ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΜΗΛΙΤΣΗ ΠΑΡΗ για το βιβλίο του «ΑΡΑΠΙΑΝ ΤΣΑΡΣΙ ΑΘΗΝΑ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

 Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK  φιλοξενούμε το

συγγραφέα κ. ΠΑΡΙ ΜΗΛΙΤΣΗ, του βιβλίου «ΑΡΑΠΙΑΝ ΤΣΑΡΣΙ ΑΘΗΝΑ», που

εκδόθηκε από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ.



1)Κε  ΜΗΛΙΤΣΗ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε

εσάς και το βιβλίο σας. Πείτε μας, είχατε ονειρευτεί από μικρός να

γίνεται συγγραφέας? πότε και πως ξεκινήσατε την συγγραφή.


Από τότε που ήμουν μικρός μου άρεσε ο κόσμος των βιβλίων. Ήθελα όχι απλά να

τον διαβάζω αλλά και να τον δημιουργώ. Ναι, είχα ονειρευτεί να γίνω συγγραφέας

όταν θα μεγάλωνα, αλλά ήταν κάτι που το κρατούσα μόνο για τον εαυτό μου. Οι

πρώτες απόπειρες έγιναν στην παιδική μου ηλικία και θυμάμαι πως ενθουσιάστηκα

όταν είδα τις σκέψεις μου αποτυπωμένες στο χαρτί. Ως ενήλικας, ξεκίνησα να γράφω

δυο βιβλία ταυτόχρονα, ένα παιδικό και ένα διήγημα. Το διήγημα εκδόθηκε πρώτο,

με ψευδώνυμο και με τίτλο “Το σχήμα της ζωής”. Διαπραγματευόταν θέματα που

σχετίζονταν με τον άνθρωπο, τον σκοπό της ζωής, τον θάνατο, τη σχέση του

ανθρώπου με τον Θεό. Το παιδικό ακολούθησε μετά από λίγα χρόνια. “Γκλιν ο

εξωγήινος” ήταν ο τίτλος του και γράφτηκε σε κάποια παραλία της Ανατολικής

Αυστραλίας, όπου δούλευα ως εκπαιδευτικός.


2)Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας «ΑΡΑΠΙΑΝ ΤΣΑΡΣΙ - ΑΘΗΝΑ».

Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης αυτού του μυθιστορήματος?


Πρόκειται για ένα κοινωνικό μυθιστόρημα που διαδραματίζεται κατά κύριο λόγο στη

σύγχρονη εποχή. Διαπραγματεύεται θέματα αγάπης, μίσους, έρωτες, απιστίες,

ενέργειες τρομοκρατικές, πολιτικές αναζητήσεις. Εμπεριέχει αρκετές ιστορίες οι

οποίες ενώ αρχικά δείχνουν να είναι ανεξάρτητες και αυτόνομες σιγά σιγά αρχίζουν

να συνδέονται μεταξύ τους. Τι είναι αυτό που τις συνδέει; Τρία μυστικά! Τρία μυστικά

γυναικών, που βγαίνουν στην επιφάνεια είτε γιατί υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος

λόγος είτε απλά γιατί έχει επέλθει το πλήρωμα του χρόνου. Το ένα εξ αυτών έρχεται

από την Καταστροφή της Σμύρνης, και είναι αυτό με το οποίο σχετίζονται τα ιστορικά

στοιχεία του βιβλίου. Πηγή έμπνευσης υπήρξε ένα διήγημα το οποίο είχα συγγράψει

πριν λίγα χρόνια και το άφηνα να υπάρχει στο συρτάρι του γραφείου μου. Ξεκίνησα

με βάση αυτό το διήγημα και σιγά σιγά άρχισα να πλάθω τις υπόλοιπες ιστορίες

γύρω του. Η ειρωνεία είναι, ότι όταν το έργο τελείωσε, ακριβώς την τελευταία στιγμή

αποφάσισα να αφαιρέσω το αρχικό διήγημα! Το έκανα για να ελαφρύνω την πλοκή

και για να κάνω το βιβλίο πιο προσιτό στον αναγνώστη. Άλλη πηγή έμπνευσης

υπήρξαν οι ιστορίες που άκουσα και διάβασα για τη Μικρά Ασία, όταν άρχισα να

εργάζομαι ως εκπαιδευτικός στην περιοχή της Καβάλας. Με τον καιρό φαίνεται πως

ζυμώθηκαν μέσα μου και συνεχώς όλο και πιο επιτακτικά απαιτούσαν να πάρουν μια

συγκεκριμένη μορφή και να βγουν προς τα έξω.


3)Ποια θα θεωρείται ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία? 


Ενώ έγραφα το μυθιστόρημα αυτό, έτυχε να δω στην τηλεόραση μια συνέντευξη του

Κώστα Καζάκου, η οποία πιστεύω πως με βοήθησε να δώσω άλλη δυναμική στο

βιβλίο. Είχε αναφέρει ότι ένα έργο για να αγαπηθεί από το κοινό πρέπει να είναι

χρήσιμο, όμορφο και ενδιαφέρον. Χωρίς να γνωρίζω αν το κατάφερα, προσπάθησα

συνειδητά να αποτυπώσω αυτά τα τρία χαρακτηριστικά σε όλο το βιβλίο. Επιπλέον,

από την αρχή της συγγραφής, σκοπός μου ήταν η ένταξη του αναγνώστη στην

ιστορία ώστε να τον κάνω να ξεχάσει ότι διαβάζει. Για να το πετύχω αυτό, πολλές

φορές έμπαινα στη θέση του και από συγγραφέας γινόμουν ο ίδιος αναγνώστης.

Αυτή η προσπάθειά μου να εφαρμόσω τα τρία κριτήρια του γνωστού ηθοποιού και

σκηνοθέτη, από τη μια μεριά, και η συνεχής εναλλαγή μεταξύ των ρόλων του

συγγραφέα και αναγνώστη, από την άλλη, θεωρώ ότι είναι και τα πιο δυνατά σημεία

αυτής της μυθοπλασίας.


4)Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας.


Πάνω απ’ όλα θέλω να μοιραστώ με τον αναγνώστη σκέψεις, συναισθήματα, εικόνες

και προβληματισμούς. Δεν επιδιώκω να τον κατευθύνω, ούτε να τον περιορίσω. Με

αυτή την έννοια δεν θέλω να του περάσω κάποιο συγκεκριμένο μήνυμα, αλλά

επιθυμώ να του αφήσω χώρο και χρόνο να συμφωνήσει ή να διαφωνήσει μαζί μου.

Κάποιες σκέψεις μου σχετικά με τον έρωτα και την αγάπη, κάποιοι προβληματισμοί

μου για την ειρήνη και τον πόλεμο, κάποιες φιλοσοφικές μου ανησυχίες για τον

σκοπό της ζωής, την ύπαρξη του Θεού και τον φόβο του θανάτου, υπάρχουν

διάχυτες σε όλο το βιβλίο. Η μεγάλη πρόκληση που αντιμετώπισα ήταν να περάσω

στον αναγνώστη όλα αυτά μέσα από ιστορίες που έπλασα με τον νου μου, έχοντας

ως σκοπό να τον αναγκάσω να πάρει θέση και να αντιδράσει είτε θετικά είτε

αρνητικά.


 5)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που

απορρίφθηκε ?


Αρχικά ο τίτλος ήταν “Σχέσεις” και ακολούθησαν πολλοί άλλοι, με επικρατέστερο τα

“Μυστικά”. Το “Αραπιάν Τσαρσί - Αθήνα” είναι ένας από τους τίτλους που πρότεινα

στους ανθρώπους του εκδοτικού οίκου και την τελική απόφαση την πήραν εκείνοι.




6) Πείτε μας πως προέκυψε η συνεργασία σας, με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ




Υπήρξε πρώτα μια πολύ ευχάριστη και αποτελεσματική συνεργασία με ένα άτομο

την κυρία Βάσω Σωτηρίου, που εργάζεται στον χώρο του βιβλίου και το οποίο αφού πρώτα

διάβασε το βιβλίο ανέλαβε να με φέρει σε επαφή με τις συγκεκριμένες εκδόσεις.




7.Ποιο νομίζετε ότι θα είναι το μέλλον του ελληνικού βιβλίου τα επόμενα

χρόνια;



Αντιλαμβάνομαι ότι στο εξωτερικό γίνεται μια μεγάλη στροφή στο ηλεκτρονικό βιβλίο.

Εδώ στην Ελλάδα φαίνεται πως υπάρχει σθεναρή αντίδραση ως προς αυτό. Εμείς ο

Έλληνες φαίνεται πως έχουμε αναπτύξει μια ιδιαίτερη σχέση με το τυπωμένο βιβλίο:

θέλουμε να το μυρίσουμε, να το χαϊδέψουμε και να το ξεφυλλίσουμε. Μπορεί να

έχουμε κάθε διάθεση να μεταφέρουμε αυτές τις συνήθειες στις νεότερες γενιές, όμως

η ανάπτυξη της τεχνολογίας και ο σύγχρονος τρόπος ζωής φαίνεται πως επιβάλλουν

τις αλλαγές τους ασυζητητί. Ίσως κάποια χρόνια αργότερα, όταν πλέον εκλείψουν οι

γενιές που διαβάζουν με τον παραδοσιακό τρόπο, το τυπωμένο βιβλίο να

εξακολουθεί να υπάρχει σε μικρότερη κλίμακα ή ακόμη και να αποτελεί παρελθόν!

Ίσως να επέλθουν αλλαγές και στον τρόπο γραφής. Οι μικρές σύντομες και

αυτοτελείς ιστορίες, τα λεγόμενα bonsai stories, να επικρατήσουν. Αν αυτή η τάση

υπάρχει σε όλη τη διεθνή αγορά, δε βλέπω για ποιο λόγο να μην έρθει και στην χώρα

μας! Η ιστορία μάς έχει δείξει ότι η συγγραφή έχει περάσει από διάφορες μεταβάσεις

(από τον πάπυρο στο χαρτί, από το χειρόγραφο στο έντυπο, από το σκληρόδετο στο

χαρτόδετο βιβλίο) και ίσως το βήμα από το έντυπο στο ηλεκτρονικό βιβλίο και η

επικράτηση των bonsai stories να είναι αναπόφευκτη. Δεν πρόκειται όμως να είναι

καθοριστική, δεν πρέπει να μας φοβίζει. Για όσο χρόνο ακόμη δημιουργούνται

προβληματισμοί στο μυαλό των ανθρώπων, και τα συναισθήματα ζωντανεύουν στην

ψυχή και αναζητούν διέξοδο προς τα έξω, ο γραπτός λόγος θα εξακολουθεί να

υπάρχει, ασχέτως αν θα έχει την έντυπη ή την ηλεκτρονική μορφή ή αν θα είναι

μακροσκελής ή σύντομος. Δεν μπορώ να προβλέψω το μέλλον του ελληνικού

βιβλίου, μπορώ όμως να πω με σιγουριά ότι η ελληνική συγγραφή έχει πολύ μέλλον

ακόμη.


8) Μιλήστε μας για τα επόμενα συγγραφικά σας σχέδια. Τι να περιμένουμε από

εσάς και πόσο σύντομα ?


Από το καλοκαίρι που μας πέρασε έχω ξεκινήσει να γράφω το νέο μου μυθιστόρημα.

Το μεγαλύτερο μέρος του έχει γραφτεί αλλά μένουν αρκετά στοιχεία ακόμη, όπως η

έρευνα για το ιστορικό μέρος του. Υπάρχει πολύς δρόμος ακόμη –ίσως κάποιοι

μήνες, ίσως και ένας χρόνος!– μέχρι να πάρει την τελική του μορφή. Από δω και

πέρα ξεκινά μια καταπόνηση διαφορετικής μορφής, που μπορεί να έχει τις δυσκολίες

της αλλά συγχρόνως είναι όμορφη και γοητευτική. Χρειάζεται να γίνουν πολλές

διορθώσεις, προσθέσεις, αφαιρέσεις και ανασυντάξεις. Όσο για το τέλος του; Αυτό

ούτε εγώ ο ίδιος το γνωρίζω ακόμη!


9)Ποια θεωρείτε ως την πιο σημαντική, ίσως και ανεξάντλητη, «πηγή ιδεών»

για έναν συγγραφέα;


Κατά κύριο λόγο πηγή ιδεών είναι οι άνθρωποι και οι πράξεις τους. Μου αρέσει να

μελετώ τις κινήσεις αγνώστων, να διαβάζω τα μάτια τους όταν τους συναντώ στον

δρόμο, να πλάθω ιστορίες για εκείνους μέσα στο μυαλό μου. Κυρίως προσπαθώ να

μπω μες στον ψυχισμό τους και να μαντέψω τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους.

Με συναρπάζει το γεγονός ότι κάθε άνθρωπος έχει το δικό του τρόπο που

αντιμετωπίζει τον κόσμο και δίνει τη δική του εκδοχή στα γεγονότα που συμβαίνουν

γύρω του. Η αλήθεια είναι μία, ωστόσο όμως καθένας φτιάχνει τη δική του εκδοχή. Η

αναζήτηση και η περιγραφή αυτών των διάφορων εκδοχών της αλήθειας είναι κατά

τη γνώμη μου η μεγαλύτερη πηγή έμπνευσης για ένα συγγραφέα. Ειδικά στις

περιπτώσεις που υπάρχουν αντικρουόμενα συμφέροντα και απόψεις, τότε αυτές οι

εκδοχές περιπλέκονται επικίνδυνα και τα αποτελέσματά τους είναι απρόβλεπτα και

μοιραία για τους ήρωες.


10)Ποιος πιστεύετε ότι πρέπει να είναι ο κύριος στόχος κατά τη συγγραφή ενός

βιβλίου; Το οικονομικό όφελος, η φήμη ή η ικανοποίηση μιας εσωτερικής

ανάγκης;


 Όλα ξεκινούν με την ικανοποίηση μιας εσωτερικής ανάγκης. Μέσα στον ψυχισμό του

ανθρώπου που γράφει υπάρχει κάτι ζωντανό –μια σκέψη ή ένα συναίσθημα– το

οποίο επίμονα ζητά να βγει προς τα έξω. Χωρίς αυτή την εσωτερική παρόρμηση,

τίποτα δε θα ήταν δυνατόν να συμβεί. Από μόνη της όμως δεν είναι αρκετή! Ακόμη κι

αν καταφέρει να βγει στην επιφάνεια και πάρει μορφή γραπτού κειμένου, ζητά εξίσου

επίμονα να μοιραστεί με άλλους ανθρώπους, διαφορετικά η όλη προσπάθεια μένει

μισοτελειωμένη και αποτελεί μια απλή καταγραφή ή ίσως ένα ψυχογράφημα. Η

ικανοποίηση μιας εσωτερικής ανάγκης και το μοίρασμά της με άλλους ανθρώπους,

αποτελούν απαραίτητα συστατικά στοιχεία για την ολοκλήρωση ενός βιβλίου και θα

λέγαμε πως είναι οι ευγενείς στόχοι της συγγραφής. Τα υπόλοιπα, το οικονομικό

όφελος και η φήμη, είναι τα οφέλη της. Κι αυτά όμως είναι εξίσου σημαντικά και

απαραίτητα, τόσο για την ικανοποίηση των απαιτήσεων της σύγχρονης ζωής όσο και

για την ενθάρρυνση του ατόμου που συγγράφει.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά

και θα ήθελα  να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το

βιβλίο σας.


Το βιβλίο μου μπορείτε να το βρείτε σε φυσικά και ηλεκτρονικά βιβλιοπωλεία της

Ελλάδας. Εμένα μπορείτε να με βρείτε στα παρακάτω μέσα κοινωνικής δικτύωσης:

Facebook: Paris Militsis

Instagram: pa_ris8779



ΑΡΑΠΙΑΝ ΤΣΑΡΣΙ - ΑΘΗΝΑ
ΠΑΡΙΣ ΜΗΛΙΤΣΗΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ - PSICHOGIOS PUBLICATIONS

Τα μυστικά τριών γυναικών παραδίνονται στη δίνη του χρόνου, όχι όμως και στη λήθη του. Ξεκινούν από την Καταστροφή της Σμύρνης και φτάνουν μέχρι σήμερα. Επηρεάζουν τη ζωή του προέδρου ενός ομίλου, της γυναίκας του, του γιου τους και αρκετών άλλων ανθρώπων. Εκατό χρόνια χρειάστηκε να περάσουν μέχρι να βγει η αλήθεια στην επιφάνεια. Η αλήθεια, όμως, απαιτεί το τίμημά της. Φθόνος, καταχρήσεις, παράνομα κυκλώματα, τρομοκρατικές ενέργειες είναι ορισμένα από τα δεινά που την ακολουθούν.
Διάφορες μικρές ιστορίες αρχίζουν σιγά σιγά να εκτυλίσσονται και να συνοδεύουν τις κύριες. Ένας φοιτητής με πολιτικούς προβληματισμούς καταφεύγει σε ακραίες ενέργειες, ένας καθηγητής πανεπιστημίου γνωρίζει μια όμορφη φοιτήτρια, μια μητέρα δύο κοριτσιών έρχεται αντιμέτωπη με τη μεγαλύτερη πρόκληση της ζωής της, μια νεαρή κοπέλα αναζητά διέξοδο σε ψυχικά τραύματα του παρελθόντος μέσα από τις ερωτικές της σχέσεις.
Ηθικά διλήμματα, ανεκπλήρωτα όνειρα, έρωτες, απιστίες, πάθη, θάνατοι είναι μερικά από τα κομμάτια του παζλ που μόνο ο αόρατος ιστός των τριών μυστικών καταφέρνει να συνδέσει μεταξύ τους. Τελικά, η λύτρωση για τους πρωταγωνιστές έρχεται μόνο όταν και το τελευταίο ψήγμα της αλήθειας καταφέρνει να αναδυθεί στην επιφάνεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard