ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ κα ΚΟΥΡΤΖΗ ΠΗΝΕΛΟΠΗ για το βιβλίο της H ΕΡΩΜΕΝΗ ΤΩΝ ΦΑΡΩΝ από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ.ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΚΟΥΡΤΖΗ για το βιβλίο “Η ΕΡΩΜΕΝΗ ΤΩΝ ΦΑΡΩΝ”, που εκδόθηκε από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ




1.Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας, «Η ΕΡΩΜΕΝΗ ΤΩΝ ΦΑΡΩΝ». Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε;Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του βιβλίου σας και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;

Καταρχάς σας ευχαριστώ για την συνέντευξη! Το συγκεκριμένο βιβλίο, ο θρύλος της «Ερωμένης των Φάρων» υπήρχε στο μυαλό μου χρόνια πριν και η έρευνα γύρω από τους φάρους διήρκησε πάνω από τέσσερα χρόνια. Η έμπνευση ήταν ένας φάρος στο Ιόνιο τον οποίο αντίκρυσα και εκεί η ηρωίδα μου η Νατάσα εμφανίστηκε στο μυαλό μου και μου διηγήθηκε την ιστορία της. Την πιο εκκεντρική ιστορία που ομολογουμένως είχα ακούσει και έτσι απλά πήρε σάρκα και οστά το βιβλίο που κυκλοφορεί από τον Νοέμβριο!


2.Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ αυτό το βιβλίο ?Αν ήσασταν ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία?


Δεν ξέρω τι να σας πρωτοπώ καθώς σε αυτό το βιβλίο είναι πολλά τα νέα στοιχεία που δοκίμασα αλλά και από μόνη της η ιστορία είναι ανατρεπτική ακόμα και για μένα που την κατέγραψα.. όλος ο κόσμος των φάρων και το μυστήριο που τους περιβάλλει, τα μυστικά και οι ιστορίες τους όπως αποκαλύπτονται σε κάθε κεφάλαιο αλλά και το γεγονός πως σε κάθε κεφάλαιο, σε κάθε φάρο συναντάμε και μια ανατροπή και τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται θεωρώ πως θα ήταν ελκυστικό.. από την άλλη, η ίδια η Νατάσα είναι μια ψυχοσύνθεση τραγική και ρομαντική ταυτόχρονα που ερμηνεύει και αναζητά το φως με τον δικό της τρόπο, κάνοντας στην ουσία μια ελεγεία πάνω στον έρωτα, την ύπαρξη, την πορεία μας και τους ανθρώπους. Φως και κύματα, ερημικά νησιά και κοσμοπολίτικες παραλίες, ποιήματα του Καββαδία και τραγούδια του Έλβις Πρίσλεϊ συνθέτουν τελικά την ζωή της Ερωμένης των Φάρων. Η περιήγηση σε χρόνια ρομαντικά και τρυφερά παράλληλα.


3) Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας.

Πως τόσο οι φάροι πορείας μας, οι άνθρωποι δηλαδή που φωτίζουν με πολύτιμο τρόπο την ύπαρξη μας, όσο και οι φάροι επικινδυνότητας, οι άνθρωποι δηλαδή που μας πληγώνουν, μας ματαιώνουν, αποτελούν εμπόδια, είναι το ίδιο πολύτιμοι για την επίτευξη της ευτυχίας μας!


4)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε?

Καταρχάς για εμένα όπως σε όλα μου τα βιβλία, συμβαίνει το εξής: άπαξ και σκεφτώ τον τίτλο υπάρχει και το βιβλίο. Το αντίθετο δεν μου έχει συμβεί ποτέ.. έτσι όλα γυρίζουν από ένα σύμβολο που συνήθως αποτελεί και τον τίτλο και η ιστορία μου πλάθεται γύρω από αυτό. Η Νατάσα στο πρωτόλειο της είχε τον τίτλο « Η πόρνη των φάρων», όμως όπως φαίνεται και στην αρχή του βιβλίου ο θρύλος της έμεινε γνωστός ως αυτός της «Ερωμένης των Φάρων» όπως την έλεγαν οι πιο ευπρεπείς.



5)Κάθε μέρα βλέπουμε να εκδίδονται καινούργια βιβλία και συνεχώς μας συστήνονται καινούργιοι συγγραφείς .Ποιο νομίζετε ότι είναι το πακέτο που πρέπει να διαθέτει ένας πρωτοεμφανιζόμενος συγγραφέας για να μας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις ?

Πάντα πίστευα και εξακολουθώ να πιστεύω πως το πακέτο αρχίζει και τελειώνει κυρίως στο ίδιο το βιβλίο! Ο συγγραφέας μιλάει μέσα από την διάθεση του να ταξιδέψει τον αναγνώστη του και να τον κάνει κοινωνό μιας ολοκληρωμένης ιστορίας με στιβαρούς χαρακτήρες και πλοκή και να τον οδηγήσει στην εσωτερική πλευρά του, αποκαλύπτοντας κομμάτια από τον ίδιο του τον εαυτό, εκθέτοντας καποιες φορες και τις πιο μύχιες σκέψεις του. Από την άλλη, αυτό που έχει αλλάξει στις μέρες μας και είναι καλοδεχούμενο είναι πως, λόγω των κοινωνικών δικτύων, οι αναγνώστες μπορούν να προσεγγίσουν άμεσα τον συγγραφέα και να ρωτήσουν ότι θέλουν ή να εκφράσουν την γνώμη τους. Και πάλι αυτό όμως από μόνο του, φοβάμαι πως δεν αρκεί ώστε ένας νέος συγγραφέας να καταξιωθεί. Έτσι θα επιμείνω σε αυτό ότι προείπα. Στο έργο του, που αν είναι να αγαπηθεί αργά ή γρήγορα θα γίνει από μόνο του..


6)Τι σκέφτεστε όταν σας ασκούν αρνητική κριτική για το βιβλίο σας (μπορεί να μην συμβαίνει αυτό, η ερώτηση είναι υποθετική) και πως αντιδράτε?


Καταρχάς είναι κάτι που συμβαίνει φυσικά όπως σε οποιονδήποτε δημιουργό και τουλάχιστον για να μιλήσω για μένα ήταν και το πρώτο με το οποίο συμβιβάστηκα όταν αποφάσισα να εκτεθώ μέσω των βιβλίων μου στο ευρύ κοινό. Βέβαια η αρνητική κριτική δεν ταυτίζεται στο μυαλό μου με την κακόβουλη κριτική, αυτήν την αναγνωρίζω αμέσως και την προσπερνώ.. σέβομαι το προσωπικό γούστο του αναγνώστη που μπορεί να μην αγαπήσει το βιβλίο μου, όπως άλλωστε μπορεί να μου συμβεί και εμένα ως αναγνώστρια και με αυτή την λογική δεν απογοητεύομαι. Πρέπει να πω εδώ όμως, πως έχουν υπάρξει γνώμες και κριτικές που ενώ μπορεί στην αρχή να με κάνουν να νιώσω άβολα, όταν τις ξαναδιαβάσω, συνηδειτοποιώ πως αυτός που την έγραψε, αφενός ασχολήθηκε πολύ με το έργο μου, πράγμα που με συγκινεί, και αφετέρου πάντα μα πάντα έχει ένα μήνυμα να μου δώσει που με εξελίσσει.




7)Ποια σειρά θα θέλατε να υπογραμμίσει κάποιος που διάβασε το βιβλίο σας και γιατί?

Αχ είναι τόσες πολλές!!! Θα ήθελα να σταθεί στο ποίημα του Γιάννη Ζαραμπούκα, το οποίο εμπνεύστηκε ο ίδιος ειδικά για την ιστορία της Νατάσας, θα ήθελα να σταθεί στις λέξεις και τις παρομοιώσεις που χρησιμοποιεί η ηρωίδα μου και θα ήθελα επίσης να δώσει μια μεγαλύτερη προσοχή στο μήνυμα και την αφιέρωση με την οποία αρχίζει η ιστορία, που είναι ουσιαστικά και το ζητούμενο που πραγματεύεται αυτός ο περίεργος θρύλος!!


8)Πως προέκυψε η συνεργασία για την έκδοση του βιβλίου σας με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ?

Συγκυριακά πριν από πέντε χρόνια με το πρώτο μου βιβλίο, το «Κουμκουάτ» όταν αποφάσισα να το στείλω στις εκδόσεις Ψυχογιός για αξιολόγηση. Μια στιγμή πολύ ιδιαίτερη στην ζωή μου γι την οποία πάντα θα νιώθω ευγνώμων και ευλογημένη!


9)Θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα.

Σας ευχαριστώ που το θέλετε! Πέραν του ότι είμαι ένας άνθρωπος που κυρίως ζει γύρω από την έννοια της οικογένειας και των φίλων μου, η προσωπικότητα μου σμιλεύεται και εξελίσσεται κυρίως από το διάβασμα και το γράψιμο! Αγαπώ να μαγειρεύω, να ακούω μουσική, να χορεύω tango, ζω πολύ με τις αναμνήσεις μου όμως ταυτόχρονα είμαι αρκετά απρόβλεπτη στην καθημερινότητα μου. Αυτό που με ενδιαφέρει πιο πολύ από όλα είναι να εξερευνώ νέα πράγματα στο μυαλό μου, να δημιουργώ ιδέες και να τις μοιράζομαι!

10)Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;


Έχω ήδη καταθέσει την επόμενη ιστορία μου στις εκδόσεις Ψυχογιός για αξιολόγηση και αυτήν την στιγμή ταξιδεύω ήδη σε μια επόμενη ιστορία και γράφω με πολύ κέφι! Προετοιμάζω ένα θεατρικό έργο και κάποια άλλα σχέδια που είναι ίσως νωρίς ακόμα αυτούς τους μηνες να μιλήσω για αυτά πιο συγκεκριμένα..



11)Ποιο είναι το motto σας;


Κάθε εμπόδιο για καλό! Το συναντώ παντού, με ανακουφίζει και με γεμίζει ελπίδα και ποτέ μα ποτέ δεν με έχει διαψεύσει!!!


12)Πείτε μας ,αγαπημένα σας βιβλία και συγγραφείς.


Αγαπώ πολύ την αστυνομική λογοτεχνία είναι η αλήθεια είτε ελληνική είτε ξένη! Τα παιδικά παραμύθια που διαβαζω στον γιο μου αλλά και απολαμβάνω να διαβάζω θεατρικά έργα! Το αγαπημένο μου βιβλίο για φέτος από την Ελληνική λογοτεχνία είναι η «Νυχτερινή Αφροδίτη» της Δήμητρας Ιωάννου από τις εκδόσεις Ψυχογιός, στο οποίο περπατά κάπου και η ηρωίδα μου η Νατάσα και επίσης απόλαυσα πολύ για ακόμη μια φορά τις «Κόρες του Νερού», αυτήν την υπέροχη επανέκδοση του βιβλίου της Φιλομήλας Λαπατά επίσης από τις εκδόσεις Ψυχογιός.

Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.


Εμένα μπορείτε να με βρείτε στα social media, στο Instagram με το όνομα penkour, στο Facebook με το όνομα μου Penelope Kourtzi και νιώθω χαρούμενη να σας πω πως και την ηρωίδα μου την Νατάσα, την Ερωμένη των Φάρων μπορείτε να την ακολουθήσετε και να της μιλήσετε στο instagram, όπου έχει τον δικό της λογαριασμό με το όνομα natassalighthouse. Όσον αφορά τα βιβλία μου, μπορείτε να τα βρείτε στα βιβλιοπωλεία στην Ελλάδα και στην Κύπρο αλλά και στην ιστοσελίδα των εκδόσεων Ψυχογιός. Σας ευχαριστώ θερμά για την συνέντευξη την απόλαυσα παρά πολύ! Εύχομαι να έχουμε μια όμορφη χρονιά!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard