ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΕΥΘΥΜΙΑ ΚΑΛΑΙΤΖΙΔΟΥ για το βιβλίο της "ΟΤΑΝ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΨΙΘΥΡΙΣΕ'' από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΑΚΧΙΚΟΝ


Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ. . ΕΥΘΥΜΙΑ ΚΑΛΑΙΤΖΙΔΟΥ για το βιβλίο της "ΟΤΑΝ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΨΙΘΥΡΙΣΕ'' από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΑΚΧΙΚΟΝ




Κα ΕΥΘΥΜΙΑ ΚΑΛΑΙΤΖΙΔΟΥ, σας ευχαριστούμε που δεχτήκατε να
μιλήσουμε, για να γνωρίσουμε το βιβλίο σας «ΟΤΑΝ Ο ΧΡΟΝΟΣ
ΨΙΘΥΡΙΣΕ».

1)Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας. Πότε ξεκινήσατε να το
γράφετε και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;

Το ‘Όταν ο χρόνος ψιθύρισε’ είναι το πιο αγνό κομμάτι της παιδικής μου
ψυχής. Έχει ως κεντρικό χαρακτήρα ένα παιδί το οποίο δεν έχει ταυτότητα˙
δεν έχει όνομα, φύλο, πατρίδα κτλ. και ο λόγος είναι πως το παιδί αυτό
είναι τα παιδιά όλου του κόσμου τα οποία έχουν τις ίδιες ανάγκες. Δίνω
λοιπόν στον αναγνώστη τη δυνατότητα να πλάσει το μικρό παιδί
εξωτερικά. Ίσως να δει τον ίδιο του τον εαυτό. Ίσως να δει το παιδί του.
Τον εσωτερικό κόσμο και τις σκέψεις του παιδιού τις πλάθω εγώ.
Πρόκειται για ένα βιβλίο το οποίο απευθύνεται στον ενήλικα και κυρίως
στον άνθρωπο που κρύβει μέσα του, επιδιώκοντας να ξυπνήσει την
ανησυχία των παιδικών του χρόνων μέσα από θέματα όπως είναι η
ευγένεια προς τα παιδιά και η αντιμετώπισή τους, η διαφορετικότητα των
ονείρων και γενικά των επιλογών, ο εκφοβισμός, η σχέση του ανθρώπου
με το περιβάλλον, η αυτοθυσία κτλ.
Το ‘Όταν ο χρόνος ψιθύρισε’ γράφτηκε μέσα σε ένα έτος με κάποιες
επεξεργασίες ανά διαστήματα. Συγκεκριμένα πήρα την απόφαση να
ασχοληθώ με τη συγγραφή του βιβλίου αυτού κατά τη διάρκεια της
δεύτερης καραντίνας.


2)Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του βιβλίου σας?

Όλα ξεκίνησαν όταν ήμουν ακόμη παιδί. Ήμουν στο Δημοτικό όταν
ξαφνικά μία μέρα ένα γεγονός μου ψιθύρισε πως δεν πρόκειται να το
ξεχάσω ποτέ. Αυτό συνέβη. Το γεγονός αυτό έγινε κομμάτι του πρώτου
μου βιβλίου και αφετηρία όλων των άλλων ιδεών που υπάρχουν μέσα σε
αυτό.


3)Ποια θεωρείται ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία? Ποιο είναι το μήνυμα
που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας.

Νομίζω πως αυτά θα πρέπει να τα ανακαλύψει το αναγνωστικό κοινό.
Αυτό στο οποίο εγώ ελπίζω είναι πως θα μπορέσει να δει μέσα στην ψυχή
του μικρού παιδιού και δε θα το εγκαταλείψει. Εύχομαι το μικρό παιδί να
κατορθώσει να μεταδώσει στον αναγνώστη την ανησυχία του, τα
συναισθήματά του, τις σκέψεις του και να τον κάνει συνοδοιπόρο στο
ταξίδι που έχει ξεκινήσει αλλά και σε ότι καινούργιο του επιφυλάσσει η
ζωή έχοντας ως κινητήρια δύναμη την αγάπη.


4)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που
απορρίφθηκε ?

Αρχικά είχα σκεφτεί άλλον τίτλο για το πρώτο μου έργο, αλλά ερευνώντας
το ζήτημα ανακάλυψα πως υπήρχε ήδη ως τίτλος βιβλίου. Οπότε
αποφάσισα να χρησιμοποιήσω το ‘Όταν ο χρόνος ψιθύρισε’ καθότι ο
χρόνος παίζει έναν πολύ σημαντικό ρόλο όχι μόνο μέσα στο έργο αλλά και
στην ίδια μας τη ζωή.


5)Πως νιώθετε τώρα που εκδόθηκε το πρώτο σας βιβλίο ?

Λίγο περίεργα, διότι ένα κομμάτι της ψυχής μου κυκλοφορεί εκεί έξω
περιμένοντας άλλες ψυχές για να γίνουν ένα, αλλά ταυτόχρονα πολύ
όμορφα. Το βιβλίο αυτό μου έδωσε την ανάσα που πάσχιζα να πάρω εδώ
και αρκετά χρόνια και αυτή η αναπνοή είναι πραγματικά μοναδική.


6)Πείτε μας πως προέκυψε η συνεργασία σας, με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΑΚΧΙΚΟΝ

Θεώρησα πως τα ζητήματα που πραγματεύεται το βιβλίο μου μέσα από τη
συγκεκριμένη οπτική γωνία είναι θέματα τα οποία προβάλλουν οι
εκδόσεις βακχικόν, οπότε έστειλα το βιβλίο μου χωρίς καθυστέρηση.
Έλαβα θετική απάντηση και κάπως έτσι ξεκίνησε η όμορφη αυτή
συνεργασία.


7)Πείτε μας αγαπημένα σας βιβλία και συγγραφείς από τον χώρο της
λογοτεχνίας και πόσο σας επηρέασαν.

Θα αναφέρω μονάχα κάποια από αυτά όπως είναι το ΄Σήμα κινδύνου’ του
Αντώνη Σαμαράκη, ‘Η φόνισσα’ του Παπαδιαμάντη, ‘Ο ζητιάνος’ του
Καρκαβίτσα, ‘Το έγκλημα και τιμωρία’ του Ντοστογιέφσκι, ‘Τα σταφύλια
της οργής’ του Στάινμπεκ κτλ. Οι εικόνες των έργων αυτών είναι ακόμη
χαραγμένες μέσα μου με την ίδια ένταση της πρώτη φοράς. Κάθε τόσο
έρχονται στο μυαλό μου και πάντα αφιερώνω λίγο χρόνο για να τις
επεξεργαστώ ξανά.

8)Θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα

Ονομάζομαι Καλαϊτζίδου Ευθυμία και είμαι καθηγήτρια Αγγλικών. Έχω
σπουδάσει Ελληνική Φιλολογία. Το μεταπτυχιακό μου είναι στον τομέα
της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας με διδακτική της Αγγλικής σε ομιλητές
άλλων γλωσσών. Στον ελεύθερο χρόνο μου διαβάζω λογοτεχνία, πηγαίνω
στον κινηματογράφο και γενικά προσπαθώ, όσο μπορώ, να ασχολούμαι με
διαφορετικά πράγματα. Τέλος, αγαπώ τα ταξίδια, οπότε ελπίζω στο
μέλλον να έχω την ευκαιρία να ταξιδέψω περισσότερο.


9)Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;

Αυτή τη στιγμή κάνω μία παύση λόγω εργασίας, αλλά έχω ήδη ξεκινήσει
τη συγγραφή του δεύτερου βιβλίου μου. Ευελπιστώ να ολοκληρωθεί το
ερχόμενο καλοκαίρι. Είναι ένα έργο το οποίο συζητάει το θέμα της
ανθρώπινης υπόστασης, του οικουμενικού προβληματισμού που έχει
ασθενήσει και της επιβίωσης του πλανήτη γη ανάμεσα σε άλλα. Βέβαια
αυτό συμβαίνει μέσα από ένα τελείως διαφορετικό πρίσμα και ένα
διαφορετικό είδος.


10)Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για
ακόμη μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να
βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Το βιβλίο είναι διαθέσιμο σε όλα τα μεγάλα βιβλιοπωλεία και φυσικά
κατόπιν παραγγελίας από όλα τα μικρά. Επίσης διατίθεται μέσα από την
ιστοσελίδα των εκδόσεων Βακχικών (www.vakxikon.gr). Εμένα μπορείτε να
με βρείτε μέσω των λογαριασμών μου σε Facebook και Instagram
(Efthimia Kalaitzidou).





Όταν ο χρόνος ψιθύρισε
Ευθυμία Καλαϊτζίδου
Εκδόσεις Βακχικόν - Vakxikon Publications

Γιατί ξεκινά ένας πόλεμος; Γιατί οπλίζεται ένα χέρι μέσα σε μια κατοικία; Γιατί συγκρούονται δύο τρένα; Γιατί βυθίζεται η Γη στην ίδια της τη λάσπη;
Μία εικόνα και λίγες σκόρπιες λέξεις αρκούν για να σε οδηγήσουν στην απάντηση. Έτσι, το μικρό παιδί, ένα παιδί δίχως όνομα, φύλο, θρησκεία, χωρίς καμία πατρίδα, ξεκινά για το μεγάλο ταξίδι της ζωής, μιας ζωής που, ωστόσο, δεν είναι μόνο δική του.
Συναντήσεις με γνωστούς και αγνώστους πλάθουν το μονοπάτι που έχει χαραχτεί μπροστά του. Στο πλάι του ο χρόνος σιγομουρμουρίζει κάθε τόσο φανερώνοντας νέα στοιχεία. Ποια θα είναι η απάντηση στα μεγάλα ερωτήματα; Θα καταφέρει άραγε το μικρό παιδί να ενώσει τα κομμάτια του παζλ και να φτάσει στη μία και μοναδική αλήθεια αυτού του κόσμου;
Μία αλήθεια του σήμερα με την ευχή να πάψει αύριο.
Η συγγραφέας
Η Ευθυμία Καλαϊτζίδου γεννήθηκε το 1986 στη Θεσσαλονίκη, όπου ζει μέχρι σήμερα. Εργάζεται ως καθηγήτρια αγγλικών. Σπούδασε ελληνική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Στη συνέχεια προχώρησε σε μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας με διδακτική της αγγλικής σε ομιλητές άλλων γλωσσών στο Πανεπιστήμιο του Σέφιλντ. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν τα έμφυλα στερεότυπα και τον ρόλο τους στην κατασκευή ταυτότητας των φύλων. Το Όταν ο χρόνος ψιθύρισε είναι το πρώτο της βιβλίο.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard