ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΦΙΛΙΟΥ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε
τη κ. ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΦΙΛΙΟΥ, συγγραφέα πολλών παιδικών βιβλίων. Η κα
Φίλιου έχει γράψει 18 παραμύθια και 2 διηγήματα, αλλά ας την αφήσουμε
να μας μιλήσει η ίδια για το έργο της.




1)Κα ΦΙΛΙΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και
να γνωρίσουμε εσάς και τα βιβλία σας, πείτε μας πως αποφασίσατε να
ασχοληθείτε με την συγγραφή παιδικών βιβλίων.


Καλημέρα σας, σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση. Ξεκίνησα
πριν 10 χρόνια τη συγγραφή παραμυθιών. Από τα εφηβικά μου όμως
χρόνια, μου άρεσε να γράφω τις σκέψεις μου στο ημερολόγιο. Πολλά
χρόνια αργότερα, είχα μια έμπνευση και έγραψα ένα παραμύθι. Άρεσε
στο περιβάλλον μου και με προέτρεψαν να το εκδώσω. Έτσι και έγινε.
Αλλά εκδόθηκε από ηλεκτρονικό εκδοτικό οίκο. Στη συνέχεια μου
γεννήθηκε η επιθυμία να δω τα παραμύθια μου έντυπα. Η μεγαλύτερη
μου χαρά ήταν , όταν είδα τα δημιουργήματα μου να τα κρατούν
παιδικά χεράκια!

2)Πείτε μας ποια είναι η πηγή έμπνευσης για τις ιστορίες των παραμυθιών
σας.


Από τα ίδια τα παιδιά εμπνέομαι, απ’ τους προβληματισμούς τους, τις
απορίες τους και γενικότερα απ’ την κοινωνία στην οποία ζούμε.

3)Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσετε στους μικρούς σας
αναγνώστες?


Το μήνυμα μου είναι συγκεκριμένο προς τους αγαπημένους μου μικρούς
αναγνώστες. Να αγαπήσουν το παραμύθι, γενικότερα το διάβασμα και
το βιβλίο. Να γνωρίζουν ότι το παραμύθι αναπτύσσει τη φαντασία τους,
βοηθάει στην πνευματική τους ανάπτυξη και τους φέρνει σε επαφή με
το συναίσθημα τους μέσω των ηρώων του παραμυθιού. Ας μη ξεχνάμε
ότι το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος μας γιατί μας διασκεδάζει, μας
ξεκουράζει και μας χαλαρώνει.

4) Πολλά από βιβλίο σας έχουν μια υπέροχη εικονογράφηση άλλα και ένα
μουσικό cd. Πείτε μας δυο λόγια κατά πόσο συμβάλουν στην κατανόηση
του παραμυθιού, η εικόνα και ο ήχος στην παιδική ηλικία?

Όλα μου τα παραμύθια, αποτελούνται από τρία μέρη. Την αφήγηση, τις
σπαζοκεφαλιές και το CD. Σχετικά με το ερώτημα σας. Η εικόνα και τα
χρώματα της, αρχικά είναι αυτά που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον του
παιδιού. Επίσης η εικόνα συμβάλει στην κατανόηση του παραμυθιού ,
ειδικά όταν το παιδί είναι μικρό και δεν ξέρει να διαβάζει. Έτσι
βλέποντας την εικόνα και με τη βοήθεια του γονέα, μπορεί να καταλάβει
την ιστοριούλα. Τους στίχους απ’ τα τραγουδάκια, τους γράφω εγώ και
έχουν σχέση με το θέμα του κάθε παραμυθιού. Πιστεύω ότι και
διασκεδάζουν με το τραγουδάκι και μέσω των στίχων ωριμάζουν τα
διδάγματα του παραμυθιού στο μυαλό τους. Το βλέπουν σαν παιχνίδι!

5)Πιστεύεται ότι τα παραμύθια αγγίζουν την ψυχή των μικρών παιδιών και
τι πρέπει να προσέχει ένας συγγραφέας όταν τα γράφει?

Κάποια παραμύθια αγγίζουν κάποια όχι, δεν μπορώ να το ξέρω αυτό!
Επιτυχημένος είναι ο συγγραφέας που με το δημιούργημα του μπορεί να
αγγίξει την ψυχή του αναγνώστη, μικρού και μεγάλου. Το παραμύθι
είναι η πιο δύσκολη κατηγορία της λογοτεχνίας-όσο εύκολο και αν
φαντάζει στα μάτια κάποιων- γιατί απευθύνεται σε παιδιά, που
σημαίνει ότι πρέπει να προσέχουμε διπλά. Δηλαδή, τις λέξεις που θα
χρησιμοποιήσουμε, το θέμα που θα έχει η ιστορία μας και τα μηνύματα
που θέλουμε να περάσουμε στα παιδιά. Με λίγα λόγια όταν γράφεις για
παιδιά πρέπει να μπεις στη θέση του παιδιού.


6) Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνονται τα βιβλίο σας; Πιστεύετε ότι τα
παιδικά βιβλία πρέπει να διαβάζονται και από τους μεγάλους;

Χαριτολογώντας θα σας πω, αυτό που συνηθίζω να λέω, ότι
απευθύνονται σε ηλικίες από 1-101 χρονών. Για να το κάνουμε όμως
συγκεκριμένο απευθύνονται σε ηλικίες από 2 έως 9 χρονών. Ναι
πιστεύω ότι πρέπει να διαβάζονται και από μεγάλους.

7) Από πόσο νωρίς πρέπει να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με τα βιβλία και
με ποιον τρόπο;

Από δύο χρονών θα μπορούσε να είναι η πρώτη του επαφή με τις
εικόνες ενός παραμυθιού. Ο τρόπος που θα γίνει ,είναι θέμα του κάθε
γονέα και του πόσο ο ίδιος αγαπάει τα βιβλία. Ο ρόλος του γονέα είναι
σημαντικός και σ’ αυτό το κομμάτι.

8) Εσείς στα παιδικά σας χρόνια διαβάζατε παραμύθια; Ποιο είναι το
παραμύθι που θυμάστε μέχρι σήμερα και για ποιο λόγο;


Ναι διάβαζα παραμύθια, όχι μόνο στα παιδικά μου χρόνια αλλά και σαν
ενήλικας διάβαζα και διαβάζω. Το πρώτο παραμύθι που διάβασα και το
θυμάμαι ακόμα ήταν «Η Βασίλισσα του χιονιού» του Άντερσεν.
Το θυμάμαι γιατί ήταν δώρο των γονιών μου, είναι χαραγμένο στη
μνήμη μου μέχρι σήμερα και η χαρά που ένοιωσα τότε σαν παιδί, ακόμα
είναι βαθιά ριζωμένη στην ψυχή μου.

9) Αρκετοί από εμάς συνηθίζουμε να κάνουμε δώρο στα παιδιά, βιβλία.
Ποια νομίζεται ότι είναι τα κριτήρια για να επιλέξουμε ένα καλό παιδικό
βιβλίο.


Με ποια κριτήρια; Το θέμα του παραμυθιού είναι το βασικότερο.
Επίσης να εξετάζουμε τι θα διδαχτεί το παιδί μας απ’ την ιστορία του
παραμυθιού ,πέραν της διασκέδασης. Να έχει ωραίες εικόνες, ζωντανά
χρώματα που να δίνουν χαρά στο παιδί μας. Μεγάλα γράμματα που να
μην το κουράζουν. Επίσης η διάσταση του παραμυθιού, να είναι
μεγάλη,( πχ Α4). Να μπορεί το παιδί να χαίρεται την εικόνα και το
κείμενο. Να μη κουράζεται με αποτέλεσμα να βαριέται.

10)Σκέψεις για επόμενο βιβλίο; Θα δούμε σύντομα κάτι διαφορετικό από εσάς
ή ακόμη μια ιστορία για παιδιά; Τι ετοιμάζετε;

Ναι ετοιμάζω και παραμύθι και διήγημα. Πιστεύω ότι στις αρχές του
καινούργιου χρόνου θα κυκλοφορήσουν. Επίσης θα ήθελα να
ενημερώσω τους αγαπημένους μου μικρούς και μεγάλους φίλους-
αναγνώστες, ότι μπορούν να αποκτήσουν το δικό τους προσωπικό
παραμύθι, στο οποίο θα είναι ήρωας το παιδί τους, το εγγονάκι τους, το
βαφτιστήρι τους. Μια μοναδική δωροέκπληξη!!!! Δηλαδή αναλαμβάνω
τη συγγραφή του παραμυθιού, που το θέμα μπορεί να το διαλέξει το ίδιο
το παιδάκι με τους γονείς του, αν το επιθυμούν, την εικονογράφηση, την
εκτύπωση. Σας παραδίδετε ένα ολοκληρωμένο παραμύθι.

11)Πείτε μας κάποια πράγματα για τον εαυτό σας, μιλήστε μας για εσάς.
Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε μια επαρχιακή όμορφη πόλη, στην
Ελασσόνα. Είμαι παντρεμένη και ζω στην Αθήνα είκοσι και πλέον
χρόνια. Σπούδασα λογιστική. Η αγάπη μου όμως για τα παιδιά και η
εσωτερική μου ανάγκη να καταθέτω την ψυχή μου και τις σκέψεις μου
στο ημερολόγιο μου, μ’ οδήγησαν να αφήσω τα λογιστικά μου βιβλία
και να ασχοληθώ επαγγελματικά τα τελευταία δέκα χρόνια με τη
συγγραφή παιδικού βιβλίου-παραμυθιού. Έχω γράψει 20 βιβλία, 18
παραμύθια και 2 διηγήματα.
Βραβεύτηκα από τον Όμιλο για την UNESCO Τεχνών, Λόγου και
Επιστημών Ελλάδας το 2018 στην κατηγορία Παιδική λογοτεχνία, με το
παραμύθι μου
«Το μαγικό σπιτάκι του ήλιου»
(Γ Βραβείο) Θέμα του παραμυθιού «Ο εθελοντισμός»
Επίσης το 2019 στην Εφηβική λογοτεχνία με το διήγημα,
«Το όνειρο μιας μπαλαρίνας» (Β΄Βραβείο).

Κλείνοντας θέλω να σας ευχαριστήσω για την όμορφη συζήτηση μας, πείτε
μας όμως πού και πώς μπορούμε να βρούμε τα βιβλίο σας; Πώς μπορούν οι
αναγνώστες να επικοινωνήσουν μαζί σας;


Σας ευχαριστώ και εγώ για την ευκαιρία που μου δώσατε να μιλήσω
μέσω της συνέντευξης για το δημιουργικό μου έργο!
1) Τα βιβλία μου κυκλοφορούν στα βιβλιοπωλεία της Αθήνας αλλά
και της υπόλοιπης Ελλάδας.

2) Σε ηλεκτρονικά site βιβλίου θα τα αναζητήσουν με το τίτλο τους.

3) Μέσω εμένα στα τηλέφωνα 6934776847, 2104967338

Οι αναγνώστες μπορούν να ενημερώνονται σχετικά με τα βιβλία μου,
στη σελίδα μου «Οι Ιστοριούλες»

Στον ιστότοπο μου www.despoinafiliou.wordpress.com

Στο Facebook

Στο blog: Despoinafiliou.blogspot.com

Οι αναγνώστες μπορούν να επικοινωνούν μαζί μου για πληροφορίες-
ενημέρωση-απορίες σχετικά με τα βιβλία μου
Στα τηλέφωνα 6934776847 και 2104967338 ή

στο mail: meleniadepi@yahoo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard