσή του;

Η σύμπνοια, η ομόνοια και προπαντός η αγάπη, πολλά νικά προσκόμματα στη ζωή όλων μας!

5) Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου σας, υπήρξε κάποιος άλλος τίτλος, που απορρίφθηκε;

Συνήθως οι συγγραφείς γράφουν πρώτα το έργο τους και αφού ολοκληρωθεί, δίνουν τον τίτλο. Σε μένα συμβαίνει εντελώς το αντίθετο. Ο τίτλος είναι το έναυσμα για να ξεκινήσω τη συγγραφή. Έπειτα διανθίζομαι τους χαρακτήρες των ηρώων μου, τους αφήνω μέσα από την πλοκή να εξελιχθούν και σιγά σιγά, ολοκληρώνω το έργο μου. Δεν υπήρξε άλλος τίτλος, αφού ο εκδότης μου τον ενέκρινε, διότι συνάδει απόλυτα με το περιεχόμενο.



6) Κάθε μέρα βλέπουμε να εκδίδονται καινούργια βιβλία και συνεχώς μας συστήνονται καινούργιοι συγγραφείς. Ποιο νομίζετε ότι είναι το πακέτο που πρέπει να διαθέτει ένας συγγραφέας για να μας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις;

Ένας συγγραφέας, από τη στιγμή που θα συλλάβει την ιδέα μέχρι να τελειώσει, το έργο του έχει να κάνει κοπιαστική και χρονοβόρα εργασία. Εκτός από την ευρηματική πλοκή, που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία ενός μυθιστορήματος, το θέμα της σωστής τοποθέτησης του πλούσιου λεξιλογίου που διαθέτει η ελληνική μας γλώσσα, πρέπει να τον απασχολεί πολύ σοβαρά, και να δίνει ιδιαίτερη προσοχή σε κάθε λέξη που γράφει. Και για να γίνω πιο σαφής: Να μην επαναλαμβάνονται κάποιες εντυπωσιακές λέξεις ή προτάσεις σε μία σελίδα, διότι πιστεύω ότι αυτό κουράζει τον αναγνώστη. Εννοείται ότι για τη συγγραφή ενός βιβλίου αξιώσεων απαιτείται κατά κανόνα και η έρευνα, λιγότερο ή περισσότερο εκτενής.

7)Τι σκέφτεστε όταν σας ασκούν αρνητική κριτική για το βιβλίο σας (μπορεί να μην συμβαίνει αυτό, η ερώτηση είναι υποθετική) και πως αντιδράτε;

Μέχρι στιγμής δεν ασκήθηκε αρνητική κριτική για τα βιβλία μου. Δεν είναι δυνατόν όλα τα βιβλία των συγγραφέων να αρέσουν σε όλους τους αναγνώστες το ίδιο. Ωστόσο, μία αρνητική κριτική, μπορεί να με προβληματίσει, να την αναλύσω και σε επόμενο έργο μου να είμαι περισσότερο προσεκτική. «Γηράσκω αεί διδασκόμενη», όπως έλεγαν και οι αρχαίοι μας πρόγονοι!

8) Ποια σειρά ή φράση θα θέλατε να υπογραμμίσει κάποιος αναγνώστης που διάβασε το βιβλίο σας, και γιατί;

H κύρια ηρωίδα μου, στην κατοχή, με την πείνα να μαστίζει ολόκληρη την οικογένειά της, παρότρυνε τον μικρό γιο της να φωνάξει από την ταράτσα του σπιτιού τους, ζητώντας λίγο ψωμί, από τους Ιταλούς στρατιώτες, που έτρωγαν αμέριμνοι στη διπλανή
αυλή: «Αγόρι μου, θα φωνάξεις δυνατά: “Signore, per favor, un piccolo pane”».
O Λάμπης με όλη την παιδική του αφέλεια, πήρε βαθειά ανάσα κι άρχισε να φωνάζει στους Ιταλούς, ψευδά: «Θινόε… Θινόε… πίκολο… πάνε…» Αυτοί δεν τον άκουγαν. Προφανώς
συζητούσαν, και το παιδάκι ξαναφώναξε: «Θινόε… Θινόε… πίκολο… πάνε». Επαναλάμβανε πολλές φορές τις ίδιες λέξεις, μα καμία σημασία δεν του έδιναν. Τότε εκείνος νευρίασε και φώναξε με όλη του τη δύναμη: «Θινόε… Θινόε… ωέ, μαλάκα… πίκολο πάνε…» Ξεχώρισα αυτή την παράγραφο του βιβλίου μου, διότι δείχνει παραστατικά την παιδική αγνότητα και αφέλεια σε καιρό πείνας και δυστυχίας. Πιστεύω να την υπογραμμίσουν και οι αναγνώστες μου.

9) Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;

Γράφοντας το πρώτο λογοτεχνικό μου έργο, αγάπησα τη διαδικασία της γραφής. Εάν ξεκινήσεις τη συγγραφή, εθίζεσαι, και δεν την εγκαταλείπεις. Όσο υπάρχει καλή διάθεση, και προπαντός, η αγάπη που εισπράττω από τους αναγνώστες, συνεχίζω. Το
τέταρτο λογοτεχνικό μου ταξίδι έχει ήδη ξεκινήσει. Σιγά σιγά, με υγεία, έμπνευση, και καλή διάθεση θα προχωρήσει και ελπίζω να φθάσει έγκαιρα στον προορισμό του.


10) Πείτε μας, αγαπημένα σας βιβλία και συγγραφείς.

Είναι πολλά τα αγαπημένα μου βιβλία και κατά συνέπεια οι συγγραφείς, αφού διαβάζω πολύ. Θα αναφέρω ορισμένα βιβλία που με άγγιξαν περισσότερο. «Οι άθλιοι» Βίκτωρ Ουγκώ. «Πόλεμος και Ειρήνη» Λέων Τολστόι. «Εκατό χρόνια μοναξιάς». Γκαμπριέλ Γκαρσίας Μάρκες. Αγαπημένα μου από τους Έλληνες συγγραφείς: «Ο τελευταίος Πειρασμός» Νίκος Καζατζάκης. «Αργοναύτες» Ηλίας Βενέζης. «Αναζητώντας την Ιθάκη» Χρήστος Κωνσταντόπουλος. Και για να αναφερθώ στο φύλο μου, «Οι Κάργιες» Αλκυόνη Παπαδάκη. «Το τίμημα» Άννα Νικόλ- Μανιάτη, «Τα δίδυμα φεγγάρια» Ρένα Ρώσση -Ζαίρη.

Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε πού και πώς μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Οι αναγνώστες μπορούν να επικοινωνούν μαζί μου στο προσωπικό μου e-mαil: Elena. tzavara@gmail.com , στη σελίδα μου μέσω F.B. και στην ομάδα «ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΟΥ»
Όλα τα βιβλία μου κυκλοφορούν στα μεγάλα βιβλιοπωλεία της Αθήνας της επαρχίας, και της Κύπρου.
Σας ευχαριστώ πολύ, που μου δώσατε και πάλι την ευκαιρία, μέσα από το blog σας, να μιλήσω στους αναγνώστες για τα βιβλία μου.
Εύχομαι κάθε προσωπική και επαγγελματική επιτυχία στο έργο που επιτελείτε!

Με εκτίμηση
ΕΛΕΝΑ ΤΖΑΒΑΡΑ





ΑΛΙΚΟ ΒΕΛΟΥΔΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ -Τζαβάρα, Έλενα Elena Tzavara Εκδόσεις Αύρα
Οκτώβριος 1940. Η Αχαϊκή πρωτεύουσα είναι η πρώτη πόλη που δοκιμάζεται από το μένος των κατακτητών στα χρόνια της κατοχής. Η ιστορία διαδραματίζεται στην Πάτρα, στα ορεινά χωριά των Καλαβρύτων και φθάνει μέχρι τα Αλβανικά σύνορα. Η Άννα, ο Στάθης, η Χριστίνα, ο Λάμπης, η Έρρικα και πολλοί ακόμη, θα δοκιμαστούν μέσα από τις φλόγες του πολέμου και την ανείπωτη κακουχία. Αγωνίζονται με τόλμη και αυτοθυσία να γλυτώσουν από τα βόλια του εχθρού.
Με οδηγό την αγάπη, τη συμπόνια και την ενότητα, θα συνεχίσουν την πορεία τους στα δύσβατα μονοπάτια της ζωής. Ωστόσο, η δύναμη της αγάπης είναι ικανή να απαλείψει τον πόνο, την απώλεια, την πείνα και τη δυστυχία στα δύσκολα χρόνια της κατοχής; Θα καταφέρουν όλοι μαζί ενωμένοι ν’ αφήσουν πίσω τις ζοφερές μνήμες του πολέμου και να ξεκινήσουν από την αρχή τη ζωή τους, όπως πραγματικά τους αξίζει; Ανθρώπινα πάθη, περίεργες καταστάσεις, μία σχέση αγάπης, που μπλέκεται ακόμη και σε φόνο, δημιουργώντας το ασύλληπτο υφάδι μιας ιστορίας στο χρώμα, άλικο βελούδο, αφού η ζωή θριαμβεύει πάντα όταν τη ζεις στο έπακρο με την ψυχή ντυμένη μ’ αυτή την απόχρωση...

1 σχόλιο:

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard