ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΣΕΛΗΝΙΩΤΑΚΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ "Τα σκοτεινά μονοπάτια μιας φωτεινής ζωής " ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK  φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ. Κατερίνα Σεληνιωτάκητου βιβλίου «Τα σκοτεινά μονοπάτια μιας φωτεινής ζωής», που εκδόθηκε από τις ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ.




1.  Συστήστε μας με  λίγα λόγια το βιβλίο σας, « Τα σκοτεινά μονοπάτια μιας φωτεινής ζωής ». Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε; Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του βιβλίου σας και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;


Το βιβλίο ανήκει στην κατηγορία της νουβέλας και έχει μυθιστορηματικό
χαρακτήρα . Η κεντρική του ιδέα δηλαδή είναι φανταστική. Ωστόσο υπάρχουν
διάσπαρτα αυτοβιογραφικά στοιχεία μέσα σε αυτό. Μεταξύ άλλων, πραγματεύεται
τη φίλια . Την ιδέα αυτή έκλωθα χρόνια μέσα μου, μέχρι που ήρθε και για μένα το
πλήρωμα του χρόνου κάποια στιγμή , κι αυτή η στιγμή ήταν το προηγούμενο

καλοκαίρι, όταν ολοκλήρωσα τη συγγραφή του.

2.Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ αυτό το βιβλίο? Αν ήσασταν ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία? 

2.Ορμώμενη από σχόλια αναγνωστών θα τολμήσω να πω, ότι τα στοιχεία του
βιβλίου, που μπορούν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον κάποιου, είναι πολλά. Είναι κι
αυτό ακριβώς , που με ικανοποίησε ιδιαίτερα μιλώντας μαζί τους. Σε άλλους
άρεσαν οι δυνατές περιγραφές των διάφορων σημείων της Ελλάδας, που
αναφέρονται. Άλλους τους συνεπήρε ο προβληματισμός για τα θεμελιώδη
ζητήματα, που θίγονται: ο θάνατος και οι επιπτώσεις του σε αυτούς που μένουν
πίσω. Η φιλία που δοκιμάζεται, για να αποδείξει την αντοχή της. Το «τυχαίο» στη
ζωή μας και το μέρος της ευθύνης που αναλογεί στον καθένα μας, να ορίζει τη
μοίρα του. Άλλοι πάλι είχαν να πουν για την επαφή τους με τη σκέψη και την
κοσμοθεωρία του Καζαντζάκη, που υπήρξε και ο μέντοράς μου, καθώς προσπάθησα
να δώσω κάποια στοιχεία από το μεγαλειώδες έργο του μέσα από την πένα μου και
τη δική μου οπτική γωνία. Να κάνω μια σύνδεση με το παρελθόν και να δείξω με
μια φρέσκια ματιά τον τρόπο να στέκεται κανείς και να ατενίζει τη ζωή
«καζαντζακικά».

3)Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας.

Θα ήθελα με το βιβλίο μου να φωτίσω τις καρδίες των αναγνωστών. Μ’ αυτό το
φως που κουβαλάμε όλοι μέσα μας, σαν ένστικτο: την ελπίδα. Και να τους θυμίσω,
ότι μπορεί κάποιες φορές οι δυσκολίες της ζωής να κάνουν το φως της να
αχνοφαίνεται , όμως δεν πρέπει ποτέ να σταματάμε να την αναζητάμε μέσα και

γύρω μας.

4)Ποια σειρά θα θέλατε να υπογραμμίσει κάποιος στο βιβλίο σας και γιατί?



«Θέλει περισσότερη προσπάθεια να μένεις δυστυχισμένος απ΄ το να προσπαθείς
να ευτυχήσεις».
Έχω βρεθεί σε καταστάσεις , που μοιάζουν αδιέξοδα. Όμως δε θα πρέπει να
ξεχνάμε, ότι το μέγεθος του προβλήματος, που βιώνουμε εκείνη την ώρα, είναι
μεγαλύτερο μες στο μυαλό μας απ΄ ότι στην πραγματικότητα. Εξαρτάται από τον
χώρο που θα του δώσουμε εμείς, να επεκταθεί. Έτσι, αν καλλιεργήσουμε μια
θετική στάση ζωής και καταφέρουμε να εκπαιδεύσουμε τον εγκέφαλό μας στις
δυσκολίες να ελίσσεται και όχι να βαλτώνει, θα έχουμε βρει τον τρόπο να έχουμε

μια πιο θετική στάση ζωής και τελικά μια πιο ευτυχισμένη ζωή.

5)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε ?


Υπήρχαν στο μυαλό μου κάποιοι εναλλακτικοί τίτλοι. Όμως με αυτόν νιώθω, ότι
ήρθα πιο κοντά σε αυτό, που ήθελα να πετύχω. Τα αντιφατικά αυτά αιώνια
στοιχεία, το φως και το σκοτάδι, μπορούν να οδηγήσουν στην αρμονία. Και τα δυο
θα τα γνωρίσουμε όλοι μας μοιραία στη ζωή. Δε θα πρέπει ωστόσο να μας φοβίζει η
σκοτεινιά. Μάλιστα ένας τίτλος με τον οποίο «φλέρταρα» ήταν : «Μη φοβηθείς τα
σκοτάδια, φως μου». Πρέπει να παίρνουμε ό,τι έχουν να μας διδάξουν σαν εφόδια
και να συνεχίζουμε να βαδίζουμε τα μονοπάτια της ζωής. Τότε μόνο, χάρη στην

εμπειρία που κουβαλάμε, καταφέρνουμε να αναγνωρίσουμε τη λαμπρότητά της.

6)Κάθε μέρα βλέπουμε να εκδίδονται καινούργια βιβλία και συνεχώς μας συστήνονται καινούργιοι συγγραφείς .Ποιο νομίζετε ότι είναι το πακέτο που πρέπει να διαθέτει ένας πρωτοεμφανιζόμενος  συγγραφέας για να μας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις ?


Καθένας από εμάς κουβαλάει τις δικές του εμπειρίες και τα δικά του βιώματα. Κουβαλάμε όμως κι ένα χρέος: αυτά όλα να τα μεταβιβάσουμε στους επόμενους. Ο κόσμος θα ήταν φτωχότερος, αν κρατούσαμε όλη αυτή τη δύναμη για τον εαυτό μας. Είμαστε όλοι μέρος ενός πίνακα. Ο καθένας βάζει τη δική του πινελιά και είναι στο χέρι μας να φτιάξουμε ένα αριστούργημα. Για μένα το γράψιμο ήταν μια κλήση εσωτερική. Φαντάζομαι λοιπόν, ότι αρχικά κάποιος που καταπιάνεται με τη συγγραφή , θα πρέπει να έχει νιώσει αυτό το κάλεσμα. Δεύτερον θα πρέπει να έχει την τόλμη, αυτή την εσωτερική ανάγκη να την εξωτερικεύσει και στο αναγνωστικό κοινό. Τρίτον θα πρέπει να έχει διαβάσει και μελετήσει άλλους συγγραφείς. Να πάρει φως απ’ τα λαμπρά λογοτεχνικά παραδείγματα, που είχαμε και έχουμε εδώ στη χώρα μας αλλά και στο εξωτερικό. Πραγματικά έχουν να μας διδάξουν πολλά. Πλέον ζούμε στην εποχή που έχουμε δει και διαβάσει τα πάντα και οι σύγχρονοι ψάχνουν τρόπους να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του κόσμου, σε σημείο που πολλές φορές σοκάρουν με τις ιδέες τους. Δε χρειάζεται υπερβολή κατά τη γνώμη μου. Μπορεί μια ιδέα να είναι όμορφη, κι ας την έχουμε ξανασυναντήσει, μόνο και μόνο, γιατί εμείς τη δώσαμε με το δικό μας μοναδικό τρόπο

7)Πως νιώθετε τώρα που εκδόθηκε το πρώτο σας βιβλίο?

 Σαν παιδί διάβαζα πολλά λογοτεχνικά βιβλία. Από τότε γεννήθηκε μέσα μου η επιθυμία, κάποια μέρα να γράψω κι εγώ κάτι δικό μου. Έτσι νιώθω ότι πραγματοποιήθηκε ένα μεγάλο μου όνειρο. Και φυσικά, ότι έκανα το χρέος μου, στο μέρος που μου αναλογεί. Η χαρά μου είναι ακόμα μεγαλύτερη βλέποντας τους αναγνώστες να επικοινωνούν μαζί μου, για να μου εμπιστευτούν κομμάτια από το βιβλίο , που άγγιξαν τις καρδιές τους.

8) Μιλήστε μας για την συνεργασια σας με τις Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή, πως προέκυψε, πως τους εμπιστευτήκατε για το πρώτο σας βιβλίο?


 Σ΄ έναν χώρο που σου είναι άγνωστος, λογικό είναι να μην ξέρεις πως να κινηθείς , όταν ξεκινάς. Σαν μπήκα λοιπόν στη διαδικασία αναζήτησης εκδοτικού, «έπεσα» πάνω στις Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή. Ήταν ο μοναδικός εκδοτικός στον οποίο έστειλα το βιβλίο μου. Από κει και ύστερα δε χρειάστηκε να αναζητήσω κάποιον άλλο, μιας και σε σύντομο σχετικά χρόνο, έλαβα θετική απάντηση και το «πράσινο φως», για να προχωρήσουμε στην έκδοση του έργου μου. Τους ευχαριστώ πολύ λοιπόν, για ακόμα μια φορά, που έδωσαν «στέγη» και στο δικό μου βιβλίο.


9)Θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα.


Γεννήθηκα και έζησα τα παιδικά μου χρόνια στο Ηράκλειο της Κρήτης. Ακολούθησε η μετεγκατάσταση της οικογένειάς μου στη Θεσσαλονίκη. Πλην ενός μέλους δυστυχώς, μιας και έχασα τον πατέρα μου από ατύχημα. Στην ζωή καθενός νομίζω , ότι υπάρχει ένα γεγονός, που καθορίζει ποιος θα γίνει και ποια πορεία θα ακολουθήσει μετά από αυτό. Για μένα ήταν ο ξαφνικός χαμός ενός από τους σημαντικότερους ανθρώπους της ζωής μου , σε τόσο τρυφερή ηλικία. Ακολούθησαν τα φοιτητικά χρόνια( το φως ). Είμαι απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Εργάστηκα σαν δασκάλα σε πολλά μέρη της Ελλάδας. Σε ένα από αυτά, τη Σάρτη Χαλκιδικής, γνώρισα τον σύζυγό μου. Εδώ ζω κι εργάζομαι πια τα τελευταία χρόνια.


10)Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;

 Πραγματικά το αγκάλιασμα του κόσμου στην πρώτη μου συγγραφική προσπάθεια ήταν συγκινητικό. Η θετική δε ανατροφοδότηση, που έχω πάρει έως τώρα, μου δίνει δύναμη να συνεχίσω προς αυτήν την κατεύθυνση. Μελλοντικά λοιπόν, δεν αποκλείεται να δείτε ξανά κάτι δικό μου. Όμως για την ώρα θέλω ν΄απολαύσω το ταξίδι του πρώτου μου βιβλίου.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα ήθελα  να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Το βιβλίο μπορεί να το βρει κανείς στο site του Εκδοτικού μας. Κυκλοφορεί επίσης από τον Ιανό , τα Public, την Πρωτοπορία καθώς και άλλα συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία. Σας ευχαριστώ κι εγώ πάρα πολύ . Μαζί μου μπορεί να επικοινωνήσει κανείς μέσω του λογαριασμού μου στο Facebook και το Instagram




Τα σκοτεινά μονοπάτια μιας φωτεινής ζωής
Κατερίνα Σεληνιωτάκη
Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή


ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ


Στο ταξίδι της ζωής η συντροφιά είναι αυτή, που κάνει τη διαδρομή να φαντάζει πιο συναρπαστική. Τι γίνεται όμως, όταν ο δρόμος δυσκολεύει; Ποιοι μένουν μαζί μας, για να βαδίσουμε τα σκοτεινά της μονοπάτια και ποιοι εγκαταλείπουν; Συνοδοιπόροι στη ζωή της Ελένης είναι οι δύο καλές της φίλες. Όμως οι δυσκολίες δεν αργούν να φανούν και στον δικό τους δρόμο. Τα όσα διαδραματίζονται, ξεγυμνώνουν τους χαρακτήρες των ηρωίδων και αφήνουν να αποκαλυφθεί η αλήθεια τους. Μέσα από την περιπλάνηση, τον πόνο και τις ματαιώσεις μιας ζωής, οι τρεις γυναίκες δοκιμάζονται και καλούνται να δείξουν τη δύναμή τους, σ’ ένα ταξίδι από την εφηβεία προς την ενηλικίωση με φόντο τις ομορφιές της Ελλάδας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard