ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΕΥΗ ΦΡΥΓΑΝΑ για το βιβλίο της «ΤΟ ΦΙΛΙ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΧΑΡΤΙΝΗ ΠΟΛΗ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη
συγγραφέα κ. ΕΥΗ ΦΡΥΓΑΝΑ, του βιβλίου «ΤΟ ΦΙΛΙ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ
ΧΑΡΤΙΝΗ ΠΟΛΗ.




1) Κα ΦΡΥΓΑΝΑ, συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας, «ΤΟ ΦΙΛΙ». Πότε
ξεκινήσατε να το γράφετε; Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του βιβλίου σας και πόσο
καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;

Όλα ξεκίνησαν από την πρώτη σκηνή του βιβλίου, την οποία είδα στον ύπνο μου. Αν
έχετε περιέργεια να μάθετε τι είδους περίεργα όνειρα βλέπω, μπορείτε να διαβάσετε
τα πρώτα κεφάλαια δωρεάν στο Moonlight Tales.
Από εκεί και πέρα το βιβλίο ολοκληρώθηκε σχετικά γρήγορα το 2014 και
κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2016, η συνεργασία μου όμως με εκείνον τον
εκδοτικό δεν ήταν η καλύτερη δυνατή -αντίστοιχα, αν θέλετε να μάθετε τα
κουτσομπολιά πάνω σε αυτό το θέμα, διαβάστε το σημείωμα του συγγραφέα στο
βιβλίο-, οπότε φέτος το διόρθωσα και το ξαναέγραψα από την αρχή, πράγμα που μου
πήρε αρκετούς μήνες, ώστε να μπορέσει να βγει ξανά από τη Χάρτινη Πόλη.

2) Ποια θεωρείται ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία;

Ο συγγραφέας ενός βιβλίου είναι ο χειρότερος άνθρωπος στον οποίον μπορείτε να
κάνετε αυτή την ερώτηση. Θα προτιμήσω να μην εκτεθώ και να μην επηρεάσω και
εσάς με την προσωπική μου άποψη για Το Φιλί. Καλύτερα να διαβάσετε τις κριτικές
των αναγνωστών στο Goodreads.
Αυτό που θα πω είναι ότι δυσκολευτήκαμε πολύ να το κατατάξουμε σε συγκεκριμένη
λογοτεχνική κατηγορία (και γι’ αυτό καταλήξαμε να γράψουμε ένα γενικό και
αόριστο CRIME στο εξώφυλλο), οπότε σίγουρα είναι ένα ιδιαίτερο βιβλίο.

3) Πείτε μας πώς αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου σας και αν υπήρξε κάποιος
άλλος που απορρίφθηκε;

Καταρχάς απορρίφθηκε ο τίτλος της πρώτης έκδοσης. Δεν είναι υπερβολή να πω ότι
είμαι άχρηστη στην ανεύρεση τίτλων, ακόμα περισσότερο απ’ αυτό όμως, είμαι
περίεργη, ειδικά όταν έχω να κάνω με σειρά. Το καλύτερο παράδειγμα γι’ αυτό είναι
τα βιβλία της αστυνομικής σειράς μου: Ο Κήπος με τους Υάκινθους και Ο Τοίχος με
τις Ανεμώνες.
Η συμμετρία είναι -για εμένα- εξίσου σημαντική με έναν τίτλο που τραβάει την
προσοχή. Οπότε μετά από πολύ (πολύ πολύ) ψάξιμο καταλήξαμε στο Φιλί, με το
σκεπτικό ότι κάθε επόμενο βιβλίο θα πάρει το όνομά του από κάποιον διάσημο
πίνακα (ο οποίος εκλάπη) στις σελίδες του.

4) Εσείς τι πιστεύετε ότι πρέπει να έχει ένα βιβλίο, μηνύματα ή απλά να ευχαριστεί
τον αναγνώστη;

Νομίζω ότι, είτε έχει ασχοληθεί να τα περάσει ο συγγραφέας, είτε όχι, παντού
υπάρχουν μηνύματα, αν ενδιαφέρεσαι αρκετά για να τα βρεις. Το βασικότερο για
εμένα είναι να περάσω καλά διαβάζοντας ένα βιβλίο και, αντίστοιχα, να κάνω τους
αναγνώστες να περάσουν καλά με μία δική μου ιστορία.

5) Οι Έλληνες διαβάζουν; Και τι είδους βιβλία επιλέγουν; Ποιο πιστεύετε ότι είναι το
μέλλον του βιβλίου στην Ελλάδα;

Τι να σας πω; Εγώ και ο κύκλος μου διαβάζουμε. Το ίδιο και όσοι έρχονται σε
επικοινωνία μαζί μου, επειδή θέλουν να συζητήσουν κάποια από τα βιβλία μου. Η
κοινωνικότητά μου όμως φτάνει μέχρι εκεί, για να μπορώ να σας πω γενικά για τους
Έλληνες.
Τώρα και το είδος είναι αμφισβητήσιμο, γιατί οι περισσότεροι κοντινοί μου άνθρωποι
επιλέγουν βιβλία φαντασίας, τα οποία, αν κρίνω από τα παράπονά τους, δεν είναι
ιδιαίτερα διαδεδομένα στην Ελλάδα. Το αστυνομικό όμως ανταγωνίζεται επάξια (όχι
επειδή το γράφω εγώ) το καθιερωμένο ελληνικό κοινωνικό μυθιστόρημα πια.

6)Πείτε μας γιατί γράφετε βιβλία και ποιος πιστεύετε ότι πρέπει να είναι ο κύριος
στόχος κατά τη συγγραφή ενός βιβλίου;

Μου αρέσουν οι ιστορίες. Αυτή είναι η απάντηση και στις δύο ερωτήσεις και ο λόγος
που αγαπώ εξίσου το σινεμά με τη λογοτεχνία. Αν μπορούσα να γυρίσω ταινία
ολομόναχη (βλέπε αναφορά αντικοινωνικών τάσεων στην απάντηση 5), θα το έκανα.

7) Εσείς διαβάζετε; Υπάρχουν αγαπημένα βιβλία στη βιβλιοθήκη σας που δεν θα τα
δανείζατε σε κανέναν και γιατί;

Αγαπημένα ή όχι, δεν δανείζω ποτέ βιβλία, γιατί ζω με τον φόβο ότι θα
κακοποιηθούν.
Πλέον έχω κάνει στροφή στα audiobooks και «διαβάζω» περισσότερο από ποτέ (92
βιβλία μέχρι στιγμής φέτος). Αυτό όμως σημαίνει ότι γίνομαι προοδευτικά όλο και
πιο απαιτητική (και, το παραδέχομαι, παράξενη) με τα βιβλία που διαβάζω (6 πήραν
5/5 αστέρια φέτος). Αν είστε περίεργοι να μάθετε ποια είναι, στείλτε μου μήνυμα στα
social media.

8)Μιλήστε μας για την συνεργασία σας με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΧΑΡΤΙΝΗ ΠΟΛΗ.

Φέτος είναι η τέταρτη συνεχόμενη χρονιά που βγάλαμε βιβλίο μαζί και, όπως θα
διαβάσετε παρακάτω, έχουμε σκοπό να συνεχίσουμε έτσι. Αυτό, νομίζω, λέει τα
πάντα, όχι μόνο για τη μεταξύ μας συνεργασία, αλλά και για την κατάσταση του
ελληνικού εκδοτικού χώρου γενικά.

9)Μιλήστε μας για εσάς για να σας γνωρίσουμε ως άνθρωπο και συγγραφέα.

Νομίζω οι προηγούμενες απαντήσεις μου λένε πολλά για τον χαρακτήρα μου. Μου
αρέσει η συγγραφή, αλλά όχι τα παρελκόμενα της έκδοσης, λατρεύω τα βιβλία και τις
ταινίες, όμως έχω γίνει πολύ παράξενη πια, για να μείνω ικανοποιημένη από τη
συντριπτική πλειοψηφία τους και, κατά κύριο λόγο, μένω κλεισμένη στο σπίτι, γιατί
δεν μπορώ τον πολύ κόσμο. Αν αυτό δεν σας έπεισε να διαβάσετε τα βιβλία μου, δεν
ξέρω τι θα σας πείσει.

10)Ποια είναι τα επόμενα συγγραφικά σας σχέδια;

Αρχές του 2024 θα κυκλοφορήσει (το λέω με σιγουριά, για να πείσω και τον εαυτό
μου να το γράψει) το τρίτο αστυνομικό με την αρχιφύλακα Λόρεν Γουότερστον,
συνέχεια του Ο Κήπος με τους Υάκινθους και Ο Τοίχος με τις Ανεμώνες. Όπως
εξήγησα και παραπάνω, ο τίτλος θα είναι πανομοιότυπος με τους προηγούμενους και
θα βασανιστώ πολύ για να τον βρω.
Και, καλώς εχόντων των πραγμάτων, το Φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς θα βγει το
δεύτερο βιβλίο μετά το Φιλί. Και αυτός ο τίτλος θα με βασανίσει, οπότε, αν έχετε
καμία ιδέα (πραγματικά, οποιαδήποτε ιδέα), ενημερώστε με.

Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά
και θα ήθελα να μας πείτε πού και πώς μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Το βιβλίο θα το βρείτε στα βιβλιοπωλεία, ηλεκτρονικά και μη. Εμένα -κατά κύριο
λόγο- μόνο ηλεκτρονικά στο Facebook, @evifriganabooks, στο Instagram,
@evi_frigana, και στην ιστοσελίδα μου, www.evifrigana.gr. Θα χαρώ όμως να τα
πούμε.




Το Φιλί
Το πρώτο βιβλίο της σειράς "10ος Μήνας"
Συγγραφέας:
Εύη Φρυγανά

Τον δέκατο μήνα ήρθε στη ζωή, τον δέκατο μήνα κινδυνεύει να πεθάνει. Δέκα χρόνια πριν… Η Οκτόμπερ ψάχνει τρόπο να φτιάξει το μέλλον της και να απομακρυνθεί από ένα επικίνδυνο και εχθρικό οικογενειακό περιβάλλον. Ένας κλέφτης προτείνει να της μάθει όσα ξέρει. Εκείνη δέχεται, πιστεύοντας ότι τα προβλήματά της έχουν τελειώσει. Κάνει λάθος! Η ζωή του κλέφτη δημιουργεί νέους κινδύνους και εμφανίζει καινούριους εχθρούς, που απειλούν την ύπαρξή της, αν δεν εξαφανιστεί για πάντα. Θα το έκανε, αν είχε πού να πάει. Ή αν δεν υπήρχε εκείνος. Δέκα χρόνια μετά… Έχοντας παραμείνει για καιρό κρυμμένη στις σκιές, η Οκτόμπερ καταφέρνει να επιστρέψει στη Νέα Υόρκη. Με ένα νέο όνομα, μια καινούρια ζωή και τη φήμη της επαγγελματικής επιτυχίας να την ακολουθούν, πιστεύει ότι θα είναι πια ασφαλής. Κάνει λάθος! Μαθαίνει ό,τι ο άντρας που κάποτε αγάπησε έχει δολοφονηθεί. Και, παρότι ξέρει ότι είναι παγίδα, δεν έχει άλλη επιλογή από το να εκδικηθεί τον θάνατό του. Και ας πεθάνει και η ίδια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard