ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤO ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΧΑΡΗ ΘΩΜΑΙΔΗ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ «Η ΝΥΧΤΕΡΙΔΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK  φιλοξενούμε τo συγγραφέα του βιβλίου «Η ΝΥΧΤΕΡΙΔΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ», τ0ν κ. ΧΑΡΗ ΘΩΜΑΙΔΗ από τις ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ.





Κε ΘΩΜΑΙΔΗ ,ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και το βιβλίο σας καλύτερα. Συστήστε μας με  λίγα λόγια το βιβλίο σας, «Η ΝΥΧΤΕΡΙΔΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ». Πότε ξεκινήσατε να το γράφετε; Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης του βιβλίου σας και πόσο καιρό σας πήρε για να το τελειώσετε;


Ευχαριστώ που με προσκαλέσατε! Η Νυχτερίδα είναι το τρίτο μυθιστόρημα που επιχείρησα να γράψω, έχοντας ολοκληρώσει ήδη δύο άλλα έργα τα οποία με βοηθήσανε να βρω το συγγραφικό μου ύφος. Χρειάστηκαν περίπου πέντε μήνες μέχρι να μπει η τελευταία τελεία και, εννοείται, ακολούθησαν αναρίθμητες αναγνώσεις, έλεγχοι και διορθώσεις μέχρι να φτάσει η ιστορία στην τωρινή της μορφή. 

Για μένα η έμπνευση κρύβεται παντού και καμία από τις ιστορίες που έχω γράψει δεν έχει μία και μοναδική πηγή έμπνευσης. Συχνά πιάνω τον εαυτό μου να εντοπίζει κάτι στην καθημερινότητα, κάτι φαινομενικά απλό, το οποίο προκαλεί ένα 'κλικ' και μου δίνει μια ωραία ιδέα, μια ωραία στιγμή για να μεταφέρω σε κάποια ιστορία. Το σκηνικό της Νυχτερίδας, οι χαρακτήρες, τα γεγονότα, όλα προέρχονται από διαφορετικά ερεθίσματα.


2)Τι ιδιαίτερο θα διαβάσουμε σ αυτό το βιβλίο? Αν ήσασταν  ένας απλός αναγνώστης του, ποια θα θεωρούσατε ότι είναι τα δυνατά του στοιχεία? 

Από την πρώτη στιγμή, ο στόχος μου ήταν να έχω ένα είδος γραφής προσιτό, δηλαδή ένα βιβλίο που ο οποιοσδήποτε θα μπορούσε να διαβάσει σε ένα Σαββατοκύριακο. Ο αναγνώστης που πιάνει την “Νυχτερίδα” στα χέρια του θα συναντήσει μια ιστορία που κυλάει αβίαστα και εύκολα, που του δημιουργεί εικόνες, θαρρείς και βλέπει μία ταινία. Αυτό, καθώς και το κλίμα αγωνίας για το τι θα συμβεί, είναι και τα ισχυρότερα στοιχεία του βιβλίου.


3)Στο αστυνομικό μυθιστόρημα, κατά την γνώμη μου δεν πρέπει ο αναγνώστης να φθάνει εύκολα στην λύση του εγκλήματος και στον δολοφόνο. Εσείς μας αποκαλύπτεται τον δολοφόνο από τις πρώτες κιόλας σελίδες του, όμως κρατάτε αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη μέχρι τις τελευταίες σελίδες του και μάλιστα με μια ανατροπή στην λύση του. Ποια χαρακτηριστικά πιστεύεται ότι πρέπει να έχει ένα αστυνομικό μυθιστόρημα για κρατήσει τον αναγνώστη σε αγωνία μέχρι τις τελευταίες σελίδες? 

Δε μπορεί να υπάρχει αγωνία εάν δεν υπάρχει παράλληλα μερική απόκρυψη πληροφοριών. Στόχος είναι η χρυσή ισορροπία, όπου ο αναγνώστης έχει αρκετές πληροφορίες ώστε να μπορεί να υποθέσει τι μπορεί να συμβεί, όχι όμως τόσες ώστε να είναι σίγουρος. Για παράδειγμα, οι κλασικές ιστορίες μυστηρίου μάς δίνουν στοιχεία και υπόπτους και μας αφήνουν να εικάζουμε ποιος είναι ο δολοφόνος, φροντίζοντας πάντοτε να μας αποκρύπτουν αρκετά ώστε να μην είμαστε σίγουροι. Εγώ αποφάσισα να μην ακολουθήσω αυτή τη συνταγή. Ήθελα να πω μια ιστορία όπου γνωρίζουμε τον δολοφόνο και τον παρακολουθούμε, όπως παρακολουθούμε και την ομάδα που προσπαθεί να τον σταματήσει. Δε γνωρίζουμε, όμως, πλήρως τα κίνητρά του, ούτε το πλάνο, το σχέδιο για να φτάσει στα υποψήφια θύματά του και στη συνέχεια να ξεφύγει. Αυτό είναι αρκετό ώστε να δημιουργήσει αρκετές σοκαριστικές και απρόβλεπτες στιγμές στη ροή της ιστορίας.

4) Ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να αποκομίσει ο αναγνώστης σας.

Μια στιγμή και όλα έχουν αλλάξει. Μία στιγμή αρκεί, για να σου αλλάξει τη ζωή. Είναι το ηχηρότερο μήνυμα της ιστορίας και το τι εννοούμε με αυτό γίνεται πλήρως αντιληπτό μόνο όταν κάποιος φτάσει στην τελευταία σελίδα του βιβλίου. Υπάρχουν και άλλα μηνύματα μέσα στη Νυχτερίδα. Ιδέες όπως η εναλλακτική ποινή, μα αυτά αποτελούν πιο πολύ θέματα προς συζήτηση, food for thought για τον αναγνώστη εάν επιθυμεί να εμβαθύνει και να προβληματιστεί.


5)Πως αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου, υπήρξε κάποιος άλλος που απορρίφθηκε ?

Μου είναι πάντοτε δύσκολο να βρω τίτλους για τις ιστορίες που γράφω. Ο τίτλος “Η Νυχτερίδα ανάμεσά μας”, όμως, ήρθε αβίαστα, σχεδόν αυτόματα, από το πρώτο κιόλας κεφάλαιο. Το νόημα του τίτλου είναι διπλό. Αρχικά, έχουμε την απλή ρεαλιστική ερμηνεία, καθώς στην ιστορίας μας ο δολοφόνος με το όνομα “Νυχτερίδα” κρύβεται ανάμεσά μας, είναι ένας από εμάς. Με μια μικρή εμβάθυνση, όμως, ο τίτλος αναφέρεται επίσης και στην “Νυχτερίδα” που βρίσκεται κρυμμένη σε κάθε άνθρωπο, ανάμεσα στις σκέψεις, τα βιώματα, τις στιγμές, έτοιμη να βγει προς τα έξω.

6) Υπάρχουν κάποιες ώρες της ημέρας ή κάποια τοποθεσία που εκεί έχετε έμπνευση και είσαστε πιο δημιουργικός ώστε να γράφετε? Και αν συμβαίνει αυτό τι κάνετε, τα αφήνετε όλα και αρχίζετε να γράφετε ή να σημειώνετε τις σκέψεις σας κάπου πρόχειρα?

Ευτυχώς, η δημιουργικότητά μου δεν έχει αυστηρές απαιτήσεις! Πάντοτε υπάρχει ένα σημειωματάριο κοντά. Όπου και αν βρίσκομαι, μπορώ να γράψω, να πάρω ένα στυλό και να συνεχίσω πρόχειρα την ιστορία που δουλεύω. Το δύσκολο κομμάτι είναι τα 'πρόχειρα' να μετατραπούν σε 'καθαρά'. Αυτό απαιτεί αρκετό χρόνο και ένα σχετικά ήρεμο περιβάλλον.

7)Πως προέκυψε η συνεργασία για την έκδοση του βιβλίου σας, από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΗΓΗ ?

Όπως όλοι οι συγγραφείς, πέρασα κι εγώ τον Γολγοθά αναζήτησης εκδοτικού οίκου. Οι Εκδόσεις Πηγή ήταν οι πρώτοι που όχι απλά ήθελαν να συνεργαστούν μαζί μου, αλλά μου έδειξαν ότι πιστεύουν και στο βιβλίο μου. Γι αυτό και τους επέλεξα. Θα έδινα τη συμβουλή σε όλους τους νέους συγγραφείς να κάνουν το ίδιο, δηλαδή να επιλέξουν όχι τον πρώτο εκδοτικό που θα πει το 'ναι', αλλά εκείνον που θα δείξει αληθινό ενδιαφέρον για το έργο και τον συγγραφέα του.

8)Θα ήθελα να μας πείτε μερικά πράγματα για εσάς, για να σας γνωρίσουμε καλύτερα.  

Είμαι άνθρωπος που συνέχεια προσπαθεί να κάνει κάτι. Πέρασα μια περίοδο για περίπου δύο χρόνια όπου δεν ασχολήθηκα με τίποτα άλλο πέραν της δουλειάς μου. Αυτό με βοήθησε να συνειδητοποιήσω ότι σε ένα τέτοιο μονοπάτι δε μπορώ να κινηθώ, θα βαλτώσω. Επομένως υιοθέτησα όσα περισσότερα χόμπι και ασχολίες μπορώ. Γράφω, διαβάζω, ασχολήθηκα με την ξυλουργική, με την δημιουργία scale models, λατρεύω το σκάκι, τα επιτραπέζια, τα παζλ, γυμνάζομαι όσο μπορώ, γράφω διαδραστικές ιστορίες/παιχνίδια, D&D... 

Με άλλα λόγια, έχω υιοθετήσει όσα περισσότερα χόμπι μπορώ να χωρέσω στην καθημερινότητά μου. Δεν υπάρχει στιγμή που να βαριέμαι, να είμαι αδρανής, να μην ξέρω τι να κάνω.

9)Μιλήστε μας για τα μελλοντικά σας σχέδια, τι καινούργιο ετοιμάζετε;

Η συγγραφή δεν έχει σταματήσει και ούτε πρόκειται. Αν και έχω τρία ακόμη έργα τα οποία είναι ολοκληρωμένα, συμπεριλαμβανομένου και της συνέχειας της “Νυχτερίδας”, για την ώρα κοιτάω να βελτιωθώ σας συγγραφέας και να τελειοποιήσω το ύφος γραφής που θέλω να έχω. Γι αυτό γράφω συνεχώς διηγήματα, τα οποία 'ανεβάζω' για να δω και τις αντιδράσεις του κόσμου και συμμετέχω σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, που ευτυχώς υπάρχουν πολλοί στη χώρα μας. Σε μερικούς μήνες, θα είμαι έτοιμος να επιδιώξω την έκδοση του επόμενου μυθιστορήματος.


10)Εσείς διαβάζετε αστυνομικά βιβλία και αν ναι, πείτε μας συγγραφείς και βιβλία αυτού τους είδους που ίσως σας έχουν επηρεάσει.

Γενικά, ως αναγνώστης, διαβάζω βιβλία κάθε είδους και πιστεύω ότι καθένα από αυτά με επηρεάζει με κάποιο τρόπο. Κάτι που ξεκίνησα να κάνω πρόσφατα, είναι να διαβάζω αποκλειστικά νέους συγγραφείς. Άτομα που, σαν κι εμένα, εκδώσανε το πρώτο τους έργο πριν από μερικούς μήνες. Είναι ίσως μία από τις καλύτερες επιλογές που έχω κάνει. Έχω εντυπωσιαστεί από το ταλέντο και την σκληρή δουλειά που έχω ανακαλύψει να κρύβεται πίσω από τη νέα γενιά συγγραφέων. Αξίζουν την προσοχή μας.

Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να μας πείτε που και πως μπορούμε να βρούμε εσάς και το βιβλίο σας.

Πανεύκολα, στη σελίδα “Η Νυχτερίδα Ανάμεσα Μας” στο Facebook. Η σελίδα δεν εστιάζει μοναχά στο ίδιο το βιβλίο. Είναι ένας χώρος, όπου μοιράζομαι τις σκέψεις μου, τις εμπειρίες μου, τις ιδέες μου. Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να γνωρίσετε εμένα και το βιβλίο.

Το βιβλίο, επίσης, μπορεί κανείς να το βρει και στο site των εκδόσεων Πηγη. (https://www.pigi.gr/product/i-nyxterida-anamesa-mas/)

Σας ευχαριστώ, και πάλι, για την πρόσκληση. Σας εύχομαι ένα έτος γεμάτο μοναδικές στιγμές!




Η Νυχτερίδα ανάμεσά μας
Συγγραφέας:ΧΑΡΗΣ ΘΩΜΑΙΔΗΣ
ΠΡΟΤΥΠΕΣ ΕΚΔΟΣΕΣ ΠΗΓΗ
Όταν ένα από τα μεγάλα κεφάλια πίσω από το αποτρόπαιο πολιτικό σκάνδαλο της Καμένης Γης βρέθηκε δολοφονημένο, πολλοί ήταν αυτοί που πίστεψαν στο χέρι της θείας δίκης. Η ιστορία, όμως, δεν τελείωσε εκεί. Το πρώτο θύμα ακολούθησε ένα δεύτερο, έπειτα ένα τρίτο… Όλα, εμπλεκόμενα στο ίδιο σκάνδαλο. Όλα, στο στόχαστρο του ίδιου άγνωστου δολοφόνου. Η Νυχτερίδα βρίσκεται ανάμεσά μας! Ποιος ή ποια κρύβεται πίσω από την ταυτότητα του μυστηριώδη δολοφόνου; Τι σχέση έχει με τους ανθρώπους πίσω από το σκάνδαλο και ποιος είναι ο απώτερος σκοπός της; Πρόκειται για έναν εκδικητή της κοινωνίας ή για έναν ακόμα μανιακό κατά συρροή δολοφόνο; Απέναντι στην αχόρταγη μανία της Νυχτερίδας θα σταθούν μία σερίφισσα με ριψοκίνδυνο σχέδιο, ένας τραμπούκος σε μονοπάτι αυτοβελτίωσης και ένα έφηβο και ατίθασο κορίτσι, που αδυνατεί να βρει ένα μέρος στο οποίο να ανήκει. Τα πιόνια είναι στημένα και οι παίκτες στις θέσεις τους.

Η παρτίδα ξεκινάει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard