ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΣΚΟΥΛΗ για το βιβλίο του «ΤΟ ΜΠΑΡ ΣΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΘΕΡΜΑΙΚΟΣ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK
φιλοξενούμε το συγγραφέα κ. ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΣΚΟΥΛΗ με
το βιβλίο του «ΤΟ ΜΠΑΡ ΣΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ» από τις
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΘΕΡΜΑΙΚΟΣ

Κε ΠΑΠΑΣΚΟΥΛΗ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να
μιλήσουμε, για να γνωρίσουμε εσάς και το βιβλίο σας
«ΤΟ ΜΠΑΡ ΣΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ».




1)Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας. Τι ιδιαίτερο
θα διαβάσουμε σ αυτό?

Το μπαρ στο υπόγειο είναι μια ιστορία για τις μέρες
ενός ανώνυμου ανθρώπου σε μια αόριστη πόλη. Είναι
ένα πείραμα. Περιήγηση σε ένα όνειρο , ή έναν
εφιάλτη, αναλόγως με το θάρρος και την αισθητική του
αναγνώστη. Έγραψα αυτό το βιβλίο σε μια απόπειρα να
ξεπεράσω δομές και νόρμες που περιόριζαν την σκέψη
και την έκφραση μου, και άθελα μου ξεγλίστρησαν
μέσα και αποχρώσεις από τα συναισθήματα μου εκείνη
τη περίοδο, που κοιτάζοντας τη τώρα μοιάζει σκοτεινή.
Θα πω ότι δεν είναι κάτι εύκολο να διαβαστεί, αλλά εγώ
το θεωρώ μια πολύ καλή πνευματική άσκηση αν μπορεί
να το ολοκληρώσει κάποιος.

2)Αν ήσασταν ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα
θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία?

Τα δυνατά στοιχεία μια ιστορίας για εμένα ως
αναγνώστη, είναι όταν η ιστορία αγνοεί το πως
αισθάνομαι. Η έκφραση πρέπει πάντα να είναι
εγωιστική και αυθόρμητη. Το βιβλίο είναι ακριβώς
αυτό.

3)Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε; Ποια ήταν η πηγή
έμπνευσης του βιβλίου σας και πόσο καιρό σας πήρε
για να το τελειώσετε;

Μου πήρε περίπου 2 χρόνια, με μια χαλαρή πειθαρχία.
Από την αρχή του lockdown μέχρι το τέλος του 2021. Το
βιβλίο όπως προανέφερα είναι μια πειραματική
απόπειρα. Ο γενικός στόχος μου όταν το έγραφα, ήταν
να νιώθω σαν να έβγαινα από κάποιο βυθό όταν
τελείωνα. Δεν μπορώ να πω πως είχα κάποια
συγκεκριμένη έμπνευση, περισσότερο προσπαθούσα
να ανακαλύψω τις σκέψεις μου και τα συναισθήματα
μου, από μια νέα οπτική.

4)Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο
αναγνώστης σας?

Το μήνυμα είναι η αμφισβήτηση των παγιωμένων
στερεοτύπων και του συντηρητισμού. Της εξουσίας που
μας κρατά φυλακισμένους. Η αναζήτηση της
ελευθερίας.

5)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε
κάποιος άλλος που απορρίφθηκε ? 

Ο τίτλος που
επέλεξα είναι η μοναδική άγκυρα που κρατά την
ιστορία συνδεδεμένη με τον πραγματικό κόσμο.
Τουλάχιστον στο νου μου. Το μπαρ βρίσκεται στην
ιστορία ως σημείο αναφοράς στην εξέλιξη της ροής των
γεγονότων. Έχει διττή λειτουργία.

5) Μιλήστε μας για την συνεργασία σας με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ
ΘΕΡΜΑΙΚΟΣ

Μέχρι στιγμής είναι καλή.

6)Τι θα συμβουλεύατε σ ένα νέο συγγραφέα που θέλει
να εκδώσει το πρώτο του βιβλίο αλλά το ''σκέφτεται''

Το θέμα με την έκδοση και το πως έχουν καταλήξει τα
πράγματα είναι τα χρήματα. Η έκδοση στην Ελλάδα
κοστίζει ακριβά. Αν έχει χρήματα και θέλει να μοιραστεί
την ιστορία του αξίζει να το κάνει.

7)Εσείς διαβάζετε? Γιατί πιστεύετε πως πρέπει να
διαβάζουμε βιβλία?

Διαβάζω όσο μπορώ. Πιστεύω ότι η φράση γενικά
διαβάζω βιβλία μπορεί δυνητικά να περιέχει το ίδιο
νόημα πχ με τη φράση βλέπω τρας τιβί. Το να
αποφασίζεις ποια αποτελέσματα τέχνης θα διαλέξεις
για να εκθέσεις το μυαλό σου, και ποια βιβλία να
διαβάσεις, είναι μια συνεχής διαδικασία εκπαίδευσης.
Εξαρτάται από την αισθητική και την ευφυία του
καθενός και έχει πάντα περιθώρια βελτίωσης. Το να
διαβάζεις τα βιβλία που σε αναπτύσσουν και σε
καλλιεργούν ως πολιτικό, κοινωνικό, επιστημονικό,
καλλιτεχνικό ον, είναι καθήκον όλων στα πλαίσια του
περιθωρίου που διαθέτει καθένας.

8)Μιλήστε μας για εσάς και τα επόμενα συγγραφικά
σας σχέδια.

Γράφω ταινία.

Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να
ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά και θα ήθελα να μας
πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το
βιβλίο σας.

Το βιβλίο μπορεί να το βρει κάποιος στα βιβλιοπωλεία
IANOS, καθώς και στο site: ΤΟ ΜΠΑΡ ΣΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ κι
εμένα στο προφίλ μου στο Instagram: @papsk_s
Σας ευχαριστώ κι εγώ πολύ για την φιλοξενία!






ΤΟ ΜΠΑΡ ΣΤΟ ΥΠΟΓΕΙΟ

ΠΑΠΑΣΚΟΥΛΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΘΕΡΜΑΪΚΟΣ

Κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Θερμαϊκός | Thermaikos Publications το βιβλίο του Σωτήρη Παπασκουλή, με τίτλο «Το μπαρ στο υπόγειο». Πρόκειται για τη δεύτερη στη σειρά εκδοτική προσπάθεια του συγγραφέα. Ήρωάς του, ένας άνθρωπος νέος, παγιδευμένος στα «πρέπει» και τους καταπιεστικούς και ανελαστικούς κανόνες της Πολιτείας όπου ζει. Τι ρόλο θα παίξει το υπόγειο μπαρ στην περιπλάνησή του στους σκοτεινούς αστικούς δρόμους, αλλά και στα σκοτάδια του ίδιου του του εαυτού; Απόσπασμα οπισθοφύλλου: «Τα βήματά μου, ρυθμικά στη νύχτα. Υπήρχε μια αναλογία με την οποία διασκέδασα τη σκέψη μου προκλητικά. Το αποστειρωμένο μου σπίτι, κοιτίδα όλων των εγωιστικών μου ενορμήσεων. Το μπαρ, ένας ενδιάμεσος χώρος αναμονής, προσαρμογή του εαυτού πριν εισέλθει στον ίδιο. Και το αλκοόλ, το υγρό που εξαγνίζει και αποστειρώνει, ώστε να εισέλθω καθαρός απόλυτα. Τα βήματά μου αντηχούν, και βήχοντας αμήχανα τα καλύπτω. Ακούγομαι τόσο εκκωφαντικά στις ήρεμες ώρες των ανθρώπων. Νιώθω ντροπή που δεν είμαι σαν κι αυτούς».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard