ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΣΟΦΗ ΣΑΜΑΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ "9 MHNEΣ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΧΡΟΝΙΑ " ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOφιλοξενούμε τη
συγγραφέα κ. ΣΟΦΗ ΣΑΜΑΡΑ του βιβλίου « 9 ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΧΡΟΝΙΑ», από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ I WRITE.




1)Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας «9 ΜΗΝΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΧΡΟΝΙΑ ». Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε; Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του βιβλίου σας και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;

Ξεκίνησα να γράφω το φθινόπωρο του ‘16. Το 9 Μήνες και κάτι Χρόνια προέκυψε τόσο
αυθόρμητα και ξαφνικά που ούτε η ίδια κατάλαβα, να σας πω την αλήθεια, πως
εμπλέχτηκα με τη συγγραφή. Αναδύθηκε δε τόσο παρορμητικά η επιθυμία να γράψω και
να εκδώσω το γραπτό μου, που συνειδητοποίησα τι είχε συμβεί όταν είχα υπογράψει
πλέον το συμβόλαιο με τον εκδοτικό, κάπου εννιά μήνες αργότερα. Όσο πήρε, δηλαδή, η
συγγραφή του βιβλίου. Εννιά μήνες και κάτι, να είμαι ακριβής... Το βιβλίο είναι
αυτοβιογραφικό. Αισθάνομαι, πως το γράψιμο λειτούργησε ως μια αυτογνωσιακή
διαδικασία απελευθέρωσης, μετουσιώνοντας τη δύσκολη περίοδο από την οποία είχα
εξέλθει, της μοναχικής εγκυμοσύνης και γέννησης του γιου μου. Πηγή της έμπνευσής μου
ήταν τα βιώματα, οι συνειδητοποιήσεις, οι παιδικές αναμνήσεις και η πρόσφατη

περιπέτεια που είχα...

2)Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ αυτό το βιβλίο? Αν ήσασταν ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία?


Το 9 Μήνες και κάτι Χρόνια περιγράφει ότι ακριβώς διατυπώνει ο υπότιτλός του, “ένα
πνευματικό ταξίδι μητρότητας”. Μοιράζεται με τον/την αναγνώστη την πνευματική
διάσταση αυτής της μαγικής και ταυτόχρονα δύσκολης περιόδου στη ζωή μιας γυναίκας.
Τις υπαρξιακές ανακατατάξεις, τις συναισθηματικές αναμοχλεύσεις, τις εσωτερικές
ανησυχίες, τους φόβους, τις συνειδητοποιήσεις που την κατακλύζουν πολλές φορές
αφαιρώντας την οποιαδήποτε μαγεία.. Μια διαδικασία ακόμα εντονότερη όταν τη βιώνει
κανείς χωρίς τον σύντροφο. Ως αναγνώστρια θα στεκόμουν στην “παράλληλη δράση’’
που εκτυλίσσεται στο βιβλίο. Αυτή της πνευματικής αφύπνισης της ηρωίδας. Της
αφύπνισης που επιφέρει η περίοδος αυτή. Κάτι που η Αγάπη Μελά (η ηρωίδα)
συνειδητοποιεί χρόνια αργότερα, όταν πλέον έχει μετουσιώσει τις πληγές και τα τραύματά
της.

3)Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας.


Το μήνυμα που θα ήθελα να αποκομίσει ο/η αναγνώστης είναι πως οι δοκιμασίες που
συναντάμε είναι η μαθητεία μας στη ζωή. Αρκεί, όπως αναφέρω σε ένα σημείο να
παραδοθούμε και να τον αποδεχτούμε. Και δεν εννοώ παραίτηση, αλλά παράδοση.
Καταλαβαίνετε τη διαφορά, σωστά; ‘Όταν αφηνόμαστε στον πόνο και χαμηλώνουμε την
αντίσταση απέναντί του, οι όποιες δυσκολίες αποκτούν νόημα. Σε εκείνο το κομβικό
σημείο γίνεται η υπέρβαση που μεταμορφώνει τον πόνο σε μαθητεία’.

4)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε?


Ο τίτλος του βιβλίου ‘προέκυψε’ μόνος του μέσα από το γραπτό. Ολοκληρώνοντάς το,
λέτε και ξεπήδησε μόνος του. Λίγες γραμμές πριν τον επίλογο. Ο υπότιτλος όμως δεν ήταν
αυτός εξ’ αρχής. Μου ζητήθηκε από τον εκδοτικό να τον αλλάξω για να είναι πιο δόκιμος

και επεξηγηματικός.

5)Ποια σειρά ή φράση θα θέλατε να υπογραμμίσει κάποιος που διάβασε το βιβλίο σας και γιατί?

Είναι δύσκολο να επιλέξω μια φράση που θα ήθελα να υπογραμμίσει κάποιος. Ίσως γιατί
το βιβλίο κινείται σε διάφορους άξονες και θίγει αρκετά ζητήματα, όπως την μητρότητα,
τη μονογονεϊκότητα, την αφύπνιση, την ανθεκτικότητα που αποκτούμε μέσα από τις
δοκιμασίες. Θα ήθελα όμως να σταθώ σε δύο. Η πρώτη έχει να κάνει με τη μεγαλοψυχία
και την υπέρβαση που καλείται να δείξει ένας (χωρισμένος, μονογονεϊκής οικογένειας)
γονιός για το παιδί του όπως και τη διεύρυνση που αυτές οι χάρες του προσφέρουν.
Αναφέρω, “Γνωρίζω, από πρώτο χέρι όμως, πως κανένας νόμος ή θεσμός δεν θα
καταφέρει να συνταγογραφήσει τη σωστή δοσολογία παρουσίας ενός γονιού στη ζωή του
παιδιού του και εκεί έγκειται η μεγαλοψυχία, η υπέρβαση, η αφοσίωση και η αγάπη που
στις μελανότερες στιγμές μιας οικογένειας καλούνται να δείξουν δύο γονείς’. Η δεύτερη
και περισσότερο επίκαιρη, μεσούσης της κατάστασης που βιώνουμε τόσο σε ατομικό όσο
και συλλογικό επίπεδο σε ολόκληρο τον πλανήτη, είναι η ανθεκτικότητα που αποκτούμε
μέσα από τις δοκιμασίες της ζωής. “Οι ενστικτώδεις καταστάσεις της ζωής είναι αυτές που
λειτουργούν σαν καταπέλτης για την πτήση στο διάστημα. Ίσως γιατί σε αυτές τις
καταστάσεις η τροχιά του σώματος πλησιάζει περισσότερο αυτήν της ψυχής. [...]. Ο
άνθρωπος μπορεί να αγγίξει, αν το επιλέξει, συχνότητες υψηλής συνείδησης και να
φωτιστεί προς στιγμήν ή εφ’ όρου ζωής”.

6)Ποια θεωρείτε ως την πιο σημαντική, ίσως και ανεξάντλητη, «πηγή ιδεών» για έναν συγγραφέα;



Σημαντικότερη πηγή ιδεών για εμένα θεωρώ τα προσωπικά μου βιώματα και τον
προσωπικό ενσωματωμένο ‘παρατηρητή’ μου. Αυτόν που παρατηρεί, επεξεργάζεται και

διατυπώνει αυτά που έχει συνειδητοποιήσει και συνθέσει.

7)Πως προέκυψε η συνεργασία για την έκδοση του πρώτου βιβλίου σας με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ I-WRITE?

Η συνεργασία με τις εκδόσεις iwrite προέκυψε ως δια μαγείας. Ειλικρινά αισθάνομαι πως
ένα μαγικό χέρι με οδήγησε στον εκδοτικό. Ο χώρος των εκδόσεων μου ήταν άγνωστος,
τελείως ξένος. Ερεύνησα πολύ πριν απευθυνθώ στους iwrite και πέρασε αρκετός χρόνος
να μου απαντήσουν αν τους ενδιέφερε το γραπτό μου. Όταν με κάλεσαν να μου πουν τα
καλά νέα, φαντάζεστε την έκπληξη, τη χαρά μου και δε σας κρύβω την αγωνία μου.

Ένιωσα αμέσως όμως εμπιστοσύνη πως ήμουν σε καλά χέρια.

8)Πως νιώθετε τώρα που εκδόθηκε το πρώτο σας βιβλίο ?


Όταν κράτησα το πρώτο βιβλίο στα χέρια μου, η συγκίνηση ήταν πολύ μεγάλη. Μαζί
ένιωσα και συστολή να είμαι ειλικρινής. Μου ζήτησαν από τον εκδοτικό, βλέπετε, να
ετοιμαστώ και για την παρουσίαση του βιβλίου και η (ελάχιστη) έκθεση μου προκάλεσε

λίγο άγχος. Ήταν όλο πρωτόγνωρο για μένα.

9)Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα στο έντυπο ή στο ηλεκτρονικό βιβλίο, εσείς ποιο θα επιλέγατε;


Αν έπρεπε να επιλέξω ανάμεσα στο έντυπο ή στο ηλεκτρονικό βιβλίο, θα επέλεγα το
έντυπο, χωρίς δισταγμό ή δεύτερη σκέψη. Νιώθω να εμπλέκονται περισσότερες αισθήσεις
διαβάζοντας και κρατώντας το βιβλίο, απ’ ότι να το διαβάζω σε ένα τάμπλετ. Φυσικά και
θα επέλεγα την ηλεκτρονική του μορφή από το να μη το διαβάσω καθόλου, όμως.

10) Γιατί νομίζετε ότι πρέπει να διαβάζουμε βιβλία?


Διαβάζουμε βιβλία γιατί διευρυνόμαστε, ταξιδεύουμε, αισθανόμαστε, βιώνουμε,
εκτιθέμεθα σε καταστάσεις παρόμοιες με τις δικές μας αλλά και έξω από εμάς.
Διαβάζουμε και ανακαλύπτουμε πόσο ξεχωριστοί αλλά και πόσο συνδεδεμένοι είμαστε

τελικά. Το βιβλίο μπορεί να είναι ένα ταξίδι, μια μαθητεία, μια ταινία, ένα έργο. Αν σε
συνεπάρει η πλοκή του, είναι σαν εμπειρία εικονικής πραγματικότητας. Γίνεσαι μέρος
του, κομμάτι του. Κάθε βιβλίο που διαβάζω, είναι μια εμπειρία ζωής. Έτσι λειτουργεί το
διάβασμα προσωπικά σε μένα.

11)Θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα.


Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα. Από μικρή ταξίδευα πολύ λόγω της δουλειάς του
πατέρα μου και μόλις τελείωσα το σχολείο πήγα στο Σαν Φρανσίσκο για σπουδές στην
Τηλεόραση. Αποφοίτησα αλλά δεν ήθελα να επιστρέψω στην Ελλάδα και έτσι συνέχισα
τη φοίτησή μου στο τομέα της Εκπαίδευσης. Επέστρεψα αφού ολοκλήρωσα τις σπουδές
μου και εργάστηκα για ένα διάστημα στην Καλιφόρνια. Έχω εργαστεί ως σκηνοθέτις για
πολλά χρόνια στη Δημόσια Τηλεόραση αλλά και σε άλλους μεγάλους οργανισμούς και
ιδρύματα. Με αφορμή τον ερχομό του γιου μου αλλά και την οικονομική κρίση που
έπληξε τη χώρα, έμεινα εκτός του τηλεοπτικού χώρου για αρκετά χρόνια. Έτσι προέκυψε
η ενασχόλησή μου με τον μαγικό κόσμο των παιδιών. Αναπτύξαμε, με τη αδελφή μου ένα
πρωτοποριακό πρόγραμμα ψυχοκοινωνικής εκπαίδευσης για παιδιά προσχολικής ηλικίας,
το οποίο εντάχθηκε στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες του Δήμου που διαμένουμε.
Κάπως έτσι, επίσης, ‘με βρήκε’ το γράψιμο και εγώ εκείνο..

12)Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;

Το γράψιμο έχει πλέον γίνει κομμάτι της καθημερινότητάς μου. Έτσι, θα έλεγα πως στα
μελλοντικά μου σχέδια ονειρεύομαι το επόμενο βιβλίο μου το οποίο έχω ξεκινήσει
κάποιους μήνες τώρα...Όπως και το 9 Μήνες και Κάτι Χρόνια, έμπνευσή μου είναι τα
βιώματά μου. Αυτή τη φορά, όμως, εξιστορώ ενώ ‘τα’ ζω και τα επεξεργάζομαι παρέα με
τον/την αναγνώστη. Μου λείπει όμως και η σκηνοθεσία και ονειρεύομαι την επιστροφή
μου στον τηλεοπτικό χώρο.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά
και θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Κλείνοντας, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη φιλοξενία στο BEAUTY DAYS WITH A
BOOK. Εύχομαι στους/στις αναγνώστες σας υγεία, υπομονή και δύναμη αυτή την περίοδο των δοκιμασιών που βιώνουμε ατομικά και συλλογικά.

Το βιβλίο 9 Μήνες και Κάτι Χρόνια κυκλοφορεί από τις εκδόσεις iwrite και μπορείτε να το βρείτε στα μεγάλα βιβλιοπωλεία της χώρας, άμεσα ή κατόπιν παραγγελίας. Επίσης σε πολλά
ηλεκτρονικά καταστήματα.

Προσωπικά, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου είτε μέσω του εκδοτικού οίκου ή στέλνοντάς μου mail στο προσωπικό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μου frisco.90@hotmail.com


9 μήνες και κάτι χρόνια
Συγγραφέας -Σόφη Σαμαρά
iWrite - η δική σου ιδέα σε βιβλίο


ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

Οι μεγάλες προκλήσεις και οι ενστικτώδεις καταστάσεις της ζωής είναι αυτές που λειτουργούν σαν καταπέλτες για την πτήση στο διάστημα. Ίσως γιατί σε αυτές τις καταστάσεις η τροχιά του σώματος πλησιάζει περισσότερο αυτήν της ψυχής.

Η μοναδική εμπειρία της εγκυμοσύνης και της γέννησης του γιου της ήταν η μεγάλη πρόκληση της Αγάπης Μελά και η οποία θα λειτουργούσε ως έναυσμα για μια βαθιά, ριζική πνευματική αλλαγή.

Στη διάρκειά της, θα της αποκαλύπτονταν συμπαντικές συνομωσίες και θεϊκές συγχρονικότητες και θα της φανέρωναν τα μυστικά πίσω από ένα άριστα καλοδουλεμένο σχέδιο, το οποίο από ένα σημείο και έπειτα αφέθηκε να ακολουθεί παραδομένη και πολλές φορές μαγεμένη.

Ένα χαρούμενο, μαγικό, γεμάτο εκπλήξεις, προκλήσεις και δοκιμασίες παντός τύπου ταξίδι με οδηγό και δάσκαλο τον γιο της είχε ξεκινήσει.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ

H Σόφη Σαμαρά γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε στο San Francisco State University, Ραδιοφωνία και Τηλεόραση και συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην Εκπαίδευση. Με τη διπλή ιδιότητα του σκηνοθέτη και του εκπαιδευτικού ταξίδεψε στον κόσμο και στην Ελλάδα και συνεργάστηκε με οργανισμούς, σκηνοθετώντας εκπαιδευτικά προγράμματα, ντοκιμαντέρ και εκπομπές. Εμπνευσμένη από τον ερχομό του γιου της και ακολουθώντας τις δημιουργικές της ανησυχίες, ασχολήθηκε και με τον μαγικό κόσμο των παιδιών. Το «9 μήνες και κάτι χρόνια» είναι το πρώτο της βιβλίο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard