ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΗ για το βιβλίο της «ΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΕΝΟΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΗ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ


Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A
BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ. ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΑΚΗ,
του βιβλίου «ΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΕΝΟΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΗ», από τις
ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ.




1)Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας «ΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΕΝΟΣ
ΤΑΞΙΔΙΩΤΗ». Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε; Ποια ήταν η πηγή
έμπνευσης του βιβλίου σας και πόσο καιρό σας πήρε για να το
τελειώσετε;

Απ: Πρόκειται για ένα αυτογνωσιακό μυθιστόρημα που ακολουθεί
τη διαδρομή ενός ανθρώπου στην προσπάθειά του να βρει τον εαυτό
του, να λυτρωθεί από το παρελθόν και να περπατήσει ελεύθερος το
μονοπάτι της ζωής. Κεντρική ηρωίδα του βιβλίου είναι η Μελίνα, μια
νεαρή χορεύτρια που είναι απούσα από τη ζωή της μεχρι τη στιγμή
που η μοίρα αποφασίζει να την ξυπνήσει. Μετά από μία σειρά
συμπτώσεων μπαίνει στη ζωή της μια θεραπεύτρια και η Μελίνα
έρχεται σε επαφή με ό,τι κρατούσε στο σκοτάδι για χρόνια,
συστήνεται στον εαυτό της από την αρχή. Στην πορεία του δρόμου
της θα έρθει αντιμέτωπη με πολλά, θα χάσει ακόμη περισσότερα, στο
τέλος όμως ίσως κερδίσει πίσω τον εαυτό της. Η κεντρική ιδέα του
βιβλίου ήταν μέσα μου για πολλά χρόνια. Ξεκίνησα να το γράφω πριν
τέσσερα χρόνια περίπου, αλλά λόγω έλλειψης χρόνου δεν πήγαινε
όσο γρήγορα θα ήθελα. Με αφορμή την παύση της καραντίνας είχα
την ευκαιρία να το τελειώσω, σε ένα χρόνο περίπου. Η πηγή της
έμπνευσής μου δεν ήταν μία. Η ενασχόλησή μου με τον χορό ήταν
καθοριστική. Η περίοδος που ήμουν εθελόντρια στα παιδικά χωριά
sos ήταν επίσης μεγάλη έμπνευση για μένα, γι αυτό και μέσα στο
βιβλίο πλανάται αρκετά η παρουσία του παιδιού σαν έννοια. Είτε με
την κυριολεκτική έννοια, είτε μεταφορικά με την έννοια του
εσωτερικού παιδιού που όλοι μας κουβαλάμε εφ’ όρου ζωής μέσα
μας. Έπειτα ήταν και η ίδια η ζωή, είναι από μόνη της μια έμπνευση!

2)Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ αυτό το βιβλίο? Αν ήσασταν ένας
απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του
στοιχεία? 

Απ: Το βιβλίο δεν πραγματεύεται κάτι άγνωστο για τον αναγνώστη,
και πιστεύω πως εκεί κρύβεται και η ιδιαιτερότητά του. Παντρεύει
την καθημερινότητα της ηρωίδας με την διαδικασία της ψυχικής
θεραπείας της. Αυτό νομίζω πως είναι ένα από τα δυνατά στοιχεία
του βιβλίου, ότι όλα τα στοιχεία αυτογνωσίας που υπάρχουν μέσα
γίνονται κατανοητά στον αναγνώστη με ανεπιτήδευτο τρόπο
ακολουθώντας απλά το μονοπάτι της ηρωίδας.Τα συναισθήματα, η
θεραπεία, οι απώλειες που βιώνουμε στη ζωή, τα όνειρά μας που
προσπαθούμε να πάρουμε μαζί μας, οι ανθρώπινες σχέσεις,...όλα
αυτά δεν είναι άγνωστα για τον αναγνώστη όλοι μας τα έχουμε
βιώσει με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, όμως η απλότητα που τα
βιώνει ο αναγνώστης καθώς ακολουθεί τον δρόμο της Μελίνας
νομίζω είναι αυτή που κάνει τη διαφορά.

3)Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας.

Απ: Η τελευταία σελίδα του βιβλίου είναι αφιερωμένη στον
αναγνώστη! Αυτό που θα ήθελα να αποκομίσει κλείνοντας το βιβλίο
είναι πως...όλη η μαγεία του δρόμου μας κρύβεται στον τρόπο που
τον περπαταμε! Η ζωή ανοίγεται μπροστά μας κάθε στιγμή κι εμείς
έχουμε την επιλογή είτε να της κλείσουμε την πόρτα στα μούτρα
μένοντας γαντζωμένοι στον φόβο και στο παρελθόν είτε να να την
ζήσουμε αποδεχόμενοι ό,τι μας στέλνει και απολαμβάνοντας την θέα!
Η ιστορία της Μελίνας εύχομαι να εμφυσήσει στον αναγνώστη την
επιθυμία να γνωρίσει τον εαυτό του βαθύτερα, και την θέληση να
πάρει στα χέρια του οτιδήποτε αγαπάει και να δημιουργήσει τη ζωή
του όπως πραγματικά επιθυμεί.

4)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος
που απορρίφθηκε ?

Απ: Η αλήθεια είναι ότι καθ’όλη τη διάρκεια της συγγραφής του
βιβλίου ο τίτλος ήταν διαφορετικός. Μόλις το τελείωσα, όταν
ξεκίνησα να το διαβάζω και να το διορθώνω, κατάλαβα ότι δεν ήταν
ο κατάλληλος. Η λέξη ταξιδιώτης ήρθε πρώτη στο μυαλό μου, ίσως
γιατί η ίδια η ηρωίδα μου το ζήτησε όταν έφτασε στο τέλος του δικού
της ταξιδιού. Ο τίτλος, Το μονοπάτι ενός ταξιδιώτη, που τελικά
έντυσε το βιβλίο πιστεύω πως θα δικαιώσει τον αναγνώστη όταν
φτάσει στο τέλος του.

5)Κάθε μέρα βλέπουμε να εκδίδονται καινούργια βιβλία και συνεχώς
μας συστήνονται καινούργιοι συγγραφείς. Ποιο νομίζετε ότι είναι το
πακέτο που πρέπει να διαθέτει ένας πρωτοεμφανιζόμενος
συγγραφέας για να μας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις ?

Απ:Είναι πολύ ευχάριστο που ολοένα και περισσότεροι νέοι
συγγραφείς έχουμε την ευκαιρία να συστηθούμε στο κοινό. Πιστεύω
πως πρωτίστως είναι σημαντικό αυτό που θέλει να σου περάσει, το
νόημα που βρίσκεται πίσω από τις λέξεις. Να χειρίζεται καλά την
γλώσσα είναι μεν σημαντικό, αλλά για μένα ένας καλός τεχνίτης της
γλώσσας δεν είναι απαραίτητα και καλός συγγραφέας. Να μπορεί
όμως να σου μεταφέρει την αλήθεια του αβίαστα χωρίς να σε
κουράζει,να ρέει το κείμενο χωρίς να χρειάζεται περιττούς
εντυπωσιασμούς και υπερβολές στη γραφή του για να στο
περιγράψει, αυτό είναι πολύ βασικότερο για μένα.

6)Πως νιώθετε τώρα που εκδόθηκε το πρώτο σας βιβλίο ?

Απ: Καθώς το έγραφα ήταν σαν να εγκυμονούσα, τώρα η αίσθηση
που έχω είναι σαν να έχω γεννήσει ένα παιδάκι! Η συγκίνηση είναι
μεγάλη κάθε φορά που επικοινωνώ με έναν αναγνώστη που
μοιράζεται μαζί μου τις εντυπώσεις του.

7)Αν έπρεπε να επιλέξετε ανάμεσα στο έντυπο ή στο ηλεκτρονικό
βιβλίο, εσείς ποιο θα επιλέγατε;

Απ: Θα επέλεγα το έντυπο! Είναι άλλη η μαγεία και η σύνδεση που
σου προσφέρει το έντυπο βιβλίο. Δεν θέλω σε καμία περίπτωση να
μειώσω την αξία που έχει το ηλεκτρονικό βιβλίο, όμως η μυρωδιά του
χαρτιού που αναδύεται καθώς ξεφυλλίζεις τις σελίδες σε δένει
διαφορετικά με το έντυπο. Το καθιστά πιο προσωπική υπόθεση για
τον αναγνώστη!

8)Πείτε μας τι διαβάζετε αυτό τον καιρό και αν υπάρχουν αγαπημένα
βιβλία στη βιβλιοθήκη σας, που δε θα τα δανείζατε σε κανέναν και
γιατί;

Απ: Το τελευταίο διάστημα έχω διαβάσει έργα από
πρωτοεμφανιζόμενους συγγραφείς και πραγματικά έχω ενθουσιαστεί
με το πόσο ταλαντούχοι νέοι συγγραφείς υπάρχουν! Είναι τρία τα
βιβλία που δεν θα δάνειζα, το καθένα για διαφορετικούς λόγους.
Αρχικά δεν θα δάνειζα ποτέ την Ασκητική του Καζαντζάκη! Είναι ένα
από τα βιβλία σταθμός για μένα, ανατρέχω σε αυτό σε διαφορετικές
περιόδους της ζωής μου και κάθε φορά μου χαρίζει και κάτι άλλο, Τα
άπαντα του Καβάφη είναι το δεύτερο βιβλίο. Ήταν της μητέρας μου,
βρέθηκε στα χέρια μου τυχαία όταν ήμουν πολύ πολύ μικρή, ήταν τα
πρώτα ποιήματα που διάβασα και είμαι σίγουρη πως δεν θα έπαιρνα
το ρίσκο να το δώσω! Και τέλος ο μικρός πρίγκιπας! Όλη μου η
παιδική ηλικία σε ένα βιβλίο! Το ξαναβρήκα πριν χρόνια σε μία
συλλεκτική έκδοση με υπέροχα σκίτσα, δεν θα το έδινα ούτε για όλα
τα χρήματα του κόσμου!

9)Θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας
γνωρίσουμε καλύτερα.

Απ: Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο Ηράκλειο της Κρήτης, είμαι 31
χρονών. Είμαι επαγγελματίας χορεύτρια και δασκάλα χορού και τα
τελευταία χρόνια μένω και εργάζομαι στο Παρίσι. Ως πρώτο πτυχίο
έχω σπουδάσει Οικονομικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο της
Πάτρας. Η συγγραφή ήταν πάντοτε τρόπος έκφρασης για μένα, μου
δίνει ελευθερία και δημιουργεί για μένα μια γέφυρα ένωσης με τον
κόσμο. Τα τελευταία χρόνια αρθρογραφώ στο site της Εναλλακτικής
δράσης. Ασχολούμαι ενεργά με τον εθελοντισμό, έχω υπάρξει
εθελόντρια για χρόνια στα παιδικά χωριά sos και σε άλλες
οργανώσεις. Μου αρέσουν πολύ τα ταξίδια, οι διαφορετικές
κουλτούρες και γεύσεις! Λατρεύω τη μουσική, αν και οι φίλοι μου δεν
με αφήνουν να τραγουδώ όταν είναι σε ακτίνα χιλιομέτρου! Είμαι
ξεκάθαρα παιδί της θάλασσας...και έχω ιδιαίτερη αδυναμία στα
λουλούδια!

10)Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο
ετοιμάζετε;

Απ: Η ιδέα για το δεύτερο βιβλίο είναι ήδη στα σκαριά και νομίζω
πως είναι καιρός να αρχίσει να αποτυπώνεται και στο χαρτί! Θα είναι
ένα βιβλίο αρκετά διαφορετικό από το προηγούμενο, με έντονα
κοινωνικό περιεχόμενο για πράγματα που ο κόσμος δεν συζητά και
τόσο εύκολα μολονότι βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα.

Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη
μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να
βρούμε εσάς και το βιβλίο σας

Απ: Εγώ ευχαριστώ από καρδιάς για
την όμορφη συνέντευξη. Το βιβλίο μπορείτε να το βρείτε και να το
παραγγείλετε από το site των Εκδόσεων Πηγή, στα βιβλιοπωλεία
public όπως και στα υπόλοιπα βιβλιοπωλεία σε όλη την Ελλάδα.
Μπορείτε να με βρείτε στο facebook: Vaso Papagiannaki ή στο
Instagram: @vasopap_ Επίσης μπορείτε να με βρείτε μέσα από τα
άρθρα μου στο site της Εναλλακτικής δράσης.




Το μονοπάτι ενός ταξιδιώτη
Συγγραφέας: Βασιλική Παπαγιαννάκη
ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ

Το «Ποια είσαι, Μελίνα, χωρίς τον χορό;»

Έµεινε λίγο µε το στόµα της ξεχασµένο ανοιχτό… Κινέζικα ήταν σαν να της µίλησαν και να χάθηκε στη µετάφραση… Πρώτη φορά, κάποιος, τη ρωτούσε κάτι τέτοιο!

«Δεν… δεν έχω ιδέα πραγµατικά!» της είπε, κοιτώντας τη στα µάτια, χαµένη για τα καλά.

«Νοµίζω, λοιπόν, γλυκιά µου, πως έχει έρθει η ώρα να µάθεις!» της απάντησε.

Η Μελίνα είναι µια νεαρή χορεύτρια, ένας σιωπηλός στρατιώτης που έχει βάλει τη ζωή της στον αυτόµατο πιλότο. Ύστερα από µια σειρά συµπτώσεων, µπαίνει στη ζωή της η Νεφέλη, µια θεραπεύτρια, µε τη βοήθεια της οποίας η Μελίνα αρχίζει να συνειδητοποιεί ό,τι είχε αφήσει πίσω. Μια ξεχασµένη ζωή στην Ιθάκη, µια αλήθεια βαθιά κρυµµένη µέσα της κι ένα όνειρο που την έχει εγκλωβίσει.

Μια ερώτηση γυρεύει απάντηση: «Ποια είσαι;». Για να απαντήσει, θα πρέπει να γκρεµίσει συθέµελα τ’ όνειρό της. Μέσα από τις απώλειες που η ζωή της δίνει, η Μελίνα θα γνωρίσει τον εαυτό της και θα αναµετρηθεί µε τα σκοτάδια της.
Ποιος είσαι; Μια ερώτηση που όλοι καλούµαστε να απαντήσουµε στην πορεία της ζωής µας. Τελικά, Το µονοπάτι ενός ταξιδιώτη αφορά το ταξίδι που όλοι µας κάνουµε, προκειµένου να συναντήσουµε και να γνωρίσουµε τον αληθινό µας εαυτό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard