ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΚΡΥΣΤΑΛΛΕΝΙΑ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΟΥ για το βιβλίο της «ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΣ ΟΝΕΙΡΩΝ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΥΔΡΟΠΛΑΝΟ

 Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη

συγγραφέα ΚΡΥΣΤΑΛΛΕΝΙΑ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΟΥ για το βιβλίο της «ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΣ ΟΝΕΙΡΩΝ»

από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΥΔΡΟΠΛΑΝΟ




1) Κα ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΟΥ, πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο σας «ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΣ

ΟΝΕΙΡΩΝ» και πώς σας ήρθε η έμπνευση για αυτό το βιβλίο. 


Το βιβλίο αυτό είναι εκεί που ήθελα να φτάσω. Ένα δικό μου όνειρο που

συνάντησε την πραγματικότητά του. Σε αυτό βέβαια τον μεγαλύτερο ρόλο τον

έπαιξε η γνωριμία μου με τον Βασίλη Γρίβα που φαντάστηκα εξαρχής να ντύνει το

βιβλίο σε ένα χάρτινο ονειρικό θέατρο. Το πάντρεμά μας θαρρώ πως έκανε την

ονειρεμένη πραγματικότητα που συνόδεψε μουσικά ο Θανάσης Σκαργιώτης, κάτι

που πάντα ήθελα. Να βάλω έντεχνα τραγούδια σε βιβλίο μου και να γράψω

στίχους. Το να φτάσω τελικά να μπω και σε στούντιο ωστόσο δεν το περίμενα αλλά

ήταν μια ευχάριστη έκπληξη οπότε το τραγούδι της «Αγάπης το μπαλόνι» φέρει και

τη φωνή μου.

Ο «Φροντιστής Ονείρων» είναι αυτός που ο καθένας μας χρειάζεται για τα όνειρά

του. Κάποιον να τα φροντίσει προκειμένου να πραγματοποιηθούν. Ήταν μια ιδέα

για το πως να μοιάζει ένα όνειρο και η καθημερινότητά του, τι να σκέφτεται, πώς

να ζει και παράλληλα να απαντηθούν τα ίδια ερωτήματα και για μια

πραγματικότητα. Να αντιπαραβάλλονται οι ζωές τους. Διαφέρουν τόσο;


 2) Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο  αναγνώστης που

θα διαβάσει το βιβλίο;


Σίγουρα την ελπίδα, ότι χρειάζεται μαγεία και όνειρα η ζωή μας όπως κι ότι δεν

ξέρουμε ποτέ ποιος μπορεί να «μένει» δίπλα μας. Ήθελα να του υπενθυμίσω να

μην ξεχνά να ονειρεύεται γιατί πολλές φορές η καθημερινότητα τρέχει και η ζωή

μας ζει και δεν τη ζούμε και ξεχνάμε τη μαγεία και τα όνειρα. Μεγαλώνουμε

απότομα και αποποιούμαστε όσα θα θέλαμε.

Οφείλουμε να πιστέψουμε στον εαυτό μας καθώς και στο ότι μπορούμε να γίνουμε

εμείς ο Φροντιστής Ονείρων που χρειαζόμαστε. Γιατί τα όνειρα θέλουν αγάπη, να

τα σκεπάζουμε όταν κρυώνουν να τα μεγαλώσουμε ώσπου να τα δούμε ελεύθερα

να συναντούν την πραγματικότητα τους. Αν δεν έχουμε όνειρα μικρά μεγάλα ποιο

το νόημα της ζωής; Είναι κάτι που πρώτοι πρέπει να πιστέψουμε εμείς για να το

περάσουμε και στα παιδιά ώστε να δουλέψουν για να φτάσουν τα όνειρά τους να

συμβούν αλλά για να το κάνουν, πρέπει πρώτα να μάθουν ότι όλα είναι δυνατά.


 3) Πείτε μας δυο λόγια για τον εικονογράφο σας κ. ΒΑΣΙΛΗ ΓΡΙΒΑ που έδωσε

υπέροχες εικόνες στο βιβλίο σας, μιλήστε μας για τη συνεργασία σας και πως

φτάσατε σ’ αυτό το καταπληκτικό αποτέλεσμα. Πείτε μας τι ρόλο παίζουν οι εικόνες

στα βιβλία για τους μικρούς αναγνώστες. 


Θαύμαζα τη δουλειά του και την ακολουθούσα. Όταν επικοινώνησα για να

συνεργαστούμε γιατί εξαρχής φαντάστηκα να το εικονογραφεί και είχα την τύχη να

τον γνωρίσω και ως άνθρωπο, διαπίστωσα πως η δουλειά του είναι εφάμιλλη της

προσωπικότητάς του. Καλλιτέχνης, πολυδιάστατος, υπερβολικά δημιουργικός, τα

έργα του τα καταλαβαίνεις αμέσως καθώς έχει χαρακτήρα και διάσταση κάθε

«ζωγραφιά» του. Είναι η εικόνα και πίσω από την εικόνα καθώς τις χτίζει σαν

οικοδόμημα. Κυρίως όμως είναι άνθρωπος και είναι κάτι που σπανίζει στον χώρο.

Το παραμύθι μου του «μίλησε» και η συνεργασία μας ήταν ονειρική, κυρίως για τον

Φροντιστή μας που κληθήκαμε να τον φροντίσουμε εμείς τώρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Βασίλης Γρίβας ήταν υποψήφιος για βραβείο

εικονογράφησης για τον Φροντιστή Ονείρων στα βραβεία της ΙΒΒΥ πέρυσι.

Οι εικόνες προηγούνται και του κειμένου σε ένα παραμύθι, γι’ αυτό και δε μου

αρέσει να είναι παιδικές και απλοϊκές που σίγουρα είναι και πιο κοντά στο παιδί,

αλλά σε ένα πιο καλλιτεχνικό στυλ μικτών μέσων που να φέρει περισσότερο σε

πίνακα ζωγραφικής και να μιλά σε μεγάλους και μικρούς.


4) Ο τραγουδοποιός ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΚΑΡΓΙΩΤΗΣ έντυσε με την μουσική και τα

τραγούδια του το παραμύθι σας. Το παραμύθι σας έχει κωδικό που μπορείς να τον

σαρώσεις και να ακούσεις τραγούδια την ώρα που το διαβάζεις. Μιλήστε μας για

αυτή την ιδέα και την συνεργασία σας.


Ο Θανάσης είναι ένας τραγουδοποιός μουσικός ερμηνευτής της γενιάς μας με

ιδιαίτερη χροιά και μουσικά ακούσματα που τον διαφοροποιούν. Το μουσικό

συναπάντημά μας το είχα φανταστεί γράφοντας ακόμη το βιβλίο. Είναι τόσο

διαφορετικό και καλλιτεχνικό αυτό το βιβλίο που ήθελα να πλαισιωθεί από κάθε

διάσταση για να το νιώσω ολοκληρωμένο και να μπορέσει να πει όσα θα ήθελε.

Έτσι δημιουργήσαμε 2 τραγούδια, το ένα φέρει τον τίτλο του βιβλίου «Φροντιστής

Ονείρων» ενώ το άλλο ονομάζεται «Το μπαλόνι της Αγάπης», και τα 2 σε μουσική

του Θανάση, στο δεύτερο τους στίχους τους γράψαμε παρέα. Σκανάροντας το qr

code μπορεί ο αναγνώστης να ακούσει τα τραγούδια μας.


 5) Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας; Πιστεύετε ότι τα παιδικά βιβλία

πρέπει να διαβάζονται και από τους μεγάλους; 


Ένα παραμύθι πρέπει να είναι για όλους. Να μην αποκλείει καμία ηλικιακή ομάδα,

να έχει ο κάθε αναγνώστης κάτι να πάρει, γι’ αυτό και να είναι ελεύθερο

πολυεπίπεδο, αλληγορικό και κυρίως να είναι διαχρονικό. Όπως μου αρέσει να λέω,

«Να είναι για παιδιά όχι παιδικό, να είναι και για μεγάλους χωρίς να είναι

μεγαλίστικο». Έτσι λοιπόν και τα παραμύθια μου, ίσως ένα παραπάνω το

συγκεκριμένο, είναι για όλους. Έχουν άλλωστε τα όνειρα περιορισμούς;


6) Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς για να σας γνωρίσουμε καλύτερα.


Προτιμώ να με γνωρίσετε μέσα από τα παραμύθια μου. Είμαι φορτωμένη με πολλά

«είμαι» και «θέλω» είναι η αλήθεια και πολύ πρόσφατα προστέθηκε ένα ακόμη

που ίσως επισκίασε όλα τα υπόλοιπα, αυτό της μαμάς.

Ο Φροντιστής είναι το 5 ο μου παραμύθι. Κυκλοφορούν ακόμη: «Η Πόλη που ξέχασε

τους ανθρώπους», «Κρυσταλλένια, η πριγκίπισσα που δεν ήξερε να αγαπά»,

εκδόσεις Υδροπλάνο, «Η Ωραία Ταξιδεμένη» εκδόσεις Ελληνοεκδοτική, «Το

μοναχικό συννεφάκι» εκδόσεις Μέθεξις.


7) Εσείς στα παιδικά σας χρόνια διαβάζατε παραμύθια; Ποιο είναι το παραμύθι

που θυμάστε και για ποιο λόγο;


Διάβαζα και διαβάζω παραμύθια, θαρρείς από πάντα. Η υπαίτια είναι η μαμά μου

που μου καλλιέργησε την αγάπη αυτή καθώς μου διάβαζε πάρα πολλά παραμύθια

από πολύ μικρή. Όπως διάβαζα και γω στο μωρό μου από την κοιλιά ακόμη και

συνεχίζω και τώρα που είναι λίγων μηνών. Φαίνεται πως του τραβάνε την προσοχή

και με προσέχει πότε γουρλώνοντας τα μάτια και πότε χαμογελώντας. Το πρώτο

πράγμα που έκανα στο δικό μου πλέον σπίτι είναι μια μεγάλη βιβλιοθήκη στο

σαλόνι για να χωρά τα βιβλία μου. Νομίζω σου απάντησα με γεγονότα. Αρκετά

παραμύθια θυμάμαι και από τα παιδικά μου χρόνια ξεχωρίζω «Τα γενέθλια του

Φουμίνο» και «Γιατί δεν κοιμάσαι αρκουδάκι μου» αλλά τα αγαπημένα μου είναι

«Το παραμύθι χωρίς όνομα» & «Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας».


8) Αρκετοί από εμάς συνηθίζουμε να κάνουμε δώρο στα παιδιά βιβλία. Ποια

νομίζετε ότι είναι τα κριτήρια για να επιλέξουμε ένα καλό παιδικό βιβλίο.


Θα έλεγα πως το να το αντικρίσεις και να σε κερδίσει κι έπειτα να το διαβάσεις

πρώτα ο ίδιος και να έχει κάτι να σου πει, είναι μια καλή αρχή. Σίγουρα τα κριτήρια

είναι υποκειμενικά. Για αυτό θα σου αναφέρω για εμένα προσωπικά ποια είναι. Η

διαχρονικότητά του, η εικονογράφηση, το θέμα και η προσέγγισή του να είναι

δοσμένα με τρόπο μαγικό και ελεύθερο ώστε ο κάθε αναγνώστης κάθε ηλικίας να

δει κάτι διαφορετικό, σίγουρα η γραφή, το λεξιλόγιο και το ύφος, η έκδοση, γενικά

αγαπώ τα χοντρά εξώφυλλα στα παραμύθια, σπάνια θα αγόραζα κάποιο με

μαλακό. Τέλος δε μου αρέσουν τα διδακτικά βιβλία ή αυτά που έχουν ως θέμα κάτι

πολυφορεμένο, αναζητώ την πρωτοτυπία, τη μαγεία, το ταξίδι μέσα από ένα βιβλίο.


9) Σκέψεις για επόμενο βιβλίο;  Τι ετοιμάζετε; 


Έχω γράψει κάποια, δουλεύω κάποια άλλα, με τριγυρνούν κάποιες νέες ιδέες. Δεν

ξέρω ποιο θα είναι το επόμενο και πότε. Ποιο θα θελήσει να ζωντανέψει. Ίσως θα

ήθελα κάτι ως μαμά πλέον που να φέρει κάτι από όλη αυτή την εμπειρία αν και δεν

είναι εύκολο να χωρέσει σε λέξεις.


  Κλείνοντας θέλω να σας ευχαριστήσω για την όμορφη συζήτηση μας, πείτε μας

όμως πού και πώς μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας; Πώς μπορούν οι αναγνώστες

να επικοινωνήσουν μαζί σας;


Τα παραμύθια μου μπορούν να τα αναζητήσουν στα βιβλιοπωλεία αλλά και online,

να τα παραγγείλουν από τα public για παράδειγμα που μπορούν να τα βρουν όλα

τους μαζί, καθώς είναι διαφορετικές εκδόσεις.

Θα χαρώ πολύ να επικοινωνήσουν μαζί μου είτε στο Instagram

https://www.instagram.com/kristi_kristallenia/ είτε στη σελίδα μου στο facebook ή

στο κανάλι μου στο youtube με animation, υπάρχουν όλα στον παρακάτω σύνδεσμο

https://linktr.ee/KristalleniaGavriilidou

Σας ευχαριστώ πολύ





Φροντιστής Ονείρω
ΚΡΥΣΤΑΛΛΕΝΙΑ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΟΥ
Μια φορά κι έναν καιρό
ήταν μια Πραγματικότητα
που έμενε δίπλα σε ένα Όνειρο.
Άραγε συναντήθηκαν;
Ποιος είναι ο Ευτυχομελένιος;
Τι επάγγελμα είναι τελικά ο Φροντιστής
Ονείρων και πώς μπορεί ένα Όνειρο
να το ακολουθήσει;
Το βιβλίο περιέχει QR CODE
και συνοδεύεται από τραγούδια
του Βασίλη Σκαργιώτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard