ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΔΙΟΝΥΣΗ ΣΤΑΘΑΚΟΠΟΥΛΟ για το βιβλίο «ΑNDY A BOY MADE OF CANDY» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΥΔΡΟΠΛΑΝΟ


Καλημέρα σας. Σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τον συγγραφέα ΔΙΟΝΥΣΗ ΣΤΑΘΑΚΟΠΟΥΛΟ για το βιβλίο του «ANDY, A BOY MADE OF CANDY» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ YΔΡΟΠΛΑΝΟ





1) Πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο σας «ANDY, A BOY MADE OF CANDY» και πώς σας ήρθε η έμπνευση για αυτό το βιβλίο. Ενημερώστε μας αν θα δούμε το βιβλίο και στα Ελληνικά.


Το «ANDY A BOY MADE OF CANDY» είναι μια ιστορία που εξερευνά το θέμα της ενηλικίωσης και την απώλεια της παιδικότητας, ένα θέμα που κι εμένα, μεγαλώνοντας, με απασχόλησε πολύ. Η έμπνευση ήρθε ένα βροχερό πρωινό -καθόλου αναμενόμενο- κατά τη διάρκεια ενός τηλεφωνήματος με μια φίλη. Συζητούσαμε για τον καιρό και εξέφρασα την δυσαρέσκειά μου για τη βροχή. Εκείνη μου είπε αστειευόμενη: «Έλα, δεν είσαι φτιαγμένος κι από ζάχαρη». Αυτή η φράση πυροδότησε στο μυαλό μου την ιδέα του Andy. Ενός αξιαγάπητου χαρακτήρα, ενός συμβόλου που αντιπροσωπεύει τη γλυκύτητα των παιδικών μας χρόνων. Το βιβλίο είναι μια υπενθύμιση τόσο στα παιδιά όσο και στους ενήλικες να διατηρήσουν αυτό το πολύτιμο κομμάτι του εαυτού τους καθώς ο χρόνος προχωρά. Όσο για μια ελληνική έκδοση του βιβλίου, υπάρχουν συζητήσεις, ώστε σύντομα να κυκλοφορήσει και στα ελληνικά. Το μόνο που μπορώ για την ώρα να σας πω είναι πως η απόδοση του ελληνικού κειμένου είναι απλώς συναρπαστική. 


2) Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης που θα διαβάσει το βιβλίο;


Αν και η ιστορία του Andy είναι μια ιστορία με περισσότερες από μια αναγνώσεις, το κεντρικό μήνυμα δεν είναι άλλο από το να κρατήσουμε τη γλυκύτητα και το θαύμα της παιδικότητας και της αθωότητας με την οποία τα παιδιά βλέπουν τις σχέσεις και τον κόσμο, καθώς μεγαλώνουμε. Η ζωή μπορεί μερικές φορές να είναι πικρή, γι΄αυτό και είναι απαραίτητο να αντλούμε γλυκύτητα από τον Andy που - όπως θέλω να πιστεύω - όλοι κρύβουμε μέσα μας.


3) Πείτε μας δυο λόγια για την εικονογράφηση του βιβλίου σας και τους συνεργάτες σας. Πείτε μας τι ρόλο παίζουν οι εικόνες στα βιβλία για τους μικρούς αναγνώστες.


Οι εικονογραφήσεις του βιβλίου αποτελούν ίσως το πιο ζωντανό μέρος της διαδικασίας αφήγησης. Είχα το προνόμιο να συνεργαστώ με τον Πέτρο Μπουλούμπαση, έναν από τους πλέον ταλαντούχους και καταξιωμένους Έλληνες εικονογράφους. Ο Πέτρος αποτύπωσε έξοχα την ουσία της ιστορίας, χρησιμοποιώντας μια χρωματική παλέτα σαν καραμέλα για να κάνει τον Andy όσο πιο γλυκό γίνεται. Άλλωστε, τα εικονογραφημένα βιβλία δεν είναι απλώς διακοσμητικά. Αποτελούν μια οπτική επέκταση της αφήγησης, βοηθώντας τα παιδιά να ασχοληθούν και να κατανοήσουν την ιστορία σε βαθύτερο επίπεδο.


4) Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας; Πιστεύετε ότι τα παιδικά βιβλία πρέπει να διαβάζονται και από τους μεγάλους;


Το «ANDY, A BOY MADE OF CANDY» είναι κατάλληλο για παιδιά από 5 ετών και άνω. Ωστόσο, το βιβλίο έχει μηνύματα για τους αναγνώστες διαφόρων ηλικιών. Ο Andy έχει έναν μοναδικό τρόπο να αγγίζει τις καρδιές των αναγνωστών, ανεξάρτητα από την ηλικία τους, φυτεύοντας μέσα τους έναν σπόρο γλυκύτητας και χαράς.


5) Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς για να σας γνωρίσουμε καλύτερα.


Γεννήθηκα στο Αίγιο, στον Βορρά της Πελοποννήσου και εκεί έζησα τα παιδικά μου χρόνια, κοντά στη φύση και κυρίως τη θάλασσα, που αγαπώ υπερβολικά. Η φύση άλλωστε έχει εμπνεύσει μεγάλο μέρος των ιστοριών μου. Για να δώσω τώρα κάποιο υπόβαθρο για τον εαυτό μου, σπούδασα ελληνική και λατινική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τα τελευταία 15 χρόνια, εργάζομαι στο χώρο της διαφήμισης ως κειμενογράφος και δημιουργικός διευθυντής σε διαφημιστικές εταιρείες. Εκτός από τη συγγραφή, έχω πάθος για το σκίτσο αλλά και τη δημιουργία ιστοριών τόσο για παιδιά όσο και για ενήλικες.


6) Εσείς στα παιδικά σας χρόνια διαβάζατε παραμύθια; Ποιο είναι το παραμύθι που θυμάστε και για ποιον λόγο;


Τα παραμύθια είχαν πάντα μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου. Εξακολουθώ να απολαμβάνω να τα διαβάζω, γι’ αυτό και αγοράζω τόσο ελληνικά όσο και ξενά, ειδικά όταν η εικονογράφηση είναι εντυπωσιακή και η ιστορία πρωτότυπη και συναρπαστική. Μια σειρά βιβλίων που μου άφησε απίστευτες αναμνήσεις σαν παιδί είναι «Ο παραμυθένιος κόσμος του δάσους», που μου χάρισε ο πατέρας μου, όταν ήμουν παιδί. Ο πατέρας μου ήταν ένας άνθρωπος που διατηρούσε αναλλοίωτη την παιδικότητά του. Του χρωστάω πολλά. Οι μαγευτικές, λοιπόν, εκείνες ιστορίες του δάσους και οι εικονογραφήσεις τους παραμένουν  χαραγμένες στη μνήμη μου, παρόλο που δεν έχω ανοίξει τα βιβλία αυτά εδώ και πάρα πολλά χρόνια.


7) Αρκετοί από εμάς συνηθίζουμε να κάνουμε δώρο στα παιδιά βιβλία. Ποια νομίζετε ότι είναι τα κριτήρια για να επιλέξουμε ένα καλό παιδικό βιβλίο.


Όταν επιλέγουμε ένα καλό παιδικό βιβλίο, υπάρχουν πολλά βασικά κριτήρια που πρέπει να λάβουμε υπόψη. Πρώτον, η ιστορία θα πρέπει να είναι κατάλληλη για την ηλικία και συναρπαστική, ώστε να αιχμαλωτίζει τη φαντασία του παιδιού. Δεύτερον, το βιβλίο πρέπει να έχει ουσιαστικά θέματα ή μαθήματα που μπορούν να έχουν απήχηση στους μικρούς αναγνώστες. Τέλος, οι εικονογραφήσεις θα πρέπει να συμπληρώνουν το κείμενο και να βελτιώνουν τη συνολική εμπειρία ανάγνωσης, αφήνοντας το μοναδικό τους αποτύπωμα στην φαντασία, αλλά πολύ περισσότερο, στις ψυχές των παιδιών. 


8) Σκέψεις για επόμενο βιβλίο; Τι ετοιμάζετε;

Σκέφτομαι να μετατρέψω τις περιπέτειες του Andy σε μια σειρά βιβλίων, εν αναμονή συζητήσεων με τον εκδότη μου. Εργάζομαι επίσης σε νέες ιστορίες με ομοιοκαταληξία, παρόμοιες με του Andy, τις οποίες ελπίζω να δημοσιεύσω μέχρι το τέλος του 2023. Επιπλέον, έχω στο μυαλό μου μια χαριτωμένη ιστορία φαντασμάτων που πιστεύω ότι θα γίνει πραγματικότητα στο κοντινό μέλλον. Κοιτάζοντας μπροστά για το 2024, σκοπεύω να κυκλοφορήσω ένα βιβλίο που περιέχει σύντομα διηγήματα για ενήλικες.


Κλείνοντας θέλω να σας ευχαριστήσω για την όμορφη συζήτηση μας. Πείτε μας όμως πού και πώς μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας; Πώς μπορούν οι αναγνώστες να επικοινωνήσουν μαζί σας;


Οι αναγνώστες μπορούν να επισκεφτούν τα τοπικά βιβλιοπωλεία τους ή να το αγοράσουν διαδικτυακά, φυσικά μέσω του ydroplanobooks.gr αλλά και πολλών online βιβλιοπωλείων. Για όσους θέλουν να επικοινωνήσουν μαζί μου ή να ενημερώνονται για τα μελλοντικά μου βιβλία, μπορούν να με βρουν στα social media. Σας ευχαριστώ.


ΑNDY – A boy made of candy
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΤΑΘΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΥΔΡΟΠΛΑΝΟ


What if his body is completely made of sugar?

Andy longs to be like every other kid.

He wants to go out and play and enjoy his childhood.

So one day he decides to do so, despite his mom’s cautions regarding the weather.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard