ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΤΕΥΚΡΟ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ για το βιβλίο της "ΕΝΑ ΠΤΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΗΣ ΑΜΑΛΙΑΣ'' από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τον συγγραφέα κ. ΤΕΥΚΡΟ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ του βιβλίου ΕΝΑ ΠΤΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΗΣ ΑΜΑΛΙΑΣ από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ.



Κε ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ, συστήστε μας με  λίγα λόγια το βιβλίο σας, ΕΝΑ ΠΤΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΗΣ ΑΜΑΛΙΑΣ. Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε; Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του ιστορικού - αστυνομικού βιβλίου σας και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;


Ήταν αρχή του καλοκαιριού 2022. Είχα μόλις παραδώσει στις εκδόσεις Ψυχογιός το προηγούμενό μου μυθιστόρημα, «Εικασία 3ν+1», που κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 2022, και περνούσα το χρόνο μου ψαχουλεύοντας τη Βικτωριανή εποχή, με τη σκέψη να σκαρώσω ένα μυθιστόρημα που να εκτυλίσσεται στην Αγγλία του 1850.

Κάπως έτσι έπεσα πάνω στην Φλόρενς Νάιτινγκεϊλ, την σπουδαία στατιστικό που αναμόρφωσε το νοσηλευτικό σύστημα στην Μεγάλη Βρετανία. Τελείως τυχαία, ψάχνοντας στο διαδίκτυο, βρήκα ένα βιβλίο με τίτλο «Το ημερολόγιο της Φλόρενς Νάιτινγκεϊλ από το ταξίδι της στην Αίγυπτο και την Ελλάδα». Εκεί διάβασα ότι η Νάιτινγκεϊλ την άνοιξη του 1850 βρισκόταν στην Αθήνα, όπου πέρασε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου της συντροφιά με την Φράνσις Χιλλ, την Αμερικανίδα ιεραπόστολο που ίδρυσε το πρώτο παρθεναγωγείο στην Ελλάδα. Αμέσως τα σχέδια άλλαξαν. Το νέο μου μυθιστόρημα θα εκτυλισσόταν στην Αθήνα του δέκατου ένατου αιώνα όπου οι μυθοπλαστικοί μου ήρωες θα αλληπεπιδρούσαν με τα ιστορικά πρόσωπα που εκείνο τον καιρό συνέρρεαν στην πρωτεύουσα του νεαρού Ελληνικού κράτους. Ένα μεγάλο μέρος της προετοιμασίας για το βιβλίο αφιερώθηκε στην έρευνα. Ξεσκόνισα ημερολόγια, ταξιδιωτικές εντυπώσεις, εφημερίδες και άλλα ντοκουμέντα της εποχής, που ευτυχώς υπάρχουν σε αφθονία είτε στο πρωτότυπο, είτε μεταφρασμένα στα Ελληνικά. Η έρευνα κράτησε περίπου ένα χρόνο, το τελικό γράψιμο τρεις μήνες και το φθινόπωρο του 2023 το βιβλίο παραδόθηκε στον εκδότη. Κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 2024.


Ποια θεωρείται ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία? Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας.


Νομίζω ότι το πιο δυνατό στοιχείο του βιβλίου είναι ότι προσπαθεί να ζωντανέψει την ατμόσφαιρα της Αθήνας που εκείνη την εποχή είχε αρχίσει να μετασχηματίζεται από ένα μικρό, ρημαγμένο από τον πόλεμο χωριό σε μια κοσμοπολίτικη πρωτεύουσα, πόλο έλξης σπουδαίων ανθρώπων του πολιτισμού, όπως ο Γκυστάβ Φλωμπέρ και ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Έδωσα στον καθένα τους από ένα μικρό ρόλο στην ιστορία μου, συμβατό με τα κύρια χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του. Έτσι, επινοημένοι χαρακτήρες και ιστορικά πρόσωπα εμπλέκονται σε μια σειρά από δολοφονίες, με φόντο ένα σκηνικό γεμάτο πολιτικές ίντριγκες, προσωπικούς ανταγωνισμούς, πάθη και φιλοδοξίες.


Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε ?


Ο τίτλος «Ένα πτώμα στην αυλή της Αμαλίας» ήταν ο πρώτος που σκέφτηκα. Κάποια στιγμή πέρασε από το μυαλό μου και ο τίτλος «Η αηδόνα και η κουκουβάγια» μια και το όνομα Νάιτινγκεϊλ σημαίνει αηδόνι ενώ στη ζωή της ηρωίδας έπαιξε σημαντικό ρόλο μια κουκουβάγια την οποία έσωσε από μια συμμορία πιτσιρικάδων που την κακοποιούσαν. Κατέληξα όμως ότι η αρχική μου επιλογή ήταν πιο τίμια.


Κατά την γνώμη μου σ ένα αστυνομικό μυθιστόρημα ο αναγνώστης δεν πρέπει να φτάνει εύκολα στην λύση του εγκλήματος και στο δολοφόνο, εσείς τι πιστεύετε και ποια είναι τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα αστυνομικό βιβλίο για να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη μέχρι την τελευταία του σελίδα?


Συχνά η ταυτότητα του δολοφόνου είναι το πιο σημαντικό στοιχείο – πρόκειται για το κλασικό «whodunnit». Ωστόσο σε αρκετές περιπτώσεις πιο σημαντικό είναι το πώς έγινε ο φόνος, ενώ άλλες φορές καθοριστική σημασία έχει το κίνητρο. Έχω διαβάσει πετυχημένες ιστορίες όπου κυριαρχεί μόνο ένα από τα πιο πάνω χαρακτηριστικά και άλλες που τα συνδυάζουν και τα τρία. Σημαντικό ωστόσο είναι κατά τη γνώμη μου ένα αστυνομικό μυθιστόρημα να μην είναι απλά ένας γρίφος αλλά να πλαισιώνεται από ατμοσφαιρικότητα, ηθογραφικά στοιχεία και διερεύνηση χαρακτήρων.


Τι είναι αυτό που γοητεύει τους αναγνώστες και τα τελευταία χρόνια αναζητούν όλο και περισσότερο βιβλία αστυνομικής λογοτεχνίας?


Νομίζω ότι η σύγχρονη αστυνομική λογοτεχνία έχει καταλάβει τη θέση του κοινωνικού αφηγήματος. Η διερεύνηση ενός εγκλήματος δίνει στον συγγραφέα–και κατ’ επέκταση στον αναγνώστη– τη δυνατότητα να επεξεργαστεί θέματα της καθημερινότητας, συγκρουσιακές καταστάσεις και ψυχολογικά αδιέξοδα μέσα από μια αφήγηση που ρέει και –αν το πόνημα είναι επιτυχημένο- κρατά το ενδιαφέρον αμείωτο μέχρι το τέλος.


 Πείτε μας αγαπημένα σας βιβλία και συγγραφείς από τον χώρο της αστυνομικής λογοτεχνίας και πόσο σας επηρέασαν.


Μεγάλωσα με τον Γιάννη Μαρή και νομίζω ότι η δική του γραφή με επηρέασε καθοριστικά. Άξιος συνεχιστής του ο Πέτρος Μάρκαρης με τον εμβληματικό αστυνόμο Χαρίτο. Λατρεύω την P. D. James και ειδικότερα τα βιβλία της Death of an Expert Witness, Innocent Blood και Devices and Desires. Αγαπώ επίσης τα μεσαιωνικά αστυνομικά της Ellis Peters με κεντρικό της ήρωα ,τον μοναχό Cadfael.


 Πείτε μας πως προέκυψε η συνεργασία σας, με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ


Η συνεργασία μου με τις εκδόσεις Ψυχογιός ξεκίνησε το 2005 όταν μου ανέθεσαν να μεταφράσω το βιβλίο Τα αστέρια της Βερενίκης, του αείμνηστου Genis Guedj.

Από τότε είχα πολλές συνεργασίες μαζί τους σε μεταφράσεις, επιμέλειες και προλόγους βιβλίων. Έτσι όταν αναζήτησα μια στέγη για το Εικασία 3ν+1 το πρώτο μυθιστόρημα με ηρωίδα την υπαστυνόμο Όλγα Πετροπούλου, η οποία είχε εμφανιστεί στο παρελθόν μόνο σε διηγήματα δημοσιευμένα σε ανθολογίες, ήταν φυσικό να απευθυνθώ στις εκδόσεις Ψυχογιός που το καλοδέχτηκαν. Με ιδιαίτερη συγκίνηση δέχτηκα την πρότασή τους να επανεκδώσουν σταδιακά και τα παλιότερα βιβλία μου. Έτσι στις 20 Ιουνίου επανακυκλοφορεί το Τα τέσσερα χρώματα του καλοκαιριού και το φθινόπωρο το Πυθαγόρεια Εγκλήματα.


Θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα


Κατάγομαι από την Κύπρο. Είμαι μαθηματικός, υπηρέτησα επί 42 χρόνια στη μέση εκπαίδευση και ασχολήθηκα ιδιαίτερα με την ιστορία των μαθηματικών και τη διδασκαλία τους με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή. Έχω γράψει οκτώ μυθιστορήματα που ανήκουν στο χώρο της μαθηματικής μυθοπλασίας και τρία βιβλία εκλαΐκευσης των μαθηματικών. Έχω δημοσιεύσει πολλά διηγήματα και δοκίμια σε εφημερίδες και συλλογικούς τόμους και έχω μεταφράσει 48 βιβλία από τα Γαλλικά και τα Αγγλικά. Έργα μου έχουν μεταφραστεί στα Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Ισπανικά, Κινεζικά, Κορεατικά, Γερμανικά και Τουρκικά. Είμαι ιδρυτικό μέλος της ομάδας Θαλής+Φίλοι που ασχολείται με την προσέγγιση των μαθηματικών και του πολιτισμού. Είμαι επίσης ιδρυτικό μέλος της ΕΛΣΑΛ (Ελληνική Λέσχη Συγγραφέων Αστυνομικής Λογοτεχνίας)..


Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;


Ετοιμάζω ένα δεύτερο μυθιστόρημα με κεντρική ηρωίδα την Υπαστυνόμο Όλγα Πετροπούλου, ενώ περιμένω να εκδοθεί μια μελέτη μου για τους μαθηματικούς του εικοστού αιώνα.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά καιθα ήθελα  να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.


Τα βιβλία μου υπάρχουν σε όλα τα βιβλιοπωλεία. Εμένα μπορείτε να με βρείτε στο Facebook, Tefcros Michaelides, και στο blog μου, https://tefcrosmichaelides.wordpress.com/


 



ΕΝΑ ΠΤΩΜΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΗΣ ΑΜΑΛΙΑΣ
ΤΕΥΚΡΟΣ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ - PSICHOGIOS PUBLICATIONS

Αθήνα, 1850. Η Αγγελική Δελβενιώτη, δεσποινίς επί των τιμών της βασίλισσας Αμαλίας, βρίσκεται νεκρή στο λιθόστρωτο, κάτω από το παράθυρο του διαμερίσματός της στα Ανάκτορα. Όλοι πιστεύουν ότι πρόκειται για ένα μοιραίο ατύχημα. Η Φλόρενς Νάιτινγκεϊλ, που εκείνο τον καιρό βρίσκεται στην Αθήνα περνώντας τις μέρες της με την επιστήθια φίλη της, Φράνσις Χιλλ, διευθύντρια του πρώτου ελληνικού παρθεναγωγείου, έχει αντίθετη άποψη…
Παιχνίδια εξουσίας, διπλωματικές ίντριγκες, εκβιασμοί κλονίζουν τα έτσι κι αλλιώς αδύναμα θεμέλια του νεοσύστατου ελληνικού κράτους, που αποτελεί παρ’ όλα αυτά πόλο έλξης για την αφρόκρεμα της ευρωπαϊκής διανόησης. Ο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, ο Γκυστάβ Φλωμπέρ, η Αυστριακή υψίφωνος Καρολίν Ούνγκερ-Σαμπατιέ θα βρεθούν μπλεγμένοι με τους μυθοπλαστικούς ήρωες αυτής της ιστορίας σε μια πρωτότυπη ιστορική-αστυνομική περιπέτεια. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard