ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ κ. ΜΑΙΡΗ ΚΑΡΑΜΠΑΤΗ-ΚΟΛΟΒΟΥ για το βιβλίο της «ΚΑΘΡΕΦΤΙΣΜΑΤΑ» από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΝΟΗ

Καλημέρα σας, σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη

συγγραφέα κα ΜΑΙΡΗ ΚΑΡΑΜΠΑΤΗ-ΚΟΛΟΒΟΥ και το βιβλίο της

«ΚΑΘΡΕΦΤΙΣΜΑΤΑ» που εκδόθηκε από τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΝΟΗ.



1) Κα ΜΑΙΡΗ ΚΑΡΑΜΠΑΤΗ-ΚΟΛΟΒΟΥ, ευχαριστούμε που δεχτήκατε να

μιλήσουμε, για να γνωρίσουμε εσάς και το βιβλίο σας, «ΚΑΘΡΕΦΤΙΣΜΑΤΑ».

Κρατάω στα χέρια μου ένα βιβλίο γεμάτο με διηγήματα! 17 μικρά ή μεγαλύτερα

κείμενα με διαφορετικές ιστορίες. Συστήσετε μας με λίγα λόγια το βιβλίο σας,

ποιο ήταν το κίνητρο για γράψετε τα συγκεκριμένα διηγήματα και τι ιδιαίτερο θα

διαβάσει ο αναγνώστης σ’ αυτό;


Σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας στα «Καθρεφτίσματα». Αυτό το βιβλίο

ξεκίνησε να γράφεται πριν από αρκετό καιρό και κάθε φορά πρόσθετα κάτι

καινούργιο. Κάτι που μου συνέβαινε ή τύχαινε να δω ή να ακούσω. Τα περισσότερα

διηγήματα του βιβλίου μου βασίζονται σε αληθινές καταστάσεις που έχω ζήσει,

όπως «Η πρώτη μου αγάπη», «Ο κύριος Άγγελος». Υπάρχουν και τα φανταστικά

διηγήματα φυσικά, όπως «Αλέξανδρος και Κοιμωμένη», «Η επιστροφή του Ορφέα».

Ήθελα με αυτό το βιβλίο να γράψω όλα αυτά που υπήρχαν μέσα μου και να τα

μοιραστώ με τον κόσμο. Και είμαι σίγουρη ότι όλοι θα βρουν κάποιον ήρωα ή

ηρωίδα μου που θα ταυτιστούν!


2) Πείτε μας πώς αποφασίσατε τον τίτλο του βιβλίου σας και αν υπήρξε κάποιος

άλλος που απορρίφθηκε;


Ο πρώτος τίτλος του βιβλίου ήταν «Στιγμές Ζωής» αλλά ανακαλύψαμε ότι υπήρχε

ήδη σαν τίτλος σε άλλο βιβλίο. Μετά μας πήρε καιρό να βρούμε κάτι που να

ταιριάζει απόλυτα σ’ αυτό που είχαμε στο μυαλό μας. Τη λύση έδωσε η εκδότρια

και καλή μου φίλη Κάκια Ξύδη. Όταν είπε «Καθρεφτίσματα» συμφωνήσαμε αμέσως

όλοι. Κι έτσι ονομάστηκε.


3) Εσείς τι πιστεύετε ότι πρέπει να έχει ένα βιβλίο, μηνύματα ή απλά να

ευχαριστεί τον αναγνώστη;


Θα πω ότι πρέπει να έχει και τα δύο. Ο αναγνώστης πολλές φορές για να μην πω τις

περισσότερες θέλει να διαβάσει κάτι για να ξεφύγει από την καθημερινότητά του

που είναι αρκετά δύσκολη. Θέλει να ξεκουραστεί. Τώρα ένα βιβλίο καλό θα ήταν να

συνδυάζει και τα μηνύματα. Έτσι θα υπάρχει διπλό όφελος.


4) Οι Έλληνες διαβάζουν; Και τι είδους βιβλία επιλέγουν; Ποιο πιστεύετε ότι είναι

το μέλλον του βιβλίου στην Ελλάδα;


Οι Έλληνες δεν διαβάζουν όσο θα έπρεπε να διαβάζουν. Αλλά πιστεύω ότι αυτοί

που διαβάζουν είναι αρκετοί. Γι’ αυτό άλλωστε υπάρχουν και τόσο πολλοί εκδοτικοί

οίκοι, τόσοι συγγραφείς και τόσα φεστιβάλ βιβλίου. Συνήθως ο καθένας διαβάζει

ό,τι του ταιριάζει και ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του, ιστορικά μυθιστορήματα,

θρίλερ ή αστυνομικά αλλά και πολλοί επιλέγουν τα παιδικά βιβλία γιατί θεωρούν

ότι κάτι έχουν να πάρουν από αυτά.

Παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις πολλών, εγώ σαν αισιόδοξο άτομο, πιστεύω ότι

πάντα θα υπάρχουν άτομα που θα διαβάζουν.


5) Πείτε μας γιατί γράφετε βιβλία και ποιος πιστεύετε ότι πρέπει να είναι ο κύριος

στόχος κατά τη συγγραφή ενός βιβλίου;


Συνήθως γράφουμε για να βγάλουμε από μέσα μας πράγματα που μας έχουν

κινήσει το ενδιαφέρον, μας έχουν συγκινήσει ή μας έχουν παραξενέψει. Θέλουμε

να μοιραστούμε κάποιες εμπειρίες μας ή κάποιες σκέψεις μας.


6) Εσείς διαβάζετε; Υπάρχουν αγαπημένα βιβλία στη βιβλιοθήκη σας που δεν θα

τα δανείζατε σε κανέναν και γιατί;


Διαβάζω από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Το μεγαλύτερο γεγονός στην

περιοχή μας, τότε τα ...παλιά χρόνια, ήταν το πανηγύρι της Αγίας Βαρβάρας. Όλα τα

παιδιά έτρεχαν να αγοράσουν παιχνίδια και λιχουδιές. Εγώ μάζευα το χαρτζηλίκι

μου για να αγοράσω βιβλία. Θυμάμαι να αγοράζω τα άπαντα του Παπαντωνίου ή

βιβλία του Καρκαβίτσα. Θησαυρούς που έβρισκα στους πάγκους και μετά τα

διάβαζα όσο πιο γρήγορα μπορούσα.

Ναι, εχω αρκετά βιβλία στη βιβλιοθήκη μου, που δεν θα τα δάνειζα με τίποτα. Είναι

κυρίως βιβλία κλασσικά της εφηβικής μου ηλικίας.


7) Μιλήστε μας για την συνεργασία σας με τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΝΟΗ.


Με την Κάκια Ξύδη γνωριζόμαστε αρκετά χρόνια πριν αποφασίσει να φτιάξει τον

εκδοτικό οίκο. Τότε που εκείνη ήταν συγγραφέας κι εγώ δεν είχα βάλει στο μυαλό

μου να εκδώσω κάτι από αυτά που έγραφα. Η σχέση μας κρατάει ακόμα και πρέπει

να ομολογήσω ότι η μία εκμυστηρεύεται ό,τι την απασχολεί στην άλλη και δέχεται

τις συμβουλές της σε πολλά θέματα. Είμαι πολύ τυχερή που διάβασε το πρώτο μου

πόνημα κι έτσι γεννήθηκε η «Χαμένη Κόρη».


8) Έχετε τον διαδικτυακό σταθμό syzefxi.com. Τι σημαίνει για σας το ραδιόφωνο

και πώς προέκυψε αυτή σας η ενασχόληση.


Δύο ήταν οι μεγάλες μου αγάπες, τα βιβλία και το ραδιόφωνο. Διάβαζα πάντα με

μουσική ακόμα και τα μαθήματα του σχολείου. Είμαι της εποχής του παλιού, καλού

ραδιοφώνου. Τότε που ακούγαμε μουσική και περιμέναμε να γράψουμε κασέτες,

που κάναμε αφιερώσεις, που ακούγαμε το θέατρο της Δευτέρας κι άλλα ωραία και

νοσταλγικά. Όταν μου δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθώ με το ραδιόφωνο θεώρησα

ότι έτσι ήταν γραφτό να γίνει. Στον Syzefxi.com είμαι ευλογημένη να έχω αρκετούς

αξιόλογους συνεργάτες που μοιράζονται μαζί μου το ίδιο μεράκι για καλό και

ποιοτικό ραδιόφωνο. Αφήσαμε απ’ έξω την πολιτική και τον αθλητισμό και το

σλόγκαν μας είναι: εκεί που οι τέχνες και η μουσική συναντιώνται.


9) Μιλήστε μας για εσάς για να σας γνωρίσουμε ως άνθρωπο και συγγραφέα.


Είμαι παντρεμένη με μία κόρη 33 ετών, λατρεύω το διάβασμα και τη μουσική,

αγαπώ τους ανθρώπους και πιστεύω σ’ αυτούς γι’ αυτό πολλές φορές πληγώνομαι.

Αν όμως με πειράξεις ή πειράξεις κάποιον δικό μου άνθρωπο ή συνεργάτη, τότε θα

δεις τη λέαινα που κρύβω μέσα μου. Δουλεύω πολλές ώρες, το απολαμβάνω και

μου αρέσει πολύ να βγαίνω με την οικογένεια και τους φίλους μου.

Θέλω να γράψω πολλά πράγματα ακόμα, αλλά ο καιρός και ο χρόνος θα δείξουν αν

είναι εφικτό.


10) Ποια είναι τα επόμενα συγγραφικά σας σχέδια;


Έχω αρχίσει ήδη την επόμενη συλλογή διηγημάτων. Βλέπετε με ευχαριστεί η μικρή

φόρμα ακόμα. Και ετοιμάζω και κάποιο παραμύθι που όμως με παιδεύει πολύ. Τα

παιδιά είναι το πιο σκληρό και ειλικρινές ακροατήριο.


Τελειώνοντας με τις ερωτήσεις θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για ακόμη μια

φορά και θα ήθελα να μας πείτε πού και πώς μπορούμε να βρούμε εσάς και το

βιβλίο σας.


Εγώ σας ευχαριστώ πολύ για την τιμή που μου κάνατε. Τα βιβλία μου μπορείτε να

τα βρείτε στις εκδόσεις ΠΝΟΗ.




Καθρεφτίσματα
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 6/2023
Συγγραφέας: Μαίρη Καραμπάτη-Κολοβού
Εκδόσεις Πνοή


Δεκαεπτά μικρές ιστορίες μπρος στον καθρέφτη της ζωής και της φαντασίας. Ένα ενοχλητικό ζωύφιο γίνεται απρόσκλητος επισκέπτης, και κάποια σκέψη που έρχεται ξαφνικά μπορεί να μας μεταφέρει από την πρώτη μας αγάπη έως τον Αλέξανδρο τον Μέγα. Νήματα ευτυχίας που κόπηκαν στη μέση και αποφάσεις που στόχευσαν σε εναλλακτικές διαδρομές για να βρουν τον προορισμό τους. Αληθινές ιστορίες από το Νοσοκομείο Memorial στη Νέα Υόρκη, έως τον διπλανό θάλαμο κάποιου νοσοκομείου στην Αθήνα, με τη φαντασία και τις μεταφυσικές προεκτάσεις να συμπληρώνουν τα κενά. Με τον καθρέφτη-συνομιλητή να γίνεται αιτία για βαθιά ενδοσκόπηση και απρόβλεπτες εξελίξεις, με γυναίκες που δεν γέμιζαν το μάτι σε κανέναν και έφεραν την αλλαγή και την ευημερία στον τόπο τους.

Δεκαεπτά καθρεφτίσματα, στα οποία, εκτός από τη φαντασία και την πραγματικότητα της συγγραφέα, θα βρείτε και δικές σας κρυφές πτυχές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard