ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΧΑΛΙΑΜΠΑΛΙΑ για το βιβλίο της "Δέκα Παραφωνίες και Ένας Γάτος" από τις εκδόσεις Πηγή.

Καλημέρα σας,σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK  φιλοξενούμε  την Λαρισαία συγγραφέα ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΧΑΛΙΑΜΠΑΛΙΑ ,σε μια απολαυστική συνέντευξη για το πρώτο   βιβλίο της  "Δέκα Παραφωνίες και Ένας Γάτος" ,που εκδόθηκε από τις Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή


1.  Συστήστε μας με  λίγα λόγια το βιβλίο σας με τίτλο "Δέκα Παραφωνίες και Ένας Γάτος". Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε; Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του βιβλίου σας και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;

Δώδεκα ιστορίες βασισμένες σε έναν ήχο, σε μια παραφωνία. Άλλοτε είναι
παράξενος ο ήχος που τυλίγει την ιστορία, άλλοτε είναι παράξενη η ιστορία που
εμπεριέχει τον ήχο. Το κεντρικό διήγημα της συλλογής, είναι ο Γάτος. Ένας άσπρος
γάτος μπαίνει μέσα στο διαμέρισμα ενός ανθρώπου και ζητάει την άδειά του να
μείνει για λίγο εκεί να δροσιστεί. Και, τελικά, η σχέση τους εξελίσσεται με έναν
απρόσμενο τρόπο.

Ξεκίνησα να γράφω το βιβλίο στις 4 Μαΐου 2018, ίσως τον πιο δύσκολο και γεμάτο μήνα
εκείνου του χρόνου. Έβαλα τη λέξη “τέλος” στις 28 του ίδιου μήνα, χωρίς να
συνειδητοποιήσω ότι είχε τελειώσει τόσο γρήγορα.

Όσο για την πηγή έμπνευσης, είμαι σίγουρη ότι δεν ήταν μία, αλλά παραπάνω από δυο.
Μια ιστορία που μου είπε ένα άτομο, το οποίο δεν θα ξεχάσω ποτέ στη ζωή μου, ένα
όνειρο που είδα και έφερε πολλά σύμβολα, μια πολύ ψηλή γυναίκα που είδα τυχαία στο
δρόμο και με έκανε να αναρωτηθώ για το ύψος της. Μέσα σε λιγότερο από πέντε μέρες,
είχα όλα όσα χρειαζόμουν για να αρχίσω αυτό που ονειρευόμουν τόσο καιρό. Ένα concept,
μια βάση για να στηρίξω τις ιστορίες μου. Έβαλα όλα μου τα δεδομένα σε μια σειρά και
αποφάσισα να γράψω ιστορίες βασισμένες σε διάφορους ήχους. Στην πορεία, αυτοί οι ήχοι
έγιναν παράξενοι και αλλόκοτοι, και έτσι, γεννήθηκαν οι Παραφωνίες.


2.Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ αυτό το βιβλίο ?Αν ήσασταν  ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία? 


Η ιδιαιτερότητα αυτού του βιβλίου είναι ότι, σε κάθε διήγημα, αυτός που το
διαβάζει, ψάχνει να βρει τον ήχο και να τον συνδέσει με την εκάστοτε ιστορία. Ένας
αναγνώστης, μου είπε προσωπικά, ότι είναι σαν ένα κυνήγι θησαυρού. Και μέσα
από αυτό το κυνήγι, βρίσκει κανείς το νόημα της κάθε αφήγησης.


3) Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας.


Χμμ, νομίζω ότι το βαθύτερο νόημα του βιβλίου εντοπίζεται στην τελευταία
ιστορία: το πώς δέκα τελείως διαφορετικές προσωπικότητες, βρίσκουν τελικά τη
λύτρωση με τη μεταξύ τους συναναστροφή.


4)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου ,υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε ?


Ο αρχικός τίτλος του βιβλίου ήταν σκέτο “Παραφωνίες”. Ήθελα από την αρχή να
τον αλλάξω και να βρω κάτι ίσως πιο αντιπροσωπευτικό, αλλά ταυτόχρονα να
κρατήσω και τη λέξη παραφωνία, η οποία συνειρμικά φέρνει στη λέξη
παραφροσύνη. Σε ένα Brainstorming με τους φίλους μου, οι οποίοι με στήριξαν σε
όλοι τη διάρκεια και της συγγραφής και της αναμονής για την έκδοση, καταλήξαμε
στον τίτλο “Δέκα Παραφωνίες και ένας Γάτος”.


5)Κάθε μέρα βλέπουμε να εκδίδονται καινούργια βιβλία και συνεχώς μας συστήνονται καινούργιοι συγγραφείς .Ποιο νομίζετε ότι είναι το πακέτο που πρέπει να διαθέτει ένας πρωτοεμφανιζόμενος  συγγραφέας για να μας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις ?


Να είναι ο εαυτός τους, να εμπιστεύεται τις δεξιότητες και τα όνειρά του και να
διαβάζει πολλά βιβλία .

6)Τι σκέφτεστε όταν σας ασκούν αρνητική κριτική για το βιβλίο σας (μπορεί να μην συμβαίνει αυτό ,η ερώτηση είναι υποθετική)  και πως αντιδράτε? 


Γενικά, κρατάω τόσο τις αρνητικές όσο και τις θετικές κριτικές. Οι πρώτες είναι
αυτές που θα με κάνουν καλύτερη συγγραφέα και οι δεύτερες αυτές που θα με
ενθαρρύνουν να συνεχίσω τη δουλειά μου. Και στις δυο περιπτώσεις, η κριτική
είναι υπέρ μου. Είμαι πολύ νέα ακόμα και έχω να μάθω πολλά πράγματα, γι’ αυτό
και ό, τι ακούω, ή διαβάζω, για μένα είναι ένα μάθημα.




7)Ποια σειρά θα θέλατε να υπογραμμίσει κάποιος που διάβασε το βιβλίο σας και γιατί?


«Είναι πολύ μικρός ο κόσμος για να ανησυχείτε αν θα ξαναβρεθείτε». Δεν ξέρω
ακριβώς το γιατί, αλλά εμένα, αυτή η συγκεκριμένη φράση, μου δίνει δύναμη.

8)Πως προέκυψε η συνεργασία για την έκδοση του πρώτου βιβλίου σας με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ ?


Έκανα δέκα μήνες σεμινάρια δημιουργικής γραφής στο εργαστήρι Imaginarium, με την Ευλαμπία Τσιρέλη. Τα μαθήματα γινόταν σε ένα χώρο στις εγκαταστάσεις των εκδόσεων, οπότε εκεί ήταν και η πρώτη μου επιλογή. Όταν τους έστειλα το βιβλίο, το αγκάλιασαν και δέχτηκαν να συνεργαστούμε. 

9)Πως νιώθετε τώρα που εκδόθηκε το πρώτο σας βιβλίο ?


Είναι μια πολύ μεγάλη ιστορία το πώς νιώθω! Το μεγαλύτερό μου όνειρο πραγματοποιήθηκε οι κόποι μου δικαιώνονται μέρα με τη μέρα. Κάθε φορά που αναφέρει κάποιος το γεγονός της έκδοσης, χαμογελάω σαν ένα μικρό παιδί που του αγόρασαν γλειφιτζούρι.

10)Θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα.


Είμαι γεννημένη στη Λάρισα το 1998. Τα τελευταία τρία χρόνια σπουδάζω στη Θεσσαλονίκη, στο τμήμα ψυχολογίας του ΑΠΘ. Ασχολήθηκα χρόνια με τον πρωταθλητισμό στο κολύμπι, ένα άθλημα που μου έδωσε πρόσβαση στο πανεπιστήμιό μου. Αν και σταμάτησα την κολύμβηση όταν πέρασα φοιτήτρια, δεν σταμάτησα ποτέ να γυμνάζομαι και να αθλούμαι (η γυμναστική, όπως μου αρέσει να λέω, είναι ο κρυφός μου έρωτας). Τη συγγραφή δεν τη βλέπω πια σαν χόμπι, αλλά σαν μια σοβαρή δουλειά, γι’ αυτό και αφιερώνω ξεχωριστές ώρες μέσα στην καθημερινότητά μου. Στον ελεύθερό μου χρόνο, μου αρέσει να διαβάζω βιβλία και να βγαίνω με τους φίλους μου

11)Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;

Τα μελλοντικά μου σχέδια είναι προσανατολισμένα στο να τελειώσω τη σχολή μου. Από Σεπτέμβριο μπαίνω στο 4ο έτος και θέλω να πάρω το συντομότερο δυνατόν πτυχίο. Όσο για τα συγγραφικά μου σχέδια, έχω μια ιστορία στα σκαριά, την οποία απολαμβάνω να βλέπω να παίρνει σιγά σιγά ζωή. 


12)Ποιο είναι το motto σας; 

«Ό, τι δεν συνέβη ποτέ, είναι ό, τι δεν ποθήσαμε αρκετά», του Νίκου Καζαντζάκη. 


13)Πείτε μας ,αγαπημένα σας βιβλία και συγγραφείς.


Ο Αρχοντα των Δαχτυλιδιών του T.R.R.Tolkien είναι η βίβλος μου. Από ξένους συγγραφείς ξεχωρίζω τον Albert Camus, τον Kafka, τον Fernando Pessoa, τον Scott Fitzgerald, τον Clive Barker, τον Edgar Alan Poe και άλλους πολλούς. Από έλληνες συγγραφείς αγαπημένος μου είναι ο Καζαντζάκης, ενώ από ποιητές ο Τάσος Λειβαδίτης. Επίσης, αγαπώ ιδιαίτερα τον Ευγένιο Τριβιζά (ναι, μου αρέσει να διαβάζω ακόμα τα παραμύθια του, τα βλέπω ως πηγή έμπνευσης). Από βιβλία, ξεχωρίζω τη Λέσχη των Αθεράπευτα Αισιόδοξων του Misel Guinnessia και το Confiteor του Cabre Jaume

14)Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Το βιβλίο μου κυκλοφορεί σε Public, Πρωτοπορία και Ιανό, καθώς και στο βιβλιοπωλείο στις εκδόσεις Πηγή, σε Αθήνα, Λάρισα και Θεσσαλονίκη. Επίσης, είναι διαθέσιμο από παραγγελία μέσω internet. Για τα επόμενα δύο χρόνια θα βρίσκομαι στη Θεσσαλονίκη.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard