ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΖΟΕΛ ΛΟΠΙΝΟ για το βιβλίο της "ΤΟ ΝΕΤΛΕΤΙ'' από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΝΩΑΣ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A

BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα Ζοέλ Λοπινό με το βιβλίο της

«ΤΟ ΝΕΤΛΕΤΙ» από τις Εκδόσεις Μίνωας



1)Κα ΖΟΕΛ ΛΟΠΙΝΟ, συστήστε μας με λίγα λόγια το νέο βιβλίο

σας «ΤΟ ΝΕΤΛΕΤΙ». Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε και πόσο

καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε; 


“ΤΟ ΝΕΤΛΕΤΙ” είναι ένα ιστορικό και ταυτόχρονα ένα ψυχολογικό

μυθιστόρημα, βασισμένο σε αληθινά γεγονότα που συνέβησαν επί

τουρκοκρατίας σ’ ένα χωριό κοντά στα Χανιά. Μου είχαν διηγηθεί

αυτό το δράμα λίγο μετά από την άφιξή μου στην Κρήτη. Με είχε

πραγματικά συγκλονίσει, ωστόσο το θεωρούσα πολύ βαρύ. Έψαξα

λοιπόν επί 8 ολόκληρα χρόνια να βρω έναν τρόπο να το ελαφρύνω

χωρίς να προδώσω τα γεγονότα. Πάντα στα βιβλία μου θέλω να

υπάρχει μια κάθαρση και μια δικαίωση στο τέλος. Σε αυτό, δεν

έβρισκα κάτι θετικό, ένα βαθύ σκοτάδι σκεπάζει την κρητική

Ιστορία, για να λέμε την αλήθεια. Βρήκα ευτυχώς μία ικανοποιητική

λύση μέσα από την ψυχογενεαλογία. Αφού είχα τη λύση, μου

χρειάστηκαν 2 χρόνια σκληρής μελέτης της Ιστορίας και άλλο ένα

εξάμηνο εξερεύνησης της ψυχογενεαλογίας.


2) Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του βιβλίου σας; Πρόκειται για

μια αληθινή ιστορία ή είναι προϊόν μυθοπλασίας; 


Το δράμα του Μανολιόπουλου, μου το εμπιστεύτηκε ο πρόεδρος

του Πολιτιστικού Συλλόγου Μανολιόπουλου. Είχε μεγάλη λαχτάρα

να καταγραφούν τα γεγονότα του χωριού του πριν ξεχαστούν,

καθώς οι παλιοί που μετέφεραν προφορικά την ιστορία του τόπου

τους φεύγουν σιγά σιγά από τη ζωή. Συνδύασα το δράμα του

χωριού με μια μοντέρνα μυθοπλασία με στόχο να κάνω γνωστή

την αναγκιότητα να θεραπεύσουμε τις πληγωμένες μνήμες των

προγόνων μας, που κουβαλάμε μέχρι σήμερα και μας επηρεάζουν

σε βαθμό που δεν φανταζόμαστε.


3) Πείτε μας για τους ανθρώπους που σας βοήθησαν και σας

στήριξαν κατά τη διάρκεια του δύσκολου έργου της συγγραφής και

το άριστο αποτέλεσμα του βιβλίου σας.


Με βοήθησε απίστευτα πολύ ο πρόεδρος του Πολιτιστικού

Συλλόγου βάζοντάς με σε επαφή με γέροντες του χωριού,

πηγαίνοντας με ο ίδιος στις σημαντικές τοποθεσίες των

εγκλημάτων… Πραγματικά ακούραστος! Είχα επίσης —και την έχω

πάντα— την στήριξη και την πολύτιμη βοήθεια των βιβλιοθηκάριων

της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Χανίων και κάποιου φίλου που μου

δάνεισε σπουδαία ιστορικά βιβλία. Και όπως πάντα, έχω την

αμέριστη στήριξη του άνδρα μου που με ατέρμονη υπομονή με

ακούει, με διαβάζει πρώτος και σέβεται την ανάγκη μου για

απομόνωση. Τους ευχαριστώ όλους από καρδιάς.


4)Αν ήσασταν ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε

ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία? 


“Το Νετλέτι” αποκαλύπτει άγνωστες και πολύ σκληρές πτυχές της

Ιστορίας της Κρήτης, πολλές αλήθειες για τους Τουρκοκρητικούς

που έμαθα διαβάζοντας ξένους περιηγητές του 18ου και 19ου

αιώνα για περισσότερη αντικειμενικότητα, τις οποίες ο

περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει. Επίσης σε αυτό το βιβλίο,

κάνω γνωστό το σπουδαίο κλάδος της ψυχογενεαλογίας που μας

διαφωτίζει σχετικά με την επιρροή που έχουν στη ζωή μας και στον

χαρακτήρα μας τα τραύματα των προγόνων μας τα οποία

κουβαλάμε επί 7 γενιές!


5)Πώς αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος

που απορρίφθηκε?


Ο τίτλος αυτού του βιβλίου πολύ μας ταλαιπώρησε! Γελώ μόνο

που το σκέφτομαι. Ποτέ δεν έχω στύψει τόσο πολύ το μυαλό μου

για έναν τίτλο!!! Έπρεπε να είναι δυνατό και χτυπητό, στην εικόνα

του βιβλίου. Τελικά, η ευγενική και ακούραστη διορθώτρια του

“Νετλέτι” κυρία Α. Γεωργιάδου πρότεινε αυτή την ασυνήθιστη

τούρκικη λέξη και πολύ την ευχαριστώ.


6)Πείτε μας πώς προέκυψε η συνεργασία σας με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

ΜΙΝΩΑΣ.


Έψαχνα ένα σοβαρό εκδοτικό οίκο με σωστή οργάνωση και όρεξη

για δουλειά, που να βρίσκεται παντού παρόν στα βιβλιοπωλεία και

που να σέβεται τον συγγραφέα. Οι Εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ

ανταποκρίθηκαν απόλυτα στις προσδοκίες μου. Με αγκάλιασαν με

πολύ επαγγελματισμό, αλλά και ζεστασιά στην οικογένειά τους.

Χαίρομαι πολύ που συνεργαζόμαστε επιτέλους μαζί.


7)Γιατί πιστεύετε πως πρέπει να διαβάζουμε βιβλία;


Γιατί ανοίγουν πολλές πόρτες μέσα μας και μας εμπλουτίζουν σε

ενσυναίσθηση, ευαισθησίες και γνώση. Μας βοηθούν πολλές

φορές να κατανοήσουμε τον εαυτό μας και την κοινωνία. Άλλα μας

προβληματίζουν, άλλα μας προκαλούν, άλλα μας μαγεύουν. Δεν

ξέρεις ποτέ σε ποια μονοπάτια θα σε ταξιδέψει ένα βιβλίο, είναι

μαγική εμπειρία κάθε φορά.


8)Πείτε μας τι διαβάζετε αυτό τον καιρό κι αν υπάρχουν αγαπημένα

βιβλία στη βιβλιοθήκη σας, που δε θα τα δανείζατε σε κανέναν και

γιατί;


Αυτή τη στιγμή, ξαναδιαβάζω ένα γαλλικό κλασικό βιβλίο του

Joseph Kessel “Το Λιοντάρη” που είχα διαβάσει στην εφηβεία.

Είναι τόσο καλογραμμένο, με συγκλονιστικές εικόνες της Κένυας

και της Σαβάνας που ο αναγνώστης έχει την εντύπωση πως

βρίσκεται ανάμεσα στα άγρια ζώα. Μεθιστική αίσθηση.

Δεν θα δάνειζα ποτέ κανένα βιβλίο του Καζαντζάκη ή του

Καραγάτση που είναι οι αγαπημένοι μου Έλληνες συγγραφείς.

Άλλωστε ο Καζαντζάκης μου εμφύσησε τη μαγεία της γραφής…


9)Θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας

γνωρίσουμε καλύτερα.


Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Γαλλία σε μια οικογένεια όπου όλοι

ήταν ήρωες είτε του πολέμου, είτε της ζωής κι η κληρονομιά τους

αποδείχτηκε ιδιαίτερα βαριά, με συνέπεια να μην επιτρέψω ποτέ

στον εαυτό μου να λυγίσει. Υποχρεώθηκα λοιπόν να ξεπεράσω

κάθε αστροπελέκι της ζωής με δύναμη ψυχής και τόλμη. Απέκτησα

4 υπέροχα παιδιά που με κάνουν πολύ περήφανη.

Μεγάλωσα κοντά στην Κρητικιά μου γιαγιά κι επειδή δεν μπόρεσε

η ίδια να επιστρέψει στην πατρίδα της, αισθάνθηκα το χρέος να το

κάνω εγώ για εκείνη. Τα τελευταία χρόνια, ζω σ’ ένα χωριό κοντά

στα Χανιά, όπως το ονειρευόμουν πάντα, μέσα στη φύση,

γράφοντας και χαίροντας τη μαγεία της θάλασσας και του νησιού.


10)Μιλήστε μας όμως για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο

ετοιμάζετε;


Γράφω ένα μυθιστόρημα βασισμένο πάλι σε αληθινή ιστορία μιας

πολύ τολμηρής και δυναμικής γυναίκας του προηγούμενου αιώνα

που είχε μια μοίρα αρκετά ασυνήθιστη για την εποχή της. Θα έχει

κι αυτό ιστορικές προεκτάσεις, αλλά μιας μεταγενέστερης εποχής.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για

ακόμη μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε πού και πώς μπορούμε

να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.


Εγώ σας ευχαριστώ για την φιλοξενία σας. Το βιβλίο μου βρίσκεται

σε όλα τα βιβλιοπωλεία και εγώ βρίσκομαι μέσα σε κάθε μου

μυθιστόρημα! Μπορεί κανείς να επικοινωνήσει μαζί μου στο

Facebook. Απαντώ πάντα στους αναγνώστες μου. Με συγκινούν

καθημερινά…


Να έχετε εσείς προσωπικά, αλλά και οι αναγνώστες σας, μια

όμορφη και γλυκιά χρονιά!


Το νετλέτι
ΛΟΠΙΝΟ ΖΟΕΛ
Εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ


1810 Η Κρήτη περνά την πιο μαύρη περίοδο της ιστορίας της. Οι Τουρκοκρητικοί εξουσιάζουν το νησί, ενώ η Πύλη αδυνατεί πλέον να τους χαλιναγωγήσει. Κλέβουν και σκοτώνουν τους συνανθρώπους τους, βιάζουν ανενόχλητοι επιβάλλοντας τον δικό τους νόμο. Οι xριστιανοί υποφέρουν, ενώ οι εξεγέρσεις διαδέχονται η μία την άλλη. Μονάχα η ελπίδα της λευτεριάς κρατά τον λαό όρθιο.

Η δεκαεξάχρονη Κρυσταλλένια, κυνηγημένη από τον Tουρκοκρητικό Ιμπραήμ Πατρικάκη τον οποίο αρνήθηκε να παντρευτεί, φεύγει κρυφά από το χωριό της σε μια προσπάθεια να σωθεί η ίδια αλλά και η οικογένειά της. Το πεπρωμένο φυγείν αδύνατον;

2021 Η Ελληνοβελγίδα Ειρήνη, κουβαλώντας μέσα της την πολύτιμη γνώση της Ψυχογενεαλογίας, έρχεται στην Κρήτη για να βρει την αιτία μιας κατάρας που βαραίνει την οικογένειά της εδώ και πολλές γενιές. Ωστόσο, ένας τοίχος σιωπής ορθώνεται μπροστά της. Μπορούν να σπάσουν τα γρανάζια της μοίρας;

Η Ζοέλ Λοπινό αποκαλύπτει άγνωστες πτυχές της ιστορίας της Κρήτης, όπως τις διηγήθηκαν στη συγγραφέα οι κάτοικοι του Μανιολόπουλου, πριν λησμονηθεί στο πέρασμα του χρόνου η πραγματική ιστορία του τόπου τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard