ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΡΑΝΙΑ ΜΠΟΥΜΠΟΥΡΗ για το βιβλίο της "ΓΛΥΚΙΑ ΜΟΥ ΠΙΠΙΛΑ'' από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ

 Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK

φιλοξενούμε τη συγγραφέα ΡΑΝΙΑ ΜΠΟΥΜΠΟΥΡΗ (Ράνια

Μπουμπουρή) με το βιβλίο της «ΓΛΥΚΙΑ ΜΟΥ ΠΙΠΙΛΑ » από τις

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ



Κα ΜΠΟΥΜΠΟΥΡΗ, πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο σας

ΓΛΥΚΙΑ ΜΟΥ ΠΙΠΙΛΑ και πώς σας ήρθε η έμπνευση για αυτό το

βιβλίο.


Πάντα στενοχωριόμουν βλέποντας μικρά παιδιά να κλαίνε σπαρακτικά

όταν ερχόταν η ώρα να αποχωριστούν την πιπίλα τους – είναι ίσως από

τις πρώτες εξαρτήσεις που γνωρίζει ένας άνθρωπος στη ζωή του. Ήθελα

λοιπόν να γράψω ένα βιβλίο όπου το παιδί συνειδητά αποχωρίζεται την

πιπίλα του στέλνοντάς τη στην πιπιλολίμνη, για να βρει τις αδελφές της –

τις πιπίλες όλων των άλλων παιδιών του κόσμου. Το βιβλίο βρίσκεται

στη 10η χιλιάδα κυκλοφορίας, καταλαβαίνετε λοιπόν ότι έχει κατακτήσει

τις καρδιές των παιδιών από την πρώτη του εκδοτική μορφή (2010) έως

την πολύ φρέσκια έκδοση μεγάλου σχήματος που κρατάτε στα χέρια σας

(2024). Πολλά παιδιά και γονείς μού λένε το τραγουδάκι του μικρού

πρωταγωνιστή, του Λευτέρη, όταν συναντιόμαστε:

Πιπίλα μου καλή,

σ’ ευχαριστώ πολύ

που δύο χρόνια τώρα

ήσουν φίλη πιστή.

Πιπίλα μου γλυκιά,

σ’ αφήνω, έχε γεια!

Κι απ’ την πιπιλολίμνη

στείλε μου δυο φιλιά.


 Τι είναι αυτό που θέλετε να αποκομίσει ο μικρός αναγνώστης που

θα διαβάσει το βιβλίο. 


Να καταλάβει ότι εμείς οι μεγάλοι σεβόμαστε τη στενοχώρια του και ότι

τον προσεγγίζουμε με ειλικρίνεια: ναι, ο αποχωρισμός είναι δύσκολος,

αλλά μπορεί να γίνει με τρόπο τρυφερό και διασκεδαστικό.


 Πείτε μας δυο λόγια για την εικονογράφο κ. ΖΑΜΠΙΝΕ

ΣΤΡΑΟΥΜΠ που έδωσε τόσο ωραίες εικόνες στο βιβλίο σας.

Μιλήστε μας για την συνεργασία σας μέχρι να φτάσετε σ αυτό το

υπέροχο αποτέλεσμα.  Πείτε μας τι ρόλο παίζουν οι εικόνες στα

βιβλία για τους μικρούς αναγνώστες.


Με τη Ζαμπίνε γνωριστήκαμε μέσα από αυτό το βιβλίο και από τότε

συνεργαστήκαμε σε άλλο ένα βιβλίο μου. Είναι Γερμανίδα και ζει πολλά

χρόνια στην Ελλάδα, γι’ αυτό και οι εικόνες της από το σπίτι της γιαγιάς

του Λευτέρη στο χωριό είναι, εκτός από πανέμορφες, και πολύ κοντά

πράγματι σ’ ένα ελληνικό χωριό. Η καλή εικονογράφηση παίζει

σπουδαίο ρόλο στα παιδικά βιβλία, διότι καλλιεργεί την αισθητική των

παιδιών, οξύνει την παρατηρητικότητά τους και δίνει νέα ώθηση στη

φαντασία τους.


Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας; Πιστεύετε ότι τα

παιδικά βιβλία πρέπει να διαβάζονται και από τους μεγάλους;


Απευθύνεται σε παιδιά από 2 ετών και πάνω. Κοιτάξτε, όσο οι κόρες μου

ήταν μικρές, πάντα διάβαζα ένα βιβλίο πριν τους το πάρω – ήθελα να

είμαι σίγουρη ότι το περιεχόμενό του ήταν προσεγμένο από κάθε άποψη.

Δε θα ήθελα να πω ότι όλα τα παιδικά βιβλία «πρέπει» να διαβάζονται

από τους μεγάλους, ωστόσο, όταν ένα παιδικό βιβλίο είναι καλό, είναι

καλό για όλους – οι μεγάλοι το απολαμβάνουν και το χαίρονται εξίσου

με τα παιδιά.


Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα.


Είμαι βιβλιοφάγος από παιδί, κάτι που καθόρισε όλη μου τη ζωή: στις

πανελλήνιες εξετάσεις είχα δηλώσει ως 1η επιλογή το Τμήμα

Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ, ως το πλέον κοντινό στη

συγγραφή. Πέρασα λοιπόν σε αυτό και σύντομα μετά την αποφοίτησή

μου στράφηκα στον χώρο των εκδόσεων: εκτός από συγγραφέας 34

βιβλίων, είμαι επιμελήτρια εκδόσεων, μεταφράστρια παιδικής/εφηβικής

λογοτεχνίας και υπεύθυνη ύλης στο diastixo.gr, το γνωστό ενημερωτικό

site για το βιβλίο και τον πολιτισμό. Επίσης, διδάσκω μετάφραση

παιδικής λογοτεχνίας στο κέντρο διά βίου μάθησης meta|φραση,

μεταλαμπαδεύοντας τις γνώσεις μου σε ενήλικες που αγαπούν το

παιδικό/εφηβικό βιβλίο. Αν και οι κόρες μου έχουν μεγαλώσει πια –η μία

θα είναι πρωτοετής στο Πανεπιστήμιο φέτος και η άλλη θα πάει στην Α΄

Λυκείου–, ακόμη τις συμβουλεύομαι τόσο για τα βιβλία που γράφω, όσο

και γι’ αυτά που μεταφράζω.


 Σε ποιους αφιερώνετε το βιβλίο σας και σε ποιους θα θέλατε να

πείτε ένα ευχαριστώ επειδή σας στήριξαν κατά την διάρκεια της

έκδοσής του.


Το συγκεκριμένο το έχω αφιερώσει στη μεγάλη κόρη μου, την

Αναστασία. Ένα μεγάλο ευχαριστώ θα ήθελα να απευθύνω στις Εκδόσεις

Ψυχογιός που στηρίζουν όχι μόνο αυτό, αλλά και πολλά άλλα βιβλία

μου: Η συνεργασία μας ξεκίνησε τον περασμένο αιώνα, το 1999, και

συνεχίζεται με τον ίδιο ενθουσιασμό και αμοιβαίο σεβασμό.


 Σκέψεις για επόμενο βιβλίο; Τι ετοιμάζετε;


Το επόμενο βιβλίο μου θα είναι χριστουγεννιάτικο – είναι όμως πολύ

νωρίς ακόμη για να πούμε κάτι περισσότερο.


Κλείνοντας θέλω να σας ευχαριστήσω για την όμορφη συζήτησή μας,

πείτε μας όμως πού και πώς μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας; Πώς

μπορούν οι αναγνώστες να επικοινωνήσουν μαζί σας;


Ευχαριστώ πολύ κι εγώ. Το βιβλίο μπορούν να το προμηθευτούν από όλα

τα συνεργαζόμενα βιβλιοπωλεία ή και απευθείας από τις Εκδόσεις

Ψυχογιός. Όσο για την επικοινωνία μας, μπορούν να με βρουν στα μέσα

κοινωνικής δικτύωσης: Facebook: Rania Boubouri, Instagram:

rania_boubouri ή να ρίξουν μια ματιά στο ιστολόγιό μου,

http://raniouska.blogspot.com/, το οποίο όμως δεν προλαβαίνω να

ενημερώσω όσο συχνά θα ήθελα.


ΓΛΥΚΙΑ ΜΟΥ ΠΙΠΙΛΑ - ΝΕΑ ΕΚΔΟΣΗ
ΡΑΝΙΑ ΜΠΟΥΜΠΟΥΡΗ

Ο Λευτέρης αγαπάει πολύ την πιπίλα του, πλησιάζει όμως η στιγμή να την αποχωριστεί για πάντα. Το ποτάμι θα την ταξιδέψει μακριά, στην όμορφη πιπιλολίμνη, όπου την περιμένουν οι αδελφές της. Αλλά ο Λευτέρης δε στενοχωριέται, γιατί τον περιμένει μια υπέροχη έκπληξη...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard