ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤO ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΑΝΤΩΝΗ ΖΕΡΒΟ για το βιβλίο του "DEADLINE'' από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΝΟΗ

 Σήμερα καλώς ορίζουμε στο blog μας, τον  κ. Αντώνη Ζερβό που

κάνει το ντεμπούτο του στον χώρο της αστυνομικής λογοτεχνίας με

το πρώτο μέρος, της διλογίας ¨DEADLiNE¨.




1) Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας. Πότε ξεκινήσατε να το

γράφετε και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;


Το DEADLiNE είναι το δεύτερο μου βιβλίο, το πρώτο που βρήκε

τον δρόμο του για έκδοση. Είναι ένα αστυνομικό μυθιστόρημα με

έντονα τα στοιχεία του ψυχολογικού θρίλερ. Όλη η ιστορία είναι

ένα παιχνίδι μυαλού, βάζει τον αναγνώστη στη διαδικασία να

σκεφτεί, να αφομοιώσει την πληροφορία, να την επεξεργαστεί. Για

να βρεθούν οι απαντήσεις θα πρέπει πρώτα να βρεθούν οι σωστές

ερωτήσεις. Την ίδια στιγμή όμως έχει μεγάλη επιτυχία σε

αναγνώστες που δεν είναι λάτρεις του είδους, κι αυτό γιατί οι

χαρακτήρες μου είναι ανθρώπινοι, δένονται με τον αναγνώστη,

ακόμα και πιο περιφερειακών. Οι δυο κεντρικοί μου ήρωες

απέχουν πολύ από το στερεότυπο του μισάνθρωπου,

αυτοκαταστροφικού, στα όρια του αλκοολισμού ντετέκτιβ. Είναι

ένα ζευγάρι της διπλανής πόρτας, δύο ερωτευμένοι που ζουν με

τον σκύλο τους, συμπληρώνουν ο ένας τον άλλο στον τρόπο

σκέψης, φροντίζουν και προστατεύουν ο ένας τον άλλο, όπως

συμβαίνει σε όλα τα ερωτευμένα ζευγάρια. Είναι αυτή ακριβώς η

σχέση που αγαπήθηκε πολύ από το αναγνωστικό κοινό.

Το DEADLiNE ξεκίνησε να γράφεται ακριβώς στην εποχή που

περιγράφει, στην πρώτη εβδομάδα της πρώτης καραντίνας, τον

Μάρτιο του 2020, και τελείωσε το επόμενο καλοκαίρι. Ήταν μια

πρωτόγνωρη περίοδος για όλους μας, θα έλεγε κανείς ένα σοκ.

Εκείνο το διάστημα τελείωνα την πρώτη μου ιστορία και

ταυτόχρονα ένιωθα την πολύ έντονη παρόρμηση να γράψω την

ιστορία που είχα στο μυαλό μου, τοποθετώντας την όμως στο

στενό πλαίσιο της καραντίνας. Αυτό έδινε άλλη διάσταση στην

πλοκή, περιόριζε τις κινήσεις των ηρώων μου, τους ανάγκαζε να

αναζητήσουν λύσεις κατά βάση στο υλικό που είχαν ήδη μπροστά

τους. Μια πρόκληση που δέχτηκα, όλα είναι μια πρόκληση, ένα

στοίχημα.


2) Ποια θεωρείτε ότι είναι τα δυνατά στοιχεία του βιβλίου σας;


Σε πρώτο επίπεδο, φαίνεται να είναι η δική μου προσέγγιση σε μια

ιδέα που θα είναι πάντα ιδιαίτερα δελεαστική, εκείνη των παλιών,

ανεξιχνίαστων υποθέσεων. Τέσσερεις φάκελοι, τέσσερεις νεκροί,

κανένας ύποπτος, ακόμα χειρότερα οι τρεις θεωρούνται

αυτόχειρες. Ο κεντρικός μας ήρωας καλείται να βρει τις απαντήσεις

που δεν μπόρεσε ο μέντοράς του, περιορισμένος στο διαμέρισμά

του και στο παλιό υλικό του γέρου. Ακόμα χειρότερα, έχει στην

διάθεσή του μόνο 14 μέρες, όσες δηλαδή διαρκεί η υποχρεωτική

του καραντίνα. Είναι το DEADLiNE που του θέτει η σύντροφός του,

δεν αντέχει να τον δει να βυθιστεί στην εμμονή, σαν τον μέντορά

του. Οι αμφιβολίες είναι διάχυτες σε όλη την πλοκή, ένα

αναπόφευκτο στοιχείο κάθε πραγματικής υπόθεσης, κάθε

πραγματικής έρευνας. Το στοιχείο του μεταφυσικού υπάρχει

διάχυτο στο βιβλίο, χωρίς όμως να κυριαρχεί. Θεώρησα μοιραίο να

υπάρχει αυτή η διάσταση. Σε ένα αστυνομικό μυθιστόρημα πάντα

αφουγκράζεσαι τον θάνατο, σκύβεις στις ζωές νεκρών, όλα είναι

εκεί μπροστά σου ζητώντας να τα δεις.

Σε δεύτερο επίπεδο, είναι το κτίσιμο των χαρακτήρων. Θεωρώ ότι

το κοινό έχει διαβάσει πια τα πάντα, τα στερεότυπα έχουν

κουράσει, κάποτε είχαν τη δική τους γοητεία, πλέον όμως

αναπαράγονται χωρίς κανένα καινούριο στοιχείο να ανανεώνει τον

μύθο τους. Δεν μπορώ να εκφραστώ μέσα από χαρακτήρες που

είναι μονοδιάστατα καλοί ή κακοί. Το καλό με το κακό

συνυπάρχουν σχεδόν σε όλους τους χαρακτήρες μου. Όλοι έχουν

τα δικά τους μυστικά, τις περισσότερες φορές ένοχα. Όλοι ξέρουν

ότι κάποια στιγμή θα πληρώσουν γι' αυτά.


3) Πώς αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος

που απορρίφθηκε;


Πάντα, σε κάθε καινούργια μου ιστορία, υπάρχει ένας αυθόρμητος,

προσωρινός τίτλος. Ο τελικός τίτλος έρχεται μόνος του, στην

πορεία της γραφής. Συνήθως είναι μια φράση, μια λέξη, των

ηρώων μου. Έτσι έγινε και με το DEADLiNE, μόλις το είδα

γραμμένο, σ’ έναν διάλογο των δυο κεντρικών ηρώων είπα αυτό

είναι. Κατά κάποιον τρόπο, λοιπόν, η επιλογή του τίτλου έγινε από

την Πέρσα, την ηρωίδα μου. Μ’ αρέσει όλη αυτή η διαδικασία, την

βρίσκω εξαιρετικά αυθεντική.


5) Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα βιβλίο με

αστυνομική ιστορία για να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του

αναγνώστη μέχρι την τελευταία του σελίδα;


Όλα είναι υποκειμενικά. Προσωπικά θεωρώ ότι ένα καλό

μυθιστόρημα είναι πολλά περισσότερα από μια καλή,

σφιχτοδεμένη ιστορία. Είναι ένα μικρό σύμπαν, με τις συνθέσεις

και τις αντιθέσεις του, που εξελίσσεται διαρκώς, δεν μένει ποτέ

στατικό. Κατά κάποιον τρόπο, αυτό που για μας είναι βιβλίο για

τους ήρωές μας είναι η ζωή τους όλη, δικαιούνται να την

διαμορφώσουν οι ίδιοι, να πάρουν τις δικές τους αποφάσεις.

Πολλές φορές κάποιος ήρωάς μου ενεργεί με τελείως διαφορετικό

τρόπο απ’ εκείνον που του είχα προδιαγράψει. Όταν αυτό

συμβαίνει και κατόπιν διαβάζω το κείμενο βλέπω συχνά μια άλλη,

πιο ενδιαφέρουσα προοπτική. Είναι εκείνες οι φορές που αυτή η

αυθόρμητη και κατά βάση ανεπεξέργαστη γραφή μένει στην τελική

μορφή.

Θεωρώ αναπόσπαστο στοιχείο ενός σύγχρονου αστυνομικού

μυθιστορήματος την αμφιβολία, τα ερωτηματικά που βασανίζουν

τους ήρωες, την ακροβασία με την αποτυχία.

Για μένα η κάθε ιστορία δεν σταματά όταν φεύγει από τα χέρια

μου, ούτε καν όταν τελειώσει το βιβλίο ο αναγνώστης. Συνεχίζει

στις σκέψεις μας, την δουλεύουμε στο μυαλό μας. Ψάχνουμε όλες

εκείνες τις μικρές λεπτομέρειες, συνθέτουμε την ιστορία όλοι μαζί,

εμείς και οι ήρωες της. Τους παρακολουθούμε να προχωρούν στη

ζωή τους, στις επιλογές τους, όλα όσα θα μας αφηγηθούν στην

επόμενή μας συνάντηση μαζί τους. Στην επόμενη ιστορία τους.


6) Τι είναι αυτό που γοητεύει τους αναγνώστες και τα τελευταία

χρόνια αναζητούν όλο και περισσότερο βιβλία αστυνομικής

λογοτεχνίας;


Είναι ένα είδος που πάντα μας γοήτευε, μας μαγνήτιζε. Οι ιστορίες

της συμβαίνουν δίπλα μας, το δραματικό τους στοιχείο υπάρχει

παντού, από τις ειδήσεις και τις εφημερίδες μέχρι τις ανησυχίες

που άλλος λίγο άλλος πολύ όλοι κουβαλούμε μέσα μας. Είναι η

σκοτεινή πλευρά που μας έλκει.


7) Εσείς διαβάζετε; Πείτε μας αγαπημένα σας βιβλία και

συγγραφείς.


Μεγάλωσα σε μια οικογένεια που τα βιβλία υπήρχαν παντού γύρω

μας, οι γονείς μου διάβαζαν πολύ και ακόμα διαβάζουν. Σαν παιδί

λοιπόν ήταν απόλυτα φυσιολογικό να ξεκινήσω με όλη την σειρά

του Ιουλίου Βέρν και σιγά σιγά ηλικιακά να προχωρήσω σε άλλα

αναγνώσματα. Στο DEADLiNE υπάρχει μια ευθεία αναφορά στον

Κόμη Μοντεχρίστο, από τα πιο αγαπημένα μου βιβλία σαν παιδί.

Πλέον δεν διαβάζω όσο θα ήθελα, κυρίως επιλέγω ιστορικούς, η

Ιστορία είναι η μεγάλη μου αδυναμία. Η αλήθεια είναι ότι δεν

μπορώ να πω ότι έχω αγαπημένους συγγραφείς, αυτό δεν

συμβαίνει μόνο στην λογοτεχνία αλλά σε όλες τις Τέχνες, στον

κινηματογράφο, στην μουσική, παντού. Έχω αγαπημένες στιγμές

κάποιου δημιουργού, και είναι πολλές. Είναι λογικό να μην μας

αρέσουν όλα τα έργα ενός δημιουργού. Συνεπώς, αν έπρεπε να

αναφέρω κάποια βιβλία θα προσπερνούσα, θα πήγαινα

κατευθείαν στους συγγραφείς, όπως τον Γκρέιβς, τον Κερ, τον

Connolly.


8) Πώς αισθάνεστε τώρα που εκδόθηκε το πρώτο σας

βιβλίο; Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο

ετοιμάζετε;


Είναι μια πρωτόγνωρη εμπειρία, από απλός αναγνώστης να

βρίσκεσαι και από την άλλη πλευρά του βιβλίου. Αναγνώστες

παραμένουμε όλη μας την ζωή. Αυτό που ξεκίνησε κάποτε σαν

προσωπικό στοίχημα, να γράψω την δική μου ιστορία όπως εγώ

θα την ήθελα αν έπεφτε στα χέρια μου, με όλα εκείνα τα στοιχεία

που αγαπώ αλλά και χωρίς όλα εκείνα που με είχαν κουράσει,

οδήγησε σε μια ιστορία. Μια ιστορία που έγινε βιβλίο. Είναι πολύ

βαριές λέξεις αυτές, βιβλίο και συγγραφέας. Συνειδητοποίησα τι

είχαμε πετύχει όταν το έπιασα πρώτη φορά στα χέρια μου.

Είναι υπέροχο συναίσθημα να ακούς από αναγνώστες πόσο

αγάπησαν τους ήρωές σου, πόσο δέθηκαν μαζί τους και

περιμένουν την επόμενή τους μέρα. Θα σας πω κάτι

χαρακτηριστικό, στην αρχή η ερώτηση που διαρκώς μου γινόταν

ήταν πότε θα βγει το δεύτερο μέρος. Λογικό. Πλέον υπάρχει και

μια άλλη ερώτηση από πολλούς, τι γίνεται με τον μέντορα στο

δεύτερο μέρος. Είναι καταπληκτικό το γεγονός ότι οι αναγνώστες

νοιάζονται για έναν ήρωα που δεν έχει καμία ατάκα, δεν

εμφανίζεται σε καμία σκηνή, υπάρχει μόνο μέσα από τις

σημειώσεις του, το υλικό των φακέλων. Το δέσιμο που υφίσταται

μεταξύ εκείνου και του κεντρικού μας ήρωα σιγά σιγά περνάει στον

αναγνώστη. Όλο αυτό είναι εξαιρετικά όμορφο για μένα, εκτός από

ενδιαφέρον. Μου δείχνει ότι κάτι έγινε σωστά.

Στα άμεσα μελλοντικά μας σχέδια βρίσκεται το δεύτερο μέρος της

διλογίας του DEADLiNE, εκεί που θα δοθούν όσες απαντήσεις

υπάρχουν για να δοθούν. Μετά απ’ αυτό, το μικρό σύμπαν των

ηρώων μου θα συνεχίσει σε άλλες ιστορίες.


9) Ποιους θέλετε να ευχαριστήσετε, που σας στήριξαν σ αυτή την

πρώτη συγγραφική σας προσπάθεια σας; Πείτε μας πώς

προέκυψε η συνεργασία σας, με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΝΟΗ


Ο πρώτος άνθρωπος που θα ήθελα να ευχαριστήσω είναι η Κέλλη

Κρητικού, ο πρώτος άνθρωπος που πίστεψε σε μένα, είδε κάτι στη

γραφή μου, δαπάνησε χρόνο να μου δείξει τα λάθη μου. Σ’ όλη την

διαδρομή είχα την τύχη και ευλογία να έχω δίπλα μου την

αγαπημένη μας Μαριάννα Φλέσσα, η συμβολή της ήταν

πολυεπίπεδη. Έπειτα, ήταν ο Τάσος ο Γέροντας, πολύτιμος

συνεργάτης, και ένας μικρός πυρήνας φίλων που διαβάζουν

πρώτοι την κάθε δουλειά μου. Την επόμενη μέρα, η έκδοση του

βιβλίου αυτή καθ’ εαυτή, στάθηκε αφορμή για να γνωρίσω νέους

φίλους, ανθρώπους που πίστεψαν σε μένα και προσφέρουν

απλόχερα την βοήθεια και στήριξη τους, όπως ο Φώτης

Παπαναστασίου, η Τίνα Παπαναστασούλη, η Μαίρη Κολοβού, η

Χριστίνα Γαλανοπούλου, η Ελευθερία Πελλού και ο Τάκης

Τζαμαργιάς.

Η επαφή με την Πνοή έγινε έπειτα από παρότρυνση της Κέλλης. Η

ανταπόκριση της Πνοής ήταν άμεση, ένα απόγευμα με πήρε

τηλέφωνο ο Δημήτρης Καραναστάσης και δεν θα ήταν υπερβολή

αν έλεγα ότι τα βρήκαμε μέσα σε 10 λεπτά. Ήταν μια επιλογή που

δεν μετάνιωσα ούτε στο ελάχιστο, το αντίθετο, θεωρώ την Πνοή το

ιδανικό ξεκίνημα για κάθε νέο συγγραφέα.


10) Θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας

γνωρίσουμε καλύτερα.


Γεννήθηκα στο Ηράκλειο Κρήτης, είμαι δικηγόρος και παντρεμένος

με την Ντέμυ Βεσλεμέ, επίσης δικηγόρο, την Πέρσα των ιστοριών

μου (συμβουλή προς επίδοξους συγγραφείς, ό,τι και να κάνετε μην

ερωτευτείτε άχρωμους ανθρώπους, δεν θα γίνουν ποτέ

ενδιαφέροντες ήρωες της ιστορίας σας.) Έχουμε τρία υπέροχα

παιδιά, και μοιράζω την ζωή μου μεταξύ Ρόδου και Πειραιά.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για

ακόμη μια φορά και θα ήθελα να μας πείτε πού και πώς μπορούμε

να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.


Εγώ σας ευχαριστώ για την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη,

πραγματικά. Μπορείτε να βρείτε το DEADLiNE είτε στο σαιτ των

εκδόσεων Πνοή είτε στα κεντρικά βιβλιοπωλεία. Σε κάθε

περίπτωση με παραγγελία στο βιβλιοπωλείο της γειτονιάς σας.





DEADLiNE
Συγγραφέας: Αντώνης Ζερβός
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΝΟΗ
Σελίδες: 344
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 12/2023
Κατηγορίες: Αστυνομικό, Μυθιστόρημα,




Μάρτιος 2020

Την πρώτη μέρα της καραντίνας μια κούτα φτάνει στο διαμέρισμα του αστυνόμου Στάβαρη. Όλες οι ανεξιχνίαστες υποθέσεις που στοίχειωναν τον μέντορά του βρίσκονται κλεισμένες μέσα της. Αρνείται ν’ ασχοληθεί· του φτάνουν τα δικά του φαντάσματα. Με τον γέρο όμως ετοιμοθάνατο, δεν έχει καμία επιλογή. Του το χρωστάει… Τέσσερις φάκελοι, τέσσερις νεκροί, οι τρεις αυτόχειρες. Κανένας πραγματικός ύποπτος, κανένα στοιχείο που να συνδέει τα θύματα μεταξύ τους.

Μέρα με τη μέρα οι νεκροί παίρνουν χώρο δίπλα τους. Η Πέρσα, η σύντροφός του, βιώνει την αλλαγή του Στάβαρη, την αυξανόμενη πίεση να πιαστεί από ενδείξεις που δεν γίνονται ποτέ στοιχεία, την ακροβασία του στην άκρη των σκιών. Του δίνει διορία μέχρι το τέλος της καραντίνας για να βρει τις απαντήσεις που ψάχνει, ούτε μια μέρα παραπάνω. Μετά η κούτα θα κλείσει για πάντα.

Όταν όλα οδηγούνται σε αδιέξοδο, απομένει μια τελευταία πιθανότητα… Μήπως πίσω από τις αυτοκτονίες κρύβεται ένας κατά συρροή δολοφόνος, τόσο δόλιος και πειθαρχημένος, που τιθασεύει τους ψυχαναγκασμούς του και κρύβει όσα θα ταυτοποιούσαν τη μεθοδολογία του; Ένας δολοφόνος που δεν αρκείται να σκοτώσει, αλλά καταδικάζει τους οικείους των θυμάτων του να ζήσουν το υπόλοιπο της ζωής τους στο σκοτάδι της ξαφνικής αυτοχειρίας των ανθρώπων τους.

Πολλές εικασίες, μία βεβαιότητα: το deadline πρέπει να τηρηθεί. Και ο χρόνος ξεκινά από… τώρα.

Ο Αντώνης Ζερβός κάνει το ντεμπούτο του στον χώρο της αστυνομικής λογοτεχνίας με το πρώτο μέρος της διλογίας «DEADLiNE».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard