ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤO ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ.ΤΕΥΚΡΟ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ για το βιβλίο του «ΕΙΚΑΣΙΑ 3V+1» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

 Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε το συγγραφέα κ. ΤΕΥΚΡΟ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ με το βιβλίο τoυ, «ΕΙΚΑΣΙΑ 3ν+1» από τον ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ



1)Κε ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ, συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας. Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε; 


Η ιδέα να χρησιμοποιήσω την μαθηματική  εικασία 3ν+1 σ’ ένα αστυνομικό μυθιστόρημα είναι καταχωρημένη στο «βιβλίο ιδεών» μου από το 2017. Άρχισα να σχεδιάζω το σκαρίφημά της το 2019, λίγο μετά την κυκλοφορία του προηγούμενου μυθιστορήματός μου (Φονικό στη μεγάλη εκκλησία). Το γράψιμό του διήρκεσε από τις αρχές του 2020 μέχρι την Άνοιξη του 2022, παράλληλα με αρκετές άλλες δουλειές: Μια ιστορία των μαθηματικών του εικοστού αιώνα, τρία διηγήματα για συλλογικούς τόμους, δυο ανακοινώσεις σε συνέδρια και αρκετές ακόμη «μικροδουλειές».


2) Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του βιβλίου σας? Ποια θεωρείτε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία? 


Η καθοδηγούμενη ειδησεογραφία μας είναι πλούσια σε ειδεχθή εγκλήματα αρκεί να αποδίδονται σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδεςαφήνονταςτην λαμπερή, υπεράνω πάσης υποψίας καλή κοινωνία αλώβητη – άντε το πολύ να της αποδοθεί κάποιο αναίμακτο οικονομικό ατόπημα που επειγόντως θάβεται κάτω από απαλλακτικά πέπλα «σκευωρίας», «έλλειψης στοιχείων», «αμφιβολιών» και «παραγραφών». Άλλωστε ο νομικός μας κόσμος διαθέτει ένα πλούσιο οπλοστάσιο παρελκυστικών τακτικών, νομικών τεχνασμάτων και ελιγμών, στη διάθεση όποιου είναι σε θέση να τα αγοράσει. Ήθελα να γράψω μια ιστορία όπου όλα αυτά να είναι ανενεργά. Και αυτό νομίζω ότι είναι το δυνατό στοιχείο του μυθιστορήματος.


3)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε ?


Από την αρχή είχα αποφασίσει ο τίτλος να είναι «Εικασία 3ν+1» μια και ήθελα το συγκεκριμένο πρόβλημα να έχει καθοριστικό ρόλο στην ιστορία. Κάποια στιγμή σκέφτηκα και τον τίτλο «Άγριο τριαντάφυλλο στο φεγγαρόφωτο», αλλά το απέρριψα: ο τίτλος πρέπει να απευθύνεται κατά κύριο λόγο στον υποψήφιο αναγνώστη ενώ ο δεύτερος τίτλος έχει νόημα μόνο για κάποιον που θα έχει ήδη διαβάσει το βιβλίο.


4)Μιλήστε μας για την υπαστυνόμο Ολγα Πετροπούλου, θα την δούμε ξανά σε νέες περιπέτειες?


Η Όλγα Πετροπούλου άρχισε τη σταδιοδρομία της το 2007, με διηγήματα σε συλλογικούς τόμους, εφημερίδες και περιοδικά με εμφανίσεις σε συλλογές διηγημάτων και σε εφημερίδες. Αυτό είναι το πρώτο της μυθιστόρημα και ήδη έχω στα σκαριά το δεύτερο.


 5)Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα αστυνομικό βιβλίο για να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη μέχρι την τελευταία του σελίδα?


Δεν υπάρχουν «συνταγές». Ωστόσο οι πολλές παρεκβάσεις, οι ψυχολογικές ενδοσκοπήσεις, οι περιττές επαναλήψεις κινδυνεύουν να οδηγήσουν σε «κοιλιές» και ενδεχομένως να καταστρέψουν μια αξιόλογη κατά τα άλλα αφηγηματική ιδέα. Το αντίστροφο, η υπερβολική λιτότητα, η απογύμνωση της πλοκής από τον «ηδυσμένο λόγο», η παντελής απουσία παράπλευρων βοηθητικών πλοκών μπορεί να έχει εξίσου καταστροφικά αποτελέσματα.


6)Γιατί επιλέξατε να γράψετε ένα αστυνομικό μυθιστόρημα?


Η «αστυνομική φόρμα» μου φάνηκε ιδιαίτερα λειτουργική ακόμα και σε μυθιστορήματά μου όπου το έγκλημα και η εξιχνίαση δεν ήταν το κύριο θέμα τους (Παράδειγμα το μυθιστόρημά μου Σφαιρικά κάτοπτρα επίπεδοι φόνοι).


7)Τι είναι αυτό που γοητεύει τους αναγνώστες και τα τελευταία χρόνια αναζητούν όλο και περισσότερο βιβλία αστυνομικής λογοτεχνίας?


Στις μέρες μας το αστυνομικό αφήγημα επέχει κεντρική θέση στο χώρο του κοινωνικού αναγνώσματος. Το επίκεντρο έχει μετατοπιστεί από τον καθαρό γρίφο προς την ανατομία των ανθρώπινων σχέσεων, την αλληλεπίδραση των κοινωνικών στρωμάτων, τη δυναμική των ομάδων. Η αστυνομική λογοτεχνία προσφέρει στον αναγνώστη ένα ταξίδι σ’ έναν κόσμο φανταστικό που ωστόσο, αν το καλοκοιτάξει, δεν διαφέρει και πολύ από τον δικό του κόσμο.


8)Πείτε μας αγαπημένα σας βιβλία και συγγραφείς από τον χώρο της αστυνομικής λογοτεχνίας και πόσο σας επηρέασαν.


Αγαπώ πολύ τις ιστορίες του μοναχού Κάντφελ της Έλις Πήτερς, καθώς και τις ιστορίες του Δικαστή Τι του Ρόμπερτ Βαν Γκούλικ. Μου αρέσει πολύ η Π. Ντ. Τζέημς με τον επιθεωρητή Νταλγκλίς καθώς και οι βυζαντινές ιστορίες του Π. Αγαπητού. Ωστόσο πιστεύω ότι οι επιρροές στο γράψιμό μου προέρχονται από πάρα πολλές διαφορετικές και συχνά ανεξιχνίαστες πηγές και αναγνώσεις.


9) Πείτε μας πως προέκυψε η συνεργασία σας, με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ


Η συνεργασία μου με τις εκδόσεις Ψυχογιός χρονολογείται από τα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν μου έκαναν την τιμή να μου εμπιστευθούν τη μετάφραση του Τα αστέρια της Βερενίκης του Ντενί Γκετζ. Όλα αυτά τα χρόνια μου εμπιστεύθηκαν προλόγους και επιμέλειες σε εκλεκτά βιβλία που εξέδωσαν. Έτσι, τώρα που η Όλγα Πετροπούλου ετοιμάζεται για μια καριέρα σε μυθιστορήματα, είμαι εξαιρετικά ευτυχής που στεγάζεται στη σειρά Crime των εκδόσεων Ψυχογιός.


10)Θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα


Έχω σπουδάσει μαθηματικά στη Γαλλία και εργάστηκα επί σαράντα χρόνια στη Μέση Εκπαίδευση. Ενδιαφέρομαι ιδιαίτερα για την ιστορία των επιστημών καθώς και για τις εφαρμογές της πληροφορικής στην εκπαίδευση. Ασχολούμαι με την παρουσίαση των μαθηματικών στο μη ειδικό κοινό. Συμμετέχω στην ομάδα Θαλής+Φίλοι που έχει ως στόχο το γεφύρωμα του χάσματος ανάμεσα στα μαθηματικά και τον υπόλοιπο πολιτισμό, με κύριο όχημα τη μυθοπλασία.


11)Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;


Όπως είπα και πιο πριν, ετοιμάζω ένα δεύτερο μυθιστόρημα με την Όλγα Πετροπούλου καθώς κι ένα μυθιστόρημα που εκτυλίσσεται στην εποχή του Όθωνα. Τις επόμενες εβδομάδες θα κυκλοφορήσει ένα βιβλίο μου με θέμα τους μαθηματικούς του εικοστού αιώνα. Επίσης, με την ελπίδα ότι ο COVID θα το επιτρέψει, ελπίζω να μπορέσω να ξαναρχίσω τις «εκλαϊκευτικές» διαλέξεις μου σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και της Κύπρου.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.


Όλα τα βιβλία μου είναι διαθέσιμα στα βιβλιοπωλεία. Η Εικασία 3ν+1 κυκλοφορεί και σε e-book. Μπορείτε να με βρείτε στο facebook: TefcrosMichaelides και ζωντανά στις διάφορες εκδηλώσεις όπου συμμετέχω και οι οποίες ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα Θαλής+Φίλοι καθώς και στο facebook.



ΕΙΚΑΣΙΑ 3ν + 1
ΤΕΥΚΡΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ - PSICHOGIOS PUBLICATIONS

Τον φώναζαν Κριστιάνο. Πίστευαν ότι μια μέρα θα γινόταν μεγάλος ποδοσφαιριστής. Προπονητές, παράγοντες, αθλητικογράφοι ήταν όλοι σύμφωνοι. Τους διέψευσε. Αντί για το Μπερναμπέου και το Μαρακανά έμπλεξε στα κυκλώματα της νύχτας. Κι ένα βράδυ, έξω από ένα φτωχικό διαμέρισμα της Κυψέλης, βρέθηκε να κολυμπά μέσα στο ίδιο του το αίμα. Η υπόθεση έδειχνε απλή, σχεδόν προφανής. Όμως η Όλγα Πετροπούλου, του τμήματος εγκλημάτων κατά ζωής, δεν εμπιστευόταν τα προφανή. Στα μάτια της οι εμπλεκόμενοι, μια στρίπερ-μαθηματικός, ένας ναρκομανής, πρώην Γκόλντεν Μπόι, κι ένας γραφικός άστεγος με πλατιά μόρφωση, συνέθεταν έναν γρίφο πολύ πιο περίπλοκο απ’ όσο φαίνονταν να πιστεύουν όλοι οι άλλοι· έναν γρίφο που από την πρώτη στιγμή φάνταζε να διαπερνά τα ευάλωτα, διαβρωμένα στεγανά της λαμπερής καθωσπρέπει κοινωνίας και του σκοτεινού υποκόσμου· έναν γρίφο που άκουγε στο κωδικό όνομα «εικασία 3ν+1». Ή μήπως σήμαινε απλώς τρεις νεκροί κι ύστερα άλλος ένας…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard