ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΡΑΚΟΥ για το βιβλίο της «ΣΟΝΑΤΑ ΚΑΡΔΙΑΣ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣ

 Οι Εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ παρουσίασαν την ποιητική συλλογή "ΣΟΝΑΤΑ ΚΑΡΔΙΑΣ" και  εμείς κάναμε μια μίνι συνέντευξη με την κ. ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΡΑΚΟΥ, την οποία σας παρουσιάζουμε.




1)Κυρία Δράκου το καινούργιο βιβλίο σας "ΣΟΝΑΤΑ ΚΑΡΔΙΑΣ" είναι μια ποιητική συλλογή. Μιλήστε μας για το βιβλίο σας και τα ποιήματα σας, πείτε μας πως προέκυψε ο τίτλος του; 


Είχα πάει σε ένα κονσέρτο και είχα μεθύσει με την τέχνη και τον ρυθμό, με τον έρωτα για την ζωή και τον άνθρωπο, ακούγοντας σονάτες και όνειρα μέσα από την ομορφιά να χάνεσαι για να βρεθείς λευτερωμένος. Έβγαλα το σημειωματάριο μου και ξεκίνησα να γράφω ακούγοντας και νιώθοντας. Συνέχισα να γράφω με μεγάλη ταχύτητα, λες και θα μου έκλεβαν τις στιγμές μου αν τελείωνε η μουσική και εγώ ακόμη να βγάλω τη θάλασσα με σκέψεις από μέσα μου. Το καράβι στη θάλασσα μου έχει λευκά πανιά και πάει κόντρα στον άνεμο, αναζητώντας αξίες και ιδανικά, ελπίδα και καλοσύνη. Δεν ήθελα να σταματήσει η μουσική για να μην σταματήσει και η γραφή για εκείνη την αναζήτηση της εσωτερικής αρμονίας και ειρήνης. Όλη μου η ζωή ήταν και είναι μέσα στο ρυθμό του χορού, της ζωγραφικής και της ποίησης. Τα ποιήματα του βιβλίου «Σονάτα καρδιάς» είναι γραμμένα με την δική μου καρδιά για την κάθε καρδιά, για τον κάθε άνθρωπο που θέλει να ποτίσει τις αισθήσεις του με χρώματα, την σκέψη του με επιλογές χαράς και τις δράσεις του με συνταξιδιώτες που να του ενισχύουν το χαμόγελο και τα ταλέντα του.

Η απόφαση για να κρίνουμε αν κάτι είναι καλό, έχει να κάνει με τα συναισθήματα που μας προκάλεσε, για ότι διαβάσαμε, ότι είδαμε , ότι ακούσαμε και βιώσαμε. Το παιχνίδι της καρδιάς με τις λέξεις και τα νοήματα μέσα στο βιβλίο, δημιουργεί μια εσωτερική εγρήγορση και συγκίνηση για την ανακάλυψη των εσωτερικών αναγκών. Ο κάθε άνθρωπος ταυτίζεται με τα νοήματα που αντλεί και χώνεται μέσα στην ανάσα της έκφρασης για την τέλεση του σκοπού, που δεν είναι παρά η εσωτερική επανάσταση να είσαι άνθρωπος, να αγαπάς και να επιτρέπεις να σε αγαπούν, χωρίς να σφαλίζεις τα συναισθήματα σου. Σαν εμψυχώτρια μέσω των τεχνών, δηλώνω πως είναι πανέμορφο να χορεύεις με την ποίηση, να ζωγραφίζεις με τη μουσική και να αγαπάς με το εσωτερικό σου φως. Στο θέατρο σκιών του παραλόγου μέσα στον κόσμο που ζούμε, χρειαζόμαστε χρώματα και ένα καμβά από λέξεις, για να ιδρώσει η ψυχή και να στάξει σαν δάκρυ χαράς να φτιάξει τον πίνακα του κόσμου μας μέσα στην υγιή επικοινωνία.


2) Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να περάσετε στους αναγνώστες που θα το διαβάσουν;

 

Η ποιητική συλλογή «Σονάτα καρδιάς» εξυμνεί την αξία του έρωτα για τη ζωή, την πατρίδα, την ειρήνη, την αγάπη, τις πανανθρώπινες αξίες, τα θετικά συναισθήματα, τις τέχνες. Κέρδισε το Παγκόσμιο βραβείο «Τερψιχόρη» που είναι η μούσα του χορού, στον Παγκόσμιο διαγωνισμό Καβάφη 2018, για αυτό και το εξώφυλλο που ζωγράφισα έχει φιγούρες που χορεύουν την ελευθερία να είσαι αυτός που θέλεις να είσαι και να κτίζεις μέσα σου και γύρω σου την φωτεινότητα και την απόφαση να συνυπάρχεις με το σεβασμό και την συνεργασία…, σε ότι κάνεις και ονειρεύεσαι. Το μήνυμα που δίνει είναι ότι, η ζωή είναι όμορφη αν έτσι θα την δεις. Κάνε τη μοίρα επιλογή και απόφαση… Σαν ένα φύλλο στον άνεμο η ζωή μας, ας μην τη σπαταλούμε στην άρνηση και στη σκλαβιά, στο φόβο και στη διαφθορά. Ας μείνουμε εκεί που ανήκουν τα συναισθήματα μας. Όλη η ζωή μια στάλα φως.


3) Τι σημαίνει για σας ποίηση;


Για μένα η ποίηση είναι τρόπος ζωής, είναι η ελευθερία και η ειρήνη, είναι το νόημα της ζωής και ο καμβάς των ονείρων με τέμπο το χαμόγελο. Δεν έχω άλλη επιλογή, έχω μια θάλασσα μέσα μου που κυλάει, δεν μου δίνει περιθώριο επιλογής αλλά ανάγκης όπως η αναπνοή, όπως η δίψα και ένα τζάκι ζεστασιάς στα παγωμένα χρόνια των αντιφάσεων. Με επέλεξε και την κρατώ σφικτά, θα μείνω στην αγκαλιά της για να αγκαλιάζω με τη γραφή μου όλους τους ανθρώπους και να τους δίνω μηνύματα ανθρωπιάς να κόβουν τους φράχτες και τα σύνορα καρδιάς. Ευχαριστώ πολύ την ποίηση είναι η καλύτερη μου φίλη, με αφήνει να χορεύω μαζί της την σονάτα καρδιάς μου, για την συγχορδία του κόσμου.


4)Η ποίηση στις ημέρες μας δεν έχει τη θέση που κατείχε παλαιότερα. Για ποιο λόγο πιστεύετε πως συμβαίνει αυτό και πως θεωρείτε ότι θα είναι το μέλλον της;


Η ποίηση είναι για εκείνους που θέλουν να χορέψουν με το κύμα το ταγκό της ζωής και να ξεκουραστούν. Έχει τη θέση που της αρμόζει αλλά σε λίγους. Είναι η δροσιά που ξεπλένει την αρμύρα των σκέψεων, για αυτούς που την επιλέγουν. Πιστεύω πως δεν έχασε τη θέση της η ποίηση, αλλά το βιβλίο έχασε τη θέση του στις ψυχές. Ίσως και οι άνθρωποι χάθηκα μέσα στις πολλές πληροφορίες και τις επιλογές. Πιστεύω πως όσο ψαγμένος είναι ο άνθρωπος, τόσο και πιο πολύ αγαπά την ποίηση και τα βιβλία γενικότερα.


5) Εσείς γιατί γράφετε;


Με έχει τάξει ο Θεός σε αυτό τον δρόμο και ακολουθώντας τον Θεό, ακολουθώ τη γραφή και τα νοήματα που Εκείνος θέλει να δώσω. Θα είναι μαζί μου γιατί θέλει να δώσω μηνύματα για την ειρήνη σε όλη τη γη. Υποσχέθηκα στον εαυτό μου και σε Εκείνον πως θα το κάνω. Είναι μακρύς ο δρόμος μα συνάμα τόσο συναισθηματικός, στάζουν τα δάκρυα μου και η καρδιά μου είναι στα χέρια της Αγάπης Του. Με όλη μου την καρδιά θα συνεχίσω να ακούω τον λόγο του πως «Μπορώ και θα είναι μαζί μου». Αυτό που κάνω είναι να αποτυπώνω τα λόγια που Εκείνος γράφει στην καρδιά μου.


6)Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα στο έντυπο ή στο ηλεκτρονικό βιβλίο, εσείς ποιο θα επιλέγατε;


Το έντυπο, είναι η υφή, το άγγιγμα, η αφιέρωση, οι σελίδες… Μπορείς να το έχεις εκεί δίπλα σου, να το βλέπεις να το μυρίζεσαι και να το ακούς σιωπηλά.


7) Πόσο πιθανή είναι να δούμε σύντομα μια καινούργια ποιητική συλλογή από εσάς; Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια.


Δεν έχω σκοπό να σταματήσω να γράφω, καλά να είμαι και θα αφήσω ένα μεγάλο έργο πίσω μου φεύγοντας. Περιμένουν για έκδοση πολλά βιβλία μου… ποιητικές συλλογές, φιλοσοφήματα, δοκίμιά, διηγήματα, μυθιστορήματα, παραμύθια, αληθινές ιστορίες, σχέδια μαθήματος για αξίες ζωής και θετικά συναισθήματα…


8) Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας ποιητές, πείτε μας δύο Έλληνες και δύο ξένους και αν σας επηρέασαν στο δικό σας έργο.


Αγαπώ όλους τους ποιητές ,δεν θέλω να τους ξεχωρίσω… Είναι ένας κήπος, ή ένας αγρός με ανθισμένα αγριολούλουδα που τα ποτίζει η βροχή Του Ποιητή του ουρανού. Ο κάθε ένας έχει τη μυρωδιά του και το χρώμα του, την αξία και τις σιωπηλές του ώρες γραφής.


9)Εκτός από ποίηση τι άλλα είδη λογοτεχνίας διαβάζετε;


Διάβασα πολύ στη ζωή μου και ακόμη διαβάζω όπως και έγραψα πολύ και θα γράφω διάφορες μορφές λογοτεχνίας. Αγαπώ τα βιβλία και τη γραφή… και όλους τους ποιητές, ακόμη και αυτούς που γράφουν ποίηση μόνο με τα μάτια και την καλοσύνη τους. Δεν διαβάζω μόνο λογοτεχνία αλλά και βιβλία ψυχολογίας, θρησκευτικά, εκπαίδευσης και επιστημονικές μελέτες γενικότερα.


10) Αφιερώστε στους αναγνώστες μας, τους αγαπημένους σας στίχους από το βιβλίο σας.


«Με φυλακτό μου την καρδιά, την προσευχή, το φως, ξέθαψα όλη τη σιωπή και σιγοτραγουδώ». «Πυρωμένη η θάλασσα του νου μπαίνει σε βάρκες και φτάνει σε νησιά». «Συνέχισε να ανήκεις στα όνειρα σου». «Μαζεύω τη βροχή σε μπουκέτα ποίησης και τα χαρίζω στους ερωτευμένους». «Στα κύματα του έρωτα στάζει ο ιδρώτας σκέψεις». «Η ποίηση είναι η μουσική της καρδιάς. Η μουσική της καρδιάς είναι η αγάπη». «Το κορμί σαν μια λαμπάδα στα ξέφωτα του νου, συγκινημένο ξεκίνησε χορό». «Θα φορέσω την παραλλαγή του χρόνου και θα κάνω ταξίδι στα μάτια της καινούργια μέρας». «Φύτρωσε το άπειρο στο χαμόγελο της ποίησης σε φλογισμένη μοίρα». «Ζωγράφισε το φως, μια στάλα φλόγας είσαι στο σύμπαν».


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα ήθελα  να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.


Σας ευχαριστώ πολύ. Εύχομαι κάθε καλό σε όλους σας και πάνω από όλα να μείνουμε καλά και άνθρωποι. Εμένα μπορείτε να με βρείτε στο τηλέφωνο 00357 99647506 και στο eimaildrakouvathilakas@gmail.com

Tο βιβλίο μου μπορείτε να το βρείτε σε κάθε βιβλιοπωλείο ζητώντας το με τοντίτλο του «Σονάτα καρδιάς» και λέγοντάς εκδόσεις «Κέδρος».




ΣΟΝΑΤΑ ΚΑΡΔΙΑΣ

Συγγραφέας: ΔΡΑΚΟΥ, ΚΥΡΙΑΚΗ
Έτος έκδοσης: 2021
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΕΔΡΟΣ


ΒΡΑΒΕΙΟ ΤΕΡΨΙΧΟΡΗ
4ος ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΠΟΙΗΣΗΣ «Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ» 2018

Ιδρώνει

Σπάει τα τζάμια που καθρεφτίζουν τον φόβο η στιγμή.
Γίνεται άνεμος σκέψεων που πότισε η καρδιά σε κάθε θάλασσα.
Κυλά στο κορμί σου με πάθος ο έρωτας,
να νικήσει τον θάνατο με την αγάπη.

Φοβισμένο τ’ όνειρο ιδρώνει στη γωνία του εγωισμού,
γίνεται άγαλμα στην πλατεία της μοναξιάς,
γίνεται ανθός που περιμένει δίχως να δίνει το άρωμά του.
Γίνεται ιδρώτας ερωτικής ανάσας.

Κυλά η σκέψη του ποιητή στο σώμα από της ψυχής το τραγούδι,
γέρνει στην αγκαλιά της ροής της γραφής και ανασαίνει
έρωτα.
Ζωγράφισε στα χείλη σου τη δροσιά να στάζει στις αισθήσεις,
να ξυπνήσουν τα αγάλματα της σκλαβιάς του νου
και να χορέψουν τη ζωή.

Ξεσηκώθηκε η μοίρα στα χέρια σου,
ζωγραφίζει τον ουρανό σου με της καρδιάς τον λόγο,
με της ψυχής το τανγκό.
Ιδρώνει η ύπαρξη, μα τραγουδά τον τελευταίο στίχο.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard