ΓΕΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΠΑΣΧΑ-ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ


Ενώ έχω μάθει στην ζωή μου να φτιάχνω, να δοκιμάζω και να απολαμβάνω νέες συνταγές και γεύσεις, στο θέμα πασχαλινά κουλούρια έχω σταματήσει στα κουλουράκια της Βέφας, στην συνταγή που έφτιαχνε η mana mia, όταν ήμουν μικρή, τότε που την ανακάλυψε στα καινούργια  βιβλία της Βέφας που αγόρασε και την έκαναν και όλες οι φίλες της και την ήμερα του Πάσχα, όταν ψήναμε το αρνί στις αυλές, και οι πιατέλες γέμιζαν το τραπέζι πρώτα  με κουλούρια και τσουρέκια για τον πρωινό καφέ γιατί μετά ακολουθούσαν τα αλμυρά με τα τσίπουρα, τα κρασιά και τις μπύρες, προσπαθούσε να πείσει η μια την άλλη, ότι τα δικά της είναι τα πιο νόστιμα. Μεταξύ μας όλα ίδια ήταν, αφού είχαν ακολουθήσει την συνταγή της Βέφας, βήμα προς βήμα αλλά κάθε χρόνο "μια" νόμιζε ότι ήταν η νικήτρια στον διαγωνισμό
 "πασχαλινά κουλουράκια".....και αυτή μπορώ να το πω τώρα που μεγάλωσα, ήταν η Βέφα πάντα.

Αυτήν την συνταγή λοιπόν των παιδικών μου χρόνων έμαθα, από τότε που έπλασα και εγώ τα πρώτα μου κουλουράκια με τις οδηγίες της  mana mia και έμαθα να  φτιάχνω  και να χρησιμοποιώ την ίδια μέχρι και σήμερα, σε ανάμνηση εκείνων των μοναδικών παιδικών πασχαλινών ημερών και των ανθρώπων που πέρασα μαζί τους μοναδικές, Μεγάλες εβδομάδες και Κυριακές του Πάσχα και κάποιοι σήμερα μου λείπουν άλλα τους φέρνω στην σκέψη μου ευχάριστα, γιατί μου χάρισαν ευτυχισμένες στιγμές.

Θα σας δώσω την συνταγή όπως ακριβώς  την γράφει η Βέφα στο βιβλίο της (Ελληνική Κουζίνα -Ζαχαροπλαστική εκδ. 1990) το οποίο κληρονόμησα από την μαμά μου και στο τέλος θα σας γράψω μια μικρή παραλλαγή που κάνω, τα τελευταία χρόνια και εσείς θα αποφασίστε τι θα επιλέξετε για την εκτέλεσή της.

ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ

ΥΛΙΚΑ
1 kg αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 κούπα βούτυρο ή μαργαρίνη
2 κούπες ζάχαρη
6 κροκάδια αυγών και 2 για το άλειμμα
1 κουταλάκι βανίλια
1/2 κούπα γάλα
2 κουταλιές αμμωνία

Χτυπήστε το βούτυρο με την ζάχαρη, να αφρατέψει. Συνεχίζοντας το χτύπημα ρίξτε ένα ένα τα κροκάδια και την βανίλια. Διαλύστε την αμμωνία στο γάλα (το ζεσταίνω χωρίς να κάψει). Συνεχίζοντας το χτύπημα (αν χρησιμοποιείτε μίξερ, χαμηλώστε την ταχύτητα στο ελάχιστο) ρίξτε εναλλάξ το γάλα και το αλεύρι. Ζυμώστε με το γάντζο για ζύμωμα ή με το χέρι προσθέτοντας όσο αλεύρι χρειαστεί, για να γίνει μια ζύμη μαλακή και εύπλαστη χωρίς να κολλάει στα χέρια.

Πλάστε κορδόνια στο πάχος του μικρού δακτύλου και τυλίξτε τα σε διάφορα σχήματα. 

Αραδιάστε τα σε βουτυρωμένο ταψί (χρησιμοποιώ λαδόχαρτο χωρίς να βουτυρώσω) σε αρκετή απόσταση το ένα από το άλλο γιατί θα φουσκώσουν.
Αλείψτε με κροκάδι αραιωμένο με λίγο νερό και ψήστε τα σε φούρνο στους 200C για 20-30 λεπτά. (Προσωπικά τα ψήνω στους 180C για 15-20 λεπτά ).
Γίνονται 60-80 κουλουράκια ,ανάλογα το μέγεθος.

Χρόνος προετοιμασίας 2 ώρες, γράφει η Βέφα στο βιβλίο της αλλά θεωρώ ότι είναι πολύ λιγότερος, ίσως χρειαστείτε συνολικά με το ψήσιμο 2 ώρες.

Χρησιμοποιώ πάντα φρέσκο βούτυρο γάλακτος και η παραλλαγή μου είναι ότι αντί για τα 6 κροκάδια αυγών, βάζω 5 ολόκληρα αυγά και ξύσμα πορτοκαλιού για άρωμα.

Δεν τα φτιάχνω μόνο το Πάσχα αλλά όλο τον χρόνο, σχεδόν μια φορά τον μήνα γιατί μου τα ζητάει η mana mia για τον καφέ της .

Αν τα κάνετε και εσείς, περιμένω τα σχόλια σας.

ΚΑΛΑ ΨΗΣΙΜΑΤΑ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard