ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ "ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΚΑΤ΄ΟΙΚΟΝ" ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΠΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ

Καλημέρα σας. Σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ. ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ, του βιβλίου «ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΚΑΤ΄ΟΙΚΟΝ», που εκδόθηκε από την ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ.



1) Κυρία ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς καιτο βιβλίο σας. Πείτε μας κάποια πράγματα για τον εαυτό σας, μιλήστε μας για εσάς.

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Καλησπέρα σας κ. Τσιλίκη και σας ευχαριστώ θερμά για τη φιλοξενία.Μου είναι πολύ δύσκολο να μιλώ εγώ για τον εαυτό μου. Προτιμώ να μιλούν για μένα οιπράξεις μου, τα έργα μου, τα κείμενα και οι εικόνες μου.

2) Πείτε μας, είχατε ονειρευτεί από μικρή να γίνεται συγγραφέας; Πότε και πώς ξεκινήσατε τη συγγραφή;

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Η αλήθεια είναι πως από πάντα διάβαζα. Ό,τι έπεφτε στα χέρια μου. Σ’ αυτό συνέβαλε βεβαίως και το γεγονός ότι οι γονείς μου –όπως και οι δικοί τους γονείς- ήταν και είναι λάτρεις του καλού βιβλίου, αλλά και της τέχνης γενικότερα. Τα ερεθίσματα για να ταξιδέψω στον χώρο της τέχνης βρισκόταν μέσα στο σπίτι μου σε αφθονία. Ήμουν, εξαιτίας αυτής της συνθήκης, ένα παιδί με κάποιο βιβλίο μονίμως στο ένα μου χέρι κι ένα μολύβι στο άλλο, για να σκιτσάρω, να σημειώνω, να γράφω σκέψεις, λέξεις, στιχάκια, μικρά κείμενα.
Αγαπώ τον λόγο. Από πάντα με γοήτευε. Αγαπώ τη δύναμη των λέξεων. Μπορώ πλέον να πω
με βεβαιότητα πως η ζωγραφική και η συγγραφή ήταν από πάντα αναπόσπαστα στοιχεία
της καθημερινότητάς μου. Δεν μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου χωρίς τέχνη, χωρίς βιβλία,
χρώματα, λέξεις και εικόνες. Ωστόσο, μέχρι πριν από μερικά χρόνια δεν μου είχε περάσει
από το μυαλό η σκέψη να γράψω με σκοπό την έκδοση. Αυτό προέκυψε όταν γεννήθηκε η
κόρη μου, η οκτάχρονη σήμερα Μυρτάλη, οπότε άρχισα να της διηγούμαι ιστορίες και
παραμύθια. Κάποια στιγμή όλα αυτά βρήκαν τον δρόμο τους προς το χαρτί και μετά
κατέληξαν στον εκδότη μου –της παιδικής λογοτεχνίας- κ. Σιδέρη, ο οποίος με μεγάλη χαρά
αγκάλιασε το πρώτο μου παραμύθι κατ’ αρχάς –πρόκειται για «Τα χαμένα χρώματα του
ουράνιου τόξου» (ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2017, Α’ Βραβείο στην κατηγορία
Παιδική Λογοτεχνία στον Λογοτεχνικό Διαγωνισμό 2000-2019 «Βιβλία της χρονιάς» που
διοργάνωσε το λογοτεχνικό περιοδικό ΚΕΦΑΛΟΣ)- και κατόπιν και τα υπόλοιπα. Ακολούθησε σχεδόν αμέσως μετά η συνεργασία μου με την ΚΑΠΑ εκδοτική και τον Θεόδωρο Κουλεδάκη.Και κάπως έτσι άρχισαν όλα.

3) Πείτε μας σας παρακαλώ πώς προέκυψε η συγγραφή ενός θεατρικού έργου και η έκδοση του βιβλίου σας; Πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο σας και ποια είναι τα μηνύματα που θέλετε να περάσετε στους αναγνώστες σας.

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Το τελευταίο μου θεατρικό έργο που κυκλοφόρησε από την ΚΑΠΑεκδοτική έχει τίτλο «Παράδεισος κατ’ οίκον» -προηγήθηκαν τα έργα «Πέρασμα» (Βραβείοθεατρικού έργου από την Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών το 2017 και Α’ Βραβείο Θεατρικούέργου 2018 στον Λογοτεχνικό Διαγωνισμό 2000-2019 «Βιβλία της χρονιάς» από το Λογοτεχνικό περιοδικό ΚΕΦΑΛΟΣ) και «Το παιχνίδι της Αλίκης» (Α’ Βραβείο θεατρικού έργου από την Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών το 2018, Α’ Βραβείο στην κατηγορία Θεατρικό έργο στον Λογοτεχνικό Διαγωνισμό 2000-2019 «Βιβλία της χρονιάς» από το Λογοτεχνικό
περιοδικό ΚΕΦΑΛΟΣ, συμπεριλήφθηκε στη λίστα του Ε.Π.Ο.Κ. ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑ 2019).
Πρόκειται για μια ιστορία τεσσάρων εντελώς διαφορετικών μεταξύ τους ανθρώπων
–διαφορές στην ηλικία, στα βιώματα, στη φιλοσοφία, στις συνθήκες ζωής-, οι οποίοι
ξαφνικά βρίσκονται μαζί σε ένα υπέροχο σπίτι, όπου τα πάντα (κυρίως καταναλωτικά
αγαθά) υπάρχουν σε αφθονία και κάθε τους επιθυμία ικανοποιείται, αλλά από όπου δεν
μπορούν να φύγουν. Είναι ουσιαστικά εγκλωβισμένοι και μόνοι. Ο «Παράδεισος», ο κόσμος
αυτός είναι αποκλειστικά για τους συγκεκριμένους τέσσερις ανθρώπους, τον Νίκο, τη
Μαρκέλλα, τον Αντρέα και την Ελένη. Και μέσα από τις ατέλειωτες συζητήσεις τους –ο
χρόνος πλέον δεν έχει καμία ουσιαστική σημασία- προσπαθούν να ζήσουν, να νιώσουν, να
σκεφτούν, να καταλάβουν. Πολλές φορές μιλούν για να μιλούν, αλλά άλλες φορές μιλούν
για να τους ακούσει κάποιος, να τους καταλάβει, να τους συμπονέσει. Ίσως και να τους
συγχωρέσει. Το παρελθόν, αν και οι ίδιοι επιλέγουν να το κρύβουν επιμελώς –άλλωστε,
όπως πολλάκις αναφέρεται στο έργο «τι σημασία έχει πια;»- πάντα κατορθώνει και
εμφανίζεται στην επιφάνεια. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται…
Από πάντα με ενδιέφερε ο «χρόνος» και η συνειδητοποίηση της θνητότητας του ανθρώπου.
Σε όλα τα έργα μου υπάρχει με κάποιον τρόπο αυτό το στοιχείο. Θα τολμούσα, μάλιστα, να
πω πως κάποιες φορές ο χρόνος συμπρωταγωνιστεί μαζί με τους ήρωες. Οι ήρωες του
«Παραδείσου» είναι μετέωροι. Βρίσκονται σε μια κατάσταση ταυτόχρονης κίνησης και
ακινησίας. Ο χρόνος, το παρελθόν, το παρόν, το (αβέβαιο) μέλλον… όλα έχουν γίνει μια
μάζα… Το ερώτημα είναι αν τελικά μπορούμε να κατανοήσουμε όσο ακόμα έχουμε την
ευκαιρία το ποιοι είμαστε, τι θέλουμε, πού πάμε και ποια είναι τα ουσιαστικά, τα σημαντικά
και τα σπουδαία. Ή, σε αντίθετη περίπτωση, θα καταλήξουμε να ζούμε «μετέωροι» και
στάσιμοι σε μια ζωή που κινείται πάντα προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση, είτε μας αρέσει
είτε όχι, είτε το συνειδητοποιούμε είτε όχι.

4) Πείτε μας πώς σας ήρθε η έμπνευση για αυτή την ιστορία;
ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Δεν μπορώ να προσδιορίσω πώς και πότε ακριβώς ξεκίνησα να γράφω την ιστορία του έργου «Παράδεισος κατ’ οίκον». Πάντα γράφω ταυτόχρονα πολλά κείμενα, πειραματίζομαι με λέξεις και φράσεις. Κάποιες φορές μέσα σε όλα αυτά κατορθώνω να διακρίνω κάτι που με αγγίζει ιδιαίτερα και πάνω σε αυτό δουλεύω ώστε να το εξελίξω. Κάπως έτσι συνέβη και με τον «Παράδεισο».

5) Αν ήσασταν ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία;

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Θεωρώ πως όταν ένα έργο τέχνης ολοκληρωθεί και ξεκινήσει το ταξίδι του, είτε πρόκειται για πίνακα ζωγραφικής είτε για βιβλίο, από εκεί και πέρα και ο ίδιος ο δημιουργός μετατρέπεται σε «απλό» θεατή ή «απλό» αναγνώστη (αν και τίποτα δεν είναι απλό ούτε στη θέαση ενός καλλιτεχνικού δημιουργήματος ούτε στην ανάγνωση ενός
λογοτεχνικού κειμένου) και αποκτά και μια ακόμα σχέση με το δημιούργημά του. Αυτό
συμβαίνει και σε εμένα, καθώς ο διαρκώς μεταλλασσόμενος εαυτός μου με οδηγεί στο να
«βλέπω» με διαφορετικό τρόπο κάθε φορά το εκάστοτε καλλιτεχνικό μου έργο, πίνακα ή
κείμενο, και να ανακαλύπτω διαρκώς νέα στοιχεία, νέους δρόμους, νέα ταξίδια, νέα
μονοπάτια. Ωστόσο, θα προτιμούσα στην πολύ ενδιαφέρουσα αυτή ερώτησή σας να μην
απαντήσω εγώ, κι ας έχω ήδη αποστασιοποιηθεί αρκετά από το καλλιτεχνικό μου παιδί. Θα
ήταν, ίσως, προτιμότερο να τεθεί το ερώτημα σε κάποιον αναγνώστη του θεατρικού μου, ο
οποίος θα κατέθετε τη δική του άποψη πάνω στο κείμενο. Άλλωστε, πάντα με χαροποιεί να
συνομιλώ με ανθρώπους που αγαπούν την τέχνη, ασχολούνται και παρακολουθούν τις
καλλιτεχνικές εξελίξεις και διαβάζουν τα έργα μου. Με τη συζήτηση όλοι κερδίζουμε και
γινόμαστε σίγουρα καλύτεροι.

6) Πώς αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου; Υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε ;

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Είναι πάγια θέση μου να ολοκληρώνω πρώτα ένα έργο και μετά νααποφασίζω τον τίτλο. Από κάποια στιγμή και πέρα κατά τη διάρκεια της συγγραφής του
συγκεκριμένου θεατρικού μου έργου ήξερα πως επιθυμούσα να υπάρχει στον τίτλο η λέξη
«Παράδεισος». Αλλά στον τελικό τίτλο κατέληξα αφού είχα το ολοκληρώσει. Μόνη μέχρι
στιγμής εξαίρεση -που επιβεβαιώνει τον κανόνα- είναι το μονόπρακτο θεατρικό έργο μου
«Το τέλος του κόσμου» το οποίο πρόκειται, αν όλα πάνε καλά, να κυκλοφορήσει από τις
εκδόσεις Ανεμόεσσα μέσα στο φθινόπωρο. Πρόκειται για έναν συλλογικό τόμο με κείμενα
δέκα συγγραφέων, τίτλο «Εν αρχή ην το τέλος», θέμα «Το τέλος του κόσμου» και σκοπό
κοινωφελή-μέρος των εσόδων θα διατεθεί στο περιοδικό δρόμου «Σχεδία». Όταν έγινε η
πρόταση να συμμετέχω κι εγώ στο καλλιτεχνικό αυτό εγχείρημα, το να χρησιμοποιήσω ως
τίτλο του μονόπρακτου έργου μου το θέμα του βιβλίο («Το τέλος του κόσμου») μου φάνηκε
μια πολύ καλή και ενδιαφέρουσα ιδέα. Κι έτσι έγραψα το κείμενό μου, όπου, φυσικά,
αναφέρεται στο τέλος του κόσμου, ή καλύτερα στο τέλος ενός κόσμου. Αλλά ποιου κόσμου;

7) Ποια σειρά ή φράση θα θέλατε να υπογραμμίσει κάποιος που διάβασε το βιβλίο σας και γιατί;

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Αν και αγαπώ όλες τις φράσεις και τα λόγια των ηρώων μου, θα
επιλέξω να ξεχωρίσω τη φράση που αναγράφεται στο οπισθόφυλλο του βιβλίου.
«Αυτό είναι το σημαντικό, παιδί μου. Ζήσε το τώρα, αλλά μην αφήνεις τις αναμνήσεις να
χαθούν…»
Θεωρώ πως εκφράζει σε πολύ μεγάλο βαθμό την καρδιά, τη φιλοσοφία του έργου.

8) Πώς προέκυψε η συνεργασία σας με την ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ;

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Το 2017 το θεατρικό μου έργο «Πέρασμα» βραβεύτηκε από την Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών, το αρχαιότερο λογοτεχνικό σωματείο στη χώρα μας. Με τη χαρά και την αυτοπεποίθηση που ένα τόσο σημαντικό βραβείο μου έδωσε, αποφάσισα να στείλω το «Πέρασμα» και άλλα κείμενά μου προς αξιολόγηση στην ΚΑΠΑ εκδοτική. Η συνέχεια είναι γνωστή. Η συνεργασία μας είναι εξαιρετική. Είμαι ευγνώμων στον κ. Κουλεδάκη που από την πρώτη στιγμή αγάπησε τη δουλειά μου και με υποστήριξε πάρα πολύ. Πρώτα εκδόθηκε το «Πέρασμα», μετά το έργο «Το παιχνίδι της Αλίκης» -και τα δύο σε επιμέλεια Παναγιώτη Μιχαλόπουλου- και τρίτο το θεατρικό μου «Παράδεισος κατ’ οίκον» σε επιμέλεια Σωτηρίας Αποστολάκη. Και έπεται συνέχεια…

9) Κάθε μέρα βλέπουμε να εκδίδονται καινούργια βιβλία και συνεχώς μας συστήνονται καινούργιοι συγγραφείς. Ποιο νομίζετε ότι είναι το πακέτο που πρέπει να διαθέτει ένας συγγραφέας για να μας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις;

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Δεν γνωρίζω τη συνταγή της επιτυχίας ή καν αν υπάρχει κάτι τέτοιο. Το πιο σημαντικό για μένα είναι ο καλλιτέχνης να έχει το υπόβαθρο, την τεχνική ώστε να μπορεί να δημιουργήσει ένα άρτιο έργο τέχνης, να είναι αφοσιωμένος πλήρως σε αυτό που κάνει, να μελετά διαρκώς και να εργάζεται αδιάκοπα και πολύ σκληρά, να μην κάνει εκπτώσεις στη δουλειά του και να αφουγκράζεται τον κόσμο και τις συνθήκες. Εγώ έχω επιλέξει να είμαι εργάτης της τέχνης, δεν φοβάμαι τον πειραματισμό, αλλά ούτε την προσήλωση που αυτή (η τέχνη) απαιτεί. Φιλοσοφία μου η απλότητα, η εντιμότητα, η απόκτηση ευαισθησίας και αγάπης για τον άνθρωπο, η γενναιοδωρία, το να φοβάσαι μα να προχωράς, να είσαι ειλικρινής μ’ αυτό που είσαι, με ό,τι νιώθεις και με ό,τι επιθυμείς να πεις...

10) Γνωρίζω ότι εκτός από τα θεατρικά κείμενα γράφετε και παιδικά παραμύθια. Τι καινούριο ετοιμάζετε; Πείτε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια. Θα δούμε στο μέλλον κάτι διαφορετικό από εσάς;

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Μέχρι σήμερα τρία παιδικά παραμύθια μου έχουν εκδοθεί. «Η
Νεράιδα της πιπίλας» από την ΑΝΙΜΑ εκδοτική, «Τα χαμένα χρώματα του ουράνιου τόξου»
και «Ρόμι και Μιράντα» (συμπεριλήφθηκε στη λίστα του Ε.Π.Ο.Κ. «ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑ
2019») από τις εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη. Αυτό το διάστημα είμαστε σε συζητήσεις ώστε να
εκδοθούν ακόμα μερικά παιδικά παραμύθια και παιδικά διηγήματά μου που έχουν
βραβευτεί και διακριθεί σε σημαντικούς εθνικούς και διεθνείς λογοτεχνικούς διαγωνισμούς.
Αλλά ακόμα είναι πολύ νωρίς για να ανακοινωθεί οτιδήποτε επίσημα. Ελπίζω σύντομα να
μπορέσω να μοιραστώ μαζί σας και με τους αναγνώστες σας όμορφα παραμυθένια νέα.
Ωστόσο, στο θεατρικό κομμάτι έχω να ανακοινώσω με πολλή χαρά και υπερηφάνεια πως ο
εξαιρετικός επαγγελματικός ελληνοαυστριακός θεατρικός θίασος «…προς τον ήλιο» έχει
επιλέξει αυτό το φθινόπωρο, εφόσον όλα πάνε καλά, να πειραματιστεί καλλιτεχνικά και να
δοκιμαστεί σε κάτι ιδιαίτερα απαιτητικό. Το θέατρο στο ραδιόφωνο. Έτσι, θα ανεβάσει ο
ταλαντούχος σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του θιάσου Θεόδωρος Λιμίτσιος το
θεατρικό μου έργο «Πέρασμα» διασκευασμένο από εμένα για το ραδιόφωνο. Τον πολύ
δύσκολο πρωταγωνιστικό ρόλο θα ερμηνεύσει μια εκπληκτική Ελληνίδα ηθοποιός, η Ινώ
Μάτσου. Οι πρόβες έχουν ξεκινήσει και προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς. Είμαστε όλοι
πολύ ενθουσιασμένοι και περιμένουμε εναγωνίως το φθινόπωρο.
Με ρωτάτε αν θα δείτε από μένα κάτι διαφορετικό… Καθώς, όπως προείπα, γράφω διαρκώς
και πειραματίζομαι καλλιτεχνικά, δεν ξέρω πού θα με οδηγήσει όλη αυτή προσπάθεια.
Αφήνω σε κάποιον βαθμό και τους ανέμους της δημιουργίας να με παρασύρουν όπου
θέλουν αυτοί. Για αυτό επιφυλάσσομαι να απαντήσω ως προς τα διαφορετικά μελλοντικά
μου σχέδια. Ο δρόμος είναι μακρύς, δύσκολος, ανηφορικός, το μέλλον είναι απρόβλεπτο.
Όλα είναι πιθανά. Και δυνατά. Το μόνο βέβαιο είναι πως αγαπώ πάρα πολύ τη δουλειά μου
και διαρκώς προσπαθώ να προκαλώ τον εαυτό μου ώστε να μπορώ να ανταποκριθώ στις
απαιτήσεις του κοινού, το οποίο θέλω να ευχαριστήσω από τα βάθη της καρδιάς μου για την
αγάπη και την υποστήριξη όλα αυτά τα χρόνια.

Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε πού και πώς μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΑΔΗ: Εγώ σας ευχαριστώ και πάλι. Οι ερωτήσεις σας ήταν εξαιρετικά
ενδιαφέρουσες. Όποιος θέλει να επικοινωνήσει μαζί μου μπορεί μέσω της ιστοσελίδας μου
www.delinavasiliadi.gr, ενώ το βιβλίο μου «Παράδεισος κατ’ οίκον», που κυκλοφορεί από
την ΚΑΠΑ εκδοτική, υπάρχει σε κάθε ενημερωμένο βιβλιοπωλείο και στο internet. Αλλά
φυσικά μπορεί όποιος το επιθυμεί να το παραγγείλει από το e-shop της ΚΑΠΑ εκδοτικής
https://www.kapaekdotiki.gr/shop.
Εύχομαι σε εσάς και τους αναγνώστες σας καλή συνέχεια.


Δελίνα Βασιλειάδη

Παράδεισος κατ’ οίκον

Επιμέλεια: Σωτηρία Αποστολάκη

ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ

Αλήθεια, μπορούν όλοι να ερμηνεύσουν την έννοια του χρόνου με τον ίδιο τρόπο; Το
παρελθόν, το παρόν και το μέλλον αντιμετωπίζονται όμοια από όλους τους ανθρώπους, ή
μήπως ο καθένας δίνει άλλη βαρύτητα ανάλογα με τα γεγονότα που τα σημαδεύουν και
συνοδεύουν; Έχουν όλοι την ίδια αίσθηση της ταχύτητας του χρόνου και της φθοράς που
επιφέρει;
Η Δελίνα Βασιλειάδη έγραψε ένα θεατρικό έργο, το Παράδεισος κατ’ οίκον,
προσεγγίζοντας τα παραπάνω και συνάμα κάνοντας ένα παιχνίδισμα με τον χρόνο μέσω
των ηρώων, οι οποίοι ποικίλλουν σε ηλικία, επάγγελμα, φύλο, βιώματα. Τα μηνύματα που
απορρέουν είναι πολλά και πολλαπλά. Ένα από τα πιο σημαντικά; «Ζήσε το τώρα, αλλά μην

αφήνεις τις αναμνήσεις να χαθούν...»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard