ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ.ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ «Ρόμι και Μιράντα»

Καλημέρα σας. Σήμερα στο BEAUTY DAYS WITH A BOOK φιλοξενούμε τη συγγραφέα του παιδικού βιβλίου «Ρόμι και Μιράντα» σε εικονογράφηση Λουίζας Καραγεωργίου. Την κύρια ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ. 

Ευχαριστούμε που δεχτήκατε να μιλήσουμε και να γνωρίσουμε εσάς και το βιβλίο σας καλύτερα. 



ΔΕΛΙΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ: Καλημέρα σας. Εγώ σας ευχαριστώ θερμά για τη φιλοξενία. 

1) Πείτε μας λίγα λόγια για το βιβλίο σας και πώς σας ήρθε η έμπνευση για αυτή την ιστορία. Μιλήστε μας για τη Ρόμι, τη μικρή ελεφαντίνα, και τη Μιράντα, τη σκιουρίνα, που θα προσπαθήσουν να ξεπεράσουν τα εμπόδια και να γίνουν φίλες, σ έναν κόσμο που οι δυσκολίες είναι πολλές. Ποια είναι τα μηνύματα που θέλετε να στείλετε στα παιδιά, αλλά και στους μεγάλους, που θα διαβάσουν το βιβλίο σας; 

Δ.Β.: Το παιδικό παραμύθι μου Ρόμι και Μιράντα που μόλις κυκλοφόρησε πανελλαδικά από τις εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη σε εικονογράφηση της καταπληκτικής γνήσιας καλλιτέχνιδας Λουίζας Καραγεωργίου, είναι καταρχάς μια τρυφερή ιστορία για τη φιλία, την καλοσύνη και τη διαφορετικότητα. Τα δυο υπέροχα αυτά ζωάκια ζουν σε έναν κόσμο παράξενο, όπου επικρατεί ανάμεσα στους σκίουρους και τους ελέφαντες μια ανεξήγητη έχθρα. Χωριστά παιδικά πάρκα για τους σκίουρους και χωριστά για τους ελέφαντες, χωριστά τα σχολεία, τα γυμναστήρια, οι παιδικές χαρές… Ώσπου μια μέρα ένα ατύχημα –ένα σκουπιδάκι μπήκε στο ματάκι της ελεφαντίνας- αναγκάζει τα δυο αυτά ζωάκια, τη Ρόμι και τη Μιράντα να έρθουν πιο κοντά και να συνειδητοποιήσουν πόσο λάθος ήταν και είναι η έχθρα που επικρατεί. Σε πρώτο επίπεδο το μήνυμα είναι εξαιρετικά προφανές. Πρόκειται για την αξία της φιλίας, της αγάπης και της καλοσύνης. Όταν η Ρόμι βρέθηκε σε μια δύσκολη κατάσταση, μόνο η σκιουρίτσα η Μιράντα βρέθηκε κοντά της για να τη βοηθήσει να ξεπεράσει το πρόβλημα. Σε δεύτερο επίπεδο το μήνυμα είναι η αποδοχή του άλλου όπως ακριβώς είναι. Είναι εξαιρετικά σημαντικό να μάθουν από νωρίς τα παιδιά μας να αγαπούν τον εαυτό τους όπως ακριβώς είναι, αλλά και αποδέχονται τον άλλον όπως είναι και να μην προσπαθούν να τον αλλάξουν. Ο κάθε ένας μας είναι μοναδικός και υπέροχος και το οφείλουμε πρώτιστα στον εαυτό μας να το κατανοήσουμε αυτό πλήρως. Σημασία έχει να μπορούμε να συνυπάρχουμε αρμονικά ο ένας με τον άλλον, να μάθουμε να διαφωνούμε πολιτισμένα, να αντιληφθούμε πως πρέπει να μπαίνουμε και στη θέση του άλλου πριν καταλήξουμε σε ορισμένα, αυθαίρετα πολλές φορές, συμπεράσματα. Σε τρίτο, όμως, επίπεδο το μήνυμα του παραμυθιού είναι να επιδιώξουμε να είμαστε σκεπτόμενα πλάσματα. Επειδή κάποιος μας είπε κάτι και μας το παρουσίασε ως δεδομένο, αυτό τι σημαίνει; Ότι εμείς πρέπει να το αποδεχτούμε δίχως δεύτερη σκέψη; Σαφώς όχι. Οτιδήποτε κι αν μας πουν, οποιοσδήποτε κι αν μας το πει, πρέπει να τεθεί προς κρίση. Μπορεί να είναι όντως σωστό, αλλά καμιά φορά μπορεί να αποδειχθεί λάθος. Το νόημα είναι να μπορεί ο κάθε ένας από εμάς να σκέφτεται και να αποφασίζει για τον εαυτό του, και να μην επιτρέπει ή αφήνει σε κανέναν άλλον να το κάνει για λογαριασμό του. Και φυσικά αυτά τα μηνύματα δεν απευθύνονται μόνο στα παιδιά. Αλλά και στους μεγάλους. Κάποιες φορές κυρίως σε αυτούς. 

2) Σε παιδιά τι ηλικίας απευθύνεται το βιβλίο σας; Πιστεύετε ότι τα παιδικά βιβλία πρέπει να διαβάζονται και από τους μεγάλους; 

Δ.Β.: Το βιβλίο μου ανήκει στην ηλικιακή κατηγορία 4+. Έχει μάλιστα στο τέλος και αρκετά παιχνίδια για τα μικρά παιδιά. Ωστόσο, ουσιαστικά απευθύνεται και σε μεγαλύτερα παιδιά. Πρώτης, δευτέρας, ακόμα και τρίτης δημοτικού. Έχει αρκετό κείμενο σε σχέση με τα παραμύθια για τα μικρότερα παιδάκια και τα πολυεπίπεδα μηνύματά του αναγκάζουν σε σκέψη –που είναι το ζητούμενο άλλωστε- ακόμα και τους μεγάλους. Πιστεύω βαθιά πως τα παιδικά παραμύθια που σέβονται το παιδί μπορούν και πρέπει να διαβάζονται και από τους ενηλίκους με προσοχή. Μέσα στα παιδικά αναγνώσματα τα μηνύματα που υπάρχουν, δοσμένα με απλό αλλά ποτέ απλοϊκό τρόπο, είναι εξαιρετικής δύναμης και ουσίας. Και αν μπορούσαμε όλοι να ακολουθούμε αυτά τα στοιχεία στη ζωή μας, αν μπορούσαμε να αναγνωρίσουμε την πραγματική αξία της φιλίας, της αγάπης, της καλοσύνης, και να τα εφαρμόσουμε όλα αυτά στην καθημερινότητά μας πόσο πιο διαφορετικός, πιο υπέροχος θα ήταν ο κόσμος μας… 


3) Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς. Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη συγγραφή βιβλίων για παιδιά; Ήταν κάτι που το είχατε σαν σκέψη από μικρό παιδί; 

Δ.Β.: Το να μιλήσω για μένα μου είναι αρκετά δύσκολο, επειδή αυτό είναι κάτι που δεν με εκφράζει ιδιαίτερα. Αν και αγαπώ τον λόγο, προτιμώ να μιλούν για μένα τα έργα μου. Αλήθεια είναι πως έχω ασχοληθεί με πολλά και διαφορετικά αντικείμενα. Αλήθεια είναι, όμως, και το γεγονός ότι είμαι ένας άνθρωπος μεγάλων αντιφάσεων. Μέσα μου συγκρούονται συνεχώς αντίθετες μεταξύ τους δυνάμεις. Αγαπώ τη γνώση, πιστεύω στη δια βίου μάθηση. Με ενδιαφέρουν πολλά γνωστικά πεδία. Αν υπήρχε η δυνατότητα θα ήθελα να τα μάθω… όλα. Για αυτό το λόγο και διαβάζω συνέχεια ό,τι πέσει στα χέρια μου. Ξεκίνησα με μαθητείες στη ζωγραφική, στα στούντιο μεγάλων δασκάλων των εικαστικών τεχνών και συνέχισα τις σπουδές μου στα χρηματοοικονομικά και τη λογιστική στο Πανεπιστήμιο Μακεδονία, ενώ, παράλληλα, παρακολουθούσα μαθήματα υποκριτικής και σκηνοθεσίας θεάτρου και κινηματογράφου, αλλά και συγγραφής σεναρίου και θεατρικού έργου. Έχω συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, ενώ ατομικά έχω εκθέσει τη δουλειά μου πολλές φορές στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με κορυφαία στιγμή την έκθεσή μου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο Λουξεμβούργο στο πλαίσιο της Προεδρίας της Ελλάδας στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις Βρυξέλλες το 2014. Αναφορικά με τη συγγραφή, τον Δεκέμβριο του 2017 το θεατρικό έργο μου ΠΕΡΑΣΜΑ, ένα υπαρξιακό δράμα ή πιο σωστά μια υπαρξιακή φάρσα, βραβεύτηκε από την Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών, το αρχαιότερο ελληνικό λογοτεχνικό σωματείο, και πλέον κυκλοφορεί από την ΚΑΠΑ εκδοτική. Σύντομα θα κυκλοφορήσει ένα ακόμα θεατρικό έργο μου Το παιχνίδι της Αλίκης (Α βραβείο της Ένωσης Ελλήνων Λογοτεχνών 2018 και Έπαινος από την ΠΕΛ 2018) πάλι από την ΚΑΠΑ εκδοτική. Στις αρχές του 2018 κυκλοφόρησαν δυο παιδικά παραμύθια μου, Η Νεράιδα της πιπίλας (βραβείο παραμυθιού στον 1ο πανελλήνιο διαγωνισμό παραμυθιού 2017) από την ΑΝΙΜΑ εκδοτική και Τα χαμένα χρώματα του ουράνιου τόξου από τις εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη, που ήδη πάμε για τη δεύτερη έκδοση, ενώ πάνω από δέκα χρόνια γράφω θεατρικές κριτικές σε πολιτιστικά έντυπα και παίρνω συνεντεύξεις από καλλιτέχνες – τα τελευταία χρόνια συνεργάζομαι αποκλειστικά με το φιλμ νουάρ. Όλα τα διαφορετικά αυτά στοιχεία αποτελούν μέρος του όλου. Είναι πολλές διαφορετικές οπτικές γωνίες του ιδίου θέματος. Δεν θα μπορούσα να επιλέξω κάποιο μόνο από όλα αυτά, επειδή το κάθε ένα με βοηθά με τον δικό του μοναδικό τρόπο να εκφράσω αυτό που επιθυμώ. Το μήνυμα. Τη συγγραφή παιδικών παραμυθιών δεν ξέρω αν την είχα στη σκέψη μου από μικρό παιδί. Το σίγουρο είναι πως, όπως προανέφερα, διάβαζα από πάντα. Ό,τι έπεφτε στα χέρια μου. Σ’ αυτό συνέβαλε βεβαίως και το γεγονός ότι οι γονείς μου –όπως και οι δικοί τους γονείς- ήταν και είναι λάτρεις του καλού βιβλίου, αλλά και της τέχνης γενικότερα. Μητέρα μου, άλλωστε, είναι η ζωγράφος Λιζέτα Βασιλειάδη. Δίπλα της έκανα τα πρώτα μου βήματα στο χώρο της τέχνης. Μαζί της έμαθα να ζωγραφίζω, αλλά, το πιο σπουδαίο, έμαθα, εκτός από τεχνική, να αφήνομαι, να επιδιώκω να εκφραστώ, να απελευθερωθώ από τα -όποια- δεσμά. Από πάντα αγαπούσα όλες τις τέχνες, τα χρώματα, τους ήχους, τις λέξεις. Με γοήτευε ο λόγος και η δύναμή του. Κι από πάντα επινοούσα ιστορίες και έγραφα. Κείμενα, στίχους… Με κάθε πινελιά αλλά και με κάθε λέξη εκφράζω τον εαυτό μου, τις σκέψεις και τα συναισθήματά μου, τα πιστεύω μου. Το πινέλο, το κάρβουνο, το μολύβι είναι προεκτάσεις του χεριού, της καρδιάς και του μυαλού μου. Το κάθε εργαλείο με βοηθά να εκφράσω με διαφορετικό τρόπο το ένα και το όλον, το μήνυμα. Παραμύθια για παιδιά ομολογώ πως δεν είχα γράψει μέχρι που γεννήθηκε η κόρη μου, η Μυρτάλη. Ξεκίνησα να επινοώ ιστορίες γεμάτες όμορφες εικόνες για να της δείξω πόσο υπέροχη είναι η ζωή, πόσο καταπληκτικός, πόσο μαγικός είναι ο κόσμος μας. Πολλά τα θαύματα. Η φιλία, η καλοσύνη, η αγάπη. Η Φύση που μας τρέφει, μας δίνει ζωή. Ο υπέρλαμπρος πρωινός ήλιος, η βροχή που δροσίζει, η θάλασσα και ο άνεμος, ανθισμένα ευωδιαστά λουλούδια στους κήπους, πολύχρωμα ουράνια τόξα… Κάποια στιγμή οι ιστορίες αυτές βρήκαν το δρόμο προς το χαρτί. Και ο εκδοτικός οίκος Εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη από την πρώτη στιγμή αγκάλιασε με μεγάλη αγάπη όλα τα παραμύθια μου. Το παραμύθι μου Τα χαμένα χρώματα του ουράνιου τόξου είναι το πρώτο που εκδόθηκε, ακολούθησε το παραμύθι Ρόμι και Μιράντα και έπεται και συνέχεια. Μέσα από τα παραμύθια μου στόχος είναι τα παιδιά να μαγευτούν, να ταξιδέψουν, να ονειρευτούν, να σκεφτούν, να ωριμάσουν. Όσο το σκέφτομαι καταλήγω στο ότι η συγγραφή παιδικών βιβλίων πιο πολύ με επέλεξε, παρά την επέλεξα. 4) Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και το διαδίκτυο είναι αυτά που στις μέρες μας βρίσκονται πρώτα στις λίστες προτίμησης για μικρούς και μεγάλους. Ποια είναι η άποψή σας για αυτό και πώς μπορούν οι γονείς να κάνουν τα παιδιά τους να αγαπήσουν και τα βιβλία; Δ.Β.: Με θλίψη μου θα συμφωνήσω μαζί σας σχετικά με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, τους υπολογιστές και το διαδίκτυο. Η πραγματικότητα είναι πως σήμερα ζούμε στην ηλεκτρονική εποχή. Και αυτό σε πάρα πολλούς τομείς είναι κάτι πολύ ]καλό. Ωστόσο, το να προσκολλάται το παιδί –ή ο ενήλικας- σε μια οθόνη και να αποκόπτεται από τον κόσμο, αυτό είναι απλά τραγικό. Δεν πρέπει να το επιτρέπουμε. Αντίθετα, οφείλουμε να προσπαθούμε να προκαλούμε το μυαλό του παιδιού μέσω του παιχνιδιού, μέσω της δημιουργικής απασχόλησης, μέσω του βιβλίου. Τα παιδιά μιμούνται. Αν, λοιπόν, θέλουμε να μάθουμε στα παιδιά μας να αγαπούν το βιβλίο πρέπει πρώτα να διαβάζουμε εμείς οι ίδιοι. Οι γονείς, οι κηδεμόνες, οι νονοί, οι παππούδες και οι γιαγιάδες, οι θείοι, οι θείες, οι δάσκαλοι, οι γείτονες… Όλοι. Πρέπει στο σπίτι να υπάρχουν βιβλία εύκολα προσβάσιμα στα παιδιά. Μόνο έτσι θα πετύχουμε. Διδάσκοντας με το παράδειγμά μας. 

4) Είσαστε μητέρα μιας κόρης και φαντάζομαι ότι διαβάζει βιβλία. Από πόσο νωρίς πρέπει να φέρνουμε τα παιδιά σε επαφή με τα βιβλία και με ποιον τρόπο; 

Δ.Β.: Είμαι πράγματι η υπερήφανη μητέρα μιας εξάχρονης κόρης, η οποία, όπως και η μαμά της, ο μπαμπάς της, οι παππούδες και οι γιαγιάδες της, είναι επίσης βιβλιοφάγος. Τα παιδιά πρέπει να τα φέρνουμε σε επαφή με τον λόγο και τις εικόνες, τα παραμύθια και τις ιστορίες, με μια λέξη το βιβλίο από την πρώτη κιόλας μέρα της ζωής τους αν αυτό είναι δυνατόν. Ας διαβάσουμε στα παιδιά μας από την αρχή βιβλία, ας τους βάλουμε να ακούσουν μουσική, ας τους μιλάμε συνέχεια για όλα αυτά τα θαυμαστά που συμβαίνουν στον κόσμο μας. Είναι βέβαιο πως τα παιδιά αυτά θα δημιουργήσουν τον κόσμο που όλοι επιθυμούμε. 




5) Εσείς στα παιδικά σας χρόνια διαβάζατε παραμύθια; Ποιο είναι το παραμύθι που θυμάστε και για ποιο λόγο; 

Δ.Β.: Όπως προείπα διάβαζα πολύ ως παιδί. Κυρίως παραμύθια, βεβαίως. Και δύο είναι αυτά που ακόμα και σήμερα με συγκινούν όπως την πρώτη φορά που τα είχα διαβάσει. Ο μικρός πρίγκιπας (Αντουάν ντε Σαιντ Εξιπερί) και Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας (Όσκαρ Ουάιλντ). Για μένα αυτά τα δυο βιβλία, μαζί με κάποια άλλα που προστέθηκαν στην εφηβική και ενήλικη ζωή μου, είναι καταφύγιο και οδηγός ζωής. Είναι πυξίδα. 

6) Έχετε γράψει και άλλα παραμύθια. Πείτε μας ένα παιδικό βιβλίο που δεν έχετε γράψει εσείς και θα θέλατε να το έχετε γράψει. 

Δ.Β.: Είναι πολλά τα παραμύθια που αγαπώ και πολλοί οι συγγραφείς παιδικών παραμυθιών που θαυμάζω. Θα επιλέξω, όμως, τα δυο παραμύθια που προανέφερα, τον μικρό πρίγκιπα και τον ευτυχισμένο πρίγκιπα. 

7) Αρκετοί από εμάς συνηθίζουμε να κάνουμε δώρο στα παιδιά βιβλία. Ποια νομίζεται ότι είναι τα κριτήρια για να επιλέξουμε ένα καλό παιδικό βιβλίο. 

Δ.Β.: Χαίρομαι πολύ όταν ακούω ανθρώπους να προσφέρουν βιβλία στα παιδιά στα γιορτές, στα γενέθλια… Δεν είναι, δυστυχώς, κάτι ιδιαίτερα συνηθισμένο. Το πιο σπουδαίο κριτήριο επιλογής ενός αναγνώσματος για τα παιδιά είναι η ηλικία του παιδιού στο οποίο θέλουμε να προσφέρουμε το βιβλίο. Και τα ενδιαφέροντά του φυσικά. Από εκεί και πέρα πάρα πολύ σημαντικό στοιχείο για την επιλογή μας είναι και πρέπει να είναι το κείμενο. Πρέπει με κατανοητό και απλό τρόπο, ανάλογα πάντα με την ηλικιακή ομάδα στην οποία απευθύνεται το παραμύθι, ο συγγραφέας να εκφράζει τα μεγάλα και τα σπουδαία. Τα μηνύματά του να είναι δυνατά και ταυτόχρονα προσιτά. Σε δεύτερο χρόνο θα έλεγα πως εξαιρετικά σπουδαίο ρόλο παίζει και η εικονογράφηση των βιβλίων. Οι εικόνες βοηθούν πολύ το παιδί να βουτήξει στον μαγικό κόσμο του παραμυθιού, να ακολουθήσει τους ήρωες και να συνδεθεί μαζί τους. Ωστόσο, αν και είμαι λάτρης της εικόνας, του σχεδίου και των χρωμάτων ούσα η ίδια ζωγράφος και εικαστικός, θεωρώ πως το πιο σπουδαίο στοιχείο για ένα παραμύθι είναι το ίδιο το παραμύθι. Το κείμενο. Οι λέξεις, οι φράσεις, οι προτάσεις, ο λόγος. 

8) Σκέψεις για επόμενο βιβλίο; Θα δούμε σύντομα κάτι διαφορετικό από εσάς ή ακόμη μια ιστορία για παιδιά; Τι ετοιμάζετε; 

Δ.Β.: Πολύ σύντομα, μέσα στις επόμενες μέρες, δηλαδή, πρώτα ο Θεός, θα κυκλοφορήσει από την ΚΑΠΑ εκδοτική το δεύτερο θεατρικό έργο μου Το παιχνίδι της Αλίκης, που απέσπασε το 2018 δυο πολύ σημαντικές διακρίσεις. Α’ Βραβείο θεατρικού έργου από την Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών στον Πανελλήνιο και Παγκύπριο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό στην κατηγορία «Θεατρικό έργο» και έπαινος στον 37ο Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών στην κατηγορία «Θεατρικό έργο». Επίσης, ήδη έχει αποφασιστεί ότι μετά από Το παιχνίδι της Αλίκης, ενδεχομένως εντός του 2019, θα κυκλοφορήσει ακόμα ένα θεατρικό έργο μου, πολυπρόσωπο, με τίτλο Παράδεισος κατ’ οίκον. Τέλος, είμαστε σε συζητήσεις για να αποφασίσουμε ποια από τα παιδικά παραμύθια μου και παιδικά-νεανικά διηγήματά μου θα εκδοθούν στο επόμενο διάστημα, καθώς πολλά από αυτά έχουν αποσπάσει βραβεία και διακρίσεις σε σημαντικούς διαγωνισμούς. (2ο βραβείο για το διήγημα ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΠΟΥ ΤΑΪΖΕ ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ στον 7ο Διεθνή Λογοτεχνικό Διαγωνισμό 2018 από τον Όμιλο για την UNESCO Τεχνών, Λόγου & Επιστημών Ελλάδος στην κατηγορία «Παιδικό – Νεανικό Διήγημα» (2018), Έπαινος για το παιδικό παραμύθι ΤΟ ΑΣΤΕΡΑΚΙ στον 7ο Διεθνή Λογοτεχνικό Διαγωνισμό 2018 από τον Όμιλο για την UNESCO Τεχνών, Λόγου & Επιστημών Ελλάδος στην κατηγορία «Παιδικό παραμύθι» (2018), 3ο βραβείο για το παιδικό παραμύθι Η ΦΥΛΑΚΑΣ ΤΩΝ ΞΕΧΑΣΜΕΝΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ στον 18ο λογοτεχνικό διαγωνισμό της Εταιρείας Τεχνών, Επιστημών και Πολιτισμού Κερατσινίου). 

9) Πού και πώς μπορούμε να βρούμε το βιβλίο σας; Πώς μπορούν οι αναγνώστες να επικοινωνήσουν μαζί σας; 

Δ.Β.: Το παιδικό παραμύθι μου Ρόμι και Μιράντα (εκδόσεις Μιχάλη Σιδέρη), όπως και όλα τα βιβλία μου, τόσο τα παιδικά παραμύθια μου όσο και τα θεατρικά έργα μου, κυκλοφορούν πανελλαδικά σε όλα τα ενημερωμένα βιβλιοπωλεία. Επίσης, όποιος το επιθυμεί μπορεί όλα να τα προμηθευτεί και από το ίντερνετ. Εμένα μου δίνει πάντα μεγάλη χαρά να συνομιλώ με λάτρεις του βιβλίου. Μπορεί κανείς να επικοινωνήσει μαζί μου είτε μέσω της ιστοσελίδας μου www.delinavasiliadi.gr. 

Σας ευχαριστώ θερμά για τη φιλοξενία και για τις εξαιρετικά ενδιαφέρουσες ερωτήσεις σας.


Περισσότερα για το βιβλίο μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

θα χαρώ να διαβάσω τα σχόλιά σας!

Adbox

@templatesyard