ΣΥΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΤΑΝΙΑ ΧΡΥΣΟΥ για το βιβλίο της «BIG ΜΠΑΜ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ CIEL

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη

συγγραφέα ΤΑΝΙΑ ΧΡΥΣΟΥ για το βιβλίο της «BIG ΜΠΑΜ» από τις

ΕΚΔΟΣΕΙΣ CIEL’’




 Κα Χρυσού, πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο σας «BIG ΜΠΑΜ».


Το «Big Μπαμ» είναι ένα βιβλίο φαντασίας. Ο κεντρικός άξονάς του δηλαδή,

είναι αυτός. Περιπέτεια φαντασίας με δόσεις χιούμορ, με πληροφορίες για

παγκόσμια μνημεία και τέχνη.. Μέσα σε αυτό το βιβλίο, δόθηκε η ευκαιρία να

γράψω και για το «σύνδρομο Σταντάλ ή σύνδρομο της Φλωρεντίας», που το

είχα ακούσει όταν ήμουν μικρή και μου είχε φανεί εξαιρετικά ενδιαφέρον, αλλά

και παράδοξο. Τα συμπτώματα αυτού του συνδρόμου έπαθε ο Πίτερ Φλιξ, ο

πρωταγωνιστής της ιστορίας, όταν αντίκρισε την ομορφιά του μεσαιωνικού

αστρονομικού ρολογιού της Πράγας, ενός σπουδαίου μνημείου κι έτσι

αποφάσισε ότι θα ασχοληθεί με…. τον Χρόνο..με πολλές έννοιες.

Μπορεί ένας άνθρωπος άραγε να μας κλέψει τον χρόνο; Και μεταφορικά, αλλά

και κυριολεκτικά.


Πώς σας ήρθε η έμπνευση για αυτό το βιβλίο;


Η έμπνευση ήρθε από μια τυχαία είδηση που άκουσα στην τηλεόραση πριν

χρόνια και η οποία περιέγραφε την αναστάτωση των κατοίκων της

Θεσσαλονίκης όταν ένα βράδυ άκουσαν έναν εκκωφαντικό ήχο, σαν έκρηξη.

Εξού και ο τίτλος.

Από αυτό, το πρώτο μεγάλο «Μπαμ» ξεκίνησαν όλα στην πόλη όπου κατοικεί

η Ολίβια και ο Νίκος.

Ταυτόχρονα, γράφτηκε κατά την περίοδο της καραντίνας, γι’ αυτό και κάποιες

περιγραφές και εικόνες της πόλης, είναι πιο «σκοτεινές» και «σιωπηλές» ..

σαφώς επηρεασμένες από την τότε δυστοπική κατάσταση που ζούσαμε.


Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης που θα

διαβάσει το βιβλίο?


Το «Big Μπαμ « είναι ένα βιβλίο που απευθύνεται σε παιδιά, αλλά και σε

ενήλικες. Τα νοήματά του, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν σπόρος σε ένα

παιδί και να λειτουργήσουν ως υπενθύμιση, για έναν ενήλικα, του τι είναι

σημαντικό και τι όχι, στην ζωή. Ποιες είναι οι επιλογές και οι εκπτώσεις που

κάνουμε στην καθημερινότητά μας, μέχρι που μπορεί να φτάσει η ανθρώπινη

συμπεριφορά και η λαιμαργία για αφθονία και φυσικά, ποιες είναι και οι

επιπτώσεις όλων αυτών.. Αυτός ήταν ο σκοπός μου εξ’αρχής, ο μικρός και

μεγάλος αναγνώστης να διασκεδάσει, να αφυπνιστεί, να σκεφτεί, να μάθει

μερικές πληροφορίες για ζωγράφους και παγκόσμια μνημεία.


Σε ποιον αφιερώνετε το βιβλίο σας?


Το αφιερώνω σε όλα τα παιδιά του κόσμου με την πίστη ότι στα χέρια τους θα

ξημερώσουν δίκαιες κοινωνίες. Το αφιερώνω στις κόρες μου. Το αφιερώνω

στα παιδιά που αυτή τη στιγμή, αυτήν ακριβώς τη στιγμή που διαβάζετε αυτές

τις γραμμές, λίγο πιο δίπλα μας, δολοφονούνται στριμωγμένα σε ένα μικρό

κομμάτι γης που όλο και στενεύει.


Πείτε μας δυο λόγια για τον εικονογράφο σας κ. ΒΑΣΙΛΗ ΓΡΙΒΑ που

έδωσε υπέροχες εικόνες στο βιβλίο σας, μιλήστε μας για τη συνεργασία

σας και πως φτάσατε σ’ αυτό το καταπληκτικό αποτέλεσμα. Πείτε μας τι

ρόλο παίζουν οι εικόνες στα βιβλία για τους αναγνώστες.


Ο Βασίλης Γρίβας είναι ένας πολύ ενδιαφέρων άνθρωπος και ένας

καταπληκτικός καλλιτέχνης. Όπως πολλάκις έχω πει, όταν έγραφα το κείμενο,

δεν μπορούσα να φανταστώ άλλον εικονογράφο να δίνει χρώμα και μορφή

στους ήρωες και στην ιστορία. Η συνεργασία μας ήταν άψογη.

Οι εικόνες με το κείμενο νομίζω πως πάνε χέρι – χέρι. Είναι ιδανικό όταν

υπάρχει ισορροπία μεταξύ αυτών.

Έχω συναντήσει καλά κείμενα (κατά την προσωπική μου άποψη) που έχω

σκεφτεί : «αλήθεια τώρα; Είναι δυνατόν τόσο ωραίο κείμενο να έχει τόσο κακή

εικονογράφηση;» (πάλι κατά την προσωπική μου άποψη).

Έχω συναντήσει όμως και κείμενα, που αναρωτήθηκα, πως γίνεται να δέχτηκε

ένας εκδοτικός να τα εκδώσει, τα οποία όμως είχαν φανταστική

εικονογράφηση και ήταν αυτή που τα «έσωζε» (κατά την προσωπική μου

άποψη πάντα, μην τα ξαναλέμε, χαχα).


Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς για να σας γνωρίσουμε καλύτερα.


Θα απαντήσω σε αυτή την ερώτηση με κομμάτια από μια άσκηση που κάναμε

πριν λίγες μέρες στο σεμινάριο δημιουργικής γραφής που παρακολουθώ αυτό

τον καιρό με την κ. Θεοδώρα Κατσιφή και τον κ. Απόστολο Πάππο.

Γεννήθηκα στον Βύρωνα, στην μέση του χειμώνα, του ’84.

Τρελαίνομαι να κάνω φάρσες στους φίλους. ✅

Μου αρέσει ο αυτοσαρκασμός. ✅

Θυμώνω με την αγένεια και την αχαριστία. ✅

Θεωρώ το χιούμορ την τέλεια κρυψώνα και το πιο ασφαλές καταφύγιο. ✅

Υπερασπίζομαι εμμονικά την αλήθεια και το δίκαιο.✅

Ανακατεύονται τα σωθικά μου, με τους οσφυοκάμπτες και τους «γλείφτες». ✅

Μελώνω από θαυμασμό μπροστά σε κάθε είδους ταλέντο, καθώς και στην

ευγένεια. ✅

Εξασκώ την ανύπαρκτη υπομονή μου και προσπαθώ να είμαι πιο ετοιμόλογη

όταν θίγουν εμένα ή κάποιον τρίτο. ✅

Η αμηχανία, με κάνει να μοιάζω με βαλσαμωμένο ζώο. ✅


Αν ήμουν ο Σεπούλβεδα, θα δήλωνα πως: « Το να γράφεις παραμύθια είναι

ένας άλλος τρόπος να κάνεις πολιτική».

Αν ήμουν ο Λειβαδίτης θα έλεγα πως: «Κάποτε θα αποδίδουμε

«ΔΗΚΕΟΣΙΝΗ» μ’ ένα άστρο ή μ’ ένα γιασεμί»

Αν ήμουν ο Βάρναλης θα ήθελα να έχω μπει κι εγώ «Mες την υπόγεια την

ταβέρνα,

Μες σε καπνούς και σε βρισιές (Εκεί που) απάνω στρίγγλιζε η λατέρνα (και)

Όλοι παρέα πίναμ’ εψές».


Θα ήθελα να μπορώ να κρυφοκοιτάξω την εικόνα του Θεοδωράκη: «Αστέρι

μου, αστέρι μου χλωμό του φεγγαριού αχτίδα στο γαϊτανόφρυδο.

Στο γαϊτανοφρυδό σου κρεμάστηκε η καρδιά μου σαν το πουλάκι στο

ξόβεργο»

Ή να λέω πως μπορώ να αγαπώ….. «όπως η μάνα το παιδί

Όπως η φλόγα το δαδί

Όπως ο γέρος τη ζωή που τον αφήνει.

Όπως η άβυσσος το φως

Όπως τα όνειρα ο φτωχός

Κι ο κουρασμένος στρατιώτης την ειρήνη».


Θα ήθελα να είμαι η χορεύτρια φλαμένκο στο arrinconamella, στην ταινία

Vengo ή να χορεύω μαζί με την Καρέζη το χασάπικο της Τζένης, σε

εκείνο το ταβερνάκι.


Θα ήθελα να έχω την έμπνευση του Θανάση (Παπακωνσταντίνου) και να

γράφω ποίηση: «Πολλές φορές προσπάθησα μα αυτά τα γamημένα αντί να

βγουν στα χείλη μου, σφηνώνουν στον αυχένα.

Γι’ αυτό αν με δείτε μάγκες μου, έτσι όπως τραγουδάω, ρίχνω το σώμα μου

μπροστά, σαν να σας προσκυνάω»

Σε όλα υπάρχει ποίηση….Και όπως είπε και ο ίδιος πρόσφατα : « Η ποίηση

είναι ο πιο σύντομος δρόμος για την αλήθεια»


Αρκετοί από εμάς συνηθίζουμε να κάνουμε δώρο, βιβλία, στα παιδιά. Ποια

νομίζετε ότι είναι τα κριτήρια για να επιλέξουμε ένα καλό παιδικό βιβλίο;


Για μένα, ξεκάθαρα, το κριτήριο για την αγορά βιβλίου σε ένα παιδί, είναι η

ιδιοσυγκρασία του ίδιου του παιδιού, το γούστο του, η τάση του. Ξέρετε, είναι

πολύ σημαντική αλλά και δύσκολη η «μάχη» και η προσπάθεια που κάνουμε

οι ενήλικες για να κάνουν στροφή τα παιδιά, προς τα βιβλία, διότι είναι πολύ

εύκολο και γλυκό το δέλεαρ της οθόνης(χωρίς να την δαιμονοποιώ). Θεωρώ

πως για να βρει ενδιαφέρον το παιδί σε ένα βιβλίο, αρκεί να δοκιμάσει να

διαβάσει αυτά που θα προκαλέσουν ερεθίσματα στο μυαλό του και θα

τραβήξουν την προσοχή του, αυτά με τα οποία θα γελάσει, θα αφεθεί, θα

“παρασυρθεί”. Οπότε το κριτήριο επιλογής βιβλίου πρέπει να είναι βάσει του

γούστου του παιδιού και όχι του δικού μας. Ας διαβάσει ό, τι θέλει, μέχρι να

βρει αυτό που του ταιριάζει.


Σκέψεις για επόμενο βιβλίο; Τι ετοιμάζετε;


Έχω αρκετά έτοιμα κείμενα. Είναι κείμενα για πιο μικρές ηλικίες από τις ηλικίες

που απευθύνεται το «Big μπαμ».

Επιστρέφω δηλαδή στις ηλικίες 3+. Υπάρχει ήδη ένα ενεργό συμβόλαιο με

έναν εκδοτικό και υπάρχουν ακόμη δύο κείμενα για τα οποία έχουν δείξει

ενδιαφέρον κάποιοι εκδοτικοί, οπότε σιγά σιγά θα πάρουν τον δρόμο της

έκδοσης και εννοείται, ανυπομονώ.


Κλείνοντας θέλω να σας ευχαριστήσω για την όμορφη συζήτηση μας,

πείτε μας όμως πού και πώς μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας; Πώς

μπορούν οι αναγνώστες να επικοινωνήσουν μαζί σας;


Το βιβλίο υπάρχει σε όλα τα βιβλιοπωλεία κι εμένα θα με βρείτε στο

προσωπικό μου προφίλ στο Facebook και Instagram (Tania Chryssou),

καθώς και στην βιβλιοφιλική ομάδα μας στο Facebook : Chica Chica Book

Σας ευχαριστώ για την φιλοξενία.




BIG ΜΠΑΜ
Συγγραφέας: ΤΑΝΙΑ ΧΡΥΣΟΥ
Εικονογράφος: ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΡΙΒΑΣ
Θέμα: Περιπέτεια, Χιούμορ, Φαντασία
BIG ΜΠΑΜ είναι ο τίτλος του νέου παιδικού βιβλίου της Τάνιας Χρυσού, που αυτή την φορά απευθύνεται σε μεγαλύτερο, ηλικιακά αναγνωστικό κοινό. Περιπέτεια, χιούμορ, μυστήριο, εξαιρετικές εικόνες με την υπογραφή του εικονογράφου Βασίλη Γρίβα, αλλά και φιλοσοφικές αναζητήσεις. Τι αξίζει να κυνηγάμε στην ζωή και τι, όχι. Ο στόχος για αφθονία και η απληστία, προερχόμενες από τα έγκατα της κοινωνίας, είναι μια προϋπάρχουσα ριζωμένη πτυχή του εαυτού μας ή συνειδητή προσωπική επιλογή;
Πόσες εκπτώσεις είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε στην ποιότητα της ζωής μας, για να φτάσουμε το … άφταστο;
Αυτά με ένα φαντασιακό περιτύλιγμα περιπέτειας κι ένα απρόσμενο τέλος θα συναντήσει ο μικρός και μεγάλος αναγνώστης στις σελίδες του βιβλίου BIG ΜΠΑΜ που μας ταξιδεύει μακριά… τόσο που δεν φαντάζεστε.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard