ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΡΚΑΚΗ για το βιβλίο της «ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΡΚΑΚΗ με το βιβλίο της «ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ» από τις
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ 




Kα ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΡΚΑΚΗ, σας καλωσορίζουμε στο blog μας, με το παιδικό βιβλίο σας με
μαγεία και άρωμα ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ! Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας «ΣΤΗ
ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ». 

1.Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε; Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του βιβλίου σας και πόσο
καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;

Η συγγραφή του βιβλίου ξεκίνησε κάπως ανορθόδοξα. Δύο Χριστούγεννα πριν, το Δεκέμβριο
του 2021, ρώτησα τους followers στον λογαριασμό για μουσεία που διατηρώ στο Instagram, τι
αφιέρωμα θα τους ενδιέφερε για τις γιορτές. Μία μαμά μου ζήτησε ιδέες για δραστηριότητες
βασισμένες σε έθιμα του κόσμου. Μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα και πριν το καταλάβω
κατέληξα να κάνω ενδελεχή έρευνα για την απαρχή γνωστών χριστουγεννιάτικων
παραδόσεων. Δεν υπήρξε παραδοσιακό έθιμο που να ερεύνησα και να μην είχε την αρχή του
χαμένη στα βάθη των αιώνων. Κι υπάρχουν και εκείνα τα ‘φρέσκα’ έθιμα όπως το… ‘Ξωτικάκι
στο Ραφάκι’ (Elf on the Shelf) που βασίζονταν σε άλλα μεν αλλά τραβάνε το δικό τους δρόμο
κατακτώντας μικρούς και μεγάλους. Ο δρόμος λοιπόν με έβγαλε πολύ μακριά και με εξόπλισε
με φοβερό υλικό που δεν είχα ξανασυναντήσει – δε γινόταν να μην το κάνω βιβλίο! Πέντε
μήνες μετά είχα το κείμενο στα χέρια μου.

2.Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ’ αυτό το βιβλίο;

Το βιβλίο «ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ» είναι ένα διαφορετικό καλεντάρι που μας
οργανώνει όλο το Δεκέμβριο μέσα από ιστορίες και ιδέες για δραστηριότητες, οικείες και
διαφορετικές. Πρόκειται για ένα πολυεπίπεδο βιβλίο, που κανείς μπορεί να προσεγγίσει όπως
επιθυμεί. Κάποιοι μπορεί να διαβάσουν τις ιστορίες, άλλοι να δοκιμάσουν τις δραστηριότητες,
ενώ ορισμένοι σίγουρα θα ενδιαφερθούν και για την ιστορία των εθίμων. Εδώ θα σταθώ κι
εγώ, γιατί καθώς το έγραφα έμαθα πολλά – όχι μόνο τα έθιμα τα ίδια αλλά και τις ιστορίες
πίσω από αυτά. Αγαπώ ιδιαίτερα την ‘ισλανδική βιβλιοπλημμύρα’ που μου ταιριάζει πολύ σαν
έθιμο, και την ιστορία πίσω από τον κοκκινοντυμένο Άγιο Βασίλη.

3.Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο μικρός αναγνώστης, αλλά και οι μεγάλοι
που θα διαβάσουν το βιβλίο σας; 

Ίσως περισσότερο απ’ οτιδήποτε άλλο, την ανάγκη των ανθρώπων να συναντιούνται, να
γιορτάζουν, να αφηγούνται ιστορίες, να ανταλλάσσουν δώρα και λιχουδιές, και να ντύνουν με
φως ακόμη και τις πιο σκοτεινές μέρες. Κι αυτή η πανανθρώπινη ανάγκη είναι κάτι που
ξεπερνάει το χώρο και το χρόνο και νικάει όλες τις διαφορές.

4.Εσείς τηρείται τα εορταστικά έθιμα του τόπου καταγωγής σας? Ποιο είναι αυτό που σας
θυμίζει τα παιδικά σας χρόνια?

Ναι, όλο και περισσότερο, και ιδίως από τότε που έγινα μαμά. Θυμάμαι τη γιαγιά μου να
ψήνει γλυκά, ιδίως κουραμπιέδες και μπακλαβάδες, κι εγώ να τη βοηθάω όπως μπορώ,
βάζοντας τα μοσχοκάρφια στο ταψί ή κόβοντας τη ζύμη με τα κουπ-πατ.
Τώρα με τη μαμά μου και τη γιαγιά μαζί κάθε χρόνο φτιάχνουμε μελομακάρονα. Είναι η δική
μας πινελιά στο ίδιο μοτίβο παρασκευής χριστουγεννιάτικων γλυκών. Εννοείται πως φέτος θα
κάνουμε τη συνταγή της. Miss Tasty που μας την παραχώρησε για το βιβλίο!
Τα παιδιά μου παρακολουθούν με ενδιαφέρον – και εγώ αναρωτιέμαι ποια θα είναι η δική μας
παράδοση όταν μεγαλώσουν λίγο!

5.Τα τελευταία χρόνια οι περισσότεροι από εμάς έχουμε υιοθετήσει ένα έθιμο από άλλη χώρα
του κόσμου μας, για τις χρονιάρες μέρες, εσείς ποιο αγαπάτε περισσότερο και περιμένετε
κάθε χρόνο τις γιορτές για να το ζήσετε με τους κοντινούς σας ανθρώπους

Εκτός του χριστουγεννιάτικου δέντρου…; Ο Ζήνωνας, ο σύζυγος μου, έχει καταγωγή από
Κύπρο και Αγγλία, οπότε η χριστουγεννιάτικη πουτίγκα, η γαλοπούλα και τα Christmas
crackers είναι στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι μας κάθε χρόνο. Φέτος σκέφτομαι να εφαρμόσω
και την ισλανδική βιβλιοπλημμύρα’…!

6.Το βιβλίο σας έχει υπέροχη εικονογράφηση. Πείτε μας δυο λόγια για την εικονογράφο κ.
ΛΕΛΑ ΣΤΡΟΥΤΣΗ που έδωσε υπέροχες εικόνες στο βιβλίο σας, μιλήστε μας για τη
συνεργασία σας και πως φτάσατε σ’ αυτό το καταπληκτικό αποτέλεσμα.

Η συνεργασία μου με τη Λέλα ξεκίνησε πολλά χρόνια πριν όταν εικονογράφησε το βιβλίο μου
’12 μήνες – 12 γιορτές στην Αρχαία Αθήνα’ (εκδ. Ψυχογιός). Γνωρίζαμε λοιπόν ήδη πως
έχουμε μεταξύ μας μια πολύ καλή χημεία και άψογη επικοινωνία.
Αυτό που έχω να πω για τη Λέλα είναι πως είναι μια εξαιρετικά ταλαντούχα εικονογράφος που
εκτός των άλλων κάνει ενδελεχή προσωπική έρευνα για να δημιουργήσει τις μαγικές της
εικόνες και επιδιώκει τη συνεργασία με το συγγραφέα.

7.Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας; Πιστεύετε ότι τα παιδικά βιβλία πρέπει να
διαβάζονται και από τους μεγάλους;

Το βιβλίο είναι κατάλληλο για παιδιά από 5 ετών, αν και το διαβάζουμε με τα δικά μου
τετράχρονα δίδυμα με άνεση. Τα βιβλία για πολύ μικρά παιδιά που διαβάζονται από όλη την
οικογένεια μαζί είναι ένας υπέροχος τρόπος να αναπτύξουν τα παιδιά το λεξιλόγιο τους και να
κατανοήσουν βαθύτερα τη δομή της γλώσσας – εκτός όλων των άλλων! Είναι επίσης μια
δραστηριότητα που ΄δένει’ την οικογένεια.
Τα βιβλία για λίγο μεγαλύτερα παιδιά καλό είναι να διαβάζονται κι από τους γονείς για να
υπάρχει σημείο επαφής και να τροφοδοτούνται συζητήσεις.

8.Μιλήστε μας για την συνεργασία σας με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ.

Μετράμε ήδη 4 χρόνια συνεργασίας, και 3 βιβλία. Μπορεί να φαίνονται διαφορετικά το ένα με
το άλλο, αλλά τελικά είναι όλα βιβλία γνώσεων με μια παιχνιδιάρικη ματιά. Η ομάδα του
Ψυχογιού (από τη Δομινίκη, την εκδότρια μου που τη νιώθω δικό μου άνθρωπο, ως όλο το
τμήμα προώθησης και marketing, και φυσικά την επιμελήτρια που σκύβει πάνω από κάθε
κείμενο με φροντίδα) με αγκάλιασε και με στήριξε από την πρώτη στιγμή. Νιώθω πολύ τυχερή
γι’ αυτή τη συνεργασία!

9.Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς. Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη συγγραφή βιβλίων
για παιδιά;

Θυμάμαι τον εαυτό μου με ένα βιβλίο στα χέρια πριν μάθω να διαβάζω. ‘Έφταιγε’ που είχα
αντίστοιχες εικόνες με τους γονείς μου να διαβάζουν πολύ. Κάπως έτσι, μία από τις πρώτες
μου ενθουσιώδεις παιδικές δηλώσεις ήταν ‘εγώ θα γράψω βιβλία’!  Το παιδικό βιβλίο με
κέρδισε αφού λόγω επαγγέλματος (ως μουσειολόγος/μουσειοπαιδαγωγός) καλούμαι συχνά να
επικοινωνήσω δυσνότητες έννοιες σε μικρά παιδιά, με τρόπο ενδιαφέροντα.

10.Εσείς στα παιδικά σας χρόνια διαβάζατε παραμύθια στις γιορτές;

Ω, ναι! Γενικά αγαπούσα τα βιβλία και διάβαζα όσα έπεφταν στα χέρια μου. Εννοείται και στις
γιορτές!

11.Ποιο είναι το παραμύθι που θυμάστε για την περίοδο των γιορτών και για ποιο λόγο;

Θυμάμαι πάντα το ‘Κοριτσάκι με τα Σπίρτα’, που μου είχε στοιχίσει πολύ! Είναι μια εξαιρετική
υπενθύμιση για την ανάγκη για ανθρώπινη επαφή, και στήριξη των συνανθρώπων μας.
Το πιο πολυδιαβασμένο μου χριστουγεννιάτικο βιβλίο όμως ήταν το παραμύθι «Οι πειρατές
της καμινάδας» του Ευγένιου Τριβιζά, μια ξεκαρδιστική ιστορία, πλούσια σε περιγραφές, και
ένα μάθημα πως η ζωή μπορεί να είναι γεμάτη ανατροπές μα αυτό την κάνει ενδιαφέρουσα.

12.Σκέψεις για επόμενο βιβλίο; Τι ετοιμάζετε;

Υπάρχει κάτι στα σκαριά αλλά προς το παρόν χαίρομαι τη ‘Γειτονιά των Χριστουγέννων’…

13.Πείτε μας, που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Ετοιμάζουμε με τον Ψυχογιό ένα πρόγραμμα παρουσιάσεων, θα μας βρείτε λοιπόν σε
διάφορα βιβλιοπωλεία και άλλους φορείς το επόμενο διάστημα, έτοιμους για παιχνίδι και
χριστουγεννιάτικες βιβλιοαναγνώσεις!

Εμένα θα με βρείτε επίσης να επισκέπτομαι εκθέσεις μουσείων, και μετά να γράφω γι’ αυτές
στην free-press εφημερίδα Taλκ στην οποία διατηρώ δική μου στήλη για τα μουσεία (‘Μ(π)ες
στο Μουσείο’), ή στο λογαριασμό μου στο Instagram: @museum_facts_n_dreams.

14.Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και να
ευχηθώ Καλές γιορτές. Αν θέλετε στείλτε μας το δικό σας μήνυμα για τις φετινές γιορτές!

Μακάρι να βρούμε όλοι μας τον τρόπο να μεταφέρουμε τη μαγεία των Χριστουγέννων σε όλο
το χρόνο – τη διάθεση να κάνουμε κάθε μέρα ξεχωριστή, να βρισκόμαστε με φίλους, να
θέτουμε στόχους, να βοηθάμε αυτούς που μας έχουν ανάγκη.
Καλές γιορτές!




ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΡΚΑΚΗ
ΣΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
Στη γειτονιά των Χριστουγέννων, την πιο χαρούμενη και γιορτινά στολισμένη γειτονιά, μένουν οικογένειες μικρές και μεγάλες, που έχουν τα δικά τους χριστουγεννιάτικα έθιμα και τις παραδόσεις, συγκινητικές ή αστείες, αρχαίες ή πιο πρόσφατες… ωστόσο εξίσου σημαντικές! Οι ημέρες των Χριστουγέννων τούς ενώνουν όλους και τους φέρνουν πιο κοντά μέσα από τα τραγούδια, τις μαγειρικές γεύσεις, τα αρώματα και όλα όσα σημαίνει αυτή η γιορτή της αγάπης για τους κατοίκους της γειτονιάς των Χριστουγέννων – αλλά και για ολόκληρο τον κόσμο!
Για παιδιά από 5 ετών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard