ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟ-ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΠΕΡΣΙΔΗ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ "Ο ΠΡΙΓΚΗΠΑΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ " ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΓΕΛΑΚΗ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK  φιλοξενούμε το συγγραφέα κ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟ-ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΠΕΡΣΙΔΗ του  βιβλίου «Ο ΠΡΙΓΚΗΠΑΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ »  από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΓΕΛΑΚΗ.



1) Διαβάσω στην αρχή του βιβλίου σας, τον ήρωα του βιβλίου σας να αναρωτιέται <<Ποιο είναι το μυστικό μιας καλής ιστορίας? Που να βρεις τη έμπνευση για να τη δημιουργήσεις? Πως μπορώ να κεντρίσω το ενδιαφέρον του κόσμου? >>. 
Πείτε μας λοιπόν πως σας ήρθε η έμπνευση για την ιστορία, του βιβλίου σας?
Συστήστε μας με  λίγα λόγια το βιβλίο σας

Πρώτα απ’ όλα να σας ευχαριστήσω για αυτή την ευκαιρία να μιλήσω για το
βιβλίο μου και για εμένα. Σας παρακολουθώ συχνά στα Social Media. Εκτιμώ πολύ
την προσπάθεια και την δουλειά που κάνετε γύρω από τον μαγικό κόσμο του
βιβλίου. Ένα μέσο που μας ενώνει, μας μορφώνει, μας ψυχαγωγεί και μας δίνει την
δυνατότητα να διασπείρουμε τις σκέψεις και τα συναισθήματα μας.

 Ο στοχασμός του ονειροπόλου ήρωα του βιβλίου, είναι μια αλληγορία ή
καλύτερα ένας προσωπικός στοχασμός. Πιστεύω οι περισσότεροι που γράφουμε το
έχουμε αναρωτηθεί. Γιατί να γράψω αυτή την ιστορία; Πως θα την κάνω αρεστή;
Πως θα την μετουσιώσω σε μια ολοκληρωμένη ιστορία άξια ανάγνωσης; Τι νόημα
θέλω να περάσω και αν θα μείνει χαραγμένο αυτό το νόημα στο κοινό;

 Βέβαια και όταν είμαστε από την αντίπερα όχθη, την πλευρά του αναγνώστη
τυχαίνει να αναρωτηθούμε. Πολλές φορές διαβάζω ένα βιβλίο και μου αρέσει,
άλλες όχι τόσο πολύ και βρίσκω τον εαυτό μου να αναρωτιέται σχετικά με το γιατί
μου αρέσει. Οπότε αυτή η σκέψη είναι μια ρωγμή στην διάσταση του βιβλίου όπου
καλώ και ερωτώ τους αναγνώστες όπως είχα πράξει και εγώ παλιά, να
διερευνήσουν μέσα τους τα στοιχεία που τους αρέσουν και τους ελκύουν στις

ιστορίες.

2)Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ αυτό το μυθιστόρημα? 
Αν ήσασταν  ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία? 

Πρώτον το πως μεταλαμπαδεύεται μια έννοια όπως η αυτή της ελευθερίας
σε έναν λαό που δεν την έχει γνωρίσει ποτέ. Δεν την έχει γευτεί δεν γνωρίζει μια
ζωή πέρα από την καταδυναστευμένη. Αντιπρόσωπος του λαού είναι ο κεντρικός
ήρωας Ζάχι που γνωρίζει το νόημα της ελευθερίας και αντικρίζει μια πρωτόγνωρη
εικόνα ενός πραγματικά ελεύθερου ανθρώπου μέσω του μυστήριου έμπορα.

Δεύτερον η σχέση του ήρωα με τον μυστήριο έμπορο. Πως εξελίσσεται η
σχέση τους και πως βλέπει όλον αυτόν τον καινούργιο κόσμο που ξεδιπλώνεται
μπροστά του μετά την γνωριμία τους. Μέσα από αυτή την σχέση, πατέρα – γιού θα
μπορούσαμε να το παρομοιάσουμε, ανακαλύπτει έννοιες απαραίτητες για την ζωή
και την εγκαθίδρυση της ελευθερίας στην ψυχή του αλλά και των συμπολιτών του.
Τρίτον οι μάχες, το μυστήριο και γενικά όλος ο κόσμος της μαγείας και του
μυστικισμού εκείνης της εποχής που γοητεύει του λάτρες του είδους όπως και
εμένα. Δύο αρχέγονες δυνάμεις που συγκρούονται μεταξύ τους με έπαθλο την
ελευθερία. Το καλό και το κακό, ή μήπως δύο αντίθετες απόψεις; Γιατί στην τελική
το καλό και το κακό είναι αποχρώσεις του γκρι και όχι άσπρο και μαύρο όπως
πιστεύουμε.

3)Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας.

Το μήνυμα που θέλω να αποκομίσει ο αναγνώστης είναι σαφές.
Περιστρέφεται γύρω από την ελευθερία και το νόημα της. Κάποια στιγμή μέσα στο
βιβλίο τίθεται το ερώτημα «Τι σημαίνει ελευθερία;». Πιστεύω πως για τον καθένα
σημαίνει κάτι διαφορετικό, αυτή η έννοια σημαίνει κάτι το μοναδικό για όλους.
Μπορούμε να βρούμε ομοιότητες μεταξύ μας και μια γενική κατεύθυνση αλλά για
τον καθένα παραμένει ξεχωριστό αναπόσπαστο κομμάτι της ψυχοσύνθεσης μας.
Αυτόν τον προβληματισμό θέλω να περάσω στους αναγνώστες παραθέτοντας και
τις δικές μου σκέψεις στο «Τι είναι ελευθερία;». Και φυσικά θέλω να καταλάβουν
πως κανείς μεσσίας ή από μηχανής θεός δεν θα μας λυτρώσει από τα δεσμά εάν
πρώτα δεν μοχθήσουμε οι ίδιοι.


4)Ποια σειρά ή φράση θα θέλατε να υπογραμμίσει κάποιος που διάβασε τo βιβλίo σας και γιατί?

Σε μια στιγμή μέσα στο βιβλίο, ο έμπορος συνομιλεί με μια Αιγύπτια μητέρα.
Της μιλάει για την ζωή του και οδηγεί την κουβέντα στο νόημα της ελευθερίας. Τότε
εντελώς απροσδόκητα η γυναίκα του εξηγεί κάτι το οποίο του διέφυγε. Πως μιλάει
μια γλώσσα άγνωστη σε εκείνη. Την γλώσσα ενός ελεύθερου ανθρώπου. Εκεί είναι
που αντιλαμβάνεται ο έμπορος, αλλά και ο αναγνώστης θαρρώ, την δυσκολία και το
πόσο δύσκολο είναι να επιτευχθεί το εγχείρημα του. 
Σας παραθέτω και το συγκεκριμένο απόσπασμα.
«Άρχοντα Αμπέρτο. Μιλάτε για ελευθερία, όμως εγώ δεν την ένιωσα ποτέ
όπως εσείς, δεν γνωρίζω το νόημα της. Δεν έχω γευτεί ποτέ την ύπαρξή της, δεν έχω
οσμιστεί την μυρωδιά της, δεν έχω ακούσει την μελωδία της, δεν έχω δει την όψη
της και δεν έχω αγγίξει αυτό που ονομάζεται ελευθερία. Επομένως συγχωρήστε με
αλλά ότι και να μου πείτε δεν θα το κατανοήσω.»
Αυτό αντικατοπτρίζει και την δική μας καθημερινότητα. Αν ζούμε
εγκλωβισμένοι και δεν έχουμε βιώσει κάτι διαφορετικό τότε είναι δύσκολο και
ακατόρθωτο να αποδεχτούμε κάτι ξένο σαν καλύτερο.

5)Μιλήσετε για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα. Πως και πότε αποφασίσατε να ασχοληθείτε με την συγγραφή ?

Απ’ όσο θυμάμαι τον εαυτό μου δημιουργούσα ιστορίες στο μυαλό μου.
Παίζοντας μικρός με στρατιωτάκια σκαρφιζόμουν δικά μου φανταστικά σενάρια
μέχρι και που μεγάλωσα προς την εφηβεία, όπου απλώς ονειροπολούσα το
καταμεσήμερο. Έβρισκα μια διέξοδο κάτι το συναρπαστικό στις φανταστικές
ιστορίες και πάντοτε ότι και να μου συνέβαινε καλό ή κακό το μετουσίωνα σε μια
φανταστική ιστορία μέσα στο μυαλό μου.
Έτσι διαβάζοντας βιβλία, βλέποντας ταινίες, παίζοντας παιχνίδια και
πλάθοντας μυθικές ιστορίες βασισμένες στα πραγματικά τεκταινόμενα της ζωής
μου, μου καρφώθηκε η ιδέα να γράψω. Όντας ντροπαλός σαν έφηβος και μην
πιστεύοντας στις δυνατότητες μου θεώρησα πως το να γράψω ένα βιβλίο θα είναι
χαμένος χρόνος και άδικος κόπος μιας και θα βγει κακό, άσχημο και ελλιπές. Χώρια
που ίσως να μην το ολοκλήρωνα.
Έφτασα λοιπόν να αμφιταλαντεύομαι για πολλά χρόνια με την επιθυμία να
παραμένει μέσα μου και να μην έχει σβήσει η φλόγα και η ανάγκη, το κάλεσμα που
ένιωθα να εκφραστώ στο χαρτί. Φτάνοντας λοιπόν στα είκοσι τρία έτη αποφάσισα
μία μέρα να το εκμυστηρευτώ στον πατέρα μου. Πολύ διστακτικά λοιπόν του άνοιξα
την κουβέντα πάνω στην ιδέα μου για το βιβλίο και γενικά στην επιπόλαιη, όπως
νόμιζα τότε, ιδέα μου.
Η ανταπόκριση που βρήκα από τον πατέρα μου, την μητέρα μου και τον
στενό μου κύκλο ήταν κάτι παραπάνω από ονειρική. Μου έδωσαν την απαραίτητη
ώθηση ώστε να βουτήξω στα αχαρτογράφητα νερά της συγγραφής. Έχοντας λοιπόν
μια κενή κόλλα χαρτί, ένα μολύβι, την φαντασία, την ανάγκη να αραδιάσω τον
εσωτερικό μου κόσμο και τις ιδέες μου και εξοπλισμένος με την αγάπη, πίστη και
την προτροπή των αγαπημένων προσώπων μου ξεκίνησα την περιήγηση μου στον
κόσμο της συγγραφής. Έτσι έφτασα στο σήμερα και σκοπεύω να συνεχίσω για πολύ
ακόμα με την βοήθεια των ανθρώπων που με πίστεψαν και με πιστεύουν.

6)Κάθε μέρα βλέπουμε να εκδίδονται καινούργια βιβλία και συνεχώς μας συστήνονται καινούργιοι συγγραφείς .Ποιο νομίζετε ότι είναι το πακέτο που πρέπει να διαθέτει ένας   συγγραφέας για να μας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις ?

Εύχομαι η απάντηση να ήταν εύκολη και απλή. Θα αναφέρω τα στοιχεία που
κατά την άποψη μου χρειάζεται ένας νέος συγγραφέας που κάνει τα πρώτα του
βήματα στον χώρο. Τουλάχιστον αυτά έπραξα εγώ και θα συνεχίσω να πορεύομαι
βάσει αυτών. Το αν δούλεψαν ή όχι, μόνο ο χρόνος, η αγάπη και ανταπόκριση των
πολύτιμων αναγνωστών θα δείξει!
Πρώτο και κυριότερο γνώρισμα για να πετύχουμε σε ότι κάνουμε στην ζωή
είναι το θάρρος. Θάρρος να κάνουμε το βήμα παραπάνω και να δοκιμάσουμε τα
όνειρα μας αν θέλουμε κάτι τόσο πολύ.
Να μην αφήσετε τους φόβους και την αρνητικότητα του κόσμου και των
γύρω μας να σας επηρεάσει. Να είσαστε σίγουροι για τον εαυτό σας αλλά να
ακούτε και να δεχόσαστε την κριτική καλοπροαίρετα ακόμα και αν αυτή δεν είναι.
Να προσπαθείτε συνεχώς να βελτιώνεστε και να μην λιμνάζετε. Να
διαβάζετε και να μαθαίνετε καινούργια πράγματα. Η έμπνευση πολλές φορές είναι
πιο προσιτή απ’ αυτήν την άπιαστη και δυσεύρετη εικόνα που έχουμε στο μυαλό
μας.
Να μην φοβάστε την έκθεση των ιδεών σας. Να μην διστάσετε να
παραθέτετε την γνώμη, την προσωπικότητα σας και την άποψη σας ακόμα και αν
αυτή δεν συμβαδίζει με τις απόψεις κάποιων ανθρώπων. Στην τελική είναι αδύνατο
να τους ευχαριστήσεις όλους.
Να είσαστε αληθινοί σε αυτά που γράφετε και πάντα να νοστιμίζετε την
συνταγή της ιστορίας σας με την προσωπικότητα σας. Καλές οι τεχνικές, καλές οι
διορθώσεις, καλές οι ευφάνταστες και φανταχτερές λέξεις και φράσεις. Αλλά αν δεν
εμπεριέχουν κομμάτια της προσωπικότητας σας θα παραμείνουν για πάντοτε
απλώς άψυχα στίγματα μελανιού πάνω σε κομμάτια χαρτιού.
Μην περιμένετε να εντυπωσιάσετε και να σας αποδεχτούν οι αναγνώστες
και το κοινό εάν πρώτα δεν αγαπήσετε εσείς τον εαυτό σας και αυτό που γράφετε.

7)Τι σκέφτεστε όταν σας ασκούν αρνητική κριτική για τα βιβλία σας και πως αντιδράτε? 

Η αρνητική κριτική είναι αναπόσπαστο μέρος της ζωής όλων μας, σε ότι και
αν κάνουμε. Μπορεί να είναι καλοπροαίρετη από ανθρώπους που όντως δεν τους
άρεσε κάτι στον τρόπο που γράφω. Μπορεί επίσης να είναι και κακοπροαίρετη,
πράγμα που αρκετές φορές είναι δύσκολο να διακρίνεις.
Για εμένα η κριτική είναι καλοδεχούμενη από οπουδήποτε και αν
προέρχεται και για οποιονδήποτε σκοπό. Ακούω όλες τις απόψεις με ψυχραιμία και
τις αποθηκεύω στο μυαλό μου, ώστε να τις αναλογιστώ αργότερα μόνος μου όταν
θα κάνω την δική μου αυτοκριτική.
Κατά την γνώμη μου ο μόνος τρόπος για να μην χαθείς στις αρνητικές
γνώμες και να μην πανικοβληθεί κανείς, σε οτιδήποτε τομέα της ζωής του, είναι να
γνωρίζει καλά τον εαυτό του. Τα προτερήματα του, τα μειονεκτήματα του, τα
πιστεύω του και τις ιδέες του. Μόνο έτσι θα θωρακίσει σωστά τον εαυτό του και το
έργο του κανείς και να περάσει από κόσκινο της κριτικές που όντως θα τον
εξελίξουν σαν άνθρωπο. Τελευταίο και εξίσου σημαντικό είναι να διατηρεί το μυαλό
του ανοιχτό για τυχόν ελαττώματα που δεν αντιλαμβανόμαστε ποτέ στον ίδιο μας
τον εαυτό.

8)Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;

Όσων αφορά τα μελλοντικά μου σχέδια, αυτή την στιγμή ετοιμάζω άλλο ένα
βιβλίο φαντασίας για λίγο μικρότερο ηλικιακά κοινό και ένα ακόμα κοινωνικό με
στοιχεία φαντασίας που αφορά όλους τους συγγραφείς και ένα κοινό θέμα που
αντιμετωπίζουμε όλοι. Αυτό της έμπνευσης και του λεγόμενου “writer’s block”.
Επίσης τελευταία ασχολούμαι με την παραγωγή σεναρίων για σειρές και παιδικές
ταινίες στον χώρο του animation.

9)Πείτε μας , αγαπημένα σας βιβλία και συγγραφείς.

Σαν παιδί και εγώ γεννημένο την δεκαετία του 90’ μεγάλωσα διαβάζοντας
Άρχοντα των δαχτυλιδιών, Χάρι Πόττερ και όλα τα κλασσικά βιβλία φαντασίας.
Αγαπημένοι μου συγγραφείς στον κόσμο της φαντασίας είναι όπως καταλαβαίνετε
όλοι ο Tolkien, η Rowling , Ο Patrick Rothfuss, ο Eoin Colfer που έγραψε ένα από τα
πρώτα αγαπημένα μου βιβλία τον “Αρτέμης Φάουλ” και πολλοί ακόμα. Στην
αστυνομική λογοτεχνία θα έλεγα Jo Nesbo και φυσικά στα θρίλερ ο ανεπανάληπτος
Dan Brown!


10)Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα ήθελα  να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας

Θα ήθελα και εγώ να σας ευχαριστήσω για ακόμα μια φορά από μεριάς μου.
Να συνεχίσετε να προωθείτε την αγάπη μας για τα βιβλία σε μια τόσο δύσκολη
εποχή. Ειδικά τώρα που η τέχνη περνάει μεγάλη κρίση και ύφεση.
Οι αναγνώστες θα μπορούν να βρουν το βιβλίο μου και τα έργα μου από τις
εκδόσεις “Αγγελάκης” και σε όλα τα μεγάλα βιβλιοπωλεία της Αθήνας και της
Θεσσαλονίκης καθώς και με παραγγελίες μέσω online. Όποιος αναγνώστης θέλει να
με γνωρίσει και να συζητήσουμε είμαι ανοιχτός στα Social Media.



Ο Πρίγκηπας της Ελευθερίας
Χαράλαμπος - Δημήτριος Περσίδης
Εκδόσεις Αγγελάκη

Από τα αρχαία χρόνια μέχρι και σήμερα, ορισμένες έννοιες της ζωής παραμένουν δυσδιάκριτες. Μία από αυτές είναι και η έννοια της ελευθερίας. Για τον κάθε άνθρωπο έχει διαφορετικό νόημα, χωρίς όμως να αποκλίνει πολύ από την ευρύτερη έννοια του να είναι κάποιος ελεύθερος.

Κάπου χαμένη στον κόσμο της φαντασίας και των μύθων ανθίζει η Αίγυπτος. Ο Ζάχι, ένα ονειροπόλο παιδί, μεγαλώνει στη χώρα του δυνάστη Φαραώ. Γι’ αυτόν η έννοια της ελευθερίας αποτελεί άγνωστη λέξη.

Μία τυχαία συνάντηση με έναν μυστήριο έμπορο δίνει μια διαφορετική πνοή στη ζωή του. Ο μυστήριος έμπορος τού δείχνει ένα νέο μονοπάτι, προσκαλώντας τον στον κόσμο των μύθων και των παραμυθιών μέσω των ιστοριών του… Ο Ζάχι θα βρεθεί αντιμέτωπος με τις προκλήσεις των σκοτεινών δυνάμεων, στη μέση μιας αρχέγονης διαμάχης μεταξύ καλού και κακού, με έπαθλο την πολυπόθητη ελευθερία…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard