ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΜΑΡΙΝΑ ΦΡΑΓΚΕΣΚΙΔΟΥ για το βιβλίο της «Η ΚΥΡΙΑ ΜΠΛΑ ΜΠΛΑ ΜΠΛΑ » από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK  φιλοξενούμε τη συγγραφέα του βιβλίου «Η ΚΥΡΙΑ ΜΠΛΑ ΜΠΛΑΜΠΛΑ»  την κυρία ΜΑΡΙΝΑ ΦΡΑΓΚΕΣΚΙΔΟΥ .



Κα ΜΑΡΙΝΑ ΦΡΑΓΚΕΣΚΙΔΟΥ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε

εσάς και το βιβλίο σας.


1)Πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο σας,  πώς σας ήρθε η έμπνευση για αυτό το βιβλίο.


Όπως έχω ξαναπεί, η κυρία Μπλα Μπλα Μπλα δημιουργήθηκε σε μια βόλτα με την κόρη

μου. Ψάχναμε να σκαρώσουμε ιστορίες και ανάμεσα σε άλλες σκέψεις γεννήθηκε και η

κυρία Μπλα Μπλα Μπλα.  Πώς θα έμοιαζε άραγε μια τέτοια κυρία, τι θα φορούσε, πώς θα

μιλούσε… Σιγά σιγά η σκέψη της μεγάλωνε μέσα στο μυαλό μου, μέχρι που έφτασε η

στιγμή να αποτυπώσω τις σκέψεις και τα συναισθήματα που μου προκαλούσε η μορφή της

στο χαρτί.


2) Αν ήσασταν ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του

στοιχεία? 


Μου είναι αδύνατο να δω ένα δικό μου κείμενο σαν τρίτο «μάτι» και να μπορέσω να

ξεχωρίσω κάποια σημεία. Καλύτερα να αναφερθούν σ’ αυτά οι αναγνώστες. Από πλευράς

μου, το μόνο που μπορώ να πω είναι πως λατρεύω την κυρία Μπλα Μπλα Μπλα, όπως

επίσης ξεχωρίζω το τραγούδι που φτιάξαμε μια παρέα καλών φίλων και μπορείτε να

ακούσετε στο Youtube. Δημιουργήθηκε με πολλή αγάπη τόσο από εμένα όσο και από τον

Κώστα Μήτσιο που υπογράφει τη μουσική.


3)Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης?


Όταν γράφω, γράφω γιατί έχω μια να πω ιστορία. Χωρίς απαραίτητα να έχω στο μυαλό μου

κάτι συγκεκριμένο, πέρα από το γεγονός ότι ένας ήρωας μου μιλάει και θέλει να βγει

παραέξω αυτό που μου λέει. Εκ των υστέρων, όταν κάθομαι και ξαναδιαβάζω την ιστορία,

αντιλαμβάνομαι διάφορα πράγματα για αυτήν. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, λοιπόν, αυτό

που βλέπω είναι ότι η ιστορία είναι κάτι που αφορά όλους μας. Ένα παιδί, διαβάζοντας τη

Μπλα Μπλα Μπλα, γελάει ή και διασκεδάζει με τα μπλα, μπλο, μπλι. Ένας ενήλικας όμως

μπορεί μετά την ανάγνωση να κοιταχτεί στον καθρέφτη και να δει ότι ίσως τον αφορά

περισσότερο από όσο νομίζει. Μήπως είμαστε όλοι μια Μπλα Μπλα Μπλα και οφείλουμε

για λίγο να σταματήσουμε το μπλαμπλαρητό και να παρατηρήσουμε, ν’ αφουγκραστούμε

και να νιώσουμε τις ανάγκες των γύρω μας; Μήπως θα ήταν πιο όμορφος αυτός ο κόσμος,

αν μεγαλώναμε παιδιά, τα οποία θα μάθαιναν να χρησιμοποιούν όλες τους τις αισθήσεις;


4)Το βιβλίο σας έχει μια υπέροχη εικονογράφηση. Πείτε μας δυο λόγια για την

εικονογράφο κ. ΛΙΛΙΑ ΓΚΟΥΝΗ-ΣΟΦΙΚΙΤΗ που  έδωσε υπέροχες εικόνες στο βιβλίο σας,

μιλήστε μας  για  τη συνεργασία σας και πως φτάσατε σ’ αυτό το καταπληκτικό

αποτέλεσμα. 


ΤΗΝ ΑΓΑΠΩ! Δυο τρία χρόνια πριν, όταν είχα πρωτογράψει την Μπλα Μπλα Μπλα και είχα

το πρώτο draft, γνωρίστηκα με τη Λίλια. Της ζήτησα λοιπόν ένα δείγμα για το κείμενο. Όταν

το έκανε και το έστειλε, την πήρα αμέσως τηλέφωνο. Αυτό το πλάσμα είδε πράγματα στο

κείμενό μου που ούτε εγώ η ίδια δεν έβλεπα τότε. Μάλιστα, της είχα πει ότι αν ποτέ

προχωρήσω σε έκδοση, εκείνη θα το κάνει. Και έτσι έγινε. Όταν προχωρήσαμε σε

συνεργασία με τις εκδόσεις Συμμετρία, ήταν όρος να γίνει η εικονογράφηση από τη Λίλιαν.

Ξέρετε, είναι πολύ σημαντικό να νιώθεις ασφάλεια με όσους συνεργάζεσαι. Και με τη Λίλια

η σχέση ήταν μαγική. Εκτός από υπέροχη εικονογράφος όμως, είναι και υπέροχη

«παραμυθού». Πρόσφατα κυκλοφόρησε το νέο της παιδικό βιβλίο.


5) Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας; Πιστεύετε ότι τα παιδικά βιβλία πρέπει

να διαβάζονται και από τους μεγάλους;  


Αν όχι όλα, τα περισσότερα παιδικά βιβλία απευθύνονται σε ενήλικες. Όπως είπε κάποτε

και ο κύριος Τριβιζάς, γράφω για όλους. Δεδομένου ότι στις πολύ μικρές ηλικίες οι γονείς

είναι αυτοί που διαβάζουν τα βιβλία στα παιδιά, καλό είναι να διασκεδάζουν εξίσου κι

εκείνοι. Γι’ αυτό τον λόγο αδυνατώ πάντα ν’ απαντήσω στην ερώτηση «σε παιδιά ποιας

ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας». Τα παιδικά βιβλία απευθύνονται σε όλους.


6)Μιλήστε μας για την συνεργασία σας με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ.


Η κυρία Μπλα Μπλα Μπλα είναι το πρώτο βιβλίο μου που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις

Συμμετρία. Ξεκινήσαμε μια πολύ ξεκάθαρη συνεργασία γνωρίζοντας τα ατού και τα κατά

του να είσαι σ’ έναν μικρό εκδοτικό οίκο. Πόσο μάλλον όταν αυτός ο εκδοτικός αποφάσισε

πρόσφατα να ξεκινήσει να εκδίδει παιδικά βιβλία. Έχουν γίνει λάθη, έχουν μάθει και αυτό

που μ’ ενδιαφέρει εμένα είναι ότι απέναντί μου έχω έναν εκδότη που ενδιαφέρεται να

μάθει και να εξελιχτεί, ακούει και προσαρμόζεται. Γι’ αυτό δέχτηκα, πέραν της συνεργασίας

μας στο συγγραφικό κομμάτι, να σταθώ δίπλα τους και να τους βοηθήσω να στήσουμε το

παιδικό τμήμα. Δηλώνω ενθουσιασμένη για τα βιβλία που έρχονται το 2023, καθώς είναι

ξεχωριστά και τ’ αγαπώ όλα ένα προς ένα. Τα πιο όμορφα ταξίδια είναι μπροστά μας.

Μείνετε συντονισμένοι!


7) Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς. Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη συγγραφή

βιβλίων για παιδιά; 


Έτυχε. Το αν πέτυχε κιόλας, ο χρόνος θα δείξει. Ήταν μια ανάγκη που γεννήθηκε με τη

γέννηση των παιδιών μου. Γενικά, είμαι άνθρωπος της γραφής. Γράφω θέατρο, τηλεοπτικά

σενάρια και στίχους. Το να γράφω παιδικά βιβλία είναι ένα άλλου είδους γραφή που με

γυρνάει πίσω στην παιδική ηλικία που δεν έζησα. Η μητέρα μου λέει ότι πάντα ήμουν

«μεγάλη», γι’ αυτό νιώθω ευλογία και χαρά όταν βρίσκομαι απέναντι σε παιδιά, στα πιο

αγνά πλάσματα τούτου του κόσμου. Εκεί, ανάμεσά τους, νιώθω ασφάλεια και σιγουριά.

Στην αλήθεια που βλέπεις στα μάτια τους. Στην ανιδιοτέλεια της αγκαλιάς τους. Γι’ αυτό

θέλω να συνεχίσω να γράφω γι αυτά. Γιατί τελικά λαμβάνω περισσότερα από όσα δίνω.

Γεμίζω! Κι έτσι αντέχω όλα τα τερτίπια της ζωής.


8) Από πόσο νωρίς πρέπει να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με τα βιβλία και με ποιον

τρόπο; 


Όταν το βιβλίο είναι στη ζωή του γονέα, δεν το σκέφτεται. Υπάρχει πάντα. Τις πρώτες

ημέρες για καληνύχτα, τους πρώτους μήνες σε παιδικά βιβλία υφασμάτινα, χοντρά, ξύλινα.

Και στην πορεία αλλάζουν μορφή και γίνονται πιο… «βιβλία»! Όσο πιο νωρίς ανακαλύψει

το παιδί τη μαγεία ενός βιβλίου τόσο πιο «μοναχικό» θα είναι στην πορεία της ζωής του.

Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη. Τα βιβλία μας ταξιδεύουν. Είναι φορές που χαζεύω

την κόρη μου να διαβάζει και να γελάει μόνη της και την απολαμβάνω. Δεν είναι υπέροχο;

Σ’ ένα κόσμο γεμάτο πληροφορίες που τρέχουν, οθόνες και υπερδραστηριότητα να μπορείς

να καθίσεις κάπου και να χαθείς στις σελίδες ενός βιβλίου. Το διάβασμα είναι και μια

μορφή διασκέδασης. Ας το προσφέρουμε σαν επιλογή στα παιδιά.


9) Εσείς στα παιδικά σας χρόνια διαβάζατε παραμύθια; Ποιο είναι το παραμύθι που

θυμάστε και για ποιο λόγο;  


Οι γονείς μου δεν διαβάζουν. Είχαμε όμως μια βιβλιοθήκη στο χωριό και μια αγαπημένη

γυναίκα, την Αργυρούλα μου, η οποία πίστευε πολύ σε εμένα. Αυτή η γυναίκα με μύησε

στον χώρο του βιβλίου κι όταν στο δημοτικό έγινα υπεύθυνη βιβλιοθήκης, πήγαινα εκεί και

χανόμουν στις σελίδες των βιβλίων. Έτσιι ανακάλυψα τον Παπαδιαμάντη, την Μπροντέ και

τόσους άλλους. Νομίζω η Τζέιν Έιρ είναι το βιβλίο που έχω διαβάσει περισσότερες φορές

στη ζωή μου!


10) Αρκετοί από εμάς συνηθίζουμε να κάνουμε δώρο στα παιδιά βιβλία. Ποια νομίζετε ότι

είναι τα κριτήρια για να επιλέξουμε ένα καλό παιδικό βιβλίο.


Υπάρχουν άνθρωποι που επιλέγουν βιβλία από την εικονογράφηση, από τον τίτλο, από την

αναγνωρισιμότητα, από τον συγγραφέα, από το θέμα, από αυτό που του προτείνει το

εκάστοτε βιβλιοπωλείο. Κάθε φορά το κριτήριο είναι διαφορετικό. Δεν ξέρω αν υπάρχει

σωστό ή λάθος. Ξέρω ότι εξαρτάται και από το παιδί στο οποίο θα κάνουμε το δώρο. Αν

έχουμε καταλάβει τον χαρακτήρα του, τότε μπορούμε να επιλέξουμε μια ιστορία που να

του ταιριάζει θεματικά ή σε ύφος. Αν το δώρο προορίζεται για παιδί που δεν γνωρίζουμε,

τότε του χαρίζουμε ένα βιβλίο που διαβάσαμε εμείς και μας άρεσε.


11) Σκέψεις για επόμενο βιβλίο; Θα δούμε σύντομα κάτι διαφορετικό από εσάς ή ακόμη

μια ιστορία για παιδιά; Τι ετοιμάζετε; 


Έχω πολλά μέτωπα ανοιχτά. Δεν λέω κάτι ακόμα μέχρι να πέσουν οι υπογραφές. Το μόνο

σίγουρο είναι ότι σίγουρα θα δείτε κι άλλη ιστορία για παιδιά.


12) Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα

ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.


Εμένα μπορείτε να με βρείτε στα κοινωνικά δίκτυα, ενώ το βιβλίο μου στην ιστοσελίδα των

εκδόσεων Συμμετρία και στο βιβλιοπωλείο της γειτονιάς σας!  



Η Κυρία Μπλα Μπλα Μπλα
Συγγραφέας: Μαρίνα Φραγκεσκίδου
Εκδόσεις Συμμετρία


Η κυρία Μπλα Μπλα Μπλα, ήταν όλο μπλα μπλα μπλα...
Ποτέ μπλομπλό, ποτέ μπλιμπλί, παρά μονάχα μπλα και μπλα.
Τί θα συμβεί όταν χάσει τη φωνή της;
Ο πραγματικός κόσμος θα ξεδιπλωθεί μπροστά της και θα μάθει πια καλά πως στη σιωπή βλέπεις καλύτερα τη ζωή!

Το βιβλίο διαθέτει σκληρό εξώφυλλο.
Βιογραφικό Συγγραφέα:
Η Μαρίνα Φραγκεσκίδου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κύπρο. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων κι αφού απέκτησε τον τίτλο του ορκωτού ελεγκτή και περιπλανήθηκε σε πολυεθνικές εταιρίες, αποφάσισε να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα. Και κάπως έτσι, πέρασε από τους αριθμούς στις λέξεις δίνοντας νόημα στην καθημερινότητα της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard