ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΣΥΛΒΙΑ Α.ΛΟΥΚΑ για το βιβλίο της «ΓΙΑΓΙΑ, ΣΟΦΙΑ »

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A

BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα κ. ΣΥΛΒΙΑ Α. ΛΟΥΚΑ  με το βιβλίο της 

ΓΙΑΓΙΑ, ΣΟΦΙΑ


1)Κα ΣΥΛΒΙΑ Α. ΛΟΥΚΑ  σας καλωσορίζουμε στο blog μας, με το παιδικό

βιβλίο σας! Συστήστε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας  ΓΙΑΓΙΑ, ΣΟΦΙΑ.

Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε; Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του

βιβλίου σας και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;


Να σας ευχαριστήσω αρχικά για τη φιλοξενία, τόσο τη δικιά μου, όσο και

του αλλιώτικου μου παραμυθιού «Γιαγιά, Σοφία». Το παραμύθι αυτό,

γράφτηκε το 2020, σε μια περίοδο όπου όλος ο πλανήτης ζούσε

πρωτόγνωρες συνθήκες με την επιδημία του Covid-19. Δεν υπήρξε πηγή

έμπνευσης μου καμιά απώλεια, καθώς είμαι τυχερή που μέχρι και σήμερα,

η γιαγιά μου, 95χρονών, εξακολουθεί να είναι κοντά μου. Ωστόσο, οι δύο

ηρωίδες μου προέκυψαν αυθόρμητα. Θα προσέξατε όμως, ότι το βιβλίο

αφιερώνεται στην «άγνωστη κυρία της Αθήνας, όπου δεν σκέφτηκα ποτέ

να γίνω η δική της Σοφία». Η άγνωστη κυρία, μια γιαγιά μόνη, που έτυχε

να βοηθήσω ένα πρωινό καθώς πήγαινα στη σχολή μου, με τεράστιο

πρόβλημα υγείας στα πόδια, δικαιολόγησε τα παιδιά της ότι έχουν τις

«δουλειές» τους και δεν μπορούν να την βοηθούν. Μια γιαγιά, που ενώ

έμενε ένα δυο δρόμους πιο κάτω από το δικό μου σπίτι, δεν είχα σκεφτεί

τότε να γίνω η παρέα και η βοήθειά της.


2)Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ αυτό το βιβλίο?


Ένα παραμύθι που δεν αρχινά με το κλασικό «Μια φορά κι ένα καιρό».

Είναι ένα παραμύθι με τόσο περιεκτικές προτάσεις που ζωντανεύουν

μπροστά μας κάθε ηρωίδα με την καθημερινότητά της που διαφέρει απ’

αυτήν που είχε άλλοτε και δηλώνονται και τα συναισθήματά της καθεμιάς

άμεσα ή και έμμεσα. Επίσης, ένα σαλόνι εικονογράφησης είναι

αφιερωμένο στο δράμα της Κύπρου, της μικρής μου πατρίδας. Μπορούμε

να πούμε ότι αποτελεί μία εγκιβωτισμένη βουβή ιστορία.


3)Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο μικρός

αναγνώστης, αλλά και οι μεγάλοι που θα διαβάσουν το βιβλίο σας?


«Καμιά γιαγιά μόνη»… Και κατ’ επέκταση κανένας παππούς μόνος.

Υιοθετούμε ένα άτομο τρίτης ηλικίας που χρειάζεται τη βοήθειά μας ή την

φροντίδα μας. Ή, απλά μπορεί να χρειάζεται μια συντροφιά για να

μοιράζεται μαζί του ιστορίες από τη ζωή και την πατρίδα του.


4)Το βιβλίο σας έχει ένα υπέροχο εξώφυλλο και αρκετές

εικονογραφημένες σελίδες  από την εικονογράφο ΒΙΒΗ ΜΑΡΚΑΤΟΥ.


Μιλήστε μας για την συνεργασία μαζί της και πώς βγήκε αυτό το

εκπληκτικό αποτέλεσμα. Τι ρόλο παίζει η  εικονογράφηση στα

παιδικά βιβλία και πως επιδρούν οι εικόνες στα παιδιά.

Το παραμύθι αυτό αποτελεί την πρώτη μου συνεργασία με τη Βιβή

Μαρκάτου. Μια συνεργασία που εξελίχθηκε πολύ όμορφα. Κατάφερε

η Βιβή να πάρει το περιεχόμενο και να το πάρει ένα βήμα παραπέρα.

Κάθε φορά που αφηγούμαι το παραμύθι σε παιδάκια, τους λέω: «Οι

εικόνες θα σας μιλήσουν». Και πράγματι! Οι εικόνες της Βιβής

μιλάνε. Λένε όλα όσα δε χρειάζεται να ειπωθούν με λόγια. Λένε

πράγματα, τα οποία πρέπει να ξέρεις να διαβάζεις ξεχωριστές

εικονογραφήσεις για να μπορείς να τα ανακαλύψεις.


5)) Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας; Πιστεύετε ότι τα

παιδικά βιβλία πρέπει να διαβάζονται και από τους μεγάλους και να

τα συζητάνε μαζί τους;  


Κρίνεται απαραίτητο οι μεγάλοι να διαβάζουν παιδικά βιβλία. Τα

περισσότερα παιδικά βιβλία στις μέρες μας καταπιάνονται με κοινωνικά

θέματα, με ευαίσθητα θέματα, τα οποία οι ενήλικες θα μπορούν να

συζητήσουν με τα παιδιά τους. Το δικό μου βιβλίο συνήθως αναφέρουμε

ότι ανήκει στην ηλικιακή ομάδα των 6-12. Παρόλα αυτά, μπορεί να

διαβαστεί άνετα και σε μικρότερα παιδάκια, προσεγγίζοντάς το

διαφορετικά.


6)  Αρκετοί από εμάς συνηθίζουμε να κάνουμε δώρο στα παιδιά,

βιβλία. Ποια νομίζετε ότι είναι τα κριτήρια για να επιλέξουμε ένα

καλό παιδικό βιβλίο.


Οι περισσότεροι επιλέγουν ένα παραμύθι κατά κύριο λόγο σύμφωνα με

την μορφή και την εικονογράφησή του. Όταν τα βιβλία είναι όμορφα

αισθητικά, η αλήθεια είναι, ότι μπορεί να γίνουν και ελκυστικά και ως

προς τους πιο δύσπιστους μικρούς αναγνώστες. Ωστόσο, καλό θα είναι

πριν να επιλέξουμε ένα βιβλίο να δούμε εάν ανταποκρίνεται στο γλωσσικό

και πνευματικό επίπεδο του παιδιού και αλλά και στο να είμαστε πολύ

προσεκτικοί στο θέμα που πραγματεύεται. Βιβλία που μιλούν για

ανθρώπινες αξίες, όπως σεβασμός, φιλία, αξιοπρέπεια, αγάπη, ηρωισμός,

δικαιοσύνη και τόσες άλλες, είναι αυτά που θα βοηθήσουν το παιδί να

κατανοήσει τον κόσμο γύρω του και να αναπτύξει κοινωνικές αξίες.


7)Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς για να σας γνωρίσουμε. Πώς

αποφασίσατε να ασχοληθείτε με συγγραφή βιβλίων για παιδιά;  

Εγώ είμαι μαμά τριών παιδιών. Τελειωμένη Ελληνική Φιλολογία στην

Αθήνα. Λάτρης γενικότερα της ανάγνωσης, όχι μόνο παιδικών βιβλίων

αλλά και λογοτεχνίας ευρύτερα και βιβλίων που ανήκουν στις κοινωνικές

και ανθρωπιστικές επιστήμες. Το 2015, δημιούργησα ένα Εργαστήρι

Παραμυθιού, στο οποίο προσεγγίζαμε με τα παιδιά τα παραμύθια μέσα

από διάφορους τρόπους. Το 2018, ως «παραμυθοδασκάλα» έπρεπε να

έχω κι εγώ το δικό μου παραμύθι και τότε ήταν που εκδόθηκε το «Πού

πήγαν τα σύννεφα, μαμά;» ένα παραμύθι που γράφτηκε για τα παιδάκια

μου μαζί με τα παιδάκια μου. Αν και είχα ήδη φυλαγμένα κάποια

παραμύθια στα συρτάρια μου, ωστόσο, τα «συννεφάκια» ήταν αυτά που

πήραν πρώτα το δρόμο για το τυπογραφείο. Το πρώτο μου παραμύθι το

έγραψα στην ηλικία των 13 χρονών. Γενικά, έγραφα από τότε ποίηση,

θεατρικά χωρίς να έχω στο πίσω μέρος του μυαλού μου ότι κάποια μέρα

θα γίνω συγγραφέας.


8)Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο

ετοιμάζετε;


Σύντομα θα είναι διαθέσιμος «ένας λύκος πολύ πολύ καλός»… Ένα

παραμύθι γεμάτο μουσική … και χρώματα! Σε συνεργασία με τη Βιβή

Μαρκάτου για ακόμη μία φορά!


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να ευχαριστήσω για ακόμη

μια φορά και θα ήθελα  να μας πείτε που και πως μπορούμε να

βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.


Εγώ σας ευχαριστώ για την όμορφη συνέντευξη! Μπορείτε να με βρείτε

στο Facebook ως Σύλβια Λουκά Εργαστήρι Παραμυθιού. Το παραμύθι

«Γιαγιά, Σοφία», πέρα από την άμεση παραγγελία σε μένα, βρίσκεται και

σε επιλεγμένα βιβλιοπωλεία στην Κύπρο.




"Γιαγιά, Σοφία "
ΣΥΛΒΙΑ ΛΟΥΚΑ
https://www.facebook.com/sylvia.louka.9
Το αλλιώτικο "Γιαγιά, Σοφία " αφιερώνεται στη μοναξιά της τρίτης ηλικίας αλλά και στο κενό που νιώθει ένα παιδί μετά από μια απώλεια αγαπημένου προσώπου. Γιαγιά και Σοφία ενώνουν τις καρδιές τους και ξανανιώθουν έστω με διαφορετικό τρόπο ό,τι έχασαν ή ό,τι τους στέρησαν οι συνθήκες της ζωής. Η εικονογράφηση, από την ταλαντούχα Βιβή Μαρκάτου Vivi Markatos Heinemann, παίζει τεράστιο ρόλο στην αφήγηση του παραμυθιού. Επίσης, μέσα απ αυτήν γίνεται μνεία στο δράμα της ιδιαίτερης μας πατρίδας. Μιας πατρίδας που νιώθει μοναξιά, όπως την γιαγιά, που δεν έχει κοντά της την οικογένειά της.

Το παραμύθι έφτασε στη βραχεία λίστα των Κρατικών Βραβείων Λογοτεχνίας 2022.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard