ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΓΕΩΡΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ για το βιβλίο της "ΑΝΕΜΑΚΗΣ ΤΟ ΨΑΡΑΚΙ'' από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΚΥΣΤΗΣ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A

BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ. ΓΕΩΡΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ με το

βιβλίο της «ΑΝΕΜΑΚΗΣ ΤΟ ΨΑΡΑΚΙ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΚΥΣΤΗΣ


 Κα ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ, πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο σας

«ΑΝΕΜΑΚΗΣ ΤΟ ΨΑΡΑΚΙ» και πώς σας ήρθε η έμπνευση για αυτό

το βιβλίο. 


Καλημέρα! Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την φιλοξενία! Το βιβλίο αυτό

είναι βασισμένο σε αληθινή ιστορία. Εγώ δουλεύω με παιδιά ως

εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού και ως ψυχολόγος. Είχα μια συζήτηση

λοιπόν με μια μαμά ενός παιδιού με ΔΕΠΥ για το παιδάκι της. Άρχισε να

μου λέει η μαμά την ιστορία του παιδιού της. Μέχρι τα 15 χρόνια του

παιδιού, το μόνο που άκουγα ήταν θλίψη, τρέξιμο σε ειδικούς – γιατρούς,

λύπη γιατί το παιδάκι της δεχόταν απίστευτο σχολικό εκφοβισμό και δεν

είχε φίλους, στο σχολείο δεν ήταν καθόλου καλός μαθητής και βεβαίως

είχαν απίστευτα προβλήματα και στο σπίτι γιατί ήταν και υπερκινητικός! Το

παιδάκι αυτό είχε ένα όνειρο, ένα στόχο. Δεν τον ενδιέφερε τίποτα άλλο

εκτός από το να γίνει μάγειρας! Η μαμά του λοιπόν άκουσε τους στόχους

και τα όνειρα του και έδωσε κίνητρο στο παιδί. Εκεί έγινε το απίστευτο! Το

παιδί μπήκε σε τάξη, ηρέμησε, έγινε καλός μαθητής και τα κατάφερε να

πάει στο Παρίσι και να σπουδάσει μάγειρας! Μόλις λοιπόν άκουσα αυτή

την ιστορία, με την άδεια της μαμάς του παιδιού βεβαίως, ήθελα να την

κάνω παραμυθάκι. Έτσι και έγινε! Για μένα έπρεπε να ακουστεί παντού ότι

κατάφερε το απίστευτο μια ηρωίδα μάνα για τον γιο της και ένα παιδάκι με

τόσες δυσκολίες! Kαι άμα τα κατάφερε 1 άνθρωπος, μπορεί ο καθένας να τα

καταφέρει με πίστη, υπομονή, δουλεία και επιμονή!


2) Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να λάβουν τα παιδιά που θα

διαβάσουν τα βιβλίο σας?


Ότι μπορούν να γίνουν και να καταφέρουν ότι θέλουν στη ζωή τους

όσο δύσκολο και αν φαίνεται αυτό , όσες δυσκολίες και αν βρουν!

Επίσης να προσέξουν και τον εκφοβισμό στα άλλα παιδάκια. Μπορεί

να γίνει μια συζήτηση για το πόσο άσχημο είναι αυτό και πόσο πόνο

προκαλεί αυτό στο παιδάκι που εκφοβίζεται!


Το βιβλίο σας είναι απλά γραμμένο και κατανοητό στα παιδιά,

όμως έχει και   υπέροχη εικονογράφηση. Πείτε μας δυο λόγια για την

εικονογράφο σας  κ. ΒΙΒΗ ΜΑΡΚΑΤΟΥ που έδωσε υπέροχες εικόνες

στο βιβλίο σας, μιλήστε μας  για  τη συνεργασία σας και πως

φτάσατε σ’ αυτό το καταπληκτικό αποτέλεσμα. 


Τι να πω για την ΒΙΒΗ!! Για εμένα η Βιβή είναι πλέον αδερφή μου.

Είμαστε αδερφές ψυχές! Αυτό λέμε μεταξύ μας και αυτό λένε και όσοι

μας ξέρουν. Είναι πραγματικά απίστευτος άνθρωπος και εννοείται

έχει άστρο! Καταπληκτική εικονογράφος και επαγγελματίας. Εγώ την

Βιβή, δεν την ήξερα. Είχα δει δουλειά της από μια φίλη, και της

έστειλα για συνεργασία. Για κάτι άλλο που είχα σκεφτεί. Αρχίσαμε να

συζητάμε για διάφορα. Και της είχα πει για τον Ανεμάκη μου , που

κυκλοφορούσε ήδη στην Κύπρο ως αυτοέκδοση. Μου έδειξε τις

ταινιούλες που κάνει και την εμπιστεύτηκα με κλειστά μάτια! Είπα ο

Ανεμάκης μου θα γίνει κινούμενα σχέδια. Έτσι και έγινε. Κυκλοφορεί

λοιπόν και σε animation όπου προβλήθηκε σε πολλά φεστιβάλς και

πήραμε και βραβείο. Από την ταινιούλα, βγήκε το βιβλίο και είμαστε

πολύ χαρούμενες γι’ αυτό!


 Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας; Πιστεύετε ότι τα

παιδικά βιβλία πρέπει να διαβάζονται και από τους μεγάλους;  


Απευθύνεται σε παιδάκια από 3 χρονών μέχρι 100 ! Εννοείται πως

πρέπει να διαβάζονται και από μεγάλους! Είναι μια υπενθύμιση προς

τους μεγάλους, που χάνουν τη μαγεία της ζωής, που μερικές φορές

απογοητεύονται από την καθημερινότητα και τα προβλήματα της

ζωής. Διαβάζοντας ένα παραμύθι , ξυπνούν σε εισαγωγικά οι

μεγάλοι και θυμούνται κάποιες άξιες της ζωής ανάλογα με το

παραμύθι! Το παραμύθι είναι ένα καταπληκτικό μέσο για όλες τις

ηλικίες!


Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς. Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε

με τη συγγραφή βιβλίων για παιδιά; 


Εγώ όπως σας είπα και πριν είμαι ψυχολόγος και εμψυχώτρια

θεατρικού παιχνιδιού. Ξεκίνησα να ασχολούμαι με την συγγραφή

βιβλίων όταν άρχισα να δουλεύω με παιδιά και κυρίως να δουλεύω

με το παραμύθι στα παιδιά. Από τις σπουδές μου, τα σεμινάρια που

έκανα, έμαθα πολλές τεχνικές για το θεατρικό παιχνίδι και πως

δουλεύουμε με διάφορους τρόπους το παραμύθι. Από όλη αυτή την

διαδικασία προέκυψε και η συγγραφή. Βέβαια δεν ήταν στα σχέδια

μου καθόλου. Ούτε από μικρή έλεγα εγώ θέλω να γίνω συγγραφέας.

Αν μου έλεγε κάποιος ότι εσύ θα γίνεις συγγραφέας, θα γελούσα!

Πραγματικά το έφερε η ζωή! Από ένα σημείο και μετά τα παραμύθια

ήταν όλη μου η ζωή!


 Από πόσο νωρίς πρέπει να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με τα

βιβλία και με ποιον τρόπο; 


Από την κοιλιά της μαμάς πιστευώ! Τα παιδιά ακούνε τα πάντα από

όταν είναι έμβρυα. Από εκεί πρέπει να αρχίσει η επαφή. Και μετά ο

γονιός μαζί με το παιδί να το καλλιεργήσει. Με βόλτες στα

βιβλιοπωλεία, με απλά παραμυθάκια που θα διαβάζουν μαζί, με

παιχνίδια μαζί με το παραμύθι. Όχι απλή ανάγνωση. Μπορούν να

μπουν σε ρόλους , να κάνουν θεατράκια, να κάνουν κουκλοθέατρο,

να φτιάξουν κούκλες κουκλοθεάτρου μαζί. Να αλλάξουν το παραμύθι

και ό,τι άλλο σκεφτούν. Μπορούν να αφιερώσουν δημιουργικό τρόπο

μαζί με το παιδί και το παραμύθι. Ακόμη και ένα παιδάκι αν δεν

ενδιαφέρεται για να διαβάσει παραμύθι, μπορεί να του διαβάζει η

μαμά του κάτι, ενώ αυτό παίζει με τα παιχνίδια του. Πάλι δουλεύει

αυτό και το παιδάκι έχει πολλές πιθανότητες να αγαπήσει το

παραμύθι!


Εσείς στα παιδικά σας χρόνια διαβάζατε παραμύθια; Ποιο είναι το

παραμύθι που θυμάστε και για ποιο λόγο;  


Διάβαζα τα κλασικά παραμύθια! Νομίζω πως μόνο αυτά διάβαζα.

Αυτά μου διάβαζαν οι γονείς μου, αυτά είχαμε σπίτι. Θυμάμαι πολύ

έντονα όλα τα κλασικά παραμύθια που τα έχω ακόμη. Την χιονάτη,

την κοκκινοσκουφίτσα, την σταχτοπούτα κλπ. Δεν ξέρω γιατί. Από τις

πολλές φορές που τα διάβασα. Τα είχαμε και σε dvd και με θυμάμαι

να κάθομαι με τις ώρες στην τηλεόραση και να τα βλέπω!


Αρκετοί από εμάς συνηθίζουμε να κάνουμε δώρο στα παιδιά

βιβλία. Ποια νομίζεται ότι είναι τα κριτήρια για να επιλέξουμε ένα καλό

παιδικό βιβλίο.


Σίγουρα είναι η θεματική του παραμυθιού ένα πολύ μεγάλο κριτήριο.

Τι θέλουμε να περάσουμε στο παιδί, τι θέλουμε να μάθει. Το ίδιο

σημαντικό είναι και η εικονογράφηση. Μερικές φορές για τα μικρά

παιδιά, είναι σημαντικότερη τολμώ να πω. Επειδή δουλεύω με

παιδιά, σε κάποια μαθήματα μου, τους κάνω την ερώτηση. Ποιο

παραμυθάκι θέλετε να διαβάσουμε; Και έχω εκεί 2-3 επιλογές.

Επειδή είναι μικρά και δεν ξέρουν να διαβάζουν, επιλέγουν με

κριτήριο την εικονογράφηση. Αν τους αρέσει η εικονογράφηση

μπορεί να ενθουσιαστούν με το παραμύθι. Ένα μέτριο παραμύθι

μπορεί μια δυνατή εικονογράφηση να το απογειώσει και ο ενήλικας

που το διαβάζει, να κάνει κάποιες αλλαγές, προσαρμογές ώστε να

απογειωθεί το παραμύθι με βάση την εικονογράφηση. Για μένα για

να είναι ένα παραμύθι τέλειο, είναι 50 – 50 εικονογράφηση και

κείμενο!

 

 Σκέψεις για επόμενο βιβλίο; Θα δούμε σύντομα κάτι διαφορετικό

από εσάς ή ακόμη μια ιστορία για παιδιά; Τι ετοιμάζετε; 


Ναι σκέφτομαι διάφορα! Πάντα με εκπαιδευτικό χαρακτήρα και να

έχουν να πουν κάτι στα παιδιά. Ακόμη είμαι σε σκέψεις όμως. Προς

το παρών προσπαθήσω να προωθήσω τον Ανεμάκη μου και όλα τα

προηγούμενα βιβλία μου!


Κλείνοντας θέλω να σας ευχαριστήσω για την όμορφη συζήτηση μας,

πείτε μας όμως  πού και πώς μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας;

Πώς μπορούν οι αναγνώστες να επικοινωνήσουν μαζί σας;  


Εγώ σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε! Το βιβλίο μου μπορεί να το

αγοράσει κανείς από το site των εκδόσεων Ελκυστής και με παραγγελία από όλα τα μεγάλα

βιβλιοπωλεία. Οι αναγνώστες μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μου, ακολουθώντας με στη

σελίδα μου στο fb Γεωργία Θεοφάνους – Εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού – Συγγραφέας

και στο Instagram geotheo_kouklopaixnidia .



Ανεμάκης, Το ψαράκι

ΓΕΩΡΓΙΑ ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ

Εκδόσεις Ελκυστής

λάτε στον βυθό της θαλασσινής πολιτείας και γνωρίστε τον Ανεμάκη το ψαράκι! Ο Ανεμάκης ονειρεύεται να γίνει μεγάλος σεφ, ωστόσο κουρασμένος από την καθημερινότητα παλεύει να συμβαδίσει με τις ανάγκες του σχολείου και τους συνομηλίκους του. Ένα ταξίδι στο Παρίσι και λίγη βοήθεια από τη μαμά και τη γιαγιά του θα κάνουν τη διαφορά στη ζωή του.

Ένα βιβλίο βασισμένο σε πραγματική ιστορία που εστιάζει στα παιδιά με ΔΕΠΥ και το φάσμα του Αυτισμού. Ιδανικό για παιδιά προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard